Dårlig beskyttelse på kontrapunkt pickupene?

Jan_I

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
312
Hei
Bare må få lirt av meg litt her: &/¤¤%%"#£$$ ;o( ... -$$$$ :-X :-[ :'(

Har holdt på i over 30 år med platespillere og aldri hatt uhell med pickuper (bank i bordet)
MEN så skulle jeg montere min meget lite brukte kontrapunkt A på en arm... Hva skjer - jo den JÆV_ _ Beskyttelsen ramler av pickupen uten at jeg ser dette og da skjer jo bare det som MÅTTE skje
skjev nål, med derav oppretting og avbrekk :-X :-X :-X
Dette med beskyttelsen har faktisk skjedd to ganger før (ramlet av) , men da har jeg sett dette.
Er det andre som har hatt dårlig erfaring med denne beskyttelsen på kontrapunktene sine?
Og er det "lønnsomt" å sende dette til ortofon for retipp/bytte?

Mvh Jan I

P

Parelius

Gjest
Trist!

Personlig har jeg en "løsning" på slike dårlige beskyttelser (Dynaen min har også en slik "lurebeskyttelse"); ikke bruk dem! Det du mister i beskyttelse tar du mangfoldig igjen i forsiktighet.

Cundis

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.08.2005
Antall liker
519
Sted
Stockholm
Så leit, hvem av Kontrapunktene var det?
Min C var også sånn. Jeg stolte kun på meg selv..

Ortofon retipper ikke heller, men de gir 25% i avslag på den billigste pu'en ved kjøp av ny. Altså; er den du leverer inn billigst, så slår de av 25% på denne i prisen. Eller, 25% på den du kjøper, hvis det er den billigste av de to.

ssm

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.04.2007
Antall liker
9
Torget vurderinger
1
Parelius skrev:
Trist!

Personlig har jeg en "løsning" på slike dårlige beskyttelser (Dynaen min har også en slik "lurebeskyttelse"); ikke bruk dem! Det du mister i beskyttelse tar du mangfoldig igjen i forsiktighet.
Må bare si meg enig med Parelius her , hatt ett nestenuhell med dynaen min jeg og , etter dette har jeg ikke brukt beskytter ved montering , nå satte jeg opp med ref en min i går igjen , Benz har jo ingen beskytter , egentlig likegreit , man er jo da mer aktsom , og beskyttern herper ikke nåla , jeg er veldig nøye på å gjøre alt klart på spillern , slik at jeg slipper å legge fra meg pu en , når den skal i armen, da henger det en skrue klar i det ene hullet på headshellet , og tanga til kableskoa ligger vsa spillern , altså pu en rett fra esken til headshell.......og mobilen på LYDLØS ;)

KJ

Æresmedlem
Ble medlem
10.10.2004
Antall liker
4.921
Torget vurderinger
1
Parelius skrev:
Trist!

Tiltredes, de fleste nestenulykkene i heimen (har heldigvis ikke hatt noen egentlige fataliteter) har vært i forbindelse med disse beskyttelsesanordningene for nålefanen. Enten i forbindelse med av-/påmontering; eller ved at de rett og seltt ramler av, mens jeg er «mentalt innstilt» på at de er montert. Det er like greit å lære seg å være forsiktig med en gang.

mvh
KJ

Valentino

J. Brünnhilde
Ble medlem
23.04.2008
Antall liker
27.286
Sted
Ottestad
Torget vurderinger
1
Sjekk om det er en disclaimer angående den "beskyttelsen", Jan_I, noe á la "This protector is not protective".
Jeg hadde gått min forhandler på klingen angående mellomlegg ved innbytte. Danskene kan godt lære seg å konstruere en ordentlig nålefanebeskytter hvis de først skal ha en.

Jan_I

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
312
Valentino skrev:
Sjekk om det er en disclaimer angående den "beskyttelsen", Jan_I, noe á la "This protector is not protective".
Jeg hadde gått min forhandler på klingen angående mellomlegg ved innbytte. Danskene kan godt lære seg å konstruere en ordentlig nålefanebeskytter hvis de først skal ha en.
Har prøvd å få tak i en mailadresse til Ortofon i danmark, uten hell.
Må vel skrive et vanlig brev å sende dem for å høre om dette.

Har alltid vært forsiktig under montering, men har alltid hatt beskyttelse på mine pickuper når jeg har gjort dette.
Dette er nok min feil da jeg ikke oppdaget at beskyttelsen falt av, men uansett så er jo dette for dårlig "beskyttelse"
Mvh Jan I

Topp Bunn