Dab veddemål

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • WayAhead

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.12.2017
    Innlegg
    14.625
    Antall liker
    3.439
    Sted
    Sky No Limit....
    Torget vurderinger
    0
    Du mener DAB radio med velfungerende ladyshaver? Nei DAB radio blir det aldri... jeg tar inn hele verden via mobilen ... i HQ om jeg gidder. Elbil lager jeg selv om det skulle bli behov for det. Ordentlig elbil da. 650 kg og 1000 kW, AWD.
     
    Sist redigert:

    Classic46

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2017
    Innlegg
    1.815
    Antall liker
    285

    Hva skal FM nissene gjøre når det forhåpentlig kommer ett riksdekkende DAB nett til ?
     
    Sist redigert:

    WayAhead

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.12.2017
    Innlegg
    14.625
    Antall liker
    3.439
    Sted
    Sky No Limit....
    Torget vurderinger
    0
    Noen som har sett Finn reklamen til deres kjøpekontrakter for bilkjøp? (TV)

    "denne bilen har alt som er feil fra klakketiklakketi motor til skurrende DAB radio" ... lurer på om de har fjernet det med DAB.
     
    C

    cruiser

    Gjest
    Jeg reagerer også på at så mange setter likhetstegn mellom radio og musikk. Radio har da i utgangspunktet lite med musikk å gjøre? Musikk har man da tilgjengelig på alle mulige andre måter. Mitt problem er heller at jeg har så mye musikk tilgjengelig (uten radio) at jeg har problemer med å få tid til å spille alt. Massevis av CDer og LPer og et utall av strømmetjenester - hvorfor skal jeg hører på musikk på radio? På 60-tallet klagde vi fordi det spiltes så lite musikk på radio, og da hadde vi jo en grunn fordi musikk ikke var så lett tilgjengelig på andre måter. Nå er jo problemet omvendt - musikk er tilgjengelig over alt og all musikken på radio fortrenger alle de spennede programmene man kunne lagd.
    Vi har fått det Erik Satie snakket om på 1880-tallet - musikken har blitt en del av innredningen - en integrert del av vår hverdag. Han kalte det "tapetmusikk". Nå er vi kommet dit, og vi ser at han tok feil!

    Og til cruiser: Vi tilhører jo nettopp den rasen som IKKE synes det er viktig å høre Anastacia på 14 forskjellige riksdekkende kanaler. I hvert fall gjør jeg det. Jeg vil bare ha muligheten til å høre radio i bilen. Det hadde jeg ikke før. Jeg har hytte på Oppdal og hvis jeg skulle høre radiooverføring av en fotballkamp som startet kl 18 hadde jeg 2 valg når jeg skulle hjem: Vente til kampen var over, eller kjøre kl 17 slik at jeg var kommet til Støren før kampen startet, for først da dukket det opp et stabilt FM-signal. Nå slipper jeg det.
    Det synes jeg er positivt, men det er tydelig at det er mange som ikke synes det.
    Det er særdeles vanskelig å høre på radio uten å samtidig få med seg musikk, spesielt i bil og i tidsrommene man "normalt" kjører bil. Hvis man ikke ønsker musikken så er jo hele radioen bortkastet, ettersom de fleste gode programmene også er tilgjengelig som podcast, uten musikk.
    Får stort sett med meg misjonen på podcast, dette er et program som på radioen er to timer. Skreller man bort reklamen og Anastacia er programmet 40 minutt på podcast.
     

    otare

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.04.2007
    Innlegg
    13.690
    Antall liker
    9.289
    Sted
    Trondheim
    Jeg sier da ikke at man ikke skal ha musikk i radioen, men det må da ikke være det hele tiden med pludring mellom? Man kan da vel ha andre program innimellom? Og programmene der man spiller mye musikk kan vel ha vettugt innhold mellom musikkinnslagene?
     
