Digitale avspillere DBX Driverack PA2

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • thorerjo

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    14.06.2012
    Innlegg
    541
    Antall liker
    263
    Sted
    Nesodden
    Da har jeg bestilt dbx Signalprosessor/delefilter og målemikrofon.Har vurdert forskjellig alternativer og går for denne.Her kan man koble til PC også.Her kan det gjøres et raskt oppsett men gjøres et mere avansert oppsett på sikt.Noen andre her som bruker denne?.
    dbx.jpg
     

    Olav2

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.04.2014
    Innlegg
    3.342
    Antall liker
    2.664
    Torget vurderinger
    1
    Nei, men jeg har brukt storebroren, venu360. Funker veldig bra. Men jeg vet ikke hvordan du har tenkt å koble til PC? PA2 har ikke digitale innganger. Venu360 har en digital AES-inngang.
     

    Olav2

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.04.2014
    Innlegg
    3.342
    Antall liker
    2.664
    Torget vurderinger
    1
    Ja, men USB-porten er bare for firmware-oppdatering. Du kan ikke sende musikk til den fra en pc. Her er fra side 6 i manualen:

    4AE4A43B-384B-428B-B90D-867B6554D9FB.jpg
     

    thorerjo

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    14.06.2012
    Innlegg
    541
    Antall liker
    263
    Sted
    Nesodden
    Ja du har rett i det.
    Kan man og bør man sette et delingspunkt før man kjører run setup eller fikser alt seg selv?
     
    Sist redigert:

    Olav2

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.04.2014
    Innlegg
    3.342
    Antall liker
    2.664
    Torget vurderinger
    1
    Skal du drive en aktiv delt høyttalee eller bare delt over til sub? Jeg har bare brukt den som delefilter til sub så langt, ikke erfaring med høyttaler-settingene (skal bruke den til det senere). Jrg har prøvd meg fram med ulike frekvenser og sett hva som ga best respons i rommet.
     

    thorerjo

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    14.06.2012
    Innlegg
    541
    Antall liker
    263
    Sted
    Nesodden
    Skal bruke den mellom Magnepan 0,7 og sub.Syntes Magnepan spiller ledigere og varmere når jeg deler dem nedover.Bruker et annet analogt filer i dag.
     
    Sist redigert:

    Olav2

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.04.2014
    Innlegg
    3.342
    Antall liker
    2.664
    Torget vurderinger
    1
    Skal bruke den mellom Magnepan 0,7 og sub.Syntes Magnepan spiller ledigere og varmere når jeg deler dem nedover.Bruker et annet analogt filer i dag.
    Kult. Jeg synes også romkorreksjonen (auto-eq) funker veldig bra, med noen tilpasninger. Jeg har bare brukt den i bassområdet, men man får prøve seg fram. Det andre som er bra med denne dingsen er at det gir mulighet for å prøve ut multisub-løsninger pga alle utgangene, hvis man er nysgjerrig på det.
     

    Bergfinn

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.07.2013
    Innlegg
    8.966
    Antall liker
    12.827
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    6
    Magnepan er vel en dipol høyttaler.
    Hva slags sub bruker du? Vanlig kjøpesub?
    Har du vurdert å mekke et par dipol suber?
    Kanskje det blir en bedre match?
    ...jeg aner ikke, bare tankespinn.
     

    bjarnetv

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.03.2008
    Innlegg
    3.777
    Antall liker
    5.270
    Sted
    oslo
    så lenge delingen er korrekt gjennomført og subben kurant så funker nok kjøpesub helt utmerket.
    dipolsub låter jo selvfølgelig veldig bra, men blir stort ;)
     

    thorerjo

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    14.06.2012
    Innlegg
    541
    Antall liker
    263
    Sted
    Nesodden
    Dipolbass

    Bruker hjemmesnekra dipolbass med 2 stk 15" Eminence(Augie) og Adyton.Adyton Cordis 1.8 Signature på M.
    adyton xp3 bassystem.jpg
     

    H.Are.Felle

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    28.11.2008
    Innlegg
    312
    Antall liker
    760
    Sted
    Porsgrunn
    Jeg bruker DBX PA2 i mitt system som 2x3 veis delefilter med rom-korrigering og løpetidsjustering av elementene. Det jeg liker best er at du kan sitte med padden via trådløst nettverk og justere alle parameterne i sann tid uten å måtte overføre noe via pc/kabel.Den har mange bruker minner for lagring av alle parametere. Til en pris av ca 4600,- er jeg meget fornøyd!

    Ligger noen bilder ute på denne siden.

    3-veis aktive dipol/U-baffel MK2 – langhelg.net
     

    thorerjo

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    14.06.2012
    Innlegg
    541
    Antall liker
    263
    Sted
    Nesodden
    Beyma TPL-150

    Har dette elementet liggenes fra tidlig prosjekt.Ser for meg 2 stk Eminence Deltalite 12" og dette med dbx toveis og klasse D-forst.i åpen baffel.Eminence koster ikke mer enn 150 usd.Muligens nytt prosjekt på gang?
    beyma tpl-150.jpg
     
    M

    MusicBear

    Gjest
    Jeg bruker DBX PA2 i mitt system som 2x3 veis delefilter med rom-korrigering og løpetidsjustering av elementene. Det jeg liker best er at du kan sitte med padden via trådløst nettverk og justere alle parameterne i sann tid uten å måtte overføre noe via pc/kabel.Den har mange bruker minner for lagring av alle parametere. Til en pris av ca 4600,- er jeg meget fornøyd!

    Ligger noen bilder ute på denne siden.

    3-veis aktive dipol/U-baffel MK2 – langhelg.net


    Hva mener dere om disse grisebillige DBX delefilterne med topp data - "stopper" dog på 20 kHz - godt nok eller dødfødt?

    Har spurt på Lydrommet, flere ganger, men de ler så de nesten ikke klarer å prate når den som ringer er fra hi-fi bransjen - gale hi-fi folk som kun kan bruke overprisede "betær!"

    Bjørn Magne der (med fartstid fra SEAS) burde vite, men han er vel nærmest pålagt å promotere det de har som bra :)
     

    thorerjo

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    14.06.2012
    Innlegg
    541
    Antall liker
    263
    Sted
    Nesodden
    Da kom dbx i posten i går og har satt den opp sånn høvelig i går og har hørt en del i dag.Virkelig en opptur i anlegget og lett å sette opp uten PC.Virkelig et kvalitetsprudukt fra pro-verdenen.Den har kun balansert ut og inn det er vel en ulempe for noen.
     

    SRM

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.06.2009
    Innlegg
    2.626
    Antall liker
    2.497
    Sted
    Oppland
    Torget vurderinger
    23
    Hos meg er det ikke antydning til noe sus og jeg bruker den i hele registeret. Men jeg har Venu360.
     

    thorerjo

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    14.06.2012
    Innlegg
    541
    Antall liker
    263
    Sted
    Nesodden
    Ikke noe støy eller susing her.Men jeg vil si er at testsignalet den sendte ut var ganske lavt og fikk en feilmeldig og måtte kjøre det om igjen noen ganger.PA høyttalere ligger gjerne med en virkningsgrad på ca 100 db el og HIFI-H. valigvis ca 88 db eller noe.Vet ikke om det har noen betydning?.
     

    thorerjo

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    14.06.2012
    Innlegg
    541
    Antall liker
    263
    Sted
    Nesodden
    Fornøyd.

    Har hørt en del på Bill Evans i dag og det spiller med tørr,musikalsk og resonansefri kontrabass.Delefrekvens er 72 hz.
    magepan 2.jpg
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn