De beste SACD-innspillinger....

Brum

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
20.11.2006
Innlegg
316
Antall liker
16
Hei,
jeg har dessverre ennå ingen SACD-plater ::) og dersom jeg spør på de lokale plate-sjappene, så vet ekspeditørene ikke engang om eksistensen til dette formatet.... :eek:

Håper derfor på at noen kan gi noen anbefalinger.... Jeg er nærmest "altetende" når det gjelder musikk.... bortsett fra hip-hop, rap og tilhørende merkverdige underarter av "moderne populærmusikk" av det syntetiske og atonale slaget.... som gir meg nullkommanull.... ;D

- Brum
 
R

Roysen

Gjest
Dersom du laster ned The Absolute Sound Mars 2007 vil du vinne en liste av SACD'er som Harry Pearson mener er de beste produsert så langt. Dette nummeret finnes tilgjengelig på nettet for noen få daler. Det er for det meste snakke om klassisk musikk - vet ikke om det faller i smak. Du nevnte ikke noe om musikk preferanser.

Mvh
Roysen
 

realist

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.01.2005
Innlegg
3.230
Antall liker
277
Finnes det egentlig noen SACD-innspillinger? Trodde alt var PCM før det ble overført til SACD. Har jeg misforstått?
 
T

theStig

Gjest
La oss kalle det SACD-utgivelser da? Innholdet på en SACD vil alltid være innspilt/mikset/redigert på noe annet enn SACD eller DSD-formatet.

CD'er har som regel ikke blitt spilt inn på CD eller CD-format i utgangspunktet det heller. Ikke vinyl heller, og kasetter og MP3 osv. ...
 
J

Jurassic

Gjest
RCA living stereo serien består av originale 3 kanals opptak som er konvertert uten noen form for behandling over til sacd, verdt å sjekke ut hvor gode opptak en klarte å få til for snart for 50 år siden.
 

Geir_O

Overivrig entusiast
Ble medlem
21.03.2002
Innlegg
716
Antall liker
19
Jurassic skrev:
RCA living stereo serien består av originale 3 kanals opptak som er konvertert uten noen form for behandling over til sacd, verdt å sjekke ut hvor gode opptak en klarte å få til for snart for 50 år siden.
Det kan jeg skrive under på. Har du ikke vinyl, blir SACD det nest beste ;D ;D ;D

Mvh
Geir
 
K

knutinh

Gjest
realist skrev:
Finnes det egentlig noen SACD-innspillinger? Trodde alt var PCM før det ble overført til SACD. Har jeg misforstått?
Det finnes i alle fall DXD opptak som er et hybrid-format, det skulle forundre meg om det ikke finnes DSD opptakere også.

I praksis vil normalt enhver signalbehandling (til og med volum) føre til at signalet har vært innom PCM. Det er mulig at det finnes spesialutstyr som jeg ikke har fått med meg.

-k
 

eldo472

Overivrig entusiast
Ble medlem
11.01.2005
Innlegg
1.027
Antall liker
288
Sted
Tranby
BIS sine SACD med Grieg fremført av Bergen filharmoniske orkester og Ole Kristian Ruud er meget bra både lydmessig og musikalsk.


kW (ikke helt uhildet)
 
Topp Bunn