Da har man falt for fristelsen igjen .......

tommo21

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
13.07.2003
Innlegg
333
Antall liker
161
Torget vurderinger
26
Så har man gjort det.....igjen. Funnet en unnskyldning for å kjøpe seg noe nytt ;) Har klart å holde meg i skinnet i over ett år nå, men så har man falt ut på galeien igjen. Postterminaler i Kristiansand, Singapore, Shanghai og Sheboygan i USA fylles opp av produkter som skal gi meg godlyd....fra pc'en. PC'en er faktisk blitt min hovedkilde for musikk etterhvert og er drittlei plastikkbokser fra Logitech og Creative som lirer ut noe som faktisk låter mye bedre i hodetelefoner i 200,- klassen i forhold. Så hva blir det denne gangen......Jo det skal jeg fortelle.....først og fremst har jeg kjøpt ting basert på nyskjerrighet rundt disse produktene, og masse diskusjon.....stort sett i positiv retning;-) Lydkilden.......en PC.....ikke spesiellt interessant i dette tilfellet. PC med en optisk utgang jeg skal benytte meg av.....der mellomleddet er en Supra X-Zac digitalkabel.


Så hva skal nå denne kobles til da tro...joda....de fleste har vel gjettet en DAC vil jeg tro....nemlig denne: Maverick Audio Tube Magic D1


Ikke så mye jeg kan fortelle om denne, annet enn at det er en Dac med rør og utskiftbare opamper, så her ligger det ann til skift av både det ene og det andre for å finne. Søk på navnet så finner man mange diskusjoner rundt omkring på nettet om denne. Eller sjekk produsentsiden http://www.mavaudio.com/base/

Rør av typen Raytheon 5670


og WE 396a er bestilt....NOS er supre greier;-)

Opamper er det også morro å prøve ut. OPA627BP på Browndog adaptere og LME49720HA skal prøves ut, og flere er på vei fra både den ene og den andre kanten.

Da var vi kommet så langt...hva skal føre lyden videre tro....jo disse kablene: BetterCables Silver Serpent II RCA
.
Nok en ny bekjentskap for min del, men hvorfor ikke.....

Ja...hvor var vi da kommet tro....ja...hmmm...noe må jo kobles til for at man skal få lyd ut. Det dumpet ned en mail for noen dager siden fra Lsound om at de hadde blitt importør av Swan-høyttalere her i Norge og et introduksjonstilbud på 20% på høyttalere ut februar ble veldig fristende, så jeg leste og gjorde en rask bakgrunnssjekk før jeg la inn en bestilling på disse høyttalerne: Swans M-200MkIII
Aktive høyttalere på 2x65 watt som får mye skryt rundt omkring. Har eksistert lenge, men er nå altså kommet til Norge i den nye MKIII versjonen. Spennende spennende. Så da sitter man her da...venter...sjekker tracking på pakker, og ser at alle må vente på steder som postterminalen i kristiansand, tollvesenet i Kina og på en eller annen flyterminal for posten i USA.......så satser vi på at neste uke blir en spennede uke der den ene hentemeldinga etter den andre lander i postkassa mi;-)
 

Elektron

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.07.2007
Innlegg
1.886
Antall liker
120
Sted
Bergen
Pakker på vei er alltid kjekt. Det ser jo ut til at dine inneholder mye flott. Lykke til.

Mvh Elektron
 

baluba

Æresmedlem
Ble medlem
18.02.2009
Innlegg
24.590
Antall liker
15.155
Sted
Kopervik og Bergen
Torget vurderinger
1
Jeg likte de ht fra Swans. Pent desig, sikkert god lyd og en pris som man kan leve med.
 
Topp Bunn