Degritter ultralydvasker

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • ptb

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Innlegg
    14.311
    Antall liker
    16.930
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    13
    Nå er jo produktet forholdsvis nyutviklet, og i den forbindelse skal man ikke se helt bort fra at de ønsker produktet i retur for å analysere om det kan være underliggende årsaker til at reimbrudd skjer tidligere enn forventet.
     

    YesJens

    Musikkelsker
    Ble medlem
    21.08.2018
    Innlegg
    3.215
    Antall liker
    6.137
    Sted
    Under stjernene
    Mulig jeg er vanskelig. Men jeg synes det hadde vært mer tillitsvekkende om de erstattet den ødelagte drivreima, og lot det være med det.

    Noe med sunn og bærekraftig økonomistyring.
    Kom plutselig til å tenke på Oluf's kommentar

    "Dersom man ikke har noe å klage på, så har man et alvorlig problem"🌞

    Jeg var en' av de først 5 her på berget som fikk Degritter.
    Synes det er betryggende at de vil se litt på den.
    At de sender en ny og henter den brukte er bare stjerne i margen.
    (Etter kommentaren din regner jeg med at du ikke har den)
     
    Z

    Zomby_Woof

    Gjest
    Jaja. Bare å ta det opp i verste mening, om det gir mening.
     

    juster

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    22.11.2003
    Innlegg
    500
    Antall liker
    16
    Torget vurderinger
    1
    Hei
    Har fått kjøpt meg en så og si ny degritter, 48 vask, og150 vask nå.
    Er strålende fornøyd, men har til tider registrert litt lukt fra maskinen, ikke brendt lukt men noe lignende. Er det noe å bekymre seg for, eller er det normalt?
    Mvh Tom-Erik
     

    YesJens

    Musikkelsker
    Ble medlem
    21.08.2018
    Innlegg
    3.215
    Antall liker
    6.137
    Sted
    Under stjernene
    Hei
    Har fått kjøpt meg en så og si ny degritter, 48 vask, og150 vask nå.
    Er strålende fornøyd, men har til tider registrert litt lukt fra maskinen, ikke brendt lukt men noe lignende. Er det noe å bekymre seg for, eller er det normalt?
    Mvh Tom-Erik
    Kan det være varm væske du lukter, etter kontinuerlg 7-10 vask?
     

    juster

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    22.11.2003
    Innlegg
    500
    Antall liker
    16
    Torget vurderinger
    1
    Varmt vann, da nekter den vel å vaske før vesken er 30*c eller lavere.
    7 til 10 vask har vel hendt, men det skal den vel tåle?
    Den svidde lukten er ikke konstant, og mest fremtredende når man kommer inn i rommet, hvor Degritter står, fra et annet rom.
    Jeg er sikkert bare paranoid 🤔
     

    HasseBasse

    OVK-Generalkonsul of Jutland :-)
    Ble medlem
    29.10.2016
    Innlegg
    7.905
    Antall liker
    19.799
    Sted
    Hjortshøj, Danmark.
    Torget vurderinger
    2
    Det du kan lugte er, at der er begyndt at komme mikro-vækster i vandet.
    På dansk kalder vi det jordslået.... Som hvis du lukket lågen til din vaskemaskine og ikke brugt den i 14 dage :)
    Tøm vandet ud. Fyld med 80% vand og 20% edikke. Kør en "heavy". Tøm ud igen, skift filter og fyld frisk vand på
    med 2 mL rensevæske.
    Så er du klar igen. Vask selvfølgelig vandtanken grundigt, før du begynder.
    Anbefalet at skifte vand/filter efter ca. 50 vaske. Hvis du ikke har tænkt dig at bruge den i en periode (7-14 dage),
    så rens den som beskrevet, og vent med at fylde vand/rensevædske på, til du skal bruge den igen :)
     

    Audiomix

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    05.07.2004
    Innlegg
    13.102
    Antall liker
    4.945
    Sted
    Kongsberg
    Torget vurderinger
    28
    Da jeg skulle rense noen plater i dag, så ville ikke Degritter snurre plata. Nærmere undersøkelser viser at det er brudd i en gummireim. Maskinen har stått i ro fra desember uten vann og med trekk.
    Runs:1201
    Oppdatert til version: 2.2.0v8
    Og her er svaret fra Degritter:

    Hi Tom,

    "The belt can be replaced, but as the machine still has an active warranty then we would replace the machine.

