Demonstrasjon av Frogner Kino. Evaluering...

Vidar Øierås

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.01.2003
Antall liker
341
Nå hvordan syns de av dere som møtte opp hvordan lyden var i Frogner Kino. Forresten, går det en annen tråd om samme tema, så vennligst opplys meg - jeg fant ingen.

Flagerborg - litt skuffende bass? Dette var jo som å kjøre på utelukkende horndiskanter, med 200dB følsomhet og 20000 watt rett inn i øra...men noen lunde rent låt den lyden som kom ut da.

Vidar

Psyklisten

Overivrig entusiast
Ble medlem
04.12.2004
Antall liker
0
Torget vurderinger
1
Jeg synes det låt fint og kontrollert, nesten litt puslete til å være "kino". Dypbassen var fraværende, og når den mangler så virker frekvensene litt oppover i midbass/nedre mt litt tynt. Men bevaremegvel, masse (digitale?) watt og fin akustikk gjør at man kan dra på mer uten at man får følelsen av å være på AC/DC konsert. Programmet som ble kjørt var vel noe amputert pga. tidsmangel og omvisningen i maskinrommet ble det heller ikke tid til. Kanskje neste gang? Fint tiltak jeg satte stor pris på Flageborg, tusen takk!

T

theStig

Gjest
Nå fikk jeg dessverre ikke vært med. Det hadde vært morro å se all teknikken!

Interessant å lese rapportene over.... Min generelle betrakning om kinoer er at det er altfor lite bass og LFE er nesten helt fraværende i forhold til hva man kan oppnå hjemme. Men det er klart, hvis man skulle fylle en stor kinosal med like mye bass som jeg klarer med 2 stk 18" sub'er i mitt 14 m2 rom, så ville det jo kreve vanvittig mye.

Psyklisten

Overivrig entusiast
Ble medlem
04.12.2004
Antall liker
0
Torget vurderinger
1
Når kvalitetsWatt har kommet ned på dagens ICEnivå ;D så burde det ikke være noen unnskyldning med fravær av dypbass, selv i en stor kino. Basskasser er det plass nok til. Og med lydutstyr til flere mill. så burde merkosten være marginal.

Det er bare å ta en tur på Smuget en kveld så kjenner man bass. Kona beklaget seg etter en kveld med Texas Twisters... det kjentes som om øynene hoppet i skallen. Ja (bass)livet er herlig dere.

Flageborg

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.02.2005
Antall liker
3.384
Torget vurderinger
0
Takk for hyggelige tilbakemeldinger.

Programmet var omfattende, og tidsplanen litt snau, uten slingringsmonn............

Men jeg hadde en kjempeopplevelse, det var veldig hyggelig å se så mange entusiaster som tok seg tid til å bli med. Det vi ikke rakk denne gangen, fortsetter vi på ved neste anledning.................

Jeg opplever ihvertfall at slike treff og opplevelser er en inspirasjonsskilde til denne lidenskapelige hobby'n med lyd og bilde.

Psyklisten

Overivrig entusiast
Ble medlem
04.12.2004
Antall liker
0
Torget vurderinger
1
Han som satt ved siden av meg hadde en mobil med lydtrykksmåler, kanskje han kunne legge ut en kommentar her? Han nevnte noe om 106 dB i Peak ved en passasje. Når jeg kikket lå vel nivået midt på nittitallet et sted. Vi satt omtrent midt i salen, på raden bak VIP stolene.

Topp Bunn