Musikk og Hi-Fi Dårlig lyd fremover?

2

2xJ

Gjest
Skal se det er en her på forumet som kommer til og kjøpe seg et arsenal til... med strømrensere :sick:
 

Dr_BASS

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.12.2013
Innlegg
4.719
Antall liker
1.949
Sted
Rælingen
Torget vurderinger
4
Veldig godt tips faktisk.
Jeg venter på at det kommer gode løsninger som erstatter takstein. Så vidt jeg har skjønt er det stort sett bare løsninger som man skrur opp over eksisterende takstein
 
L

larsmartin

Gjest
Kosmisk stråling er helt forferdelig, men heldigvis løsninger på det. Emc tett takduk, tapet og maling stoppet det. Det største problemet er vibrasjoner fra tidevannet, det er umulig å få gjort noe med annet enn evnt å få månen ut av bane.


 

Fenalaar

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.05.2002
Innlegg
8.515
Antall liker
6.917
Sted
Narvik
Torget vurderinger
3
De finnes og solceller som erstatter takstein. Det er variabelt med lønnsomhet på dette. I sør er lønnsomheten vesentlig bedre enn i nord, pga vesentlig flere soltimer (og dyrere strøm).

Du får relativt mye bedre lønnsomhet om du tar dette samtidig som du bytter tak.

Vi hadde en kunde som var interessert i solcelle-anlegg samtidig som takskifte, så vi gjorde grivregning på det men lønnsomheten ble for laber (For lite soltimer)

Johan-Kt
 

Dr_BASS

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.12.2013
Innlegg
4.719
Antall liker
1.949
Sted
Rælingen
Torget vurderinger
4
Godt forslag, det vil jo hjelpe stråling direkte på komponentene, men de får jo fortsatt skitten strøm fra utenfor.
Men solcelle og batteri her jeg trua på.
Eneste er jo om solcellene lader batteriene med solstormer, kan vel kanskje gjøre noe med strukturen på battericellene og levere ujevnt eller skeiv strøm
 

Dr_BASS

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.12.2013
Innlegg
4.719
Antall liker
1.949
Sted
Rælingen
Torget vurderinger
4
De finnes og solceller som erstatter takstein. Det er variabelt med lønnsomhet på dette. I sør er lønnsomheten vesentlig bedre enn i nord, pga vesentlig flere soltimer (og dyrere strøm).

Du får relativt mye bedre lønnsomhet om du tar dette samtidig som du bytter tak.

Vi hadde en kunde som var interessert i solcelle-anlegg samtidig som takskifte, så vi gjorde grivregning på det men lønnsomheten ble for laber (For lite soltimer)

Johan-Kt
Har du noe tips til produsenter for dette? Jeg står foran utskiftning av tak og har så langt gjort det jeg kan for å energi effektivisere huset og kunne gjerne tenke meg solcellepanel.
 

Fenalaar

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.05.2002
Innlegg
8.515
Antall liker
6.917
Sted
Narvik
Torget vurderinger
3
Skarpnes har løsninger med integrerte takstein, men du må finne deg en kapabel bedrift til å hjelpe deg med jobben - både på snekkersiden og på elektrikersiden. Elektikersiden er viktig, for de må prosjektere hele anlegget, og så må du få noen godkjenninger fra nettselskapet.

BMI har og løsninger her. https://www.bmigroup.com/no/pv-premium-solcellepanel/

Du kan begynne å lese på https://www.otovo.no/ og så har Boligsmart en guide. https://www.boligsmart.no/guide/solcelletakstein

Johan-Kr
 

Oriel

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
07.01.2004
Innlegg
222
Antall liker
163
Torget vurderinger
7
Stromtank er løsningen. Stromtank.com Kan lade batteriene når strømmen er billigst. 😁 Jeg spiller rundt 2 døgn på en lading. 😊
058EF2BC-9F26-4F27-AC02-D662A1B21F89.jpeg
 

Fenalaar

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.05.2002
Innlegg
8.515
Antall liker
6.917
Sted
Narvik
Torget vurderinger
3
Yeah, right - UPS med et påslag en plass mellom pi og 15…

Johan-Kr
 

Oriel

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
07.01.2004
Innlegg
222
Antall liker
163
Torget vurderinger
7
Yeah, right - UPS med et påslag en plass mellom pi og 15…

Johan-Kr
Her kommer ekspertene med idiotkommentarer som vanlig. Les deg litt opp på produktet før du uttaler deg. UPS blir aldri godt nok til et stereoanlegg, siden det er laget for helt andre formål. Ihvertfall de UPS’er jeg har sett.
 

Aurora

Æresmedlem
Ble medlem
04.06.2004
Innlegg
14.954
Antall liker
11.358
Sted
Ytterst i havgapet...
Hvorfor det?? Hvilke UPS-er har du sett, - og hvor mange har du ikke sett?? Har du pålitelige data for å underbygge en slik påstand, - eller baserer du deg på HiEnd-myter??
 

Oriel

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
07.01.2004
Innlegg
222
Antall liker
163
Torget vurderinger
7
jeg har prøvd noen, og på nett er det nok av andre som også har prøvd. Bare å google.. Hadde egentlig troen på tesla powerwall som ikke koster all verden, men også der er brukerne ganske så enige om at det ikke låter bra. Gjengangern er at det låter kantete og udynamisk, eller at forsterkerne klipper. Muligens pga av det ikke leveres nok strøm i de mest dynamiske partiene i musikken. Der fungerer strømtanken uten problemer. Men dette er egentlig helt uintressant å diskutere. Det er bare å prøve selv uten å synse og fantasere om at det finnes like gode løsninger til småpenger. Hadde det vært så enkelt så hadde jo alle brukt det.
 
Topp Bunn