Degritter ultralydvasker

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.326
    Antall liker
    63.088
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    I føljetongen, god service fra Degritter. Da jeg startet opp Degritteren jeg nylig fikk oversendt, registrerte jeg at det ikke var den nyeste (heller ikke den forrige) softwaren installert. Jeg har hos meg ikke mulighet til å laste opp på SD-kortet mitt, da er jeg avhengig av andre. I latskapens tegn sendte jeg en mail til Aleks hos Degritter, og spurte om det var stor forskjell på softwaren som var installert og den nye. Hans svar var å tilby å sende meg et SD kort med den nye softwaren 😳 Jeg blir stadig vekk positivt overrasket av den gjengen der 😊
     

    HasseBasse

    OVK-Generalkonsul of Jutland :-)
    Ble medlem
    29.10.2016
    Innlegg
    7.992
    Antall liker
    20.055
    Sted
    Hjortshøj, Danmark.
    Torget vurderinger
    2
    I føljetongen, god service fra Degritter. Da jeg startet opp Degritteren jeg nylig fikk oversendt, registrerte jeg at det ikke var den nyeste (heller ikke den forrige) softwaren installert. Jeg har hos meg ikke mulighet til å laste opp på SD-kortet mitt, da er jeg avhengig av andre. I latskapens tegn sendte jeg en mail til Aleks hos Degritter, og spurte om det var stor forskjell på softwaren som var installert og den nye. Hans svar var å tilby å sende meg et SD kort med den nye softwaren 😳 Jeg blir stadig vekk positivt overrasket av den gjengen der 😊
    Kan legge +1 til den med service.
    Har mailet litt frem og tilbake med Alex de siste par dagene.
    Min Degritter har stoppet med å snurre platen. Undesøkte selv. Motoren går, men reimen glider.
    Fannt ut av, at de 2 rollers i bunnen, som trekker rundt platen, ikke beveger seg.
    Beveger/kjører du rundt på den venstre, følger høyre med.
    Kjører du rundt med den høyre, står den venstre stille. Konklusjon: Den venstre sitter så pass fast, at beltet ikke klarer å trekke den rundt.
    Alex beklaget og har sendt meg en helt ekstremt detaljert/velutført manual på mail "How to disassemble" etc....... Top notch.
    Derutover tilbød han å sende alle nøtvendige "stumper" for å få den opp å gå "free of charge".
    Som plaster på såret (sorry for the inconvenience) ville han sende lite accessories som rensevædske og filtre oveni.
    Helt utroligt servicenivå. Ser ut som at eiere av Degritter ikke har noe som helst å være redde for i lang fremtid (y) (y)
    Det må vel bli 11 ut av max 10 stjerner herfra.
     

    Atlerovik

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.08.2019
    Innlegg
    3.450
    Antall liker
    10.880
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    17
    Jeg prøvde for første gang å oppgradere software på min i dag. Fat32 på MicroSD i SD-adapter, som beskrevet av @tno her. Jeg fikk samme problem, svart skjerm uten at noe skjer. Trengte dog ikke ta ut kontakt for å få den i gang igjen. Noen som har en løsning på dette?
     

    tno

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.06.2010
    Innlegg
    3.211
    Antall liker
    8.593
    Sted
    Sandnes
    Torget vurderinger
    19
    Jeg kontaktet Degritter support og fikk bekreftet at jeg hadde fulgt prosedyren for oppgradering. Prøvde 2 ulike kort med samme resultat.

    Det endte med at jeg fikk tilsendt et kort fra Degritter med programvaren på og det fungerte.

    Jeg vet fortsatt ikke hvorfor det ikke fungerte med mine kort.
     

