DAC og Cambridge 640H Music Server

HT

Medlem
Ble medlem
19.02.2006
Innlegg
5
Antall liker
0
Har akkurat bestilt en 640H for for følgende bruk.

-Rippe alle cdene mine til intern og eksterne hardisker.
(håper at en slik harware(hifi) box er bedre/mer pålitelig en diverse CD software)

-Bruke den som hardisk "drivverk" for en fremtidig ny DAC.

-MP3 converter for "ekstern" bruk.

Noen som har erfaring med denne ?

Har tenkt på EC DACen eller DAC1.
Andre gode forslag motas med takk !

Har en ECI-1 og Snell type D
 

Stereobloiden

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
09.01.2006
Innlegg
186
Antall liker
1
Torget vurderinger
0
Gleder meg til å høre dine erfaringer. Synd harddisken ikke er større enn 160GB. Er cd-rom-mekanismen bra nok, tro?
 

michell

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.09.2005
Innlegg
2.293
Antall liker
548
Du velger jo ikke akkurat en billig PC-audio-løsning og jeg stusser litt på hvorfor du trenger en ekstern DAC. Til prisen på denne saken her med litt beskjeden harddisk må den da ha en skikkelig bra DAC innebygd?

Slik du beskriver bruken lurer jeg på om du ikke heller skulle ha sett på en av alle de Mac/PC-løsningene som har blitt presentert her i det siste. minimac + Airtunes + USB-DAC + Salling clicker for eksempel?
 

HT

Medlem
Ble medlem
19.02.2006
Innlegg
5
Antall liker
0
Så på en FAQ om Spilleren at det var plass til en ekstra HD inni, men det er også 3 USB porter hvor det kan puttes på ekstern lagring + nettverk.

Uansett så er dette en "CD spiller" som er et stykk hardware helt uavhengig av PC/MAC , selv om den også innholder en "PC" med en 1GHz VIA cpu........

Satser også på den den ripper cdene med minst like god eller bedre kvalitet en en SW pakkke gjør i en PC.
 

janhella

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.09.2004
Innlegg
1.410
Antall liker
0
Satser også på den den ripper cdene med minst like god eller bedre kvalitet en en SW pakkke gjør i en PC.
Er sikkert kopisperre i den :eek:
 

HT

Medlem
Ble medlem
19.02.2006
Innlegg
5
Antall liker
0
Får teste det.
Er det kopi sperre så sender jeg den tilbake!
 

michell

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.09.2005
Innlegg
2.293
Antall liker
548
Så på en FAQ om Spilleren at det var plass til en ekstra HD inni, men det er også 3 USB porter hvor det kan puttes på ekstern lagring + nettverk.

Uansett så er dette en "CD spiller" som er et stykk hardware helt uavhengig av PC/MAC , selv om den også innholder en "PC" med en 1GHz VIA cpu........

Satser også på den den ripper cdene med minst like god eller bedre kvalitet en en SW pakkke gjør i en PC.
Vel, sikkert en bra sak. Men spiller du fra harddisk så spiller du fra harddisk uansett boks og software.

Og hvorfor en ekstern DAC da ???
 

HT

Medlem
Ble medlem
19.02.2006
Innlegg
5
Antall liker
0
Greit med en dedikert box.
Ungene kan ikke spille på den, kona kan ikke surfe osv.

Satser på at lyden blir bedre med ekstern DAC. ;)
 
Topp Bunn