Digitale avspillere Dac til Pro-Ject CD box RS2T

TOBRA

Hi-Fi interessert
Ble medlem
27.03.2003
Antall liker
22
Torget vurderinger
5
Skal kjøpe meg nevnte cd-drivverk, men er litt i tvil om hvilken DAC jeg skal velge. Skal for det meste spille cd men også streame fra Qobus.

Noen som har testet Pro-Ject DAC box RS2 eller Pro-Ject Pre box RS2 digital til nevnte drivverk og sammenlignet med andre alternativer?
DAC'en skal kun brukes som DAC og eventuelt hodetelefonforsterker og kobles til forforsterker. DAC box RS2 mangler hodetelefonutgang og
på Pre box RS2 kan man ikke bypasse volumkontrollen selv om det skal brukes egen forforsterker så ingen av disse passer egentlig 100% til mitt
bruk/ønske.

Har lest tråden til @soundscape og ingen tvil om at Mola Mola Tambaqui er et meget velspillende alternativ, men den koster jo "en nyre" og litt til,
så om noen har testet andre (vellykkede) alternativer i tillegg til Pro-Ject alternativene mottas alle tips med stor takk!

aam01

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.09.2014
Antall liker
2.389
Sted
Sandvika
Torget vurderinger
5
Jeg har CD Box RS2T med strømforsyningen POWER BOX RS UNI og jeg bruker AES/EBU balansert til Topping D90LE dac. Videre bruker jeg Topping A90Discrete med Ext90 som forforsterker. I mine ører lyder dette svært bra. Med denne kombinasjonen har du mange digitale innganger ledig til f.eks. streaming og TV-lyd, og du har 3 balanserte analoge innganger i reserve. Dessuten koster det ikke en nyre, men knapt en lilletå.;)

soundscape

Æresmedlem
Ble medlem
21.09.2005
Antall liker
37.283
Sted
Nordre Follo
Torget vurderinger
19
Skal kjøpe meg nevnte cd-drivverk, men er litt i tvil om hvilken DAC jeg skal velge. Skal for det meste spille cd men også streame fra Qobus.

Noen som har testet Pro-Ject DAC box RS2 eller Pro-Ject Pre box RS2 digital til nevnte drivverk og sammenlignet med andre alternativer?
DAC'en skal kun brukes som DAC og eventuelt hodetelefonforsterker og kobles til forforsterker. DAC box RS2 mangler hodetelefonutgang og
på Pre box RS2 kan man ikke bypasse volumkontrollen selv om det skal brukes egen forforsterker så ingen av disse passer egentlig 100% til mitt
bruk/ønske.

Har lest tråden til @soundscape og ingen tvil om at Mola Mola Tambaqui er et meget velspillende alternativ, men den koster jo "en nyre" og litt til,
så om noen har testet andre (vellykkede) alternativer i tillegg til Pro-Ject alternativene mottas alle tips med stor takk!
Før Tambaqui brukte jeg Gustard A26 som er utrolig bra i forhold til prisen. Men, den har ikke headphone utgang - da trenger du i så fall en boks til. A26 blir brukt nesten daglig i mitt TV oppsett .

Håkon_Rognlien

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
11.700
Torget vurderinger
2
Her er det jo (minst) to skoler; det finnes DAC'er som måler fantastisk godt, og det finnes DAC'er som spiller fantastisk godt, men det er ikke alltid slik at disse to fenomen opptrer samtidig! :)
Ergo kommer trådstarter til å få en mengde tips som harmonerer med smak og/eller innstilling hos den som foreslår.

Skulle jeg selv vege DAC, ville jeg gått for en non oversampling (NOS), filterløs variant. Har hørt en del slike etter hvert, og de er i all hovedsak strålende å lytte til. Alternativt, sjekk ut iFi, de lager flotte DAC'er for betalbare summer.

Håkon_Rognlien

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
11.700
Torget vurderinger
2
Topp Bunn