    HasseBasse

    OVK-Generalkonsul of Jutland :-)
    Ble medlem
    29.10.2016
    Innlegg
    7.992
    Antall liker
    20.055
    Sted
    Hjortshøj, Danmark.
    Torget vurderinger
    2
    Vær sikker på, at kortet er nyformattert og det intet annet er på kortet.
    Vær sikker på, at det er en utpakket zip-fil og ikke selve zipfilen, du legger på kortet.
    Vær sikker på at bruke "safe remove" funksjonen på pc til at "skubbe ut" kortet/card reader, før du fjerner kort.
    Det kan være at filen blir skadet, om man ikke gjør dette.
    Slukk på hovedbryter, sett i kort, og tenn bryter.
    Da skulle det fungere problemløst ;)
     
    • Liker
    Reaksjoner: ptb

    HasseBasse

    OVK-Generalkonsul of Jutland :-)
    Ble medlem
    29.10.2016
    Innlegg
    7.992
    Antall liker
    20.055
    Sted
    Hjortshøj, Danmark.
    Torget vurderinger
    2
    Det skulle det, @HasseBasse, men det gjør det ikke, selv om jeg sikker på alle dine punkter :) Takk, uansett!
    Glemte selvfølgelig å skrive, at det skulle formatteres i FAT/FAT32. Normalen NTFS duer ikke.

    TIL INFO:
    Om det er noen som har den "gamle" version MK-I av Degritter (serienummer = 4 digits og firmware ender på v5),
    da er det feil i de siste 2 firmware´ene. Begge har ikke sirkulations-pumpe-rens gjennem filter-funktionen. Virker som
    en helt alm. ultralydsrenser, og all dritten samles i bunnen.
    Har kontaktet Aleks, og med lite sparring frem og tilbake, blev det konstatert, at Degritter har misset denne funksjonen
    i opdatering av firmware. Den siste fungerende er således 2.2.9v5. men da har du ikke "rinse"-funksjonen og ingen temp.
    indikator i display under rens.
     

    juster

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    22.11.2003
    Innlegg
    500
    Antall liker
    16
    Torget vurderinger
    1
    Min Degritter ha ikke vert i bruk siden desember, når jeg nå forsøker å sette den i arbeide igjen får opp NO WATER i displayet. Der er selvfølgelig vann i beholderen, og vaskekammer begynner å fylle seg men stopper etter en liten stund med den meldingen i displayet.
    Noen som har en ide hva som kan gjøres?

    Mvh Tom-Erik
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.326
    Antall liker
    63.088
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Min Degritter ha ikke vert i bruk siden desember, når jeg nå forsøker å sette den i arbeide igjen får opp NO WATER i displayet. Der er selvfølgelig vann i beholderen, og vaskekammer begynner å fylle seg men stopper etter en liten stund med den meldingen i displayet.
    Noen som har en ide hva som kan gjøres?

    Mvh Tom-Erik
    Dessverre, men når jeg hadde noen utfordringer (ikke samme som deg), svarte gutta i Estonia raskt og fremsto veldig behjelpelig. Kan jo være noen her på HFS har hatt samme problem og kan hjelpe deg. Selv er jeg av den utålmodige typen og ville sendt en mail til Degritter 😊
     

    PeriodeLytter

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.02.2013
    Innlegg
    3.049
    Antall liker
    2.508
    Min Degritter ha ikke vert i bruk siden desember, når jeg nå forsøker å sette den i arbeide igjen får opp NO WATER i displayet. Der er selvfølgelig vann i beholderen, og vaskekammer begynner å fylle seg men stopper etter en liten stund med den meldingen i displayet.
    Noen som har en ide hva som kan gjøres?

    Mvh Tom-Erik
    Om du tømmer alt og starter over. Vil den da begynne å ta inn vann?

    - Ja - muligens en sensor som tøyser og ikke ser at vanner pumpes. Kanskje den bare behøver rengjøring?
    - Nei - den starter ikke fyll opp noe nå. Da er det trolig en slange som er gått tett.
     

    juster

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    22.11.2003
    Innlegg
    500
    Antall liker
    16
    Torget vurderinger
    1
    Takker
    Rengjort det jeg kommer til og skiftet filter.
    Jeg startet program og avbrøt 6-7 ganger etter hverandre, og plutselig klikket en pumpe inn, virker som alt er ok igjen 🙂
     

    ynot

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2006
    Innlegg
    2.396
    Antall liker
    1.522
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    1
    Hvis du blar litt tilbake i tråden så har jeg lagt ut en liten veiledning jeg fikk av Degritter for slike tilfeller 🙂
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn