dB poweramp med melding: " inacurate(200)"

Glenn1

Hi-Fi interessert
Ble medlem
10.02.2005
Antall liker
0
Heisann

Omlag 5% av cd,ene jeg ripper får denne feilmeldingen med det resultat at cd,en ikke er spillbar, lyden er bare grøt.
Noen som vet hvordan man kan rette opp dette ?

Glenn

Asbjørn

Rubinmedlem
Ble medlem
26.03.2006
Antall liker
42.333
Sted
Vingulmǫrk
Torget vurderinger
2
Hvilke innstillinger bruker du når du ripper?

Det er ikke så mye du kan gjøre når du først har en defekt fil, annet enn å tørke av CD'en og rippe den på ny, men dBpoweramp kan settes opp til å lese det meste. Jeg bruker vanligvis "Ripping method: Secure" og "Ultra Secure" med opptil flere forsøk på å få det riktig. Det skal være en ganske herpa CD før den ikke lar seg rippe på den måten.

Se også http://dbpoweramp.com/Help/dMC/CDhelp.htm

Skjermbilde hos meg:

Vedlegg

Glenn1

Hi-Fi interessert
Ble medlem
10.02.2005
Antall liker
0
Hei Asbjørn

takker så mye for bra info.
Har endret til secure , men inacurate (200) cd,er lar seg ikke rippe ( rerip på feks 44000) . Skal dog prøve litt til med noen andre cd. Det er mulig noen av disse cd,ene er kopi beskyttet ( feks a-a minor earth major sky, jfr info på cd cover ). Har lest info på Bdpoweramp og ble litt klokere .

Glenn

Asbjørn

Rubinmedlem
Ble medlem
26.03.2006
Antall liker
42.333
Sted
Vingulmǫrk
Torget vurderinger
2
Innstillingen "Defective by design" er ment for å takle ikke-standard CD'er, dvs sånne med en eller annen form for kopibeskyttelse. Da vil ett eller to av sporene bli "inaccurate", men det vil spille helt fint.

Glenn1

Hi-Fi interessert
Ble medlem
10.02.2005
Antall liker
0
Nice, det skal jeg sjekke.

Ser at et par av de som jeg ikke fikk rippet er HDCD (feks Marit Larsen sin første) , ser at man kan velge om man skal identifisere HDCD og rippe i 24 bit, skal teste det i kveld også, nårjeg er hjemme fra jobb ..... :)

Glenn1

Hi-Fi interessert
Ble medlem
10.02.2005
Antall liker
0
Flott, da pøver jeg den i kveld. Thank,s :)

Topp Bunn