Den rekkefølgen er eg enig i.Let it Bleed
Beggar's Banquet
Aftermath (UK)
Sticky Fingers
Exile on main street
100% riktig ;D.....litt under 40.La meg gjette...du er under 45?
Det er bra at du fremdelles kan høre.....musikk ;DLurte på om jeg skulle skrive under 40. Da hørte jeg min første Stonesplate ca 6 år før du ble født, så du f'åkke komme her og komme her vettu!
Det er dessverre det eneste problemet som går over helt av seg selv.Herregud så ung jeg er ;D ;D
Til dels enig, men det er endel bra på Some Girls, tilogmed discohiten Miss You er ok.Selv om den beste perioden til Stones var 68-72, vil Stones for meg alltid være et 60talls band. Derfor har jeg med "Out of our Head" på min liste. 60tallet og Stones hører så definitivt sammen. Den siste gode Stonesplata syns jeg var "Goats Head Soup."
Mye bra på "Some Girls". Særlig teksten fra innledningen av låten "Far Away Eyes":Til dels enig, men det er endel bra på Some Girls, tilogmed discohiten Miss You er ok.
;D....en av mine første plater. Hehehee.....mye bra der, ja. ;D.....og en av de beste Disco låtene Miss You ;DMye bra på "Some Girls". Særlig teksten fra innledningen av låten "Far Away Eyes":
I was driving home early Sunday morning
through Bakersfield
Listening to gospel music on the colored radio station
And the preacher said:
"You know you always have the Lord by your side"
And I was so pleased to be informed of this
that I ran twenty red lights in His honor
Thankyou Jesus
Thankyou Lord
.....
Såvidt jeg husker en av de Stones-låtene som IKKE ble spilt på ganske mange amerikanske radiostasjoner.
Stones beste liveplate kanskje ?Liveskiva 'Get Yer Ya Yas out' er også ok.
Singles Collection, The London Years. Ta heller den. Alt Stones ga ut på singler på 60tallet. Inkludert Jumping Jack Flash og Honky Tonk Women. Mangler Cocksucker Blues, men den er bare å finne på bootleg nå for tiden.Det er kjekt å se at musikk engasjerer. Spesielt artig synest jeg det er om slike
uhøytidige tråder kan hjelpe til å spre musikk. Da har de virkelig en verdi.
Stones har selvfølgelig gitt ut mye fint også før og etter '68-'72 -perioden. For de yngre
som kan tenke seg en introduksjon til den tidligste perioden vil jeg anbefale "Big Hits,
High Tide And Green Grass" fra 1966. Dette er en samleplate som også inneholder
en del single-låter som ikke er å finne på '60-talls LP'ene, men for all del, velg UK
utgaven.
Keep On Rolling.