    Can you provide us with the serial number for the machine?
    Can you provide us with the address, name, phone number and email for your customer?
    We need these for the UPS courier.

    We can ship out a new machine to the customer and organise the return shipping of the existing machine.

    Best Regards,
    Taniel"

    Bedre kan det ikke gjøres ������
    Skulle ønske alle produsenter oppførte seg slik-
    Burde vært mulig å lage en "versting" liste.
    Sikkert ikke lov.
     

    ynot

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2006
    Innlegg
    2.386
    Antall liker
    1.473
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    1
    Jeg har kjøpt den nye ekstra kraftige renseveska og har nå opplevd at den etterlater ett skjold (en skjolding) som gir "knepp" i lyden når skiva spilles. Den er godt synlig.
    Det har kommet ny fw så jeg skal oppgradere den hvis jeg finner en kortleser (jeg har ny pc som ikke har det).

    Eneste negative jeg har å si så langt er at de har valgt SD i steden for USB for oppgradering. Selve oppgraderingen er jo rask og enkel :)
     
    T

    ThomasN

    Gjest
    Jeg har kjøpt den nye ekstra kraftige renseveska og har nå opplevd at den etterlater ett skjold (en skjolding) som gir "knepp" i lyden når skiva spilles. Den er godt synlig.
    Det har kommet ny fw så jeg skal oppgradere den hvis jeg finner en kortleser (jeg har ny pc som ikke har det).

    Eneste negative jeg har å si så langt er at de har valgt SD i steden for USB for oppgradering. Selve oppgraderingen er jo rask og enkel :)
    De har sluttet med den oransje rensevesken og anbefaler heller at du tilsetter 10-20% isopropanol

    "Regarding the cleaning fluids, we were a bit too hasty in getting the two fluids out to our customers.

    The detergent in the bottle with an orange label was designed to improve the cleaning of very dirty records. When adding 5 ml of the fluid, the cleaning results can be slightly better, but we recommend rinsing it off from the record with clean water afterwards.

    However, with additional testing the difference between the fluids was very small and the benefits showed improvement only on specific types of dirt. Because of this we have now discontinued the fluid in the orange labeled bottle.

    With dirty records, what you can also try is to clean your records with 10-20% isopropyl alcohol (IPA) solution and with or without our cleaning fluid. For this you can add 100ml - 150ml of IPA to the water tank. Some of our customers are using it to great results.

    Also, with very dirty records, giving the record a wipe with microfiber cloth imbued in IPA and following up with a wash in Degritter will speed up the cleaning process. The ultrasonic cleaning is removing a dirt thin layer at a time and if there is a thicker amount of contaminants on the surface, then wiping these off will be beneficial."
     

    HasseBasse

    OVK-Generalkonsul of Jutland :-)
    Ble medlem
    29.10.2016
    Innlegg
    7.905
    Antall liker
    19.799
    Sted
    Hjortshøj, Danmark.
    Torget vurderinger
    2
    Den fik jeg også. Da jeg prøvede at bestille "den kraftige", var den allerede udgået :)
     

    YesJens

    Musikkelsker
    Ble medlem
    21.08.2018
    Innlegg
    3.215
    Antall liker
    6.137
    Sted
    Under stjernene
    Jeg har kjøpt den nye ekstra kraftige renseveska og har nå opplevd at den etterlater ett skjold (en skjolding) som gir "knepp" i lyden når skiva spilles. Den er godt synlig.
    Det har kommet ny fw så jeg skal oppgradere den hvis jeg finner en kortleser (jeg har ny pc som ikke har det).

    Eneste negative jeg har å si så langt er at de har valgt SD i steden for USB for oppgradering. Selve oppgraderingen er jo rask og enkel :)
    tony
    Ja, det er litt uforståelig. Samme her, min har i tillegg bare USB C. Kjøpte en LOGIC med USB.
    Regner med at Degritter erstatter flasken med en ny.:rolleyes:
     

    ynot

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2006
    Innlegg
    2.386
    Antall liker
    1.473
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    1
    Jeg har kjøpt den nye ekstra kraftige renseveska og har nå opplevd at den etterlater ett skjold (en skjolding) som gir "knepp" i lyden når skiva spilles. Den er godt synlig.
    Det har kommet ny fw så jeg skal oppgradere den hvis jeg finner en kortleser (jeg har ny pc som ikke har det).

