Dagens loppemarked funn

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.345
    Torget vurderinger
    1
    Regna ikke med nærradiofantomene, Bartesam. Beklager så mye...Her hos meg har nærradioen liten betydning for tida. Men analogformatene ellers lever i beste veøgående. Både vinyl og MC...
     

    baluba

    Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Innlegg
    24.590
    Antall liker
    15.155
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Husker godt de JVC-ene, og det med glede. Kommer jeg over en slik blir den satt i arbeid på soverommet.
     

    virak

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    16.06.2005
    Innlegg
    178
    Antall liker
    60
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Dagens loppemarkedfunn som jeg IKKE kjøpte: Stax SR-40 med SR-4 adapter og Dual 606, begge i god stand. Noen her som endte opp med de?
     

    jorwed_

    Audio Arkeologen
    Ble medlem
    04.09.2012
    Innlegg
    10.862
    Antall liker
    17.394
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    97
    Dagens loppemarkedfunn som jeg IKKE kjøpte: Stax SR-40 med SR-4 adapter og Dual 606, begge i god stand. Noen her som endte opp med de?
    På finn.no eller ett lokalt loppis? Jeg fikk tak i akkurat den komboen i dag. (Stax) Men det var ikke annonsert noe sted og var ikke på loppis.
     

    virak

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    16.06.2005
    Innlegg
    178
    Antall liker
    60
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Dagens loppemarkedfunn som jeg IKKE kjøpte: Stax SR-40 med SR-4 adapter og Dual 606, begge i god stand. Noen her som endte opp med de?
    På finn.no eller ett lokalt loppis? Jeg fikk tak i akkurat den komboen i dag. (Stax) Men det var ikke annonsert noe sted og var ikke på loppis.
    Loppis. Jeg gikk faktisk til slutt tilbake for å se om de fortsatt var der, men da var de solgt (de låg der leeenge).

    Är du galen?:cool:
    Varför köpte du inte Stax?
    Jeg har allerede Lambda, Lambda Pro, Lambda Signature, Lambda Spirit, SR-X Mk3 og SR-001, så det hadde egentlig bare blitt for å selge de igjen. Men jeg ringte i det minste en kompis og spurte om jeg skulle kjøpe de for han.
     
    Sist redigert:

    jorwed_

    Audio Arkeologen
    Ble medlem
    04.09.2012
    Innlegg
    10.862
    Antall liker
    17.394
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    97
    Dagens loppemarkedfunn som jeg IKKE kjøpte: Stax SR-40 med SR-4 adapter og Dual 606, begge i god stand. Noen her som endte opp med de?
    På finn.no eller ett lokalt loppis? Jeg fikk tak i akkurat den komboen i dag. (Stax) Men det var ikke annonsert noe sted og var ikke på loppis.
    Loppis. Jeg gikk faktisk til slutt tilbake for å se om de fortsatt var der, men da var de solgt (de låg der leeenge).
    Är du galen?:cool:
    Varför köpte du inte Stax?[/QUOTE]
    Jeg har allerede Lambda, Lambda Pro, Lambda Signature, Lambda Spirit, SR-X Mk3 og SR-001, så det hadde egentlig bare blitt for å selge de igjen.[/QUOTE]
    Aner du vanlig markedsverdi på disse? Jeg har ikke tenkt å beholde dem, men finner lite priser på komboen. 1.000,-?
     

    virak

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    16.06.2005
    Innlegg
    178
    Antall liker
    60
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Jeg tror ikke du får solgt de for 1000. Jeg tipper max 800? Men det kan jo være noen biter.
    Det er jo verken elektrostater eller top of the line (tror det var SR-80?).

    Men jeg har sett endel heftige priser i det siste. Får håpe de er noenlunde realistiske, da jeg tenker å redusere samlingen litt ;)
     
    Sist redigert:

    T2000

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    20.01.2005
    Innlegg
    55
    Antall liker
    0
    Sted
    Narvik
    Kom hjem med et slikt sett akkurat nå, gratis:

    - F3/Lyd Audiovector 3 (?)

