Dab veddemål

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Classic46

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2017
    Innlegg
    1.815
    Antall liker
    285
    Jeg har ikke peiling på transmisjon....jeg er en bruker av radio i bil. FM siden begynnelsen på 70 tallet, med x-antall biler og x-antall FM radioer. Siden 2002 DAB og FM. Siden 2013, 99 % DAB. Og jeg vet etter så mange år hva som fungerer best.
    Det hjelper ikke med teori, hvis DAB fungerer best når det gjelder. I Norge. Det landet vi lever i og kjører i. Hver dag.
    Uten plopp, fisssjjj og skurr. Ute ved sjøen. Langt oppe i dalom.
    Og vet du hvordan DAB fungerer ? Sånn på ordentlig mener jeg ?
     

    Classic46

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2017
    Innlegg
    1.815
    Antall liker
    285
    Hvor lenge siden er det du oppdaterte sendelista=tok en full skann på radioen din ?
    Ellers har NRK best dekning. Og det er to forskjellige DAB nett. Får du inn NRK P1, så skal du få inn alle NRK kanalene.
    De sender på samme frekvens. Men er delt i to forskjellige muxer, såvidt jeg vet. Min lille gule DAB radio på kjøkkenet tar inn alle kanaler. Hvor jobber du ?
     

    211.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.01.2004
    Innlegg
    1.656
    Antall liker
    1.396
    Torget vurderinger
    2
    Jeg har ikke peiling på transmisjon....jeg er en bruker av radio i bil. FM siden begynnelsen på 70 tallet, med x-antall biler og x-antall FM radioer. Siden 2002 DAB og FM. Siden 2013, 99 % DAB. Og jeg vet etter så mange år hva som fungerer best.
    Det hjelper ikke med teori, hvis DAB fungerer best når det gjelder. I Norge. Det landet vi lever i og kjører i. Hver dag.
    Uten plopp, fisssjjj og skurr. Ute ved sjøen. Langt oppe i dalom.
    Og vet du hvordan DAB fungerer ? Sånn på ordentlig mener jeg ?
    Har tidligere jobbet som selger og kjørt land og strand rundt (både i Norge, Sverige og Finland) en god radio (FM) i bil (selv om den i værste fall kun mottar i mono) er langt å foretrekke fremfor en radio som plutselig er uten lyd...og du er på vei mot en eller annen fjellovergang med kolonnekjøring eller som akkurat stengte (men det fikk ikke du med deg fordi DAB radioen ikke mottok signal akkurat da meldingen kom)...been there, done that!


    Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
     

    Classic46

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2017
    Innlegg
    1.815
    Antall liker
    285
    IOg hvilken kanal hørte du på da ?
    Ps:Og du vet selvsagt at NRK har en egen trafikk kanal for hver region, som går i loop 24/7 med de seneste trafikkmeldinger for den region du befinner deg i.
    Og for at radioen skal kunne bytte fra en region til en annen så må RDS for DAB= service following eller DAB link være aktivert.
     
    Sist redigert:

    Classic46

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2017
    Innlegg
    1.815
    Antall liker
    285
    Har du lest kommentarfeltet i Nordlys, under artikkelen til Synnevåg. Det er visst flere enn meg som er fornøyd med DAB, og de bor i Nord Norge. Bortsett fra en tulling fra Bærum som tviholder på sin gamle FM radio i sin gamle Mercedes. Og han skjønner ikke at de fleste DAB radioer også har FM.
     
    Sist redigert:

    Dan Dare

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    19.11.2005
    Innlegg
    1.010
    Antall liker
    390
    Sted
    Egersund
    Torget vurderinger
    4
    IOg hvilken kanal hørte du på da ?
    Ps:Og du vet selvsagt at NRK har en egen trafikk kanal for hver region, som går i loop 24/7 med de seneste trafikkmeldinger for den region du befinner deg i.
    Og for at radioen skal kunne bytte fra en region til en annen så må RDS for DAB= service following eller DAB link være aktivert.
    Og hvem orker å kjøre med radioen innstilt på trafikk-meldetjenesten hele tiden? Det må vel være den ultimate underholdningskanalen. Kanskje i konkurranse med værmeldings-tjenesten?
     