    Eneste negative jeg har å si så langt er at de har valgt SD i steden for USB for oppgradering. Selve oppgraderingen er jo rask og enkel :)
    tony
    Ja, det er litt uforståelig. Samme her, min har i tillegg bare USB C. Kjøpte en LOGIC med USB.
    Regner med at Degritter erstatter flasken med en ny.:rolleyes:
    Eller sender litt sprit ;)
     

    ynot

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2006
    Innlegg
    2.386
    Antall liker
    1.473
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    1
    Jeg har kjøpt den nye ekstra kraftige renseveska og har nå opplevd at den etterlater ett skjold (en skjolding) som gir "knepp" i lyden når skiva spilles. Den er godt synlig.
    Det har kommet ny fw så jeg skal oppgradere den hvis jeg finner en kortleser (jeg har ny pc som ikke har det).

    Eneste negative jeg har å si så langt er at de har valgt SD i steden for USB for oppgradering. Selve oppgraderingen er jo rask og enkel :)
    De har sluttet med den oransje rensevesken og anbefaler heller at du tilsetter 10-20% isopropanol

    "Regarding the cleaning fluids, we were a bit too hasty in getting the two fluids out to our customers.

    The detergent in the bottle with an orange label was designed to improve the cleaning of very dirty records. When adding 5 ml of the fluid, the cleaning results can be slightly better, but we recommend rinsing it off from the record with clean water afterwards.

    However, with additional testing the difference between the fluids was very small and the benefits showed improvement only on specific types of dirt. Because of this we have now discontinued the fluid in the orange labeled bottle.

    With dirty records, what you can also try is to clean your records with 10-20% isopropyl alcohol (IPA) solution and with or without our cleaning fluid. For this you can add 100ml - 150ml of IPA to the water tank. Some of our customers are using it to great results.

    Also, with very dirty records, giving the record a wipe with microfiber cloth imbued in IPA and following up with a wash in Degritter will speed up the cleaning process. The ultrasonic cleaning is removing a dirt thin layer at a time and if there is a thicker amount of contaminants on the surface, then wiping these off will be beneficial."
    Jeg hadde ikke trodd at man måtte følge så mye med på endringer og oppdateringer på en platevasker. Man lærer mye nytt hver dag :)
     

    HasseBasse

    OVK-Generalkonsul of Jutland :-)
    Ble medlem
    29.10.2016
    Innlegg
    7.905
    Antall liker
    19.799
    Sted
    Hjortshøj, Danmark.
    Torget vurderinger
    2
    Jeg hadde ikke trodd at man måtte følge så mye med på endringer og oppdateringer på en platevasker. Man lærer mye nytt hver dag :)
    Ha ha :D
    Prøv at købe en ny mobiltelefon og se, hvor mange systemopdateringer der kommer de første 6 måneder med eneste kommentar: "We fixed some bugs" :cool:
     

    ynot

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2006
    Innlegg
    2.386
    Antall liker
    1.473
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    1
    Jeg hadde ikke trodd at man måtte følge så mye med på endringer og oppdateringer på en platevasker. Man lærer mye nytt hver dag :)
    Ha ha :D
    Prøv at købe en ny mobiltelefon og se, hvor mange systemopdateringer der kommer de første 6 måneder med eneste kommentar: "We fixed some bugs" :cool:
    Jojo, men den er på det skumle internett og har veldig mange nye teknologier som lages "bleeding edge". ;p
     

    ptb

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Innlegg
    14.311
    Antall liker
    16.930
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    13
    Shit
    Har nettopp åpnet og brukt 6ml
    Bør jo ikke være noe problem. Deres anbefaling er jo uansett at platen etter vask med den rensevæsken kjøres en runde m/kun vann. Alternativt den velkjente isoprop-blandingen.

