Defekte Infinity Kappa 6.1 - mulig å redde ?

Whiplash

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.12.2013
Innlegg
1.870
Antall liker
2.086
Sted
Østfold
Torget vurderinger
4
Har akkurat fått beskjed av en kamerat at jeg kan få hans gamle Infinity Kappa 6.1. Regner med å hente dem til uka.

kappa6_1i.JPG


Drawback er to gåene basser ( 8" om jeg husker rett ) og en diskant. Har virkelig lyst til å få disse igang da de låt bra og er solid bygd og fine. Noen som har tips til elementer ? Helst brukt eller Norsk nettbutikk.

Går det sette inn nye diskanter feks fra Dynabel - eller blir det tull med tanke på delefilter ? Noen med erfaring som har tips så tas de imot med takk :)

Mvh Ulf
 

knuba

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
14.03.2007
Innlegg
309
Antall liker
139
Sted
Larvik
Torget vurderinger
3
Disse dukker jo også opp på bruktbørsen med jevne mellomrom. Du kan få rimelig strøkne eksemplarer til kr. 2500-3000.-. Da har du jo to kabinetter og noen elementer å velge fra. Ville nok kjørt originalt her jeg også, Emit - R diskanten er meget bra.
 

brage7

Fersking
Ble medlem
16.01.2013
Innlegg
2
Antall liker
0
Hei, ser dere diskuterer Infinity, jeg har et par Kappa 9 som trenger litt overhaling, bassene mine skurrer litt når jeg drar opp litt volum. Har dere noen gode forslag hvor jeg får tak i deler eller hjelp til overhaling?
 

ol-fa

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
13.01.2004
Innlegg
219
Antall liker
79
Torget vurderinger
1
Du er heldig. Det er mellomtonene som er vanskeligst å få tak i. Bassene kan refoames. Dahlens elektronikservice har / har hatt nye basser.
 
Topp Bunn