Dave Grohl... RESPEKT!

Dazed

Æresmedlem
Ble medlem
29.01.2003
Innlegg
20.547
Antall liker
7.265
Sted
Sarpsborg
Torget vurderinger
2
Det burde være en kjent sak at Dave Grohl er en superdyktig musiker, showmann og låtskriver som kan spille det meste av instrumenter i tillegg til å være en morsom og jordnær fyr med integritet i massevis, men denne historien fra gårsdagens Foo Fighters-konsert på Nya Ullevi i Göteborg må nesten fortelles likevel.

Under dagens andre låt, Monkeywrench, snublet Dave i noe på catwalken da han var ute og "worked the audience", og falt ned fra scenen. Han brakk beinet, og ble båret ut. Resten av bandet skulle runde av med å spille noen låter for publikum så de skulle få litt mer enn to låter, med trommeslager Taylor på vokal.

Etter et par litt forvirrede låter fra et lettere sjokkskadet band kom en scenearbeider løpende inn på scenen og informerte Taylor om at "Dave's coming back!" Det gjorde han, og ga seg til å fremføre låter sittende med foten på en stol og en lege på scenen som prøvde å holde beinet stabilt, mens Dave rocket i vei med gitaren på fanget.

Etter noen få låter sånn, kunngjorde han, at; sorry, dette gikk ikke så bra, men publikum skulle bare vente littegrann mens han ble med legen en tur for å få på en gips, så skulle resten av bandet spille så lenge.

Som sagt så gjort, og etter en relativt kort stund - et par låter - kom Grohl tilbake på scenen og fullførte resten av hele to og en halv times settet, med fullt trøkk og beinet i gips, og ga publikum resten av en veldig rar, men garantert uforglemmelig, konsert.

RESPEKT!

 
Sist redigert:

helarn

Overivrig entusiast
Ble medlem
24.06.2006
Innlegg
845
Antall liker
573
Sted
Bodø
Torget vurderinger
1
Fucking unbelievable!
 
Sist redigert:

janfrt

Hi-Fi freak
Ble medlem
16.06.2011
Innlegg
7.491
Antall liker
8.618
Sted
Pt. Høvik
Foo Fighters og Dave Grohl likte jeg ikke i starten av deres karriere. Men, fått mer og mer respekt for mannen Dave Grohl. En skikkelig likandes fyr og dyktig musiker. Har fortsatt ikke et eneste album av disse folkene. Burde jeg ha det?
 

Dazed

Æresmedlem
Ble medlem
29.01.2003
Innlegg
20.547
Antall liker
7.265
Sted
Sarpsborg
Torget vurderinger
2
Jeg synes det. :) De jeg liker best er "The Colour And The Shape" og "Wasting Light", men de ligger jo på Spotify også, så det er bare å sjekke ut. Dessuten erdet flere kule sideprosjekter også: Probot. Them Crooked Vultures.
 
Topp Bunn