    Classic46

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2017
    Innlegg
    1.815
    Antall liker
    285
    Jeg har 18 forhåndsinnstillinger på min DAB radio. En av de står på trafikk radioen. Det er ikke vanskelig å høre på den ett minutt hvis man er ute på tur...
    Og hvilken kanal hørte du på ?
     

    Ingeniøren

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.11.2007
    Innlegg
    4.254
    Antall liker
    1.157
    Sted
    Tranby
    Torget vurderinger
    7
    Jeg har 18 forhåndsinnstillinger på min DAB radio. En av de står på trafikk radioen. Det er ikke vanskelig å høre på den ett minutt hvis man er ute på tur...
    Og hvilken kanal hørte du på ?
    Det er vel et av kjerne problemene. Hadde de enda gitt oss bedre lyd ved å bruke litt mer av bandbredde på hver kanal...men kommersen tok styringa - jo flere kanal jo mer penger i kassa for de som eier dette.
     

    Audiomix

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    05.07.2004
    Innlegg
    13.100
    Antall liker
    4.944
    Sted
    Kongsberg
    Torget vurderinger
    28
    Helt ubegripelig at så mange sier at de ikke får inn radio etter at det ble slutt på FM.
    Er det fortsatt FM de lytter på?
    Jeg bare undres.
    Har ikke vært noe sted der jeg ikke får inn DAB der jeg før hørte FM.
    Der det ikke var FM signaler er det stort sett ikke DAB heller.
    Tja, på jobben får jeg ikke inn NRK P13, NRK Jazz og andre "kvalitetskanaler" (lydkvaliteten på DAB er jo helt bortinatta?!)...det går helt fint med andre (ikke NRK) kanaler som f.eks. Radio Norge, NRJ osv.

    Hører ikke på radio på jobben mao!
    Du har et problem eller feil med radioen. Eller feil oppsett.
    Fikk besøk av en BMW der sjåføren klaget at han ikke hørte NRK JAZZ.
    Tok ut kjøkkenradioen og lot han få høre litt JAZZ.
     
    Sist redigert:

    WayAhead

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.12.2017
    Innlegg
    14.625
    Antall liker
    3.439
    Sted
    Sky No Limit....
    Torget vurderinger
    0
    Faller ut mens man kjører. Åpenbart tydelige "skyggeområder", selv i sentrale strøk (byområder).
     

    Classic46

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2017
    Innlegg
    1.815
    Antall liker
    285
    Bedre lyd enn hva da ? Det er ikke noe i veien med lyden på DAB radio, hvis man ikke tror man skal komme til HiFi himmelen. Jeg har hørt DAB radio i bil siden 2002, lyden fra digital parabol siden 1998, og med HDMI siden 2008. Det er ingen problem. Med lyd fra vanlige kanaler og serier og filmer i 5.1. Forventer jeg å høre HD lyd som fra Blu-ray. Nei. Forventer jeg å høre CD lyd fra radio ?
    Det har jeg aldri forventet. Men Elvis låter som Elvis, Beatles som Beatles, og Neil Young som Neil Young. I min Mitsubishi.
    Så kanskje de har klart å kjøpe en bilradio med en god DAC ? Ellers kommer mye an på digitalfiler, og hvilke bokser
    radiolyden sendes ut gjennom. Vil jeg høre CD lyd i bilen, så spiller jeg en CD, eller en minnepinne. Vil jeg høre radio, setter jeg på DAB. Er ikke verre enn det. Vil jeg sutre, overlater jeg det til andre.
    I løpet av de siste 3-4 årene tror mange at radio og TV er medier med topp spesifikasjoner, særlig TV fra strømmetjenester.
    Sorry, det er kompromisser hele veien, men det funker for folk flest, slik det er ment.
     

    otare

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.04.2007
    Innlegg
    13.613
    Antall liker
    9.169
    Sted
    Trondheim
    Faller ut mens man kjører. Åpenbart tydelige "skyggeområder", selv i sentrale strøk (byområder).
    Akkurat det må ha med montering av radioen og antennen å gjøre. Jeg har aldri opplevd det, så det må ha lite med dekningen å gjøre. Jeg har jo ikke kjørt over alt i Norge, men der jeg har kjørt (Trøndelag, Oppland, Hedmark, Akershus, Oslo, Østfold og Vestfold) har ikke dette vært noe problem (eneste problemet har vært på noen fjelloverganger der jeg aldri hadde FM-dekning heller, samt et lite stykke mellom Koppang og Rena i Østerdalen). Jeg hører faktisk norske kanaler på DAB godt forbi Strømstad ned den svenske vestkysten.
     