    Dessverre er kantopphengene ødelagte på alle bass/mid-elementer og diskantene er trykt inn.
    Diskantene ser ut som de skal la seg berge men må finne nye elementer til resten.

    Husker disse som velspillende for tid tilbake, og hadde jo vært morsomt å fått de i gang igjen.

    Noen som har liggende spesifikasjoner og elementbestykning?
    Eller gode alternativer hvis ikke originale elementer er å få tak i?

    IMG_9012.jpg
     

    Singh

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.08.2006
    Innlegg
    1.674
    Antall liker
    1.765
    Torget vurderinger
    1
    Diskantkanten kan du kanskje klare og få reddet med støvsuger trikset, men med god avstand. Ikke noe dårlig loppis kjøp dette.
     

    vidarje

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.10.2009
    Innlegg
    5.387
    Antall liker
    3.568
    Sted
    Rasta
    Torget vurderinger
    1
    Det er mulig å få tak i nye elementer, men de koster ca 1000 pr.stk. i følge Audiovector. Jeg har et par hele diskanter etter min fars høyttalere.
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.345
    Torget vurderinger
    1
    De der er imo kun en måte å redde på: Nye elementer rund baut. Det kan fort bli dyrere enn å hente et par Audiovectors. Som på sin side kan oppgraderes, avhengig av modell.
     

    Gjest.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.09.2006
    Innlegg
    5.736
    Antall liker
    497
    Hvis du tar ut diskantene, åpner de så kommer du til baksiden og kan skyve ut domene igjen. Hvis ikke kan du ta dobbelsidig tape i enden av en bic-penn eller lignende og trekke ut domene. De spiller like fint som før.

    Refoaming av basser er ikke vanskelig, det er en fin måte å ta vare på gode gamle ting. Fin oppskrift her:
    faktiskt.se • Visa tråd - Guide Skumkantsbyte

    Jeg har et par høyttalere i stua og et par i kjellerstua som er i drift. Begge er refoamet. I tliiegg har jeg noen ditto på lager.
     

    T2000

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    20.01.2005
    Innlegg
    55
    Antall liker
    0
    Sted
    Narvik
    Montere nye kantoppheng blir vurdert og det ser jo ganske overkommelig og rimelig ut.
    Får se hvor jeg kan finne de riktige opphengene. Tar gjerne mot tips.

    Diskantene forsøker jeg i første omgang reparere, har gjort slikt med godt hell før.

    Uansett moro å få slike høyttalere gratis og det passet utmerket da jeg holder på å sette i stand "roterommet" :)
     

    Gjest.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.09.2006
    Innlegg
    5.736
    Antall liker
    497
    Jeg fant tilpassede kanter på eBay. Bare å søke surrounds + høyttalernes navn.

    Hvis ikke så har du Decware, Speakerbits og flere.
     

    Bartesam

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.12.2002
    Innlegg
    11.974
    Antall liker
    11.821
    Sted
    Hus
    Husker godt de JVC-ene, og det med glede. Kommer jeg over en slik blir den satt i arbeid på soverommet.
    Hadde en JVC JR-S600 for tjue år siden. Kjøpte den ny i Svendsen musikk i Osterhaugsgate den gangen i 1979. Fin sak det, og bra med pulver også til å spille godt :)
     

    Uttern

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    23.11.2007
    Innlegg
    808
    Antall liker
    428
    Sted
    Ytre Enebakk
    Torget vurderinger
    3
    Når bassene koster 1000/stk, ville jeg kjøpt nye. Diskanter ville jeg også byttet, blir ikke helt bra selv om du klarer å få ut de verste bulkene. Google elementene å finn ut av TS-parametrene, og kjøp nye tilsvarende fra enten Scan Speak, eller Seas. Høytalerne er absolutt verdt det, visst de ellers ser ok ut. De spiller godt.
    Mvh
    Jarl
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.345
    Torget vurderinger
    1
    Xevious: Den Thorensen har MASSE potensial, selv med den gamle, påmonterte Ortofonen. Knallfin til 2M Black også. Hitachien er vel en typisk AT95-partner, men du skal ikke se bort fra feks Nagaoka heller..Ellers noe feil med dem?
     
    Sist redigert:

    Xevious

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    10.09.2010
    Innlegg
    242
    Antall liker
    221
    Sted
    Langhus
    Torget vurderinger
    3
    Thorensen mangler strømkabel så har ikke testet den ennå.
    Toshibaen fungerer, dog kommer det en del brum/støy ut av høyttalerne.
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.345
    Torget vurderinger
    1
    Det var da en Hitachi, X. Men sjekk jordinga og hiv på en ny AT95.. Kan være noe feil med Pickeringen..Så skal du høre..Thorensen skal vel ha utvendig forsyning..?
     

    baluba

    Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Innlegg
    24.590
    Antall liker
    15.155
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    De Thorens-ene ble vel levert med veggvorte. Slik burde være grei skuring å finne på ebukta.
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.345
    Torget vurderinger
    1
    Spec står på, men den skal vel ha 17V/140 mA minimum. Se på det, X..
     

    bgran

    Medlem
    Ble medlem
    14.07.2008
    Innlegg
    26
    Antall liker
    1
    Pause i loppemarkene til september

    Jeg samler på CD walkman og har plukket opp seks eksemplarer i løpet av våren. En Bose spiller fikk jeg gratis fordi den ikke fungerte (hold-knappen sto på). De andre kostet fra kr. 10 til kr. 20 og alle fungerte perfect.
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.345
    Torget vurderinger
    1
    Bgran: Noen sjanse til å få den fiksa? De Bose-sakene er verd en hel del i funksjonabel stand..Veit du hvilken optisk pickupenhet som brukes der, og hvordan den skiftes? Hva slags andre merker/modeller?
     

    Xevious

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    10.09.2010
    Innlegg
    242
    Antall liker
    221
    Sted
    Langhus
    Torget vurderinger
    3
    Det var da en Hitachi, X. Men sjekk jordinga og hiv på en ny AT95.. Kan være noe feil med Pickeringen..Så skal du høre..Thorensen skal vel ha utvendig forsyning..?
    Hitachi selvfølgelig ;) Jeg testet den med en annen PU og brummen kom da og.

    Ja, kan se ut til at Thorens skal ha en strømadapter. Jeg så bare et hull bak, men ved en nærmere titt så er strøminntaket dyttet inn i spiller'n.

    FullSizeRender (8).jpg



    De Thorens-ene ble vel levert med veggvorte. Slik burde være grei skuring å finne på ebukta.
    Spec står på, men den skal vel ha 17V/140 mA minimum. Se på det, X..
    Jepp
    FullSizeRender (7).jpg


    Får vel ta en titt i boden, skal ha en eske full av strømadaptere ...kjekt å ha ;)
    Hvordan var det igjen...? 17V må være korrekt, men ampere kan være høyere fordi enheten (i dette tilfelle, platespilleren) bare vil trekke så mye ampere som den trenger? Eller husker jeg feil?
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.345
    Torget vurderinger
    1
    X: Bytte inntak også, da. Det er nok som du sier: Volten må være korrekt, men milliampere KAN være høyere. Prøv å finne en som helst går innafor spec på alle parametre. Evt hør med Duet/Big Dipper om de har en større ekstern. BD har huset fullt av Thorens nå.. Regaen min har samme spenning, men større kapasitet, ja..TT PSU..Og bytter du batteri på feks en trådløs DECT-telefon- til et som har høyere milliamperetall enn originalen- får telefonen lenger batteritid:cool:

    Ang. Hitachi: Sjekk tomearmskabler og jording..
     
    Sist redigert:

    bgran

    Medlem
    Ble medlem
    14.07.2008
    Innlegg
    26
    Antall liker
    1
    Svaret var enkelt. Det var bare å "slå av" holdknappen så var den i orden bortsett fra at displayet var umulig å lese. Jeg har senere sett det skjer ofte med Bose-modellene. Allikevel er prisen ganske høy på ebay. Alt ellers fungerer. Av de andre modellene var to Sony og en Phillips og to av nyere dato, alle fungerer normalt.
     

    baluba

    Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Innlegg
    24.590
    Antall liker
    15.155
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Burde sett etter et par loppemarkedspillere som de du har kjøpt deg. Alltid greit med en portabel i tillegg til den jeg har. Kjekke gaver er det også.
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.345
    Torget vurderinger
    1
    Baluba: Vil du ha en virkelig juvel av en bærbar CD? Se etter en 90s Denon...Sjeldne, men finner du en er den gull verd.
     

    Fenalaar

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.05.2002
    Innlegg
    8.500
    Antall liker
    6.873
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    3
    Vær obs - gammel Thorens skal ha 16-17V AC, ikke DC. Det er som regel synkronmotor på disse. Se om der er en ~ på merkelappen...

    Johan-Kr
     

    baluba

    Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Innlegg
    24.590
    Antall liker
    15.155
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Baluba: Vil du ha en virkelig juvel av en bærbar CD? Se etter en 90s Denon...Sjeldne, men finner du en er den gull verd.
    Da må det være de fra tidlig nittitall med digitalutgang. De er de største perlene av alle portable spillere, men jeg er redd de ikke dukker opp på loppemarked så ofte. Og jeg antar også at de har lettere ublu priser på ebukta. Derfor er det vel hva som helst som er aktuelt sålenge det kommer fra renommerte merkevarer der batterieffektivitet og slikt er blitt lagt vekt på. Kjøpte en nyprodusert billig sak på menighetsmarkedet før jul for noen år siden. Ingen mulighet for nettdrift og spiser batterier som om den blir betalt for å gjøre det. Mulighet for nettdrift med adapter og ikke for tørst på energi er de viktigste kriteriene.

    Selv har jeg en nesten mint Aiwa, merkelappen som lover 56 timers drift på to stk AA er fortsatt intakt. Kostet vel nesten tusenlappen ny for omtrent femten år siden, og låter helt glimrende med hodetelefoner på 60-80 ohm.
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.345
    Torget vurderinger
    1
    Baluba: Da trenger du ingen ny. Aiwa slår generelt feks Sony på bærbart, det vet du. Kanskje med unntak av den Sonyen du vet..
     

    baluba

    Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Innlegg
    24.590
    Antall liker
    15.155
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Trenger flere, ekstramaskiner hvis Aiwa ryker og CD-spillere for bordradioer og slikt som står rundt omkring i huset.
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.345
    Torget vurderinger
    1
    Baluba: Vel...det er flere NOS Aiwas på Bayen-både for CD og MC...Anbefaler en titt der. Vurderer faktisk å hente en for MC selv. Dog, jeg liker ikke å måtte bruke headset. Og det er flere knall vinyler på vei nå, blant annet fra Tusmørke...Da henter man dem først.
     

    baluba

    Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Innlegg
    24.590
    Antall liker
    15.155
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Bruker ikke hundrelapper på denslags når vi får dem for en enkelt hundrelapp eller mindre på loppemarked. :)

    Men jeg har sjekket og det er faktisk endel som ikke kommer over tollgrensen med frakt, og det er det viktigste. Hvis det kommer mva på toppen av beløpet med frakt så blir det altfor mye penger å bruke på denslags for meg.
     

    Xevious

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    10.09.2010
    Innlegg
    242
    Antall liker
    221
    Sted
    Langhus
    Torget vurderinger
    3
    Platespillerne bare detter inn her, begynner nesten å bli slitsomt... :rolleyes:

    Dual 621 m/Ortofon 510 mkII

    Dual 621 forum (1).jpg


    Dual 621 forum (5).jpg


    Dual 621 forum (4).jpg


    Tallerken snurrer, men stiften er knekt og det mangler noe bak på balanseloddet på tonearmen.

    Dual 621 forum (3).jpg
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn