Dac i bluesound?

WilliamPoppy

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
08.08.2005
Innlegg
349
Antall liker
41
Hei! Jeg er ute etter mitt første streaming oppsett. Kort spørsmål: Jeg ser at Bluesound node (den gamle) ligger på Finn for 1000,-. Er det verdt å prøve denne? Noen som vet noe om lydkvaliteten på DACen inne i den? Jeg forventer ikke mye til denne prisen og har en grei DAC, men likevel spennende å høre fra dere, da Node 2i får mye ros...
 
S

svk

Gjest
Kjøp denne til 1000 og supplere evt med en schiit eller topping dac om det ikke låter bra
 

Andy

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.07.2003
Innlegg
2.731
Antall liker
4.547
Sted
Nøtterøy
Hei! Jeg er ute etter mitt første streaming oppsett. Kort spørsmål: Jeg ser at Bluesound node (den gamle) ligger på Finn for 1000,-. Er det verdt å prøve denne? Noen som vet noe om lydkvaliteten på DACen inne i den? Jeg forventer ikke mye til denne prisen og har en grei DAC, men likevel spennende å høre fra dere, da Node 2i får mye ros...
For 1000 kroner kan vel ikke det bli feil. Har ikke hørt denne men har 2i som jeg er strålende fornøyd med sammen med Tidal. Bruker også den innbygde dacen. Streaming har gitt meg veldig mye glede. 😁
 

WilliamPoppy

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
08.08.2005
Innlegg
349
Antall liker
41
Ja, ikke sant. Da går jeg for det! Den chiiten (Modi 3), ser forresten veldig spennende ut :)
 

WilliamPoppy

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
08.08.2005
Innlegg
349
Antall liker
41
For 1000 kroner kan vel ikke det bli feil. Har ikke hørt denne men har 2i som jeg er strålende fornøyd med sammen med Tidal. Bruker også den innbygde dacen. Streaming har gitt meg veldig mye glede. 😁
Nei, det kan umulig bli helt feil. Jeg har også kastet meg på Tidal (HiFi pakka til 200,-). Jeg har en DAC fra før, men den spiller bare 16-bit/148kHz, så jeg får vel ikke fullt utbytte av denne Tidaltjenesten med den? Jeg skjønner at du er strålende fornøyd med 2i etter å he lest litt om den:cool:
 

WilliamPoppy

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
08.08.2005
Innlegg
349
Antall liker
41
Tusen takk :) (y) Ja, det er et høyt kunnskapsnivå her inne, så tviler ikke!
 

Seskage

Baron af Skage ;)
Ble medlem
15.12.2014
Innlegg
1.952
Antall liker
5.527
Sted
Bergen
Torget vurderinger
7
Jeg har en Node100 og en Node2, ikke 2i. Begge er koblet opp på wifi og hver sin eksterne dac. Jeg har ikke klart å høre forskjell på lyd fra dem når jeg har koblet begge til samme dac. Eneste forskjell jeg har merket er at den eldste noen ganger må resettes for å bli synlig i appen.
så har du en ok dac tror jeg en Node100 kan fungere utmerket.
 
S

svk

Gjest
Nei, det kan umulig bli helt feil. Jeg har også kastet meg på Tidal (HiFi pakka til 200,-). Jeg har en DAC fra før, men den spiller bare 16-bit/148kHz, så jeg får vel ikke fullt utbytte av denne Tidaltjenesten med den? Jeg skjønner at du er strålende fornøyd med 2i etter å he lest litt om den:cool:
Tidal har ikke noe høyere oppløsning enn det dacen din har
 

StefanR

Overivrig entusiast
Ble medlem
22.03.2020
Innlegg
612
Antall liker
775
Sted
Orkanger
@WilliamPoppy
Det, og hvilken dac jeg bør kjøpe. Ga opp begge deler og kjøpte meg platespiller😅
Bruker den innebygde dacen i Node 2i og synes det fungerer helt greit egentlig.
 
S

svk

Gjest
Lite og ingenting. Merker større forskjell fra mp3 kvalitet og opptil cd kvalitet.
2L har gratis smaksprøver på høyoppløst lyd om noen vil prøve
 

bambadoo

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
11.10.2002
Innlegg
22.129
Antall liker
10.593
Sted
Lørenskog
Torget vurderinger
16

StefanR

Overivrig entusiast
Ble medlem
22.03.2020
Innlegg
612
Antall liker
775
Sted
Orkanger
@svk
Tror det er «Thanks for the dance» som er den siste, men god musikk åkkesom.
 

StefanR

Overivrig entusiast
Ble medlem
22.03.2020
Innlegg
612
Antall liker
775
Sted
Orkanger
Du kan kjøpe Leonard Cohens siste utgivelse i 24 bit, og gjøre deg opp en mening om 96 kHz.
Tror jeg bare kjøper lp’en og lever videre i uvissheten. Må vel investere i dac skal det være noe poeng å kjøpe album i det formatet der.
 
  • Liker
Reaksjoner: svk

Bjørn.H

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
03.07.2004
Innlegg
23.907
Antall liker
8.201
Torget vurderinger
1
Hvis du hadde kjøpt 24 bit utgaven i flac hadde du funnet ut at den er langt fra å være 96 kHz, men 24/44.1.
 
S

svk

Gjest
Tror jeg bare kjøper lp’en og lever videre i uvissheten. Må vel investere i dac skal det være noe poeng å kjøpe album i det formatet der.
De har vel lp’er i forskjellige kvaliteter også og riia forsterkere i forskjellige kvaliteter. Samt selve snurra.
Det viktigste er å gi seg når det låter bra.samme hva det er
 
S

svk

Gjest
Hvis du hadde kjøpt 24 bit utgaven i flac hadde du funnet ut at den er langt fra å være 96 kHz, men 24/44.1.
Skal kjøpe inn litt musikk av høyere kvalitet i fremtiden. Har kjøpt inn et album på 2L. Men kirkemusikk er ikke helt min greie
 

Bjørn.H

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
03.07.2004
Innlegg
23.907
Antall liker
8.201
Torget vurderinger
1
Lager Cohen kirkemusikk?
 
Topp Bunn