    Classic46

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2017
    Innlegg
    1.815
    Antall liker
    285
    Da har du problem med antenne, eller bruk av radioen. Noe som ikke er nytt. Hilsen en som ikke har problem med DAB dekning, hverken i by eller land.
     

    WayAhead

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.12.2017
    Innlegg
    14.625
    Antall liker
    3.439
    Sted
    Sky No Limit....
    Torget vurderinger
    0
    Faller ut mens man kjører. Åpenbart tydelige "skyggeområder", selv i sentrale strøk (byområder).
    Akkurat det må ha med montering av radioen og antennen å gjøre. Jeg har aldri opplevd det, så det må ha lite med dekningen å gjøre. Jeg har jo ikke kjørt over alt i Norge, men der jeg har kjørt (Trøndelag, Oppland, Hedmark, Akershus, Oslo, Østfold og Vestfold) har ikke dette vært noe problem (eneste problemet har vært på noen fjelloverganger der jeg aldri hadde FM-dekning heller, samt et lite stykke mellom Koppang og Rena i Østerdalen). Jeg hører faktisk norske kanaler på DAB godt forbi Strømstad ned den svenske vestkysten.
    Originalmontert standardutstyr. Integrert infotainment. Skjer ikke hele tiden men på enkelte punkter. .
     

    otare

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.04.2007
    Innlegg
    13.613
    Antall liker
    9.169
    Sted
    Trondheim
    Det varierer tydeligvis fra bilmerke til bilmerke. Jeg har kun erfaring fra VW Golf og VW Passat. Der er det ikke problemer.
     

    Dan Dare

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    19.11.2005
    Innlegg
    1.010
    Antall liker
    390
    Sted
    Egersund
    Torget vurderinger
    4
    Bedre lyd enn hva da ? Det er ikke noe i veien med lyden på DAB radio, hvis man ikke tror man skal komme til HiFi himmelen. Jeg har hørt DAB radio i bil siden 2002, lyden fra digital parabol siden 1998, og med HDMI siden 2008. Det er ingen problem. Med lyd fra vanlige kanaler og serier og filmer i 5.1. Forventer jeg å høre HD lyd som fra Blu-ray. Nei. Forventer jeg å høre CD lyd fra radio ?
    Det har jeg aldri forventet. Men Elvis låter som Elvis, Beatles som Beatles, og Neil Young som Neil Young. I min Mitsubishi.
    Så kanskje de har klart å kjøpe en bilradio med en god DAC ? Ellers kommer mye an på digitalfiler, og hvilke bokser
    radiolyden sendes ut gjennom. Vil jeg høre CD lyd i bilen, så spiller jeg en CD, eller en minnepinne. Vil jeg høre radio, setter jeg på DAB. Er ikke verre enn det. Vil jeg sutre, overlater jeg det til andre.
    I løpet av de siste 3-4 årene tror mange at radio og TV er medier med topp spesifikasjoner, særlig TV fra strømmetjenester.
    Sorry, det er kompromisser hele veien, men det funker for folk flest, slik det er ment.
    Hvis du i fullt alvor mener at DAB-lyden er bra (noe du tydeligvis gjør) så bør du få sjekket hørselen din. DAB-lyd er direkte plagsom å høre på i lengden og medfører lyttetretthet. Ja, den er ok i bil i KORTE perioder, over lengre tid oppstår lyttetretthet selv om en bils omgivelser aldri kan gi optimal lyd. Hjemme hører jeg aldri på DAB
     

    Trond_B

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    06.08.2004
    Innlegg
    791
    Antall liker
    206
    Torget vurderinger
    19
    Lånte en bil med originalmontert DAB+ forleden og slo på radioen for å få bekreftet det jeg allerede visste:

    GPP radio
    GPP musikk
    Fisher Price lyd. Lyden er direkte plagsom og blir etter kort tid uutholdelig.
    En og annen dropout i sentrale strokji... det burde man ikke hatt i disse områdene.
    Denne Radioen kunne ta inn både DAB og FM etter behov.

