Delefiltre i Helicon 400.

Leikis Lyd

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.05.2006
Antall liker
2.254
Sted
Kyrksæterøra
Torget vurderinger
12
Hallais.

Siden jeg nå holder på å oppgrader delefiltrene i mine lurte jeg på om non kanskje har verdiene på spolene ??
Jeg har nå byttet motstander til metaloksyd og til bass har jeg brukt flere i paralell slik at den skal tåle mer strøm. Dette ga en merkbar forbedring i bassen, bedre kontroll og den går dypere. Absolutt en anbefalt oppgradering.
Kondiser skal også byttes, så kom gjerne med forslag til non gode kondiser med litt varme i klangen. Tenkte på Supreme fra Eltek.

Og skrik ut om du har verdiene på spolene !!!

6bm8

Hi-Fi freak
Ble medlem
05.01.2005
Antall liker
651
Sted
Gressvik/Fredrikstad
Torget vurderinger
1
Hei, vet desverre ikke verdien på spolene dine. har du tatt spollene ut av filteret kan du sikkert få målt dem ett sted.Service verksted for elektronikk el.. Du bor litt for langt vekk, eller så skulle jeg gjerne ha målt dem for deg.

Har du tenkt på Sonicap Gen1 fra Upgrade audio? Knallgod kondensator også til delefilter. Eller så er det som du nevner ikke noe dårlig valg å bruke Mundorf Supreme. Du kan evt kjøpe Gen1 og avkobble med den minste Platinium kondisen av samme merke.

Noen andre med gode kondis forslag her? så spytt ut! Eller kansje det er noen i Trondheims området som har måleinstrument for mH som vil hjelpe vår venn??

Mvh.....

Leikis Lyd

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.05.2006
Antall liker
2.254
Sted
Kyrksæterøra
Torget vurderinger
12
Jeg vet hvor jeg ken få målt spolene ja, men tenkte at det hadde vært greit om noen hadde verdiene. Så slipper jeg å lodde fra ledninger til filteret for å ta de med, nare litt tungvint, for så å lodde de på igjen.

Har også tenkt litt på Sonicap Gen 1 ja, er det noe særlig forskjel på den og Supreme da ?
Avkoble ? mener du da å putte på den minste av en bedre type i paralell da ? Har sett en anbefaling av dette ja, så jeg har tenkt på det også. Da de ikke har rett verdi på alle kondisene jeg trenger.
Det er vel kondisene som gjir meg størs lyd forbedring kontra bytte av spoler ???

Topp Bunn