    C

    cruiser

    Gjest
    Nei, det må selvsagt ikke det, men det er nå stort sett slik det er.
     

    otare

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.04.2007
    Innlegg
    13.690
    Antall liker
    9.289
    Sted
    Trondheim
    Ja. Det blir resultatet når man skal spre innholdet over mange kanaler. Man har innhold til å fylle 2, kanskje 3 kanaler, og så skal man spre det på 8 (jeg snakker om NRK her)? Da må man enten ansette mange nye journalister (noe de ikke har gjort, de har vel heller sagt opp en del) eller så må man fylle på med pludring. Og det har de gjort.
    Og DAB ble vel innført for å få flere kanaler og slippe til flere kommersielle aktører. Resultatet er blitt veldig mange kanaler uten særlig innhold, og med masse reklame. Den effekten av innføringen av DAB er det som irriterer meg.
     

    Classic46

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2017
    Innlegg
    1.815
    Antall liker
    285
    Ja. Det blir resultatet når man skal spre innholdet over mange kanaler. Man har innhold til å fylle 2, kanskje 3 kanaler, og så skal man spre det på 8 (jeg snakker om NRK her)? Da må man enten ansette mange nye journalister (noe de ikke har gjort, de har vel heller sagt opp en del) eller så må man fylle på med pludring. Og det har de gjort.
    Og DAB ble vel innført for å få flere kanaler og slippe til flere kommersielle aktører. Resultatet er blitt veldig mange kanaler uten særlig innhold, og med masse reklame. Den effekten av innføringen av DAB er det som irriterer meg.
    Og kanalen uten reklame og altfor mye pludring, og best utvalg av musikk heter NRK P1+, som begynte som NRK Gull i 2007.
     

    Classic46

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2017
    Innlegg
    1.815
    Antall liker
    285
    Noen som har sett Finn reklamen til deres kjøpekontrakter for bilkjøp? (TV)

    "denne bilen har alt som er feil fra klakketiklakketi motor til skurrende DAB radio" ... lurer på om de har fjernet det med DAB.
    Den eneste bilreklame jeg har sett er hvor han sier at bilen ikke har DAB, så alt du vil høre er FFFFFFFFFFFFFF
     

    Classic46

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2017
    Innlegg
    1.815
    Antall liker
    285
    7 september 2017 postet jeg på Facebook :
    Dagens høydepunkt på vei hjem fra Oslo. Ren 60 med Bård Ose på NRK P1 +. På min DAB radio i min Mitsubishi ASX.
    Først Lonnie Donegan med Does your chewing gum lose its flavour on the bedpost overnight. Og så to Elvis låter: En dobbeltsidig single: Little Sister og His latest flame.
    Fantastisk lyd. I STEREO. Det var akkurat da jeg skulle ønske at de som er skeptisk til DAB og mener at musikk fra 60 tallet ikke skal spilles digitalt, og aller minst på DAB. Nok en gang: Fantastisk lyd. Sånn skal Elvis låte. 🤓🤓😎
     

    Asbjørn

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Innlegg
    36.429
    Antall liker
    35.214
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    Da jeg kjørte hjem fra Bohuslän i går hørte jeg på Musikrevyn i P2 på SR FM. Upåklagelig lydkvalitet og dekning helt hjem. Lærte en hel del om Edward Elgars Enigma-variasjoner, inkludert en helt ny teori om den musikalske gåten med en "hemmelig" kontrapunktisk melodilinje som ikke spilles i stykket. Om de hadde spilt Elvis i stedet hadde det sikkert hørtes bra ut, det også.

     

    Classic46

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2017
    Innlegg
    1.815
    Antall liker
    285
    Da jeg kjørte hjem fra Bohuslän i går hørte jeg på Musikrevyn i P2 på SR FM. Upåklagelig lydkvalitet og dekning helt hjem. Lærte en hel del om Edward Elgars Enigma-variasjoner, inkludert en helt ny teori om den musikalske gåten med en "hemmelig" kontrapunktisk melodilinje som ikke spilles i stykket. Om de hadde spilt Elvis i stedet hadde det sikkert hørtes bra ut, det også.

    Det er jo bra. Tydelig at i Norge har man lagt mere vekt på klassisk musikk på TV, enn i radio.
    Men regner med at det er slik type programmer hos NRK klassisk også. Nå skal vi ikke glemme at Norge ikke er et kulturland.
    Og at NRK alltid klassisk var verdens første DAB kanal. Og at programmet Kontrapunkt på SVT og NRK var veldig populære en gang i verden. Det var også en ren klassisk lokal kanal i Oslo på 90 tallet.
    Og at såvidt jeg husker det, var det et fast, klassisk program på P2. For mange år siden.
    Og at svært mange søndager er det klassisk musikk på NRK 2.
    Og at SR som vanlig har mere klassisk musikk på radio, enn på TV. Men ikke 24/7.
    Dette er jo et valg av disse to nasjonale kringkasterne, NRK og SR.
    Og at NRK klassisk er tilgjengelig over HELE landet, til glede for mange. Men så klart ikke for alle.
    På begynnelsen av 80 tallet når CD plata og digital opptaksteknologi begynte å nærme seg, så var det mange audiofile som hadde et opprop mot digital teknologien.
    Det de ikke visste var at allerede på slutten av 70 tallet så hadde både store og små plateselskaper begynt med digitale opptak, som ble utgitt på LP.
    Og at plateselskapet 2-L fra Trondheim kun gjør digitale opptak i stereo og avansert 5.1 lyd.
    Og jeg har ennå ikke skjønt fascinasjonen med å spille digitale filer gjennom et FM filter.
    Men det er meg.
     

    otare

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.04.2007
    Innlegg
    13.690
    Antall liker
    9.289
    Sted
    Trondheim
    Det hender det er bra program på NRK klassisk. Eureka på søndag kl 11-12 er et slikt. Men det er langt mellom dem. De gangene jeg har slått på NRK klassisk har det stort sett vært bare pludring og svisker.
     

    Asbjørn

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Innlegg
    36.429
    Antall liker
    35.214
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    På begynnelsen av 80 tallet når CD plata og digital opptaksteknologi begynte å nærme seg, så var det mange audiofile som hadde et opprop mot digital teknologien.
    Det de ikke visste var at allerede på slutten av 70 tallet så hadde både store og små plateselskaper begynt med digitale opptak, som ble utgitt på LP.
    Og at plateselskapet 2-L fra Trondheim kun gjør digitale opptak i stereo og avansert 5.1 lyd.
    Og jeg har ennå ikke skjønt fascinasjonen med å spille digitale filer gjennom et FM filter.
    Men det er meg.
    Det du ennå ikke har skjønt er at dette ikke dreier seg om noe slags aversjon mot digitalteknologi, men en preferanse for at ting låter som musikk i stedet for å låte som knust glass. Om distribusjonsformatet er analogt eller digitalt mellom sender- og mottakerantenne er helt uinteressant.

    Akkurat nå hører jeg på Milt Jackson's Jazz 'Round Midnight på Verve, forresten. CD rippet til harddisk-array, avspilt via Roon over wifi til en Logitech Transporter og BNC coax videre til DEQX HDP4 digital signalprosessor/delefilter/DAC. Luftstrekket er tapsfritt digitalt. Det låter også helt utmerket.

    Det paradokset med digitale kildefiler og analog distribusjonskanal er bare et paradoks hvis du tror på din egen stråmannsfortelling.
     

    Ingeniøren

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.11.2007
    Innlegg
    4.266
    Antall liker
    1.168
    Sted
    Tranby
    Torget vurderinger
    7
    Mao ord. Det vi kritiserer er valget av en elendig bit rate som betyr at de prioriterer kommers og ikke kvalitet, ikke at den er digital. Det er i utgangspunktet positivt - bare se på signalet over andre medier som TV.
     

    Medlem-

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    02.09.2012
    Innlegg
    922
    Antall liker
    804
    Sted
    Bergen
    Dab er mer en godt nok til reklameoverøst radiosvada...radio er lavmål med noen få unntak
     

    Classic46

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2017
    Innlegg
    1.815
    Antall liker
    285
    Det du ennå ikke har skjønt er at dette ikke dreier seg om noe slags aversjon mot digitalteknologi, men en preferanse for at ting låter som musikk i stedet for å låte som knust glass. Om distribusjonsformatet er analogt eller digitalt mellom sender- og mottakerantenne er helt uinteressant.

    Akkurat nå hører jeg på Milt Jackson's Jazz 'Round Midnight på Verve, forresten. CD rippet til harddisk-array, avspilt via Roon over wifi til en Logitech Transporter og BNC coax videre til DEQX HDP4 digital signalprosessor/delefilter/DAC. Luftstrekket er tapsfritt digitalt. Det låter også helt utmerket.