    Jeg skjønte ikke helt "misjonen" da de lanserte en kraftigere væske. Min erfaring (med min forrige vasker) var at økt vasketid/re-vask gav tilfredsstillende resultat - og tryggere enn å ty til sterkere lut:)
     

    ynot

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2006
    Innlegg
    2.386
    Antall liker
    1.473
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    1
    Shit
    Har nettopp åpnet og brukt 6ml
    Bør jo ikke være noe problem. Deres anbefaling er jo uansett at platen etter vask med den rensevæsken kjøres en runde m/kun vann. Alternativt den velkjente isoprop-blandingen.

    Jeg skjønte ikke helt "misjonen" da de lanserte en kraftigere væske. Min erfaring (med min forrige vasker) var at økt vasketid/re-vask gav tilfredsstillende resultat - og tryggere enn å ty til sterkere lut:)
    Kan du vise til hvilke isoprop du bruker, eller kan bruke? biltema/jula/clas olhson etc?
     

    ptb

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Innlegg
    14.311
    Antall liker
    16.930
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    13
    Isopropanol, eller "blåsprit" generelt.
    Kjøpte vel min på YX (Statoil) i sin tid.
    Bland ca 15% (1/6 del) i vann. Bruker i tillegg et par dråper Zalo pr ltr - som "wetting-agent"
     

    juster

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    22.11.2003
    Innlegg
    500
    Antall liker
    16
    Torget vurderinger
    1
    Det du kan lugte er, at der er begyndt at komme mikro-vækster i vandet.
    På dansk kalder vi det jordslået.... Som hvis du lukket lågen til din vaskemaskine og ikke brugt den i 14 dage :)
    Tøm vandet ud. Fyld med 80% vand og 20% edikke. Kør en "heavy". Tøm ud igen, skift filter og fyld frisk vand på
    med 2 mL rensevæske.
    Så er du klar igen. Vask selvfølgelig vandtanken grundigt, før du begynder.
    Anbefalet at skifte vand/filter efter ca. 50 vaske. Hvis du ikke har tænkt dig at bruge den i en periode (7-14 dage),
    så rens den som beskrevet, og vent med at fylde vand/rensevædske på, til du skal bruge den igen :)
    Nei det er ikke lukten av "Jordslådet" det er en svidd lukt, og jeg følger anbefalingene med skifte av vann en gang i uken eller etter ca. 40 vask og rens av filter i samme slengen.

    Men jeg tror lukten kommer fra viften i Degrittern. Den er plassert i loftstuen, og der har til tider vert rimelig varmt der, så viften har sikkert fått kjørt seg.
    Nå i dag med åpnet vindu var der ingen svidd lukt å spore.

    Mvh.Tom-Erik
     

    YesJens

    Musikkelsker
    Ble medlem
    21.08.2018
    Innlegg
    3.215
    Antall liker
    6.137
    Sted
    Under stjernene
    Shit
    Har nettopp åpnet og brukt 6ml
    Bør jo ikke være noe problem. Deres anbefaling er jo uansett at platen etter vask med den rensevæsken kjøres en runde m/kun vann. Alternativt den velkjente isoprop-blandingen.

    Jeg skjønte ikke helt "misjonen" da de lanserte en kraftigere væske. Min erfaring (med min forrige vasker) var at økt vasketid/re-vask gav tilfredsstillende resultat - og tryggere enn å ty til sterkere lut:)
    Litt dumt, da reima har røket.
    Får eventuelt sette Bill Bruford på tapskontoen;D
     

    ynot

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2006
    Innlegg
    2.386
    Antall liker
    1.473
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    1
    Isopropanol er ganske populært fortiden. Jeg var innom Obs Bygg, Byggmakker, Jernia, Jula, biltema og to bensinstasjoner og alle var tom..

    Så et litt annet spørsmål når jeg sitter her og leser release notes på ny firmware. Under den forrige versjonen 2.2.9v8 så står det:
    --snip--
    Improved clock accuracy
    The machine will use an external clock source to ensure that the machine’s second length corresponds to universal time.
    --snip--

    Hvor i all verden får den ekstern klokke fra? NTP, men da må den på (inter)nett og det er den jo ikke.
    YesJens når får du ny maskin?
     

    ynot

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2006
    Innlegg
    2.386
    Antall liker
    1.473
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    1
    Men det er ganske langt å kjøre fra Trondheim til Ålesund/Bergen/Oslo/Bodø/Tromsø.
    Tror jeg avventer til det kommer i butikkene her🙂
     

    YesJens

    Musikkelsker
    Ble medlem
    21.08.2018
    Innlegg
    3.215
    Antall liker
    6.137
    Sted
    Under stjernene
    Isopropanol er ganske populært fortiden. Jeg var innom Obs Bygg, Byggmakker, Jernia, Jula, biltema og to bensinstasjoner og alle var tom..

    Så et litt annet spørsmål når jeg sitter her og leser release notes på ny firmware. Under den forrige versjonen 2.2.9v8 så står det:
    --snip--
    Improved clock accuracy
    The machine will use an external clock source to ensure that the machine’s second length corresponds to universal time.
    --snip--

    Hvor i all verden får den ekstern klokke fra? NTP, men da må den på (inter)nett og det er den jo ikke.
    YesJens når får du ny maskin?
    Neida
    Fikk plutselig melding:
    "Maskinen er på vei og er fremme hos deg på Tirsdag ser det ut til." ;D

    Jeg er rimelig imponert, takk Tom

    Får vel finne frem eska til den gamle.
     

    ynot

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2006
    Innlegg
    2.386
    Antall liker
    1.473
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    1
    Finnes det noe annet enn isopropanol? Det er blitt vanskelig å få tak i.
    Den heavy cleaning fluid er vanskelig å få av med den vanlige væsken. Etter 2 og 3 vask så er det fortsatt en skrapelyd når stiften drar seg igjennom skjolden som ligger igjen etter heavy.
    Håndvask av skivene frister lite.
     

    ynot

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2006
    Innlegg
    2.386
    Antall liker
    1.473
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    1
    Vanskelig å få tak i
    Noe som vet om dette går ann å bruke?
    Kjøpes på biltema (og ligner vel mest på rødsprit?)
    20200522_114341.jpg
     
    Sist redigert:
    T

    ThomasN

    Gjest
    Vanskelig å få tak i
    Noe som vet om dette går ann å bruke?
    Kjøpes på biltema (og ligner vel mest på rødsprit?)
    Vis vedlegget 638793
    Når jeg søker på artikkelnummeret på denne hos Biltema ser dette ut til å være vanlig rødsprit.
    Har forstått det som at det ikke er anbefalt, uten at jeg har satt meg noe inn i hvorfor.
    Hadde jo vært veldig fint om det var så enkelt.
    Jeg har handlet inn isopropanol for lang tid fremover siden Jernia fikk inn en stor batch i en nyåpent butikk :)
     

    Prelude

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    13.08.2012
    Innlegg
    160
    Antall liker
    81
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    6
    Kondensfjerner på Biltema er ren IPA med blåfarge. Bør funke fint.
     

    mvno_subscriber

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.03.2020
    Innlegg
    1.119
    Antall liker
    2.023
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    1
    Du kan også kjøpe blårens på Jernia. Selv kjører jeg en løsning på ca 5%. For høye konsentrasjoner risikerer å trekke ut mykningsmidler i vinylen, hvilket i verste fall kan gjøre den sprø.

    Når det gjelder Zalo er det en liten debatt - den inneholder parfyme og andre stoffer som kanskje ikke er superoptimalt. Selv bruker jeg utblandet Triton X-100, ev kan du kjøre litt SpinClean-løsning. Da har du stort sett samme greiene, bare uten tilleggsmidler.

    Har eksperimentert litt med ulike midler og sammensetninger, og som en tommelfingerregel så trenger du relativt lite såpe. Ultralyden gjør at det lett skummer, så tester du ut kan det være lurt å holde seg i nærheten av apparatet :)
     

    ynot

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2006
    Innlegg
    2.386
    Antall liker
    1.473
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    1
    Jernia får inn mer blårens 16.juni, jeg har sjekket så mange "selgere" jeg kommer på (jernia, byggmakker, byggern, Obs bygg, biltema, bensinstasjoner...)

