Politikk, religion og samfunn Dagens i-landsproblem

Fosse

Æresmedlem
Ble medlem
19.08.2003
Innlegg
11.428
Antall liker
25.882
Torget vurderinger
24
Dette er tråden for å drøfte det man opplever som rene i-landsproblemer.

Jeg kan godt være først ut. Situasjoen er denne: Min bror har to barn, mine foreldre er alltid parat til å sitte barnevakt, og bruker mye tid og engasjement på dette. Vi, det vil si min kvinne og meg, har ingen barn vi vet om. Det har til gjengjeld vennene våre, og det setter begrensninger for vårt sosiale liv.

Så kommer spørsmålet: Har jeg rett, ikke nødvendigvis juridisk, til å innkassere barnevakthjelp til til våre venners barn, etter som vi ikke casher ut kvoten vår selv? Eller er vi dømt til sosial omgang med den eldre garde, som Dr Dong, de neste 15 årene?
 

ErosLoveking

Æresmedlem
Ble medlem
03.02.2004
Innlegg
15.747
Antall liker
3.916
Sted
Oslo
HaHa!

Hva med oss som har barn, men ikke umiddelbar og ubegrenset tilgang på barnevakt. Hva kan vi inkassere? Stjerne i boka? Omgang med oss selv? Eller som vi ofte løser det, sosial omgang på skift. Selvsagt helt snudd på hodet for dere. :)
 

Fosse

Æresmedlem
Ble medlem
19.08.2003
Innlegg
11.428
Antall liker
25.882
Torget vurderinger
24
Min løsning vil kunne bli din løsning ... Det blir to fluer i en smekk det Eros!
 

Pink_Panther

Æresmedlem
Ble medlem
23.03.2006
Innlegg
19.105
Antall liker
9.410
Hva med meg (vi), som ikke kan sitte sitte barnevakt for våre barnebarn på grunn av at de bor langt vekk? Trådstarter, du er helt på viddene her.
 

Larson

Æresmedlem
Ble medlem
25.01.2014
Innlegg
11.476
Antall liker
4.214
du kan selvsagt spørre bekjente om de kan sitte barnevakt for dem slik at dere og vennene deres får litt kvalitetstid. Du kan ikke forlange noe som helst. Ikke en gang fra besteforeldre om dere skulle ha barn. Har ingen av vennene deres noen slektninger / naboer i 13-17års alder? Disse kan jo sitte barnevakt for en rimelig penge.
 

_RoDa_

Ikke så veldig hifi-freak lengre
Ble medlem
06.02.2010
Innlegg
12.862
Antall liker
13.708
Sted
Østfold
Torget vurderinger
8
Dette er tråden for å drøfte det man opplever som rene i-landsproblemer.

Jeg kan godt være først ut. Situasjoen er denne: Min bror har to barn, mine foreldre er alltid parat til å sitte barnevakt, og bruker mye tid og engasjement på dette. Vi, det vil si min kvinne og meg, har ingen barn vi vet om. Det har til gjengjeld vennene våre, og det setter begrensninger for vårt sosiale liv.

Så kommer spørsmålet: Har jeg rett, ikke nødvendigvis juridisk, til å innkassere barnevakthjelp til til våre venners barn, etter som vi ikke casher ut kvoten vår selv? Eller er vi dømt til sosial omgang med den eldre garde, som Dr Dong, de neste 15 årene?
Ja, Eros har nok rett
 
Sist redigert:

Crusty

Hi-Fi freak
Ble medlem
09.09.2012
Innlegg
3.110
Antall liker
1.840
Sted
Horten
du kan selvsagt spørre bekjente om de kan sitte barnevakt for dem slik at dere og vennene deres får litt kvalitetstid. Du kan ikke forlange noe som helst. Ikke en gang fra besteforeldre om dere skulle ha barn. Har ingen av vennene deres noen slektninger / naboer i 13-17års alder? Disse kan jo sitte barnevakt for en rimelig penge.
Dagens 13-17 år gamle jenter er opptatt med å legge ut bilder av seg selv på nettet i bare undertøyet.

Det er en fantastisk verden vi lever i... :(
 

Fosse

Æresmedlem
Ble medlem
19.08.2003
Innlegg
11.428
Antall liker
25.882
Torget vurderinger
24
Hva med meg (vi), som ikke kan sitte sitte barnevakt for våre barnebarn på grunn av at de bor langt vekk? Trådstarter, du er helt på viddene her.
Det er faktisk et reelt i-landsproblem! Her har dere slitt dere gjennom våkenetter, bleieskift, grensesetting og snørrtørking i flerfoldige år og når det endelig er deres tur til å innkassere bonusen, det vil si å kunne skjemme bort barnebarn uten å måtte ta det daglige ansvar, så flytter de! Du bør få det svart på hvitt at du har krav på daglig besøk når du blir for gammel til å gå ut.

Finnes det barn i nabolaget du kan ta med på gjeddefiske og godtespising, mine to favorittaktiviteter med bestefar, som nå er for gammel til å ro?
 

Larson

Æresmedlem
Ble medlem
25.01.2014
Innlegg
11.476
Antall liker
4.214
du kan selvsagt spørre bekjente om de kan sitte barnevakt for dem slik at dere og vennene deres får litt kvalitetstid. Du kan ikke forlange noe som helst. Ikke en gang fra besteforeldre om dere skulle ha barn. Har ingen av vennene deres noen slektninger / naboer i 13-17års alder? Disse kan jo sitte barnevakt for en rimelig penge.
Dagens 13-17 år gamle jenter er opptatt med å legge ut bilder av seg selv på nettet i bare undertøyet.

Det er en fantastisk verden vi lever i... :(
Det går vel an å kombinere, gjør det ikke ;) Barna skal jo til sengs, og internett er tilgjengelig. Dagens 13-17-åringer trenger jo penger til telefonregninger og annet.
 
Topp Bunn