    Det paradokset med digitale kildefiler og analog distribusjonskanal er bare et paradoks hvis du tror på din egen stråmannsfortelling.
    DAB har aldri lått som knust glass i mine biler, på jobben gjennom PC høytallere, eller de få gangene jeg hører på DAB gjennom min adapter, med optisk ledning til mitt surroundanlegg. Jeg har hørt DAB i mange biler, og der låter det heller ikke som knust glass. Jeg har i 12 år hørt digital lyd på TV, gjennom div. surroundforsterkere, heller ikke knust glass der.
    Så det er tydeligvis bare DAB som låter som knust glass.
    Send eller legg gjerne ut en lydfil hvor DAB låter som knust glass
    Så hvordan du har hørt eller hører DAB , det vet jeg ikke, men det er tydelig at du har bestemt deg for at varm FM lyd med harmonisk forvrengning, selv om kilden er digital, så dette tingen for deg. Og særlig fordi man kan sette tall på gjegivelsen, av DAB .
    Noe man ikke kan på FM. Bortsett fra at det langtfra låter perfekt. Noe jeg synes DAB for det formålet det har gjør.
    Perfekt mottak over hele Norge. Alt må jo være bedre enn FM skurr,,som kommer når du minst venter det.
    Som plutselig ble mono. Og gikk over i ffffffff. Rundt neste sving.
    Stråmanssfortelling ? Hva mener du med det ?
     

    otare

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.04.2007
    Innlegg
    13.690
    Antall liker
    9.289
    Sted
    Trondheim
    Selv om jeg synes DAB fungerer utmerket hadde ikke jeg heller hatt noe imot at man reduserte antall kanaler og økte bitraten. Med 128 kbps AAC+ kunne det låte aldeles utmerket, men da måtte man vel halvere antall kanaler.
     
    C

    cruiser

    Gjest
    DAB har aldri lått som knust glass i mine biler, på jobben gjennom PC høytallere, eller de få gangene jeg hører på DAB gjennom min adapter, med optisk ledning til mitt surroundanlegg. Jeg har hørt DAB i mange biler, og der låter det heller ikke som knust glass. Jeg har i 12 år hørt digital lyd på TV, gjennom div. surroundforsterkere, heller ikke knust glass der.
    Så det er tydeligvis bare DAB som låter som knust glass.
    Send eller legg gjerne ut en lydfil hvor DAB låter som knust glass
    Så hvordan du har hørt eller hører DAB , det vet jeg ikke, men det er tydelig at du har bestemt deg for at varm FM lyd med harmonisk forvrengning, selv om kilden er digital, så dette tingen for deg. Og særlig fordi man kan sette tall på gjegivelsen, av DAB .
    Noe man ikke kan på FM. Bortsett fra at det langtfra låter perfekt. Noe jeg synes DAB for det formålet det har gjør.
    Perfekt mottak over hele Norge. Alt må jo være bedre enn FM skurr,,som kommer når du minst venter det.
    Som plutselig ble mono. Og gikk over i ffffffff. Rundt neste sving.
    Stråmanssfortelling ? Hva mener du med det ?
    Stråmannen er at du mener at noen av oss har problemer med digital lyd, det er det ingen som har, det som er problemet er den lave bitraten over dab.
    Du er ikke på ei dabgruppe på facebook nå, men på et hififorum, hvor slike bagateller som lydkvalitet er viktig for oss
     

    Classic46

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2017
    Innlegg
    1.815
    Antall liker
    285
    Stråmannen er at du mener at noen av oss har problemer med digital lyd, det er det ingen som har, det som er problemet er den lave bitraten over dab.
    Du er ikke på ei dabgruppe på facebook nå, men på et hififorum, hvor slike bagateller som lydkvalitet er viktig for oss
    Det har jeg forsett. Og da sier jeg som jeg har sagt før, at den lave bitraten kunne godt ha vært høyere, men med den codec som brukes, så er lyden fullt brukbar til å ha bil. Hvis man vil høre radio hjemme, så er alternativene mange.
    Og alle varianter har forskjellig lyd. Og da lander man alltid med DAB nederst på lista, fordi man lar øynene farge det man mener om lyden. Dette har jo vært et mantra gjennom hele DAB debatten.
    Mens mange synes lyden er helt Ok.
    Men har man først tonet flagg, så kan man ikke gå tilbake på det.
    Hverken FM radio, lang og mellombølge eller DAB har vært laget for å tilfredsstille noen Hi-Fi kriterier.
    De som lager radio, særlig NRK, skal lage radio som kan høres på av alle, med alle typer radioer, over hele landet.
    Det har de alltid lykkes med, men nå, bedre enn noen gang.
    Som man sier om musikk, det er ikke mediet som er viktig, det er musikken.
    Det er ikke hvordan man hører radio, men at man kan høre radio, enten via nett, parabol, fiber, kabel eller DAB.
    Det er det våre myndigheter ønsker. Og DAB er billigst.
     

    Classic46

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2017
    Innlegg
    1.815
    Antall liker
    285
    Selv om jeg synes DAB fungerer utmerket hadde ikke jeg heller hatt noe imot at man reduserte antall kanaler og økte bitraten. Med 128 kbps AAC+ kunne det låte aldeles utmerket, men da måtte man vel halvere antall kanaler.
    Vanskelig å få til i Norge, da for mye av båndbredden brukes til feilkorreksjon, i følge artikkelen i Teknisk Ukeblad.
    Nå har ikke jeg studert alle lokale stasjoner på DAB rundt omkring, men tror at Metro kjører 128 noen steder.
    Her i Østfold 96. Så kommer det jo an på hvor god den digitale fila er som brukes. Og hvor mange bokser lyden går igjennom før den kommer fram til oss.
    Men hadde vært interessant om noen hadde gjort det på en kanal, og om noen hadde merket det.
    På begynnelsen av 2017 byttet alle NRK kanalene fra DAB til DAB+. Ikke noe jeg merket.
    Heller ikke så mange andre heller, ettersom jeg ikke har lest noe om denne overgangen i noen grupper eller medier.
    Hvilket betyr at forskjellene ved bare å bruke ørene egentlig er svært liten.....
    Ps: jeg fikk min Tiny 7 adapter i 2013....det er vel først de to siste årene at jeg har sjekket bit rate på de forskjellige kanalene.
    Fordi mange beskyldte NRK for å sende med 48 kbps og ingen stereo.
    Det stemte jo ikke. Været til sjøs for småbåtbrukere og trafikk går på 24 kbps. Og inneholder bare tale, som høres utmerket.
    Resten av NRK går nå på 80 kpbs.
     
    Sist redigert:

    Asbjørn

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Innlegg
    36.429
    Antall liker
    35.214
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    Jeg hørte stor forskjell mellom DAB Classic og DAB+, både når den fungerte og ikke minst når den var på grensen av signalbortfall. De boblelydene ble ikke med over til DAB+. Stereoperspektivet i DAB classic var også flatt og dårlig også når den hadde tilstrekkelig signalstyrke, men den virket mer avrullet i diskanten enn denne knallharde syntetiske diskanten i DAB+. Begge var irriterende dårlige, men på litt forskjellige måter.

    Lydkvaliteten på NRK Trafikk er så utålelig at man må være bra desperat for å skru over dit heller enn å slå opp trafikkmeldingene fra mobilen når man blir stående i en uventet kø.
     
    Sist redigert:

    otare

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.04.2007
    Innlegg
    13.690
    Antall liker
    9.289
    Sted
    Trondheim
    I min bil kommer trafikkmeldingene opp automatisk uansett hvilken kanal jeg hører på.
     
    C

    cruiser

    Gjest
    Vanskelig å få til i Norge, da for mye av båndbredden brukes til feilkorreksjon, i følge artikkelen i Teknisk Ukeblad.
    Nå har ikke jeg studert alle lokale stasjoner på DAB rundt omkring, men tror at Metro kjører 128 noen steder.
    Her i Østfold 96. Så kommer det jo an på hvor god den digitale fila er som brukes. Og hvor mange bokser lyden går igjennom før den kommer fram til oss.
    Men hadde vært interessant om noen hadde gjort det på en kanal, og om noen hadde merket det.
    På begynnelsen av 2017 byttet alle NRK kanalene fra DAB til DAB+. Ikke noe jeg merket.
    Heller ikke så mange andre heller, ettersom jeg ikke har lest noe om denne overgangen i noen grupper eller medier.
    Hvilket betyr at forskjellene ved bare å bruke ørene egentlig er svært liten.....
    Ps: jeg fikk min Tiny 7 adapter i 2013....det er vel først de to siste årene at jeg har sjekket bit rate på de forskjellige kanalene.
    Fordi mange beskyldte NRK for å sende med 48 kbps og ingen stereo.
    Det stemte jo ikke. Været til sjøs for småbåtbrukere og trafikk går på 24 kbps. Og inneholder bare tale, som høres utmerket.
    Resten av NRK går nå på 80 kpbs.
    Tøys, det er bare å redusere antallet kanaler, det kommer også klart frem av artikkelen du viser til.
     

    otare

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.04.2007
    Innlegg
    13.690
    Antall liker
    9.289
    Sted
    Trondheim
    Ja. Datamengden som kan sendes er konstant. Færre kanaler gir større datamengde til hver kanal (og dermed høyere kbps). Så enkelt er det faktisk.
     

    Classic46

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2017
    Innlegg
    1.815
    Antall liker
    285
    Da får vi se hva det nye riksdekkende DAB nettet finner på når de eventuelt kommer i gang.
    Eller vi kan fint leve med DAB slik det er i dag. Som jeg har gjort i 18 år.
    Det er jo helt tydelig at vi alle hører forskjellig.
    Og noen helt svart/hvit.
     
    Sist redigert:

    Classic46

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2017
    Innlegg
    1.815
    Antall liker
    285

    Han produserte radioprogrammene Rock-radio-pop fra 1981-1984.For undertegnende og Ingvar Aarholt.
     
    Sist redigert:

    bambadoo

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    11.10.2002
    Innlegg
    22.136
    Antall liker
    10.612
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    16
    Smart trekk!

    At the moment, the digital platform is no more attractive than the analogue in radio
    In its reply, NMHH emphasizes that the authority constantly monitors the market and current technological trends, and if there is a need for digital radio, it can always call for tenders for the operation of the network required for digital radio. Based on experience to date, the authority considers that the digital platform is currently no more attractive than analogue - neither for content providers nor for radio listeners.
    De lytter faktisk til folket og tar en avgjørelse basert på behov.
     

    Classic46

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2017
    Innlegg
    1.815
    Antall liker
    285
    Hvis du lytter til FM så er du nisse? De har nok hørselen i behold serru - i motsetning til de villfarne...
    Hvis du lytter til FM i 2020, så er man en FM nisse. Som de fleste av de som er medlem på div. Facebookgrupper.
    Ettersom ingen av oss hører likt, og det gjelder deg også, så vil det alltid være en smakssak hva folk liker.
    Og den smaken har jo forandret seg mrd årene, for de fleste sv oss.
    Vi som er villfarne har bare fulgt med i timen. Som meg, som har vært villfaren i snart 18 år...etter mer enn 40 år med FM.
    35 år med CD. Osv. Medieverden er digital.
    PS: Morsomt å tenke på at folk savner 1-en riksdekkende FM kanal. Som har vært på DAB i ca. 20 år.
    Og riksdekkende siden ca. 2013-14.
     
    Sist redigert:

    Aurora

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.06.2004
    Innlegg
    14.909
    Antall liker
    11.300
    Sted
    Ytterst i havgapet...
    Men de som er på andre siden av FM-nisser.... hva er de, da?? DAB-ioter, kanskje....?? SIden din overveldende nedlatenhet ovenfor alle som synes DAB er et quantum leap i gal retning, får du pinadø tåle din del av karakteristikken..
     

    Classic46

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2017
    Innlegg
    1.815
    Antall liker
    285
    Men de som er på andre siden av FM-nisser.... hva er de, da?? DAB-ioter, kanskje....?? SIden din overveldende nedlatenhet ovenfor alle som synes DAB er et quantum leap i gal retning, får du pinadø tåle din del av karakteristikken..
    Jeg er en stolt DABianer.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn