De som har blitt parodier på seg selv:

cox

Overivrig entusiast
Ble medlem
24.08.2003
Innlegg
1.121
Antall liker
308
Sted
Oslo
Torget vurderinger
1
3: Rolling Stones
 

OKA

Hi-Fi freak
Ble medlem
21.03.2002
Innlegg
1.283
Antall liker
424
Sted
Bergen
cox skrev:
3: Rolling Stones
Dette kunne man påstått for 20 år siden, men nå er det bare steintøfft at de fremdeles rocker så bra. Ingen parodi men noen rullende steiner som ruller opp nytt terreng.
 

OKA

Hi-Fi freak
Ble medlem
21.03.2002
Innlegg
1.283
Antall liker
424
Sted
Bergen
Ellers er det en sterk (men ikke total) sammenheng mellom dem som er blitt parodi på seg selv og dem som tituleres "norgesvenn".
 
O

OldBoy

Gjest
Med fare for å påkalle gudenes og HFS-medlemmenes vrede sier jeg: Mark Knophler.
 
G

Gjestemedlem

Gjest
OKA skrev:
Ellers er det en sterk (men ikke total) sammenheng mellom dem som er blitt parodi på seg selv og dem som tituleres "norgesvenn".
Mye sant i det ja.

Det er vel ikke så mange andre som hører på Smokie, Bonnie Tyler, Samantha, Bryan Adams og slikt lengre. Her hjemme trekker de fulle hus (på alle måter) når de dukker opp.
 

rolfozzy

Æresmedlem
Ble medlem
01.11.2005
Innlegg
16.365
Antall liker
6.578
Torget vurderinger
2
Sting. Men han har vel alltid vært en parodi.
 

emotikon

Æresmedlem
Ble medlem
24.10.2004
Innlegg
12.522
Antall liker
2.979
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
1
OKA skrev:
cox skrev:
3: Rolling Stones
Dette kunne man påstått for 20 år siden, men nå er det bare steintøfft at de fremdeles rocker så bra. Ingen parodi men noen rullende steiner som ruller opp nytt terreng.

Madammen kan si det slående av og til.
Etter å ha sett Mickern for ett par år siden i åletrang gråsort jeans, vrikke seg og vræle på scenen, kom det fra henne:
" Dette er det jeg kaller "GERIATRIPP" !! ;D
 
Z

Zomby_Woof

Gjest
Stevie Wonder: Men så kom det plutselig en plate som var ganske OK.

Phil Collins: Hva man kunne utrettet med to tuber lynlim! En til å tette igjen kjeften, en til å lime fast trommestikker i hendene.

Michael Jackson: Han var kul så lenge han hadde mikrofonsveis og kunne puste gjennom nesa uten å dra liklukt ned i lungene.
 
O

OldBoy

Gjest
Zomby_Woof skrev:
By the by: Mark Knopfler.
Uff, ja...

Sånn kan det gå når fingrene beveger seg fortere enn det de gamle små grå greier å holde orden på.

Du har helt rett, naturligvis.

:) :) :)
 
Z

Zomby_Woof

Gjest
Du er ikke alene. 'Knophler' er, så langt mitt øye rekker, den vanligste skrivemåten her på sentralen.

;)
 
Z

Zomby_Woof

Gjest
Alt trenger ikke å være så inni hampen alvorlig hele tida, vet du.

Hvis du er glad igjen, er det godt alt! ;)
 

StereoJoe

Overivrig entusiast
Ble medlem
25.11.2004
Innlegg
651
Antall liker
2
Amy Winehouse. Det tok ikke lang tid heller.
 

rolfozzy

Æresmedlem
Ble medlem
01.11.2005
Innlegg
16.365
Antall liker
6.578
Torget vurderinger
2
Da Sex Pistols hadde sitt forsøk på comeback for noen år siden
 

Geir_O

Overivrig entusiast
Ble medlem
21.03.2002
Innlegg
716
Antall liker
19
AHA har vært det siden dag 1
 

janry

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
01.10.2006
Innlegg
200
Antall liker
1
Chris Cornell er også blitt helt håpløs.

og Korn. Huff.
 
F

FMG

Gjest
Hørte en gang at Billy Joel på 70-tallet ble regnet som en parodi på Elton John.
På 80-tallet var derimot Elton John blitt en parodi på parodien.... ::)
 

Cundis

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.08.2005
Innlegg
2.774
Antall liker
510
Sted
Stockholm
Rart ingen nevner Kiss her? Nå har jo til og med Eric Singer tatt plassen og sminka til Peter Criss, samtidig som Tommy Thayer har tatt plassen og sminka til Ace Frehley.. Og de som har vært av av mine store helter oppgjennom bedre og værre tider... Hrmmf..! :mad:
 
A

Atle Kristiansen

Gjest
Cundis skrev:
Rart ingen nevner Kiss her? Nå har jo til og med Eric Singer tatt plassen og sminka til Peter Criss, samtidig som Tommy Thayer har tatt plassen og sminka til Ace Frehley.. Og de som har vært av av mine store helter oppgjennom bedre og værre tider... Hrmmf..! :mad:
KISS ble en parodi på seg selv etter 78: Dynasty (79), Unmasked (80), The Elder (81)... Peter Criss og Ace Frehley har ikke vært med i bandet siden de sluttet, de har vært på innleiekontrakter, Paul og Gene er litt for glad i penger til å dele likt...

Fra 7 til inn i tenårene var jeg lidenskapelig KISSfan.

Mvh
 

Cundis

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.08.2005
Innlegg
2.774
Antall liker
510
Sted
Stockholm
Du har vel litt rett i at de har vært en parodi på seg selv ganske lenge ja, men jeg syns faktisk at alt på 80 tallet var veldig bra..! Til og med den hatede The Elder! Syns perioden fram til ca 1980 var den beste, men perioden mellom '80 og mot slutten av '80 var bra på en annen måte. Litt mere metal enkelte av skivene der, hvertfall Creatures of the Night, Lick it Up og Animalize..! :)
 

Trane

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.09.2003
Innlegg
8.243
Antall liker
7.145
Torget vurderinger
4
janry skrev:
Uenig!

Men.... f.eks. Guns 'n' roses vil jeg kalle en parodi
...det er vel litt vanskelig all den stund de ikke har eksistert på mange år....
 

kjoenik

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.09.2005
Innlegg
4.356
Antall liker
2.750
Torget vurderinger
4
Meatloaf!

Men han har vel altid vært en parodi på seg selv ::)
 

SvSig

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
13.03.2005
Innlegg
206
Antall liker
29
Sted
Vaksdal
Meatloaf gjorde da en noenlunde hederlig innsats som vokalist for Ted Nugent for et par hundre år siden?
 

Honkey-Chateau

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.02.2007
Innlegg
3.535
Antall liker
388
Rod Stewart.
Hver gang han finner en sang man kan sovne til i løpet av 20 sekunder må han "synge" den. Hver gang dama hans passerer 30, er det på tide med en ny.

Honkey
 

janry

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
01.10.2006
Innlegg
200
Antall liker
1
Trane skrev:
janry skrev:
Uenig!

Men.... f.eks. Guns 'n' roses vil jeg kalle en parodi
...det er vel litt vanskelig all den stund de ikke har eksistert på mange år....
Ok. De som spiller/spilte i Guns da...

Guns 'n' Roses eskisterer forstatt som band selv om det bare er Axl igjen....
 
Topp Bunn