Forsterkere Creek

thomaslmh

Medlem
Ble medlem
04.03.2013
Innlegg
47
Antall liker
11
Torget vurderinger
2
Hei godtfolk. Hvem er forhandler av Creek i Norge for tiden?
1605338074478.jpeg
 

Kjendis

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.02.2010
Innlegg
2.761
Antall liker
715
Sted
Norway
Torget vurderinger
2
Spar heller til noe bedre. Var mange ganger innom lyric i Torgata da Thor levde og jeg kjøpte creek av han flere ganger. Solgte videre, var ikke bra nok. Rotel eller rega er mye bedre pluss riktig strømfilter. Da har du bra grunnlag.
 
U

utgatt60135

Gjest
Var mange ganger innom lyric i Torgata da Thor levde og jeg kjøpte creek av han flere ganger.
Jeg også, men hadde motsatt erfaring av deg. Sammelignet med mange andre i prisklassen og syntes Creek var best. Men det er mange år siden så aner ikke hvordan det går med dem i dag.
 

BeetleBug

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.06.2009
Innlegg
6.413
Antall liker
12.492
Sted
Sørlandet
Creek Destiny I og II var og er meget bra. Spesielt hvis man finner en som fungerer. Kvaliteten på Creek var dessverre ikke like bra som lyden. En bekjent leverte sin Destiny til reklamasjon tre ganger før han ga den opp.

-BB-
 

thomaslmh

Medlem
Ble medlem
04.03.2013
Innlegg
47
Antall liker
11
Torget vurderinger
2
Tusen takk, folkens. Tror jeg går for en naim nait 5si eller en Musical Fidelity M3si. Synspunkter?
 

t-roten

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.09.2015
Innlegg
2.674
Antall liker
9.857
Sted
London
Creek har sluttet med "rimelige" forsterkere - de har bare en forsterker - den koster £4500 her i UK
Musical Fidelity er bra, samme med Naim. Jeg valgte MF fordi jeg slet med during med Naim - har hatt begge
 

BritFi

Hi-Fi freak
Ble medlem
09.11.2012
Innlegg
2.914
Antall liker
1.948
Sted
Tilbake i Oslo, igjen.
Torget vurderinger
3
Har hørt/hatt during å både MF3&6 og Naim (Selvsagt..) på effektive høyttalere.
Men leste nylig test på den relativt nye MF2, (Før jeg kjøpte YBA A100) som skal være bra støysvak.
Kan f.eks bestilles problemfritt fra Sverige, der jeg nylig kjøpte mine Larsen.

Fine tester får den også:)

 
U

utgatt60135

Gjest
Creek har sluttet med "rimelige" forsterkere - de har bare en forsterker - den koster £4500 her i UK
Oi! Å, ja. Creek var mye for pengene før vil jeg påstå, men dette er jo en helt annen prisklasse. Jeg synes ikke de ser stor dyrere ut en de var.
 

JMM

Slava Ukraini!
Ble medlem
27.11.2016
Innlegg
7.462
Antall liker
7.981
Sted
Fredrikstad
Torget vurderinger
4
Spørs om Creek har tilstrekkelig mange ihuga tilhengere til å overleve med den strategien de har lagt seg på. Jeg applauderer gjerne tilbakeføring av produksjon og arbeidsplasser til Europa fra Kina, men i 50.000 kroners-klassen tror jeg Voyage i20 neppe blir et alternativ for mange.
 

Kjendis

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.02.2010
Innlegg
2.761
Antall liker
715
Sted
Norway
Torget vurderinger
2
For 50 laken er t+a
Tusen takk, folkens. Tror jeg går for en naim nait 5si eller en Musical Fidelity M3si. Synspunkter?
Kommer an på hva slags høyttalere du har. Hvor mye skal forsterkeren koste? Simaudio lager bra ting, passer til mange ulike høyttalere.
 

cbarth1

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.08.2012
Innlegg
2.197
Antall liker
2.442
Sted
Arendal
Torget vurderinger
2
Sim og MF har vel ikke helt den samme karakteristikken som de andre du nevner her. Naim, Cyrus, Rega, Exposure, Heed, Roksan er vel mer i den gata...
 

thomaslmh

Medlem
Ble medlem
04.03.2013
Innlegg
47
Antall liker
11
Torget vurderinger
2
Takk for alle gode innspill. Det ble Naim Naot 5si og NAC N 172 XS på Proac d18. Kablet med Chord. Magisk og "pinlig" nærme hovedanlegget til nesten 10 ganger prisen 🙈. PS: Det durer litt i forsterkeren, men det forplanter seg ikke i høytalere. Jeg har hørt at en jordingskabel løser det.
 

Vedlegg

sundkoien

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.01.2007
Innlegg
2.617
Antall liker
4.245
Sted
Kirkenær
Torget vurderinger
2
Chord gir mye nærvær og nerve. Bruker det på D18 jeg også 👍🎶
M
 
Topp Bunn