M
mr hifi
Gjest
R2R dac fra Audio gd, Holo audio eller denafrips er absolutt å anbefale. men det er mye anet som spiller inn for å få "3d effekten"
Gjør AN det sånn utfra et lydmessig prinsipp, eller er de bare sære?Audio Note 0.1X. Denne ligger vel på ca. 25 000,- hos Stereofil nå. Ingen oversampling, null filtrering. MERK: Kun 1 stk USB og 1 stk S/PDIF (RCA) inn. Denne kan du lese litt om her:
Med fare for å tråkke i Haakon sitt velpleide bed:Gjør AN det sånn utfra et lydmessig prinsipp, eller er de bare sære?
Takk for svar, men jeg tenkte på det at de er så gjerrige på innganger, ikke NOS.Med fare for å tråkke i Haakon sitt velpleide bed:
Dette sitatet gjenga jeg i testen av Cayin RU6 R2R DAC med mulighet for NOS. Og det er Stig Arne sitt sitat av Peter Qvortrup i Audio Note, frekt stjålet fra HiFI Choice sitt augustnummer i 2011 (oversatt til nynorsk av Stig Arne):
"Oversampling er ein korreksjon som stort sett utfører same funksjon i digitale krinsar som tilbakekopling (feedback) gjer i forsterkarar; han forbetrar tekniske målingar, men reduserar lydkvaliteten. Dette er åpenlyst når du samanliknar ein oversampings-DAC mot ein der oversampling har vorte fjerna. Audio Note innsåg dette alt i -95, og vi er overraska over at ingen andre ser ut til å ha høyrt det same. Non-oversampling DAC-ar vart brukt i CD-spelarane sin ungdom, men med agressive "brick wall" analoge filter - som er endå meir øydeleggjande for lyden enn oversampling."
Der er jeg litt usikker, må jeg medgi. De påberoper seg lydmessige årsaker, men jeg mistenker at det er noen som rir sære prinsipper... Og jeg nevner ingen navn.Gjør AN det sånn utfra et lydmessig prinsipp, eller er de bare sære?
Ev. økonomiske: Vil du ha flere innganger, får du kjøpe flere bokserDer er jeg litt usikker, må jeg medgi. De påberoper seg lydmessige årsaker, men jeg mistenker at det er noen som rir sære prinsipper... Og jeg nevner ingen navn.
Er der noen forhandlere av Borderpatrol i Norge , eller må en kjøpe fra USA? . Hadde en Lumin X1 , den hadde to Sabre dacer . Må innrømme at den spilte pentEt annet alternativ som jeg vil anbefale er dacen fra Borderpatrol. Har siste utgaven selv og jeg liker den veldig godt. Jeg kan ikke fordra Sabre dacer.
Selges bare direkte fra produsentEr der noen forhandlere av Borderpatrol i Norge , eller må en kjøpe fra USA? . Hadde en Lumin X1 , den hadde to Sabre dacer . Må innrømme at den spilte pent
Takker for infoSelges bare direkte fra produsent
Takker for oppdateringMå bare sparke liv i denne igjen for å gi en liten oppdatering.
Har vært veldig fornøyd med Pontus.
Men etter alle lovord for AN i denne tråden så måtte jeg slå til på en oppgradert 2-1x som lå til salgs.
Gud bedre, jeg er målløs etter å ha fått denne i hus. For en fantastisk musikalsk opplevelse denne dac'en graver frem.
Der har du så forskjellen på deg og meg.Men det hender jeg snurrer en skive for nostalgiens skyld.