Dab veddemål

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Classic46

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2017
    Innlegg
    1.815
    Antall liker
    285
    98 % av alle nye personbiler som selges i Norge kommer med DAB+ som standard, men husk for sikkerhetsskyld å spørre forhandleren før du kjøper
    Dette gjelder også Sverige og Danmark, UK osv.
    Mitsubishi som jeg har siden November 2013. Samme med Honda.....
     

    Gjest.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.09.2006
    Innlegg
    5.723
    Antall liker
    486
    Jeg hører Radio Metro på FM når jeg kjører tur til Oslo fra Telemark. Jeg har god lyd. Bilen har Bose-anlegg, så det betyr vel noe. Ellers hører jeg nettradio over mobilnettet, og det er god lyd også. Bedre enn med DAB+. Mer stabilt mottak enn med DAB+ er det også.
     

    Dan Dare

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    19.11.2005
    Innlegg
    1.010
    Antall liker
    390
    Sted
    Egersund
    Torget vurderinger
    4
    98 % av alle nye personbiler som selges i Norge kommer med DAB+ som standard, men husk for sikkerhetsskyld å spørre forhandleren før du kjøper
    Dette gjelder også Sverige og Danmark, UK osv.
    Mitsubishi som jeg har siden November 2013. Samme med Honda.....
    Ja, dab er standardutstyr i Norge og kanskje et par andre land. Men det er ikke standard fra produsent, det blir for de aller fleste bilmerker bestilt av importør fra fabrikk og kostnaden blir selvsagt lagt til bilprisen. Du kan ikke velge dab som ekstrautstyr i Norge da alle norske biler nødvendigvis må leveres med dab. Følgelig kan du heller ikke se i utstyrslistene hva dette koster men du kan være sikker på at kunden betaler, importøren tilbyr ikke dette gratis.
     

    Audiomix

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    05.07.2004
    Innlegg
    13.101
    Antall liker
    4.944
    Sted
    Kongsberg
    Torget vurderinger
    28
    Hvilke bilmerker er det. Ellers er det jo masse ting på en bil du kan betale ekstra for...ser jo ofte annonser hvor man kan få ekstrautstyr gratis og spare x-antall tusen. Ennå ikke sett DAB radio som selvsagt er sammen med FM og navigasjon, nevnt i denne sammenheng.
    Det er en Alfa Romeo MiTo.
    Min er en Giulia VELOCE.
    Begge har originalt montert radio / HiFi anlegg.
     

    ufo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.02.2016
    Innlegg
    1.785
    Antall liker
    915
    fornøyd med Giulia? sikler selv på en quadrifoglio :cool:
     

    Classic46

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2017
    Innlegg
    1.815
    Antall liker
    285
    Radio Metro er jo en lokal aktlør. Derfor skrev jeg det at det var noen droputs. Opplever aldri det på NRK eller de kommersielle DAB+
    kanalene.
    Og vil gjerne vite hvilke bilmerker som må ettermontere DAB inn i en eksisterndd konsoll med bare FM radio.
     

    Audiomix

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    05.07.2004
    Innlegg
    13.101
    Antall liker
    4.944
    Sted
    Kongsberg
    Torget vurderinger
    28
    Helt ubegripelig at så mange sier at de ikke får inn radio etter at det ble slutt på FM.
    Er det fortsatt FM de lytter på?
    Jeg bare undres.
    Har ikke vært noe sted der jeg ikke får inn DAB der jeg før hørte FM.
    Der det ikke var FM signaler er det stort sett ikke DAB heller.
     

    otare

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.04.2007
    Innlegg
    13.615
    Antall liker
    9.171
    Sted
    Trondheim
    Jeg hører nok mindre på radio nå enne før, men det har ingen ting med DAB+/FM å gjøre. Og jeg har bedre dekning både i bil og på hytta med DAB+ enn jeg noen gang hadde med FM.
    Kostnaden for meg personlig i å bytte var minimal.
     

