crosstalk verktøy tilgjenglig?

ssm

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.04.2007
Antall liker
9
Torget vurderinger
1
Hei , jeg har tittet etter noe verktøy for justering av azimut/crosstalk.....wally analogshop std er sikkert grei , men håpløst å få tak i .....det finnes noe som heter KAB....noen som har prøvd denne ? finnes på elusivedisc medn er nå out of stock....

Tar imot tips til andre verktøyer som gjør samme jobben , både til bruke med og uten multimeter.

En annen ting , har noen brukt dette ? og hvor mye kan man få ut av det rett og slett.....

KAB koster uds 70.....ikke all verden , men det var lite innfo på elusivedisc.

Mvh Espen

KJ

Æresmedlem
Ble medlem
10.10.2004
Antall liker
4.922
Torget vurderinger
1
ssm skrev:
Hei , jeg har tittet etter noe verktøy for justering av azimut/crosstalk.....wally analogshop std er sikkert grei , men håpløst å få tak i .....det finnes noe som heter KAB....noen som har prøvd denne ? finnes på elusivedisc medn er nå out of stock....

Tar imot tips til andre verktøyer som gjør samme jobben , både til bruke med og uten multimeter.

En annen ting , har noen brukt dette ? og hvor mye kan man få ut av det rett og slett.....

KAB koster uds 70.....ikke all verden , men det var lite innfo på elusivedisc.

Mvh Espen
Har du ei testplate med egnet lydspor, f.eks. HFN si? Bruk evt. lydkortet på PCen som måleverktøy sammen med et passe «måleprogram» - gooooooogle etter PC osiloscope (evt med tilleggsord som «audio analyser», freware og/eller shareware (e.l.) - og etterhvert så finner du prgramvare som kan brukes uten dedikert hardware.

mvh
KJ

gut_man

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.02.2004
Antall liker
3.183
Torget vurderinger
6
Har du ikke fulgt med i timen da Espen? Det du etterspør heter Adjust+ og kan kjøpes fra Dr. Feichert. Vi var en del som spleiset på Adjust+, ble ikke mange hundrelappene på hver. Mye mulig du kan oppnå mye av det samme med KJs fremgangsmåte, men vil du kjøpe en enkel og grei løsning er Dr. Feicherts produkt veldig bra. Det var Stereophile og Hr. Fremer enig i..

ssm

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.04.2007
Antall liker
9
Torget vurderinger
1
Joa gut...det har jeg , jeg er i midlertid ingen data-guru og tenkte meg noe litt enklere i form av måling med feks multimeter.....(som wally analogshop) men får ikke tak i den desverre.....wally har leveringsproblemer... ;)(hvem har ikke det?)

Jeg ser på adjust + som avansert , mye å sette seg inn i , osv....derfor ser jeg etter andre muligheter...men adj+ er ikke fullstendig avskrevet , dersom det ikke finnes noe multimeter-løsninger det går an å enkelt få tak i....

Espen

gut_man

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.02.2004
Antall liker
3.183
Torget vurderinger
6
Er på ingen måte noen dataguru selv! Laaangt i fra :) Tok meg ca en kveld å sette meg inn i, og skjønne Adjust+. Nå skal jeg ikke predikere, for du har sannsynligvis lest tråden om verktøyet, men vil bare si at dette verktøyet er relativt enkelt å få til og skjønne. Selv uten stor datakyndighet. Forøvrig morsomt å se om det finnes andre alternativer...

Topp Bunn