Creative XFi lydkort og lydfonter

Vidar Øierås

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.01.2003
Antall liker
341
Hallo,

Jeg har noen fete lydfonter i SF2 format på PC fra "gammelt av". Det jeg lurer på er hvor man går inn å laster inn egne lydfonter for avspilling, eller komponering i midi. På min Audigy 2 ZS måtte jeg inn på AudioHQ for å velge hvilke fonter og hvilken bank jeg skulle putte disse fontene inn i, men denne greia der finner jeg ikke igjen etter at jeg fikk nytt lydkort...

Noen som kan hjelpe?

Mvh.

Vidar

LydMekk

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.08.2003
Antall liker
2
Har X-Fi selv men har ikke brukt lydfontene. Tror faktisk jeg ikke innstallerte dette under installering, tror jeg bare valgte de tingene jeg kunne komme til å bruke. Dette er vel mest brukanes ved styring av MIDI-tilkoblet utstyr/redigering, er det ikke eller misforstår jeg?

nma

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.12.2003
Antall liker
544
Torget vurderinger
1
Tror det er et tillegsprogram som følger med installasjonscd'en.

Vidar Øierås

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.01.2003
Antall liker
341
LydMekk skrev:
Har X-Fi selv men har ikke brukt lydfontene. Tror faktisk jeg ikke innstallerte dette under installering, tror jeg bare valgte de tingene jeg kunne komme til å bruke. Dette er vel mest brukanes ved styring av MIDI-tilkoblet utstyr/redigering, er det ikke eller misforstår jeg?
Hakke peiling. Jeg har en del gromme lydfonter (100megs +), og bruker CoolEdit Pro og/eller Cubase for å komponere, legge inn effekter. Det var noe som het AudioHQ som fulgte med det gamle lydkortet, men now tilsvarende kan jeg ikke finne igjen på det nye...

Forresten: Vet du hvordan du får vettug nivå på mic-inngangen? Jeg inbilder meg at jeg har prøvd alt, inkl. 20db-boost, men likevel er det fra skralt til ingenting som tas opp - jo litt, men omtrent null og niks. Har prøvd to passive vokalmic'er først og en målemic med bias-spenning etterpå. Next to ittno lyd inn. Opptak på Line In fungerer bra. Tips?

Mvh.

Vidar.

LydMekk

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.08.2003
Antall liker
2
Skal prøve mic med egen fantomspenning på til line in i løpet av en uke eller så. Skal rapportere.

Vidar Øierås

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.01.2003
Antall liker
341
Suverent! Du har ikke tilfeldigvis en vanlig PC-mic også? Fått noe lyd med en slik?
Det har ikke jeg prøvd ennå....fordi jeg ikke har slik mic liggende.

Mvh.

Vidar

Vidar Øierås

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.01.2003
Antall liker
341
Nå er alt i boks. Banalt, og enkelt: Installere SoundFontManager først!!
Vedr. mic, så er det bare PC-mic som funker. Har modda en Audax TR40 målemic. Tatt ut all innmat og kjørt mikrofonelementet som det gjøres med vanlige PC-mic'er - gjort akkurat nå for 5 min siden, og det funker faktisk svært bra.

Vidar

Topp Bunn