Delefilter komponenter i Norge?

bambadoo

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
11.10.2002
Innlegg
22.086
Antall liker
10.488
Sted
Lørenskog
Torget vurderinger
16
Nå når dynabel er slutter. Hvor handler man det?
 

BerntJ

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.11.2002
Innlegg
1.400
Antall liker
184
Lite deler "i Norge". Spørs hva man skal ha. Audiomix har konsensatorer med olje (PIO ), VCap kjøpte jeg direkte fra. Parts-express har masse elementer. Samme med Madisound. Mouser har milioner av deler. ( tror jeg ). Hifikollektivet ( https://www.hificollective.co.uk/ ) og https://www.partsconnexion.com/ og Elfa og Digikey. og RS og Farnell. I Norge blir det Torget. BJ.
 

Trondmeg

Æresmedlem
Ble medlem
28.12.2003
Innlegg
13.032
Antall liker
7.854
Torget vurderinger
12
Ellers har også hifikit i stockholm en del forskjellig. Har god erfaring med å handle derfra.
 

bambadoo

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
11.10.2002
Innlegg
22.086
Antall liker
10.488
Sted
Lørenskog
Torget vurderinger
16
Har nok av kondiser tror jeg. Er mest spoler jeg trenger, og noen motstander.. Ikke mange :). Klarer nok å kombinere det jeg har (serie/parallell koble litt forskjellig), sånn ca til en prototype men når den er ferdig så har jeg nok ikke alle delene komplett tenker jeg.
 

6bm8

Hi-Fi freak
Ble medlem
05.01.2005
Innlegg
2.020
Antall liker
619
Sted
Gressvik/Fredrikstad
Torget vurderinger
1
Ljudia har spoler.Har handlet fra dem når jeg lager prototype filter. Når jeg vet hva jeg skal ha, så blir det en bestilling fra hificollective. Dem lagerfører ikke spoler så må beregne litt leveringstid.
 

BerntJ

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.11.2002
Innlegg
1.400
Antall liker
184
Til Audio er det vel kanskje Mundorf og eventuelt Lundahl som er best på choker i nærheten. I tillegg til de du allerede har fått tips om. Lundahl er mer for elektronikk. Da jeg startet som datatekniker i Oslo var jeg tidlig 90-tall innom en nedlagt transformatorfabrikk nede ved legevakta og tok service på, sikkert en printer. Skulle kjøpt fabrikken da, men ingen hadde penger da heller. I alle fall ikke jeg.
 

cbarth1

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.08.2012
Innlegg
2.195
Antall liker
2.436
Sted
Arendal
Torget vurderinger
2
Handler stort sett alt hos Hificollective. Gode priser og god service, kan anbefales.
En annen fordel derfra er at det ikke er blodpriser på frakt.
 

LMC

Æresmedlem
Ble medlem
03.08.2006
Innlegg
24.903
Antall liker
13.166
Sted
Drøbak
Torget vurderinger
45
Intertechnik er bra på choker
 

bambadoo

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
11.10.2002
Innlegg
22.086
Antall liker
10.488
Sted
Lørenskog
Torget vurderinger
16
Norske domener

Et par danske
 

Keevenru

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
11.06.2017
Innlegg
236
Antall liker
221
Torget vurderinger
2
Det var jeg ikke klar over. Da blir det å handle fra dem neste gang..

Mvh
Morten
Sendte over utestående krav til forliksrådet etter å ha ventet 3 måneder på deler som ikke kom. Så ville ha tenkt meg en gang eller to om å handle fra analog plinth i Sandefjord.
 

Drossel

Hi-Fi freak
Ble medlem
05.05.2012
Innlegg
9.890
Antall liker
3.221
Jantzen laver fantastiske spoler. Bedste jeg har haft på basserne. C kerne er meget bedre end selv Nulohm fra Intertechnic.
 

6bm8

Hi-Fi freak
Ble medlem
05.01.2005
Innlegg
2.020
Antall liker
619
Sted
Gressvik/Fredrikstad
Torget vurderinger
1
Sendte over utestående krav til forliksrådet etter å ha ventet 3 måneder på deler som ikke kom. Så ville ha tenkt meg en gang eller to om å handle fra analog plinth i Sandefjord.
Ja, har fått med meg hva du skrev i en annen tråd. Bestilte fra hificollective isteden. Varene var her på 3 dager.
Takk for at du deler erfaringer..
Mvh
 
  • Liker
Reaksjoner: LMC

Keevenru

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
11.06.2017
Innlegg
236
Antall liker
221
Torget vurderinger
2
Ja, har fått med meg hva du skrev i en annen tråd. Bestilte fra hificollective isteden. Varene var her på 3 dager.
Takk for at du deler erfaringer..
Mvh
Ja, skuffende og ikke så lite frustrerende å måtte bruke tid på å få igjen pengene for varer som ikke blir levert. Min erfaring er også at hificollectivet leverer kjapt og greit.
 

Aurora

Æresmedlem
Ble medlem
04.06.2004
Innlegg
14.795
Antall liker
11.192
Sted
Ytterst i havgapet...
Hvis man først skal utenlands, så ser jeg at at Falcon og Wilmslow i England tilsynelatende lever i beste velgående.... brukte de mye for en god del år siden...
 

cbarth1

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.08.2012
Innlegg
2.195
Antall liker
2.436
Sted
Arendal
Torget vurderinger
2
Minuset er at de har så dyr frakt. Hificollective har mer levelige priser på frakt....
 

whistler

Bransjeaktør
Ble medlem
28.11.2004
Innlegg
1.821
Antall liker
609
Har benyttet HifiCollective flere ganger. Helt topp. Ikke laveste priser, men stort utvalg og kjapp og grei levering.
 

Audiosan

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
20.08.2018
Innlegg
427
Antall liker
228
Jeg har også brukt Hifi-collective noen ganger. Og det går alltid kjapt og ryddig. RSonline er hakket bedre. Selv om de ikke har det største utvalget på akkurat slike komponenter. Men de leverer stort sett på 1 dag. Varer sendt ut fra lager i England kl 21.00 på kvelden blir levert på døra ca kl 18.00 dagen etter. Og det med fri frakt ved kjøp over 500. Og siden det er en norsk gren av foretaket, så slipper man å tenke på moms og fortolling.
 

defacto

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.05.2016
Innlegg
5.186
Antall liker
2.611
Sted
Liten by
Paypal ADD ADDRESS.png

Når jeg skal legge inn USA adressen i Paypal får jeg opp denne. Der får jeg ikke lagt inn USA adressen. Den spør blandt annet etter kun 4 sifre i POSTAL CODE. Jeg fikk 5 da jeg lagde bruker hos JetCarrier.

Noen som har gjort dette?
 

mk1classic

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.01.2009
Innlegg
1.871
Antall liker
1.436
Sted
Sandvika
Torget vurderinger
2
Jeg har bare en adresse i Paypal, min adresse her i Norge. Men på Ebay har jeg lagt inn både Norge og JetCarrier i USA.

EDIT: Beklager, jeg har også JetCarrier liggende på Paypal. Men jeg ser dette er den gamle JetCarrier adressen med fire siffer i postkoden. Når jeg prøver å oppdatere til den nye adressen i Paypal får jeg ikke registert mer enn fire siffer i postkoden, og dette er pga jeg har oppgitt Norge som land. Men trenger du Jetcarrier adressen i Paypal?
 
Sist redigert:

defacto

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.05.2016
Innlegg
5.186
Antall liker
2.611
Sted
Liten by
Ifølge de som kan dette, så må man ha dette for å bestille fra USA uten å få mye fraktkostnader.
 

Aurora

Æresmedlem
Ble medlem
04.06.2004
Innlegg
14.795
Antall liker
11.192
Sted
Ytterst i havgapet...
For JetCarrier trengs det at selger sender til annen adresse en din PP hjemmeadresse, - det er det ikke alle som gjør.....Du registrerer hos Jet med din norske leveringsadresse... Det er det hele...
 

duc916

Hi-Fi freak
Ble medlem
21.09.2005
Innlegg
2.236
Antall liker
2.418
Sted
Vestfold
Torget vurderinger
3
" Jo, det går greit. Men det er ikke alle selgere som godtar at shippingadresssen og billingadresse er forskjellige. Du kan opprette en PayPal-konto med din amerikanske adresse og bruke den til å betale "

Uten å ha testet dette, hvis du bruker en amerikansk paypal konto, så antar jeg den åpner for 5 siffer i postcode feltet.
Kan uansett være greit å bruke en amerikansk paypalkonto, da får du samme hjemme og mailadresse.
 

defacto

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.05.2016
Innlegg
5.186
Antall liker
2.611
Sted
Liten by
" Jo, det går greit. Men det er ikke alle selgere som godtar at shippingadresssen og billingadresse er forskjellige. Du kan opprette en PayPal-konto med din amerikanske adresse og bruke den til å betale "

Uten å ha testet dette, hvis du bruker en amerikansk paypal konto, så antar jeg den åpner for 5 siffer i postcode feltet.
Kan uansett være greit å bruke en amerikansk paypalkonto, da får du samme hjemme og mailadresse.
Jeg har akkurat beskevet at det IKKE går. De skal ha 4 siffret. Det var hele poenget med innlegget.
 

duc916

Hi-Fi freak
Ble medlem
21.09.2005
Innlegg
2.236
Antall liker
2.418
Sted
Vestfold
Torget vurderinger
3
Dette høres veldig rart ut fordi US postal codes er 5 sifret. Alternativt 9 siffer, hvor de 4 siste gir en mer detaljert oppløsning på hvor en skal innenfor en 5 siffer kode. En kan forsåvidt se både 2, 3 og 4 sifret koder, men de skal leses/forstås med leading zeros, ie: (0) 4001.

Du oppretter en US Paypal konto, og ikke en amerikansk adresse på en norsk paypal konto (?) Har du Norge som en default innstilling et sted som paypal leser automagisk (?)
Så selv om skjemaet kommer opp på engelsk, så tror paypal du faktisk er i Norge (?)
Gjorde en liten test på å opprette en amerikansk paypal konto, men det første ? var å legge inn et amerikansk mobilnummer, slik at de hadde et nummer de kunne sende en bekreftelsesskode til. Forsøkte ikke med å dytte inn en norsk landkode + nummer...

Uansett, her ville jeg ha kontaktet helpdesken til paypal eller Jetcarrier, burde være et kjent fenomen (?)
 

defacto

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.05.2016
Innlegg
5.186
Antall liker
2.611
Sted
Liten by
Du oppretter en US Paypal konto, og ikke en amerikansk adresse på en norsk paypal konto (?) Har du Norge som en default innstilling et sted som paypal leser automagisk (?)
Der er du kanskje inne på noe.
Dette er en konto opprettet for lenge siden og det kan være at jeg må opprette en amerikansk. Men vil det fungere i det hele tatt?
Jeg skal sjekke litt rundt dette.
 

Fenalaar

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.05.2002
Innlegg
8.474
Antall liker
6.794
Sted
Narvik
Torget vurderinger
3
Jeg sjekka opp dette.

Når jeg har handla fra ESS labs og Apple, så har jeg satt opp amerikansk shipping-adresse og norsk billing-adresse.

På eBay har jeg registrert to shipping-adresser - norsk og amerikansk.

På Paypal kan du ikke ha forskjellig land på shipping og billing.

Johan-Kr
 

q77

Medlem
Ble medlem
27.04.2020
Innlegg
23
Antall liker
4
Skal netopp bestille fra Audiophonics, der alt jeg ska ha uten motstand finns i lager. Finnes alltså inget sted kring Oslo der man fysisk kan handle motstand? Føles lidt unødvendig og bestill fire motstand fra utlandet...

Kan jo vente til de fått inn motstand, men vill ikke heller risikere at driverne jeg skal bestelle tar slutt igjenn...

Kan jo spør samtidigt, om enn off-topic: Er det stor førskjell på disse to? Blir mitt første delefilterbygge, og ifølge det bygge jeg ser til skal jeg bruk den første.
 

Drossel

Hi-Fi freak
Ble medlem
05.05.2012
Innlegg
9.890
Antall liker
3.221
Bemærk der står 15 ohm på "1.5" ohm modstanden.
 

Drossel

Hi-Fi freak
Ble medlem
05.05.2012
Innlegg
9.890
Antall liker
3.221
Det afhænger af hvor godt udstyret er og hvad lytteren har mellem ørerne. Det afhænger ikke af ørerne alene og ikke alt kan dokumenteres med målinger.
 

q77

Medlem
Ble medlem
27.04.2020
Innlegg
23
Antall liker
4
Greit. Jeg inser at jeg som amatør nok ikke kommer høre førskjell likevel. Undret mer om det var skillnad på ceramic eller metal film. Då tar jeg og bestiller, takk for svar :)
 

tofter

Overivrig entusiast
Ble medlem
21.02.2006
Innlegg
678
Antall liker
467
Torget vurderinger
5
Det afhænger af hvor godt udstyret er og hvad lytteren har mellem ørerne. Det afhænger ikke af ørerne alene og ikke alt kan dokumenteres med målinger.
Selvsagt. Alle som stiller seg kritisk er dumme og har dårlig utstyr. Det er jo eneste logiske konklusjon.. 🙄
 
Sist redigert:
Topp Bunn