    Audiomix

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    05.07.2004
    Innlegg
    13.101
    Antall liker
    4.944
    Sted
    Kongsberg
    Torget vurderinger
    28
    Jeg hører mer radio nå enn før.
    Har lite med FM/DAB å gjøre. Mest med mer tid.
     

    Dan Dare

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    19.11.2005
    Innlegg
    1.010
    Antall liker
    390
    Sted
    Egersund
    Torget vurderinger
    4
    DAB fungerer greit i bil. Det er også eneste plass jeg hører på radio. Det skyldes hovedsakelig at det stort sett er dritt, reklame og pludreradio som gjelder. Orker ikke bla gjennom kanallisten for kanskje å finne noe som går an å høre på så skal jeg ut på langtur går det stort sett i CD.
     

    Audiomix

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    05.07.2004
    Innlegg
    13.101
    Antall liker
    4.944
    Sted
    Kongsberg
    Torget vurderinger
    28
    Bortsett fra 9-Timen og Reiseradioen er det ikke så my pludring på NRK?
     

    Dan Dare

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    19.11.2005
    Innlegg
    1.010
    Antall liker
    390
    Sted
    Egersund
    Torget vurderinger
    4
    Bortsett fra 9-Timen og Reiseradioen er det ikke så my pludring på NRK?
    Da har du ikke hørt mye på NRK. Nevner i farten Norgesglasset, Her og Nå, Kveldsåpent samt de fleste såkalte aktualitetsprogrammer. Her er pludring så det holder ispedd en god dose såkalt populærmusikk. Mulig jeg er en gammal gretten gubbe men musikken som spilles i NRK står jeg gladelig over.
     

    Aurora

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.06.2004
    Innlegg
    14.795
    Antall liker
    11.191
    Sted
    Ytterst i havgapet...
    Problemet med musikken på NRK, er at den stort sett fastsettes av "musikkonsulenter" som setter opp musikk til de flste programmer. Dette er selvsagt bare unge jyplinger som aldri har hørt om Calle Jularbo...8)
     

    Audiomix

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    05.07.2004
    Innlegg
    13.101
    Antall liker
    4.944
    Sted
    Kongsberg
    Torget vurderinger
    28
    Bortsett fra 9-Timen og Reiseradioen er det ikke så my pludring på NRK?
    Da har du ikke hørt mye på NRK. Nevner i farten Norgesglasset, Her og Nå, Kveldsåpent samt de fleste såkalte aktualitetsprogrammer. Her er pludring så det holder ispedd en god dose såkalt populærmusikk. Mulig jeg er en gammal gretten gubbe men musikken som spilles i NRK står jeg gladelig over.
    Da er jo din medbrakte musikk god å ha.
    Aldri noe feil eller kjedelig innhold.
    Trodde det var de gamle og gretne som var mest fornøyd med NRK.
     

    otare

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.04.2007
    Innlegg
    13.615
    Antall liker
    9.171
    Sted
    Trondheim
    Man hører da ikke på radio for musikkens skyld? Det har man da i bøtter og spann på mange andre måter. Man hører på radio for de spennende info/dokumentasjon/diskusjonsprogrammene. Det er de som har forsvunnet og blitt erstattet med pludreradio og listepop.
     
    M

    MusicBear

    Gjest
    Man hører da ikke på radio for musikkens skyld? Det har man da i bøtter og spann på mange andre måter. Man hører på radio for de spennende info/dokumentasjon/diskusjonsprogrammene. Det er de som har forsvunnet og blitt erstattet med pludreradio og listepop.
    Du har faktisk et godt poeng i dette, selv om jeg duste erklærer Norge og fjerning av FM-båndet. På den annen side, NRK tar en med på nye norske skiver hele tiden. Men bevares, de kan jo oppdages på NRK via DAB, og nytes behørig over Tidal seinere:)
     

    Trond_B

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    06.08.2004
    Innlegg
    791
    Antall liker
    206
    Torget vurderinger
    19
    Dab ekstramonteres gjerne ved innførsel til det norske markedet. Kun der. Fordyrende tillegg for den norske importøren som videreføres den norske kunden.
    Sjekket tilfeldig en Opel Astra og du kan få DAB i tyske biler også.
    Ellers så er jeg veldig fornøyd med DAB radioen i de to MB A-klasse jeg har hatt med fabrikkmontert DAB. Like bra eller bedre mottak som FM men flere kanaler å velge mellom.

    2019-09-08_18-48-28.jpg


    Prøvde å konfigurere en tysk A-klasse og Digitales Radio stod oppført med 0 Euro.

    https://shop.mercedes-benz.com/de-de/connect/pdp/Digitales-Radio/601?variantCode=QEV111AHWVEH&forceLoadTemplate=true&isInitialTransition=1
     
    Sist redigert:

    bambadoo

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    11.10.2002
    Innlegg
    22.082
    Antall liker
    10.486
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    16
    Til dere som er fornøyd med dab. Synes dere valget om å slukke FM og kun satse på DAB var et smart, bra samfunns økonomisk og framtidsrettet valg for Norge og nordmenn flest?

    Edith: la til noe
     
    Sist redigert:

    WayAhead

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.12.2017
    Innlegg
    14.625
    Antall liker
    3.439
    Sted
    Sky No Limit....
    Torget vurderinger
    0
    Lånte en bil med originalmontert DAB+ forleden og slo på radioen for å få bekreftet det jeg allerede visste:

    GPP radio
    GPP musikk
    Fisher Price lyd. Lyden er direkte plagsom og blir etter kort tid uutholdelig.
    En og annen dropout i sentrale strokji... det burde man ikke hatt i disse områdene.
    Denne Radioen kunne ta inn både DAB og FM etter behov.

    Av prinsipp kommer jeg aldri til å skaffe/benytte DAB på grunn av idiotien med slukkingen av FM..

    Om jeg vil høre radio i bilen oo det ikke er noe større på FMn, streamer det jeg evt behøver å høre via mobilen. Radiokanaler blir da primært SR og BBC, da får men i hvertfall litt meningsfull radio....Musikk henter man etter egene preferanser hva nå enn kilden måtte være men, garantert ALDRI noe materiale jeg lytter til i godstolen.....

    EDIT 1: Sett bort i fra at lyden er skremmende dårlig, mulig noen kanaler er hakket bedre enn andre av en eller annen grunn.... kunne det teoretisk vært mulig å hørt radio om det var et eneste sendested som laget "RADIO"... det er det jo heller ikke....

    EDIT 2: Når jeg streamet musikk fra mobilen enten lagret eller via mobilnettet var lyden mye bedre enn DAB leverte. Man irriterte seg ikke lenger over den syntetiske DAB lyden for å si det sånn....
     
    Sist redigert:

    Aurora

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.06.2004
    Innlegg
    14.795
    Antall liker
    11.191
    Sted
    Ytterst i havgapet...
    I distriktene og grisgrendte strøk er og blir DAB en katastrofe, nettopp som beskrevet i artiklen i Nordlys. Dekningen er langt fra det man beskriver, hvor dekningskartene i stor grad er basert på teoretiske beregninger. Antallet sendere er riktignok høyt, men sendereffekten på DAB-sendere er mye lavere enn for mange FM-sendere, og mye lavere enn de såkalte hovedsenderne. I tillegg er frekvensene for DAB omtrent dobbelt så høye som for FM, slik at den lille ekstrahjelpa i form av terrrengavbøyning som FM hadde, også bortfaller for DAB.
    Beredskapsmessig er DAB også mye dårligere, da FM tåler en god del forstyrrelser, selv om det blir knitter og fres, mens for DAB er det go/nogo, og forstyrrelser, - tilfeldige eller planlagte, fører til totalutfall.
    Slik er det - så får nå DAB-evangelisten holde på med sitt. Jeg mistenker at han ikke har så mange besøk i høyfjellet, eller langs vår lange opprevne kyst, hvor feks. folk ofte er opptatt av nødvendige værmeldinger.
     

    otare

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.04.2007
    Innlegg
    13.615
    Antall liker
    9.171
    Sted
    Trondheim
    Til dere som er fornøyd med dab. Synes dere valget om å slukke FM og kun satse på DAB var et smart valg for Norge og nordmenn flest?
    Hvor lurt det var vet jeg ikke, men i mitt tilfelle har jeg fått dårligere innhold (tilbudet er utvannet. Før hadde vi få kanaler, men de hadde bra innhold. Nå har vi mange kanaler der det lille som er av bra innhold er spredd så tynt utover at jeg ikke orker å lete), og bedre dekning. Nå kan jeg høre på radio både i bilen og på hytta. Det var vanskelig før da dekningen med FM var elendig, men jeg hører mindre på radio fordi jeg ikke orker å lete blant alle kanalene for å finne noe å høre på.

    NB: Når det gjelder dekning har jeg kun erfaring fra Trøndelag, Østerdalen, Gudbrandsdalen og Østfold. Hvordan det er i Nordland og på Vestlandet vet jeg ikke.

    Å ha to sendesystemer som begge må vedlikeholdes er imidlertid ikke lurt, så man bør jo velge et. Jeg er i utgangspunktet skeptisk til alle disse komersielle radiokanalene. Jeg har mye erfaring fra radio rundt om i Europa, og der er det lite som er verdt å høre på. Pludring og listepop. Akkurat som det har blitt her i Norge. Så vi kunne godt greid oss med FM og færre stasjoner.
     

    Daniel62

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.04.2014
    Innlegg
    2.545
    Antall liker
    784
    Jeg har mye erfaring fra radio rundt om i Europa, og der er det lite som er verdt å høre på. Pludring og listepop. .
    Hvor mange språk snakker du? "Rundt om i Europa" - mener du da tysk-og engelsktalende land?
     

    Audiomix

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    05.07.2004
    Innlegg
    13.101
    Antall liker
    4.944
    Sted
    Kongsberg
    Torget vurderinger
    28
    Lånte en bil med originalmontert DAB+ forleden og slo på radioen for å få bekreftet det jeg allerede visste:

    GPP radio
    GPP musikk
    Fisher Price lyd. Lyden er direkte plagsom og blir etter kort tid uutholdelig.
    En og annen dropout i sentrale strokji... det burde man ikke hatt i disse områdene.
    Denne Radioen kunne ta inn både DAB og FM etter behov.

    Av prinsipp kommer jeg aldri til å skaffe/benytte DAB på grunn av idiotien med slukkingen av FM..

    Om jeg vil høre radio i bilen oo det ikke er noe større på FMn, streamer det jeg evt behøver å høre via mobilen. Radiokanaler blir da primært SR og BBC, da får men i hvertfall litt meningsfull radio....Musikk henter man etter egene preferanser hva nå enn kilden måtte være men, garantert ALDRI noe materiale jeg lytter til i godstolen.....

    EDIT 1: Sett bort i fra at lyden er skremmende dårlig, mulig noen kanaler er hakket bedre enn andre av en eller annen grunn.... kunne det teoretisk vært mulig å hørt radio om det var et eneste sendested som laget "RADIO"... det er det jo heller ikke....

    EDIT 2: Når jeg streamet musikk fra mobilen enten lagret eller via mobilnettet var lyden mye bedre enn DAB leverte. Man irriterte seg ikke lenger over den syntetiske DAB lyden for å si det sånn....
    Sine prinsipper skal en stå fast ved.
    Til Dovre faller.
     

    otare

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.04.2007
    Innlegg
    13.615
    Antall liker
    9.171
    Sted
    Trondheim
    Jeg har mye erfaring fra radio rundt om i Europa, og der er det lite som er verdt å høre på. Pludring og listepop. .
    Hvor mange språk snakker du? "Rundt om i Europa" - mener du da tysk-og engelsktalende land?
    Flytende engelsk, grei tysk, forstår tsjekkisk, en del fransk og litt italiensk, så jeg har dekt en god del av Europa. Sliter med polsk og russisk, og spansk har aldri vært helt min greie. Man behøver forøvrig ikke kunne et språk flytende for å skjønne om det er seriøse ting eller pludring som foregår på radioen.
     

    Ingeniøren

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.11.2007
    Innlegg
    4.255
    Antall liker
    1.158
    Sted
    Tranby
    Torget vurderinger
    7
    I distriktene og grisgrendte strøk er og blir DAB en katastrofe, nettopp som beskrevet i artiklen i Nordlys. Dekningen er langt fra det man beskriver, hvor dekningskartene i stor grad er basert på teoretiske beregninger. Antallet sendere er riktignok høyt, men sendereffekten på DAB-sendere er mye lavere enn for mange FM-sendere, og mye lavere enn de såkalte hovedsenderne. I tillegg er frekvensene for DAB omtrent dobbelt så høye som for FM, slik at den lille ekstrahjelpa i form av terrrengavbøyning som FM hadde, også bortfaller for DAB.
    Beredskapsmessig er DAB også mye dårligere, da FM tåler en god del forstyrrelser, selv om det blir knitter og fres, mens for DAB er det go/nogo, og forstyrrelser, - tilfeldige eller planlagte, fører til totalutfall.
    Slik er det - så får nå DAB-evangelisten holde på med sitt. Jeg mistenker at han ikke har så mange besøk i høyfjellet, eller langs vår lange opprevne kyst, hvor feks. folk ofte er opptatt av nødvendige værmeldinger.
    Beredskapsmessig er det ikke bare dårlig, dab kan bli koblet ut slik at man ikke får sendt meldinger. Frekvenen DAB sender på ønsker nato å disponere i en krigssituasjon....
     

    Classic46

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2017
    Innlegg
    1.815
    Antall liker
    285
    Dekningskartene er nok også basert på alle de tester som ble gjort i mange år, før riksdekkende FM ble slukket, da de fra radio.no
    kjørte land og strand rundt for å teste dekningen. Som kommer an på utstyret.
    NRK har ca. 1000 DAB sendere, de kommersielle litt over 200.
    P4 sender på samme frekvens over hele landet, sammen med de andre P4 kanalene i sin egen mux.
    NRK bytter frekvenser pr. Region, den nordligste delen av landet er delt i to. Så har man ikke aktivisert service following eller DAB link som er DAB sin RDS for NRK , så har man problemer.
     

    Classic46

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2017
    Innlegg
    1.815
    Antall liker
    285
    Synnevåg er en bitter mann....Han er jo på bærtur...som vanlig. Men riktig utstyr og bruk, så er det ingen problem.
    Jeg har en liten DAB radio, sånn gul på kjøkkenet. Som ikke har vinduer, og ligger nesten 10 meter fra nærmeste vindu.
    No problem.
    I innlegget på VG for et par uker siden, var det mange ved siden av meg, som har kjørt Norge på kryss og tvers, ikke minst i det høye nord, som ikke har problemer. Men viktig å forstå at NRK har bedre dekning enn de kommersielle.
     

    Classic46

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2017
    Innlegg
    1.815
    Antall liker
    285
    Det var basert på økonomi. De som lager radio i Norge, ville ikke lenger betale for dobbel distribusjon. Dette ble vedtatt i Stortinget, at når DAB var utbygd, og nok folk hørte på DAB, og digitale plattformer, så kunne man slå av riksdekkende FM, et par tusen sendere, med hver sin frekvens, fra sør til nord. Det er valgfritt å høre på radio, eller strømme osv osv.
    Kampen om lyttere og seere er beinhard, og i Norge har det skjedd mye på mobil, radio, TV og mediafronten de siste tre årene.
    For meg som har hatt DAB i bil siden 2002, så var det helt greit, etter 20 år med FM og DAB parallelt.
     

    bambadoo

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    11.10.2002
    Innlegg
    22.082
    Antall liker
    10.486
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    16
    Det var basert på økonomi.
    For meg som har hatt DAB i bil siden 2002, så var det helt greit, etter 20 år med FM og DAB parallelt.
    Hvem sin økonomi? Jeg spurte om samfunnsøkonomi.
    En så stort inngrepen i reduksjon av landsdekkende utprøvd, utbygget teknologi bør også bringe noe nytt. Ikke noe som vil dø ut innen kort tid.

    Det som er er uthevet er holdninger som dessverre preger mange mennesker. "For meg" uten å tenke i et større bilde. Det er det større bildet man må se på. Det taler ikke akkurat for å satse på en eksisterende dinosaur. Heldigvis har våre naboer og andre land hatt et litt bedre gangsyn enn Norge. Jeg gremmes på vegne av fellesskapet.
    For meg? Jeg klarer meg, men jeg tenker ikke bare for meg.
     

    Classic46

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2017
    Innlegg
    1.815
    Antall liker
    285
    Vi har vært igjennom de siste 10 år, nedleggelse av det analoge TV nettet som også fungerte bra, vi har fått en brukbar fiberutbygging, mange 4G master til mange steder i vårt langstrakte land, fullt av fjell og fjorder og daler og skog.
    Noe som gir folk større tilgang til Internett, og alt det som følger med. Flåm og omegn, Stalheimstunnelen hotell hadde knapt 2G i 2014. I 2016 var alt på stell.
    Nå har vi også fått 30 radiokanaler til distriktene, og NRK har en dekning på 99% på DAB, mange steder man ikke hadde FM dekning.
    De mange tusen FM senderne var overmodne for oppdatering, og på grunn av vår krevende topografi så valgte man DAB.
    Som har bedre dekning, er mer robust, og bruker mindre strøm.
    Og så må noen gå foran og ta avgjørelser, og hadde det ikke vært for dem, så hadde vi ikke sittet i dag og diskutert på Internett, med våre elektroniske duppedingser, som er digitale. Akkurat som vårt nye nødnett, våre flatskjermer, og alt som har med lyd og bilde å gjøre. Og etter 20 år, riksdekkende, digital radio.
    Det har vært snakket mye om alle FM radioer som man «må» kaste. Bare å kjøpe en adapter å koble til.
    Ingen har snakket om de mengdene med billedrørsTV og gamle flatskjermer som har blitt levert inn til, ikke kastet, Elkjøp, Power og hos de lokale avfallsdeponiene. De siste 10 år.
    Sånn er det bare.
    Ps. Vi har jo sett hvor sårbart FM systemet har vært under utfall, da titalls sendere ble stille, pga. av hvordan senderne var linket sammen.
    I dag sender f.eks alle P4 kanalene på samme frekvens, over hele landet.
    Og det var også klager da vi slo av mellombølge og til slutt langbølge senderen på Kløfta.
    Vi har helt klart en av Europas eldste bilparker, og det gjelder også radio også.
    Farlig å forandre noe....
     

    Aurora

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.06.2004
    Innlegg
    14.795
    Antall liker
    11.191
    Sted
    Ytterst i havgapet...
    Classic - nå tror jeg du har misforstått denne misjoneringen din. Alle som har peiling på transmisjon, vet og skjønner at FM på 100MHz har bedre dekningsegenskaper enn digitaltransmisjon på 250 MHz ( og deromkring..)
     

    211.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.01.2004
    Innlegg
    1.656
    Antall liker
    1.396
    Torget vurderinger
    2
    Helt ubegripelig at så mange sier at de ikke får inn radio etter at det ble slutt på FM.
    Er det fortsatt FM de lytter på?
    Jeg bare undres.
    Har ikke vært noe sted der jeg ikke får inn DAB der jeg før hørte FM.
    Der det ikke var FM signaler er det stort sett ikke DAB heller.
    Tja, på jobben får jeg ikke inn NRK P13, NRK Jazz og andre "kvalitetskanaler" (lydkvaliteten på DAB er jo helt bortinatta?!)...det går helt fint med andre (ikke NRK) kanaler som f.eks. Radio Norge, NRJ osv.

    Hører ikke på radio på jobben mao!
     

    KJ

    Æresmedlem
    Ble medlem
    10.10.2004
    Innlegg
    11.093
    Antall liker
    4.197
    Torget vurderinger
    1
    For min del døde kringkastet radio med slukkingen av FM. I et samfunnsperspektiv så er slukkingen av FM fortsatt et stup dumt sløseri.

    mvh
    KJ
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn