Deep Purple mk2 med GOD lyd på vinyl?

Dazed

Æresmedlem
Ble medlem
29.01.2003
Innlegg
20.540
Antall liker
7.230
Sted
Sarpsborg
Torget vurderinger
2
Det er bare å innrømme: Førstepressingene av de gamle Purple-albumene låter anemisk og kjedelig. Finnes det nyutgivelser av disse albumene som låter stort, fett, rent og rett og slett BRA? ...forhåpentligvis uten å være ødelagt av "loudness".


...Det samme spørsmålet gjelder egentlig de første Rainbow-platene. :)
 
R

rico

Gjest
Made in Japan på DCC låter veldig bra, egentlig fantastisk bra når jeg tenker meg om men du må nok på brukten. Rainbow 1st, Rising og On stage har jeg på noen japanske original pressinger som låter veldig mye bedre enn de europeiske, men her må du nok også på brukten.

Liker ikke Friday music sine nyutgivelser av Fireball, in rock etc., mest av alt grunnet støy fra vinylen. Original Harvest låter bedre. Rhino ga ut Machine Head for noen år siden på en 180 gr. pressing som låter meget bra.
 

Dazed

Æresmedlem
Ble medlem
29.01.2003
Innlegg
20.540
Antall liker
7.230
Sted
Sarpsborg
Torget vurderinger
2
Takk. Skal sjekkes.

kom det ikke noen nye pressinger nå nylig også?
 
R

rico

Gjest
Takk. Skal sjekkes.

kom det ikke noen nye pressinger nå nylig også?
Joda, Friday music har gitt ut de fleste de siste åra men som sagt så er ihvertfall ikke jeg overbegeistret. Jeg har alle disse platen på original utgivelser så jeg er fornøyd men in rock med kanonlyd hadde gjort seg...:)

Vinyl Records, SACDs, DVD Audio, Audiophile Equipment | Acoustic Sounds

AA; MIJ på førstepressing er veldig god, har også en original japansk utgivelse som er veldig god men den DCC pressingen er fantasisk men husker den gikk fort da den kom ut på 90 tallet engang.

http://www.discogs.com/Deep-Purple-Made-In-Japan/release/4041270
 
Sist redigert:

Bartesam

Æresmedlem
Ble medlem
04.12.2002
Innlegg
11.974
Antall liker
11.821
Sted
Hus
Fireball, Machine head, Who Do We Think We Are, Burn, Stormbringer og Come Taste The Band er bra innspillinger i Uk førstepress på Purple og Harvest. In Rock er ullen og grøtete i lyden pga en dårlig innspilt mastertape, og det er synd, for det er litt av et rockedokument. :)
 

Dazed

Æresmedlem
Ble medlem
29.01.2003
Innlegg
20.540
Antall liker
7.230
Sted
Sarpsborg
Torget vurderinger
2
Jeg har UK førstepressinger av alle med DP MK2, bortsett fra Who Do We Think We Are og Concerto for Group and Orchestra, og skal gi dem en ny lytt for å vurdere igjen. Kanskje det bare er In Rock som egentlig er ille? Det var den jeg spilte da jeg postet innlegget. ;)
 

prnesse

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.10.2005
Innlegg
1.526
Antall liker
321
Sted
Southwest
Torget vurderinger
2
Er den remastrede (Virgin) utgivelsen av Made In Japan fra 2014 å foretrekke lydmessig foran Warner Bros remasteren fra 1998?
 
Sist redigert:
Topp Bunn