    Av prinsipp kommer jeg aldri til å skaffe/benytte DAB på grunn av idiotien med slukkingen av FM..

    Om jeg vil høre radio i bilen oo det ikke er noe større på FMn, streamer det jeg evt behøver å høre via mobilen. Radiokanaler blir da primært SR og BBC, da får men i hvertfall litt meningsfull radio....Musikk henter man etter egene preferanser hva nå enn kilden måtte være men, garantert ALDRI noe materiale jeg lytter til i godstolen.....

    EDIT 1: Sett bort i fra at lyden er skremmende dårlig, mulig noen kanaler er hakket bedre enn andre av en eller annen grunn.... kunne det teoretisk vært mulig å hørt radio om det var et eneste sendested som laget "RADIO"... det er det jo heller ikke....

    EDIT 2: Når jeg streamet musikk fra mobilen enten lagret eller via mobilnettet var lyden mye bedre enn DAB leverte. Man irriterte seg ikke lenger over den syntetiske DAB lyden for å si det sånn....
    Er nok viljen og ikke ørene som styrer dine lyd inntrykk. Kunne bytte mellom samme kanal på DAB og FM i bilen før de slukket. Null forskjell. De spilte jo stort sett av filer lagret i mp3 på FM.
     

    WayAhead

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.12.2017
    Innlegg
    14.625
    Antall liker
    3.439
    Sted
    Sky No Limit....
    Torget vurderinger
    0
    D1 kjøper jeg ikke. Hadde du hørt hvordan ordentlig FM lyder, da snakker jeg om feks US standard (90 talls), EU Blaupunkt (2000 ish) som eksempler ville du hørt hvordan DAB burde vært, minimum, om det skulle vært brukbart. DAB er ikke en gang i nærheten av å hoppe etter Wirkola, eller fallskjermen for den saks skyld, lydmessig.
     

    Classic46

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2017
    Innlegg
    1.815
    Antall liker
    285
    Jeg var New York 3 år på rad, 80-82-82. For å kjøpe plater til S&S. Han jeg kjøpte plater av fikk levert til hotellrommet mitt 1 stk receiver, et tapedeck, et par øretelefoner, og to esker med 120 C tapes. Så fort jeg var på hotellrommet mitt, så fant jeg WNEW stasjonen, den beste rockestssjonen i NewYork, og startet å tape. Dette gjorde jeg tre år på rad, var også innom WPLJ en del ganger. Lyden på dissestasjonenr var full av sus, Very Wide stereo, og låt fantastisk. Og musikken og kombinasjonen av låter var bare awaesome. Ble spilt mye i mim VW boble. Har en god del av de tapene liggende ennå, det er bare å få ut fingeren.
    Lyttetretthet etter 160.000 km i min Mitsubishi ? Aldri.
    Etter x-antall FM radioer i x-antall biler, på tur til Gøteborg en del ganger for å høre på konserter på 80 tallet, mens vi hørte på Eldorado på P3 på veien hjem. Men det var dengang. Vi fikk CD, og det var en revolusjon. Så når DAB kom, og jeg kjøpte min første DAB radio i 2002, så jeg aldri tilbake. Bortsett fra i en del tunneler, fordi Statens vegvesen var ansvarlig for DAB og det nye nødnettet, så det tok en del år før Nøstvedttunnelen fikk DAB, 2016 var det vel, så da ble det FM gjennom den til og fra byen.
    Hvor lyden alltid falt sammen i forhold til DAB. Ikke noe stereo og den vanlige fsst fsst lyden hver 25 meter.
    Nå om dagen ingen forskjell når man kjører inn gjennom tunneler.
    NRK har klart best lyd på sine sendinger, de kommersielle litt dårligere. Men ikke dårlig i min Mitsubishi.
    Men hvis man bestemmer seg på forhånd at det låter dritt, så går det aldri bra.
    Jeg bare setter meg inn i bilen og kjører, og finner alltid noe å høre på. Eller cd eller minnepinne. P13 eller som regel P1+.
    Så enkelt er det.
    Ps. De to siste bilradioene jeg hadde var Blaupunkt, inkludert den første med DAB:
    Blaupunkt Woodstock fra 2002.
    A6D812C6-B718-457E-B0CF-D0D593A409B1.jpg
     
    Sist redigert:

    WayAhead

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.12.2017
    Innlegg
    14.625
    Antall liker
    3.439
    Sted
    Sky No Limit....
    Torget vurderinger
    0
    Kanskje ikke så rart om utstyret er kass. Da låter jo alt likt(e) dårlig...

