Jeg synes Machine Head er Purples beste og den har ikke veldig bra lyd. Du kan høre noe som kan ligne på et dieselaggregat som brummer i bakgrunnen på hele LP-en, men det overskygger opplevelsen god rock. Pluss nostalgien -- og det skal en aldri undervurdere effekten av..Ifølge classic rock så har denne nye plata purples beste lyd noen gang?
Jatta, jatta, jatta, den har jeg - har bilde av denne i en annen trådVis vedlegget 198375
Fikk tak i denne idag, noen som
kjenner noe til denne innspillingen?
Russisk, står 1988 på den. Fikk høre at det var første
vestlige plate på Russisk label,hvem vet?
Takk for hyggelig tilbakemelding.Jatta, jatta, jatta, den har jeg - har bilde av denne i en annen trådVis vedlegget 198375
Fikk tak i denne idag, noen som
kjenner noe til denne innspillingen?
Russisk, står 1988 på den. Fikk høre at det var første
vestlige plate på Russisk label,hvem vet?
Men her er den:
Finnes også flere utgaver....utgivelser av samme type på Russisk.
Har hatt denne i noen år og er vel knapt spilt en gang fullt ut.
Virkelig? Det har jeg aldri hørt, men det kan ha sin forklaring: The Mobile:Du kan høre noe som kan ligne på et dieselaggregat som brummer i bakgrunnen på hele LP-en,
Merkelig det der med god lyd.....DR DatabaseIfølge classic rock så har denne nye plata purples beste lyd noen gang?
Absolutt enig. En av de første platene jeg kjøpte for egne pengerEn svært undervurdert DP-utgivelse er "Who Do We Think We Are" fra 1973. I ettertid står denne plate som en påle.
Who do we think we are liker jeg også, nevnt er Rat Bat Blue, men også Our lady og Place in line.En svært undervurdert DP-utgivelse er "Who Do We Think We Are" fra 1973. I ettertid står denne plate som en påle. Høydepunktet er "Rat Bat Blue", som etter min oppfatning er noe av det beste DP har laget.
DP's definitivt dårligste utgivelse er "Slaves And Masters" med Joe Lynn Turner på vokal. En forferdelig plate.
mvh
larkuz
Enig i alle disse.Likte MK I særlig nummer 2 og 3 The book of taliesyn og Deep purple.
MK II liker jeg også, bla Fireball med flere.
MK III liker jeg, både Burn og Stormbringer.
Liker også Come taste the band med Tommy Bolin.
Gillan sang vel ikke i Mark I utgaven av Purple, det var Rod Evans. Det ble Mark II når Gillan (og Glover) kom inn.Har masse vinyl av Purple. "Mark I" er best med Gillan som vokalist. Med David Coverdale ble det mer " suppete ". Men de nyeste vinylutgavene har bedre lyd.
Syns " Made In Japan" er best. Men også "Machine Head" og "Fireball"
Tommy Bolin var en veldig bra gitarist! Men han prøvde å hoppe etter Wirkola og det ble ikke lett, fansen hadde bestemt seg. Men hvis man vil høre hva som bodde i han så hør på jazz-rock klassikeren "Spectrum" til Billy Cobham. Fantastisk gitarspilling. Han er også veldig bra på Weather Report trommisen Alphonze Mouzon sin "Mind Transplant". James Gang-Bang og Miami kan også anbefales. To flotte soloplater finnes også, spesielt "Private eyes".Enig i alle disse.Likte MK I særlig nummer 2 og 3 The book of taliesyn og Deep purple.
MK II liker jeg også, bla Fireball med flere.
MK III liker jeg, både Burn og Stormbringer.
Liker også Come taste the band med Tommy Bolin.
Richie Blackmore var stor, men Tommy Bolin var stor nok for sine egne sko fra første øyeblikk, den unge amerikaneren.
Bare hør godt etter, hvor godt og smakfullt formet gitaren er her. Nesten litt Clapton over det syns jeg.
Tragisk skjebne, en av de unødvendige blandingsoverdosene. Tommy Bolin, som døde bare 25 år gammel, året etter Come Taste, en kveld rett etter han gikk av scenen etter å ha spilt med Jeff Beck.
Vi vet ikke hva det ville blitt til med ham, men i DP-historien er han et kort men tydelig kapittel som endte trist.
Ha ha, den var drøy.. At en mann som sikkert sitter i ei myr i Skottland og krangler med seg selv mens han klimprer på noen hymner skal få all æren for DP, er uhørt etter mitt syn.
Man kan jo også legge til at uten Blackmore er det heller ingen Deep Purple, kun cover band.