Døden er en grusom fiende...

government

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
24.10.2007
Antall liker
6
Midt under avtasting av Death don,t have no mercy med Greatful Dead fra deres eminente Live Dead skjedde det........ Bare skurr. Stopper plata,løfter arm,beskuer p.u. Ingen nål. Finner den etterpå i rillene. En hendelse jeg kunne lage en del ordspill på,eller er det en forutanelse om at mannnen med ljåen har begynt å sirkle meg inn?.Nei,huff. Så til saken. Pu er en god,gammel Coral MC 88.som har vært en optimal match i.f.t.min lydfilosofi. (og arm,en Mayware Formula 4).Retipping tror jeg jeg ser bort i fra, så derfor spør jeg orakelet om hjelp til å finne ny,og da helst Coral MC. Finnes de lenger?.........Erlend

DonKraft

Medlem
Ble medlem
26.10.2008
Antall liker
0
Triste makabre greier. Mulig du må endre litt på rutinene med å lette armen etterpå plata er stoppet.

Kabeldragern

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.01.2003
Antall liker
1.241
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
1
Kjøp deg en Benz MC20E2 til 1000-lappen. Bedre lyd for pengene får du ikke!

Audiophile-Arve

Æresmedlem
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
8.479
Sted
Kysten, Nordvestlandet, argaste nynorskdistriktet
Torget vurderinger
0
Kabeldragern skrev:
I ein Formula 4-arm?
Auk iallfall stifttrykket til 3 gram.

Den siste Coral eg lytta til, var nok på 80-talet, og eg trur neppe du finn noko slikt. Er det eit stort sakn, kan du prøve retipping hos Benz, van den Hul eller Garrott. Elles er vel ein ny pickup det enklaste og raskaste...

anekdoten

Overivrig entusiast
Ble medlem
02.07.2006
Antall liker
23
Torget vurderinger
4
Jeg trodde for en stakket stund at nå har han Erlend slått seg på poesien med de bevingede ord: "Døden er en grusom fiende" ;)
Vel, for å holde meg til saken, det var da synd med nåla da. Håper du finner det du er ute etter!

BigSwifty

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.06.2004
Antall liker
3.939
...lete etter en nål i et støyhakk? :'(

(kondolerer)

ELJ

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.09.2008
Antall liker
2.966
Sted
Harstad
Torget vurderinger
26
Audiophile-Arve skrev:
Kabeldragern skrev:
I ein Formula 4-arm?
Auk iallfall stifttrykket til 3 gram.

Den siste Coral eg lytta til, var nok på 80-talet, og eg trur neppe du finn noko slikt. Er det eit stort sakn, kan du prøve retipping hos Benz, van den Hul eller Garrott. Elles er vel ein ny pickup det enklaste og raskaste...
Joda, døden er en grusom fiende og ihvertfall hvis du vil ha Garrott brothers til å se på saken. De er stein daue begge 2.
Espen 8)

government

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
24.10.2007
Antall liker
6
Nå slo jeg vel tidlig fra meg tanken om retipping. Coralen er forøvrig erstattet med en pen og blå liten A.T mc. Men når det er sagt,har den lite å stille opp mot den eldgamle Coralen. Der Coral spilte med pondus,trøkk og driv blir A.T pen,snill og en smule rødvinsaktig om dere forstår. Den gir meg ikke "fot" på samme måten. Men man skal vel heller ikke forlange alt for mye til den prisen. Håper ytterligere tilspilling kan åpne den litt. Med lyriske og prosaiske hilsener: Erlend.

Topp Bunn