    Mine 90-ish Chevyer med originale Delcoer (muligens JBL elementer med standard 6 veis lydsystemer) ville gitt deg bakoversveis ift dagen DAB, garantert.
     

    Classic46

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2017
    Innlegg
    1.815
    Antall liker
    285
    Min ikke så store Mitsubishi ASX har et RockfordFosgate anlegg på 2x700 watt med 9 høyttalere inkl. en sub.
    Det har utmerket lyd. Jeg er tilhenger av less is more. Det viktigste er ikke om du får bakoversveis eller dunk dunk.
    Men at det er klar og tydelig lyd.
    Det er umulig med FM når man skal kjøre rundt omkring med bilen.
    Og det står 2019 på min kalender.
     
    Sist redigert:

    WayAhead

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.12.2017
    Innlegg
    14.625
    Antall liker
    3.439
    Sted
    Sky No Limit....
    Torget vurderinger
    0
    Omtrent så der tenker jeg. U cant touch this whatsoever, Hovigs Hangar over 6 høyttalere eller Stones sin Start Me Up.... You Bet...

    Når en blir sittende i bilen og lytte fremfor å gå inn etter en lang langtur.... skjønner..?


    ux-1.jpg


     
    Sist redigert:

    Classic46

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2017
    Innlegg
    1.815
    Antall liker
    285
    Skjønner...men når Babylon Sisters eller Elvis kommer så kan jeg bare skru opp fordi jeg vet at rundt neste sving så kommeR det ikke noen FM skurr, plopp eller fisj. Og selv om jeg vet at CD låter bedre, så låt CD bedre enn FM også.
    Ellers sender NRK P1+ Hovigs Hangar i reprise....sikkert tilgjengelig på NRK sin radio app...
     

    Audiomix

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    05.07.2004
    Innlegg
    13.100
    Antall liker
    4.944
    Sted
    Kongsberg
    Torget vurderinger
    28
    Jeg kjørte eGolf noen dager.
    Rekkeviddeangst og dårlig sjåfør / radio "grensesnitt".
    Jeg er sikker på at de som er misfornøyd med DAB har dårlig eller feilmontert utstyr. Så er det de som har bestemt seg for at DAB ikke skal likes. De samme som ønsker HiFi av høyeste kvalitet i bilen. De samme som ikke hører all støyen i en bil.
    De samme som ikke husker hvor dårlig FM kunne være.
    Jeg snakket med en DAB hater her om dagen. Han hadde ingen problemer med å innrømme alle svakhetene med FM.
    FM nettet var gammelt, slitt og lite effektivt. Kan sikkert gjøre en god jobb i Afrika sammen med utrangerte norske Toyota. Noen mener at disse fortsatt er best.
    Nå går det kjempefint med Harman Kardon. Alt for mange høyttalere og alt for mange Watt. Egentlig for mye av alt. Men artig å ha noe en trives med. På alle måter.
    _20190830_131317.jpg
     

    Pink_Panther

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.03.2006
    Innlegg
    19.028
    Antall liker
    9.308
    Kanskje ikke så rart om utstyret er kass. Da låter jo alt likt(e) dårlig...

    Mine 90-ish Chevyer med originale Delcoer (muligens JBL elementer med standard 6 veis lydsystemer) ville gitt deg bakoversveis ift dagen DAB, garantert.

    Jeg husker amerikanske FM-radioer som noe ræl, i allefall de med digitalt display. Mens "norske" FM-radioer hadde frekvensene inndelt i partall så hadde de amerikanske oddetall. Mye skurr når du fikk 88.1 eller 88.3 fremfor det korrekte 88.2
     

    Audiomix

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    05.07.2004
    Innlegg
    13.100
    Antall liker
    4.944
    Sted
    Kongsberg
    Torget vurderinger
    28
    Det der har med kanalavstand å gjøre.
    Forskjell på US og EU. På noen modeller kunne dette lett endres.
    Amerikansk FM har også litt forskjellig "korrigering" i toppen.
     

    WayAhead

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.12.2017
    Innlegg
    14.625
    Antall liker
    3.439
    Sted
    Sky No Limit....
    Torget vurderinger
    0
    Vet det der men den jeg viste bilde av fungerte utrolig bra her. Aner ikke om de kunne "switches om" de som gikk til eksport men jeg mistet feks aldri NRK FM over vidda eller i utkantstrokij forøvrig. Babykanalene var det verre med de var aldri med over. Det gikk forøvrig an å få kjøpt en "adapter" (eBay) til å sette på antenneledningen som skulle korrigere dette problemet og som jeg har og kommer til å teste ut på en annen bil som også har US radio med dette frekvansproblemet. Den takler/et dette mye dårligere enn Delcoen. Denne bilen har dog AUX inngang originalt så det er bare plugge inn iPhonen om det er noe jeg gidder/vil høre på. Har ikke fått sjekket ut om adapteren fungerer av forskjellige årsaker men jeg har et nytt objekt i kjmøda så etterhvert....
     

    WayAhead

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.12.2017
    Innlegg
    14.625
    Antall liker
    3.439
    Sted
    Sky No Limit....
    Torget vurderinger
    0
    Tenker jeg heller tester ut adapteren på US MARINE båtstereoen min. Den sliter med dette frekvensproblemet men fungerer. Oppholder meg mye utover i ytre Oslofjord og der er det så mye Deilig Nærradio of SR radio på FM så på kort sikt blir det nok der den havner. Bestiller eit en adapter til til bilprosjektet. Kan kjøre AUX på båtsteroen så der er jo alle verdens kanaler tilgjengelig uansett men det er liksom noe ekstra med FM :)
     

    Classic46

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2017
    Innlegg
    1.815
    Antall liker
    285
    Gammelt bilde, gammel bil. Gammel kanal, som nå heter NRK P1+. Fra 2012, rett før jeg byttet bil forrige gang.
     

    Classic46

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2017
    Innlegg
    1.815
    Antall liker
    285
    C5159331-9AD6-4C5B-B6CE-0D87F3919472.jpg
    På slutten av 70 tallet kom Kenwood i USA med en bilradio med digital frekvensinnstilling, og en del forhåndsinnstillinger.
    Denne importerte jeg fra USA, og puttet i min VW boble. Fungerte som en drøm, fordi NRK P1 var på 88.7 og svensk P3 på 98.5 og 99.1. Den het KRC 721, men har ikke funnet et bra bilde av den på nettet. Her er et bilde av radioen. Høyttalere var 4 stk Canton med innebygget forsterker.
     
    Sist redigert:

    Bx

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    04.08.2005
    Innlegg
    8.852
    Antall liker
    4.281
    ....
    Jeg er sikker på at de som er misfornøyd med DAB har dårlig eller feilmontert utstyr. Så er det de som har bestemt seg for at DAB ikke skal likes. De samme som ønsker HiFi av høyeste kvalitet i bilen. De samme som ikke hører all støyen i en bil.
    De samme som ikke husker hvor dårlig FM kunne være.
    Jeg snakket med en DAB hater her om dagen. Han hadde ingen problemer med å innrømme alle svakhetene med FM.
    Jeg blir provosert av ditt forsøk på å idiotforklare oss som synes dab-innføringen var et stort feilgrep.
     
    C

    cruiser

    Gjest
    Men nå er det innført og endel av det gamle utstyret er demontert og solgt. Kanskje på tide å komme seg videre i livet?
     

    Aurora

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.06.2004
    Innlegg
    14.792
    Antall liker
    11.188
    Sted
    Ytterst i havgapet...
    Nå er det faktisk ikke slik at moderne FM-sendere "slites", - men selvsagt må ting byttes ut innimellom, akkurat sliksom det også blir med DAB-sendere
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn