parafinoksen 2.0
Overivrig entusiast
Jeg har en ThinkPad 14s Gen 2. De fysiske museknappene (de med rød strek) sluttet å fungere sånn helt uten videre. Pekeplaten har et område for venstreknapp og et for høyreknapp, og de fungerer, men ikke de indviduelle knappene.
- Jeg har ikke endret noen innstillinger.
- Jeg har sjekket innstillingene, og ingenting tyder på at noe er slått av. (Noen PC-er har egne Fn-taster for av/på-slåing av pekeplate/Trackpoint – denne har ikke det.)
- Alt av drivere er oppdatert. BIOS er også flashet.
- Jeg er en «skånsom» bruker av datautstyr, så det er ikke hardhendt bruk som årsaken her. Det er heller ikke sølt noe på PC-en.
- Diagnoseverktøyet til Lenovo finner ingen feil.
Er det noen som har noen tips? Det er fryktelig irriterende, fordi jeg «hater» å bruke pekeplaten til knappetrykking. Garantien er fremdeles gyldig, så jeg kan alltids sende PC-en inn. Men alt sånt kan jo brått ta tid. All hjelp mottas med stor takk.
- Jeg har ikke endret noen innstillinger.
- Jeg har sjekket innstillingene, og ingenting tyder på at noe er slått av. (Noen PC-er har egne Fn-taster for av/på-slåing av pekeplate/Trackpoint – denne har ikke det.)
- Alt av drivere er oppdatert. BIOS er også flashet.
- Jeg er en «skånsom» bruker av datautstyr, så det er ikke hardhendt bruk som årsaken her. Det er heller ikke sølt noe på PC-en.
- Diagnoseverktøyet til Lenovo finner ingen feil.
Er det noen som har noen tips? Det er fryktelig irriterende, fordi jeg «hater» å bruke pekeplaten til knappetrykking. Garantien er fremdeles gyldig, så jeg kan alltids sende PC-en inn. Men alt sånt kan jo brått ta tid. All hjelp mottas med stor takk.