Ønsker anbefaling DAB+ bordradio med EKSTREMT lav brukerterskel

Dazed

Æresmedlem
Ble medlem
29.01.2003
Innlegg
20.540
Antall liker
7.230
Sted
Sarpsborg
Torget vurderinger
2
Finnes det noe slikt? En DAB+ bordradio/benkeradio som er like enkel å bruke som en reiseradio med presets fra 60-tallet? Trenger å skaffe noe slikt for noen før FM-nettet forsvinner der vedkommende bor?

Anbefalinger mottas med takk.
 

Sluket

Sivilaudiofil og Master Baiter
Ble medlem
11.08.2006
Innlegg
55.483
Antall liker
102.703
Torget vurderinger
23
Ja - finnes dette? Jeg er også interessert i noe sånt. Kan godt juge og si at det er til en gammel tante, men jeg har ikke flere tanter igjen så da kan jeg like godt innrømme at det er til meg selv!
 

Dazed

Æresmedlem
Ble medlem
29.01.2003
Innlegg
20.540
Antall liker
7.230
Sted
Sarpsborg
Torget vurderinger
2
Enkel bruk er jo gull verdt uansett. For "gamle tanter" 50 mil unna kan det dog bli problematisk dersom man må inn i menyer og innstillinger og fikse noe som falt ut etter at batteriene to slutt, etc.
 

Fenalaar

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.05.2002
Innlegg
8.507
Antall liker
6.897
Sted
Narvik
Torget vurderinger
3
Jeg kjøpte en slik som madammen har på hobbyrommet.
Exibel DX25 DAB+ og FM-radio - EXIBEL | Clas Ohlson

Høvelig enkel i bruk. Det er mulighet for batterier på den, men den er lik den gamle hankestereoen vi hadde på hytta - batteriene skal ikke være veldig mye brukt før mottakelsen blir elendig. Mao - bruk den med tilkobling til strøm.

Johan-Kr
 

impulse

Æresmedlem
Ble medlem
26.02.2006
Innlegg
13.199
Antall liker
7.674
Sted
Hølen
Geneva Touring S.
Her i blå sommerspesialutgave. Drar inn stasjoner med største selvfølgelighet, selv på et sted med "radioskygge" som Hølen. Låter kanon,har lassevis med batterikapasitet, er selvforklarende enkel å bruke, har finish som en liten Leica og koster ikke en halv bondegård. Her avbildet mens jeg testet ut FM-mottaket, men er selvfølgelig også DAB-kombatibel.

IMG_1413.jpg
 

Dazed

Æresmedlem
Ble medlem
29.01.2003
Innlegg
20.540
Antall liker
7.230
Sted
Sarpsborg
Torget vurderinger
2
Det var den jeg så da jeg kom på å spørre om dette. Er den så enkel om at etter at man stiller inn kanalene, så er det bare å slå den av og på, velge stasjons-preset (med én pr. knapp, ikke noe "Shift-Alt-Pil høyre+1 for å velge stasjon 6-10") og stille lydstyrke?
 
Ble medlem
12.03.2012
Innlegg
4.390
Antall liker
8.234
Sted
Laksevåg - Bergen

DAB1+ v5 er grunnversjonen av Hi-Fi Klubbens egen populære DAB+/FM-radio, og den gir deg elegant design, god lyd og enkel betjening. Du får også RDS/RadioText på FM og lekkert OLED-display med dimmefunksjon. Flere finisher.
ARGON
DAB1+ V5 DAB/FM BORDRADIO
 

impulse

Æresmedlem
Ble medlem
26.02.2006
Innlegg
13.199
Antall liker
7.674
Sted
Hølen
Det var den jeg så da jeg kom på å spørre om dette. Er den så enkel om at etter at man stiller inn kanalene, så er det bare å slå den av og på, velge stasjons-preset (med én pr. knapp, ikke noe "Shift-Alt-Pil høyre+1 for å velge stasjon 6-10") og stille lydstyrke?
Jepp.
 

Dazed

Æresmedlem
Ble medlem
29.01.2003
Innlegg
20.540
Antall liker
7.230
Sted
Sarpsborg
Torget vurderinger
2
Det var den jeg så da jeg kom på å spørre om dette. Er den så enkel om at etter at man stiller inn kanalene, så er det bare å slå den av og på, velge stasjons-preset (med én pr. knapp, ikke noe "Shift-Alt-Pil høyre+1 for å velge stasjon 6-10") og stille lydstyrke?
Jepp.
Høres bra ut. Hva koster en slik?
 

otare

Æresmedlem
Ble medlem
04.04.2007
Innlegg
13.713
Antall liker
9.330
Sted
Trondheim
Jeg kjøpte en Radionette Solist til min mor på 95. Hun har ingen problemer med å betjene den.
 

Dazed

Æresmedlem
Ble medlem
29.01.2003
Innlegg
20.540
Antall liker
7.230
Sted
Sarpsborg
Torget vurderinger
2
Har en Pinell Supersound på kjøkkenet - enkel og grei - med presets... grei lyd, alt tatt i betraktning.
Har en sånn selv. HELT uaktuelt. LANGT over vanskelighetsgraden som kan funke her.
 

Auditor

Æresmedlem
Ble medlem
27.02.2006
Innlegg
12.091
Antall liker
4.345
Torget vurderinger
1
Ekstremt lav? Prøv Pure Elan E3. Initial setup starter såfort du har plugga den i veggen..Jeg har to av dem selv..Låter overraskende bra til å være så små, og alt du trenger ligger rett for øya på deg.
 
Sist redigert:

E. Largo

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.02.2007
Innlegg
8.835
Antall liker
16.056
Sted
Disco Volante
Torget vurderinger
2
Det burde lanseres en radio som kun tar inn P1+ og bare har av/på knapp og volum.
Kunne ha blitt en storselger.
 

Dazed

Æresmedlem
Ble medlem
29.01.2003
Innlegg
20.540
Antall liker
7.230
Sted
Sarpsborg
Torget vurderinger
2
Alle disse er for avanserte. For mye knapper og funksjoner. Geneva-en til Impulse ser best ut så langt.
 

eldo472

Overivrig entusiast
Ble medlem
11.01.2005
Innlegg
1.026
Antall liker
288
Sted
Tranby
Perfekt brukergrensesnitt.:
Stor fin skjerm, samt 6-8 direkte knapper med en liten oled display på hver knapp med navn på kanal i tillegg til programhjul alla jog shuttle som Sony har på CD spillere, hvor man kan skru seg videre igjennom lista.
"Administrator" kan oppdatere lista via nettverk. Kanalene som er lagt inn kommer a l l t i d opp på knappene, hvis den ikke klarer det, vil den automatisk feilmelde seg selv på leverandørens service portal på nettet og man vil få på stedet service uten kostnad. Det er fordi den er konstruert så bra at den ikke trenger firmware oppdateringer eller brukermedvirkning for å virke. Bruker får aldri spørsmål om noe som helst på skjermen. Leverandør vil også sjekke om den er i live ved å pinge den regelmessig.
 

Dazed

Æresmedlem
Ble medlem
29.01.2003
Innlegg
20.540
Antall liker
7.230
Sted
Sarpsborg
Torget vurderinger
2
Trenger ikke noe hjul for annet enn volum. Kanalvelgeren bør være svære knapper som sier *KLIKK!*. :)
 

Gjest.

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.09.2006
Innlegg
5.741
Antall liker
503
Nettopp! Så du ikke forslaget mitt?
 

Dazed

Æresmedlem
Ble medlem
29.01.2003
Innlegg
20.540
Antall liker
7.230
Sted
Sarpsborg
Torget vurderinger
2
Oi, Sorry. Nei, det gjorde jeg ikke. Den så fin ut, ja.
 

fiske

Hi-Fi interessert
Ble medlem
14.12.2010
Innlegg
70
Antall liker
23
Finnes det noe slikt? En DAB+ bordradio/benkeradio som er like enkel å bruke som en reiseradio med presets fra 60-tallet? Trenger å skaffe noe slikt for noen før FM-nettet forsvinner der vedkommende bor?

Anbefalinger mottas med takk.
Kjøpte en Philips AE5020 Portabel DAB+ Radio til min mor hos Power. Enkel som bare det. Pris 629,-.
Radioen jeg kjøpte har av og på med volum knappen. Går i NRK P1 hos de eldre.

Jeg syns Power har bedre utvalg av enkle DAB+ radioer enn Elkjøp/Lefdal osv.
 

xerxes

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.01.2005
Innlegg
9.807
Antall liker
5.454
Sted
Holmestrand

DAB1+ v5 er grunnversjonen av Hi-Fi Klubbens egen populære DAB+/FM-radio, og den gir deg elegant design, god lyd og enkel betjening. Du får også RDS/RadioText på FM og lekkert OLED-display med dimmefunksjon. Flere finisher.
ARGON
DAB1+ V5 DAB/FM BORDRADIO
Vi har forrige versjon (DAB, men ikke DAB+).
Den er helt OK, men teksten på knappene er uleselig liten og mangler et hvert tilløp til kontrast, men det har de kanskje fikset på denne modellen?
 

bluesbreaker

Hundeeier
Ble medlem
05.03.2009
Innlegg
22.649
Antall liker
58.442
Sted
Blåskogen
Torget vurderinger
1
Har bestilt meg en lik Impulse sin. Geneva Touring S, blå.
Den ser ut til å være enkel og grei å betjene og det sies at lyden er klar og god.
Lite knapper, 6 presets er passe. DAB+ og blåtann.
Litt dyr, men noen ganger får man det man betaler for.

t_blu02w.jpg
 

impulse

Æresmedlem
Ble medlem
26.02.2006
Innlegg
13.199
Antall liker
7.674
Sted
Hølen
Veldig klokt, Blues. Jeg blir bare mer og mer imponert av den som står her i huset. Den har vært i bruk i timesvis siden den kom, og er ekstremt imponerende. Selv mottak over hele huset i "umulige " Hølen er helt knirkefritt. Så ja, du får nok det du betaler for.
 

Dazed

Æresmedlem
Ble medlem
29.01.2003
Innlegg
20.540
Antall liker
7.230
Sted
Sarpsborg
Torget vurderinger
2
Jeg tror jeg satser på POP-radioen, for både lydkvalitet og design vil være helt bortkastet å betale for i dette tilfellet, men selv ville jeg naturligvis også valgt Geneva.
 

baluba

Æresmedlem
Ble medlem
18.02.2009
Innlegg
24.590
Antall liker
15.155
Sted
Kopervik og Bergen
Torget vurderinger
1

DAB1+ v5 er grunnversjonen av Hi-Fi Klubbens egen populære DAB+/FM-radio, og den gir deg elegant design, god lyd og enkel betjening. Du får også RDS/RadioText på FM og lekkert OLED-display med dimmefunksjon. Flere finisher.
ARGON
DAB1+ V5 DAB/FM BORDRADIO
Vi har forrige versjon (DAB, men ikke DAB+).
Den er helt OK, men teksten på knappene er uleselig liten og mangler et hvert tilløp til kontrast, men det har de kanskje fikset på denne modellen?
Tror det er med DAB+ en kompis har i Oslo, og den er direkte uleselig uten briller. Så og si uleselig med også, det verste displayet i manns minne. Ikke noe jeg vil anbefale til noen over 60 år på grunn av dette.
 

xerxes

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.01.2005
Innlegg
9.807
Antall liker
5.454
Sted
Holmestrand

DAB1+ v5 er grunnversjonen av Hi-Fi Klubbens egen populære DAB+/FM-radio, og den gir deg elegant design, god lyd og enkel betjening. Du får også RDS/RadioText på FM og lekkert OLED-display med dimmefunksjon. Flere finisher.
ARGON
DAB1+ V5 DAB/FM BORDRADIO
Vi har forrige versjon (DAB, men ikke DAB+).
Den er helt OK, men teksten på knappene er uleselig liten og mangler et hvert tilløp til kontrast, men det har de kanskje fikset på denne modellen?
Tror det er med DAB+ en kompis har i Oslo, og den er direkte uleselig uten briller. Så og si uleselig med også, det verste displayet i manns minne. Ikke noe jeg vil anbefale til noen over 60 år på grunn av dette.
Appratet i selv er helt OK, men dette vanskeliggjør betjeningen. Jeg nevnte det på hifiklubben, men de syntes ikke det var et et problem...
 

Auditor

Æresmedlem
Ble medlem
27.02.2006
Innlegg
12.091
Antall liker
4.345
Torget vurderinger
1
E. Largo: Elling-faktoren er høy hos deg, forstår jeg?? Det finnes faktisk flere kanaler..og den Pure-boksen tar inn de som er uten at besta trenger å tenke på annet enn Nitimen og værmeldinga om så er ønskelig. Spiller tilogmed NRK Jazz med overraskende troverdighet og nivå. Tar akkurat to minutter å sprette tapen, pakke den ut og få den til å spille. Brukte tilsammen fem minutter- tida inkluderte en espresso- på å sette opp mine to. Tror det skal mye til hvis hu ikke liker den rød/hvite fargekombinasjonen. PS: Husk en pose bonus polkagriser:rolleyes: Og Pure låter bedre enn Pop, med enklere grensesnitt!
 
Sist redigert:

steinost

Æresmedlem
Ble medlem
22.01.2004
Innlegg
11.334
Antall liker
8.401
Sted
Lillestrøm
Torget vurderinger
2
Har noen av disse mulighet til å bli kjørt igjennom forexsempel Harman Kardon inox3?
Da bøhøvar man ikke å tenke så mye på lydkvaliteten.
 

michell

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.09.2005
Innlegg
2.282
Antall liker
515
Det burde lanseres en radio som kun tar inn P1+ og bare har av/på knapp og volum.
Kunne ha blitt en storselger.
Roberts Revival RD-60 er omtrent der. Men ikke låst til P1...
Den har en knapp for å velge mellom FM og DAB. Og så har den en god gammeldags søkerknapp til høyre!
Den har til og med en egen på/av-knapp!

Nærmere en god gammeldags reiseradio kommer en neppe:
https://www.manualslib.com/manual/141455/Roberts-Revival-Rd-60.html?page=7#manual
 

michell

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.09.2005
Innlegg
2.282
Antall liker
515
Har noen av disse mulighet til å bli kjørt igjennom forexsempel Harman Kardon inox3?
Da bøhøvar man ikke å tenke så mye på lydkvaliteten.
Roberts har linjeutgang. Men lyden i radioen er OK.
 

xerxes

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.01.2005
Innlegg
9.807
Antall liker
5.454
Sted
Holmestrand
IMG_4233_2.jpg


Neby leverte lynraskt en slik (Geneva Touring L).
Den ble øyeblikkelig akseptert av en fornøyd kone.
Radio lett å betjene.
Parrer villig vekk med mobilene (iPhoner).

Foreløbig inntrykk av lyd er udelt positivt.
Fremstår som et kvalitetsprodukt.
Veldig fornøyd så langt .... fjernkontroll hadde vært greit, kanskje?
 
Sist redigert:
Topp Bunn