    SpinClean-løsning er vel stort sett det samme som Knosti sin regner jeg med. Det er jo samme prinsippet på de.
     

    mvno_subscriber

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.03.2020
    Innlegg
    1.119
    Antall liker
    2.023
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    1
    Knosti og spinclean ligner mye på hverandre som produkter, men vaskemiddelet er helt forskjellig. Knosti sin er ferdig utblandet og inneholder alkohol (pluss antistatisk behandlingsmiddel), mens spinclean er mer et såpekonsentrat.
     

    ynot

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2006
    Innlegg
    2.386
    Antall liker
    1.473
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    1
    Knosti og spinclean ligner mye på hverandre som produkter, men vaskemiddelet er helt forskjellig. Knosti sin er ferdig utblandet og inneholder alkohol (pluss antistatisk behandlingsmiddel), mens spinclean er mer et såpekonsentrat.
    Du sier det som om alkohol er noe negativt ;)
    Så Knosti sin burde funke fint den også?
     

    mvno_subscriber

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.03.2020
    Innlegg
    1.119
    Antall liker
    2.023
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    1
    Har brukt Knosti mye selv jeg, var en periode jeg brukte det som etterbehandling etter ultralydvask også. Knosti er fin, den.

    Men siden den er ferdig blandet så må du nok ha en god del mer enn SpinClean, og du vil antakelig ha trenge tilsette litt ekstra alkohol i miksen i tillegg. Med andre ord dyrt og litt upraktisk. SpinClean trenger en knapp kork til 4 liter i ultralydvaskeren, så den er langt drøyere i bruk. Men ikke noe dårlig ord om Knosti, altså (annet enn at den må tørke ordentlig, for putter du plata i innerlomme før den er helt tørr så blir det noe klissete).
     

    ptb

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Innlegg
    14.311
    Antall liker
    16.930
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    13
    Vedr såpe i væskeblandingen.
    Her tilsettes kun et par dråper - og det er kun fordi man trenger en wetting agent (vannmykner) for å bryte overflatespenning i vannet - og med en så liten mengde er det ingen fare for at det skummer i vaskeren. Som alternativ kan man også bruke PhotoFlo eller tilsvarende. Det har samme misjon.
    Det er dermed kun Isopropanolen som har rengjørende effekt i væskeblandingen, og ja - den har sin begrensing i forhold til hva slags møkk det er på platene.

    Med så liten mengde har neppe saltene og andre tilsettinger i Zalo noen innvirkning. I hvertfall ikke som vi har klart å sette fingeren på. Hvor mange tusen plater det totalt har blitt ultralydvasket med blandingen Isoprop, Zalo og vann er ikke godt å si, men ti-tusenvis er det.
     

    mvno_subscriber

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.03.2020
    Innlegg
    1.119
    Antall liker
    2.023
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    1
    Det er litt som ellers med hifi, man kan gjøre det så enkelt og så komplisert man bare vil :)

    Hvis noen ønsker meget med lesing, anbefaler jeg denne tråden: https://audiokarma.org/forums/index...-developing-the-best-possible-methods.689430/

    Det diskuteres opp og ned i mente. Vince er kjemiker og har vært med i mange diskusjoner rundt hva som er best, ok eller direkte skadelig når det gjelder platevasking. Alle har sine egne standarder om hva som er godt nok, men anbefaler interesserte å kikke på denne. Temmelig mange sider, men selv de aller par første sier mye.
     

    Farmen

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    03.09.2018
    Innlegg
    755
    Antall liker
    887
    Sted
    Lier
    Torget vurderinger
    3
    Endelig skikkelig alkohol i butikken.
    Måtte ta med meg to flasker så jeg ikke går tom med det første.
    Vis vedlegget 657662
    Hei. Jeg vurderer en platevasker/renser. Denne har jeg lest litt om i Stereophile jeg får i kassa hver mnd. Hvem forhandler disse, og er de bra, altså bra til prisen?
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.206
    Antall liker
    62.247
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Hei. Jeg vurderer en platevasker/renser. Denne har jeg lest litt om i Stereophile jeg får i kassa hver mnd. Hvem forhandler disse, og er de bra, altså bra til prisen?
    Bra til prisen er jo vanskelig å svare på. Jeg er i hvert fall veldig fornøyd med min.

    Forhandles av Endpoint og Gjallarhorn.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn