Cover kunst

soundscape

Æresmedlem
Ble medlem
21.09.2005
Antall liker
39.092
Sted
Nordre Follo
Torget vurderinger
19
Tror jeg må avreagere litt på tråden "kule platecovere".
Det er sikkert mange som har vinyl med flotte covere, husker det var dette jeg savnet mest når CD plata kom.
Har rotet frem en godbit av et cover fra 1979, nemlig
The Pentateuch of the Cosmogony av Dave Greenslade.
Musikken har nok ikke "overlevd"disse årene,ganske kjedelig pompøs synth-greie, men coveret er en bok på 47 sider laget av kunstneren Patrick Woodroffe.
Dette må være noe av det bedre som er laget av "Cover-art". Eller må jeg jo nevne Roger Dean som lagde en rekke covere for bl.annet Yes.
En ting er sikkert - coverkunst gjør seg bedre i stort format:

kjoenik

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.09.2005
Antall liker
2.953
Torget vurderinger
4
Enig med at platecoveret ofte er mer spennede. Litt større format også, det hjelper jo.
Kan desverre ikke legge ut bilder, men coverkunsten på vinylutgivelsene fra Rune Grammofon er meget flott. Spesielt på Scorch Trio - Luggumt.
Føler meg ofte litt snytt når jeg kjøper en cd og coveret er kjipt, og når det ikke følger med "det lille heftet" med tekster og evt. litt "background information".

K

kbwh

Gjest
Jeg har Dead Kennedys' Frankenchrist. Lite spilt,gitt. De har brukt bildet Penis Landscape av HR Giger (mannen bak Alien-filmenes visuelle verden) på innercoveret.

Sterke saker:

ayaboh

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.11.2005
Antall liker
8
Har rotet frem en godbit av et cover fra 1979, nemlig
The Pentateuch of the Cosmogony av Dave Greenslade.
Musikken har nok ikke "overlevd"disse årene,ganske kjedelig pompøs synth-greie, men coveret er en bok på 47 sider laget av kunstneren Patrick Woodroffe.
Dette må være noe av det bedre som er laget av "Cover-art".
Har denne skiva ja. Musikken er vel som du sier bare så som så, men innpakningen den er helt rå.

Topp Bunn