L
Lydarne
Gjest
Kan også købes hos HDtracks som download https://www.hdtracks.com/index.php?file=catalogdetail&valbum_code=030911101015 husk at betale med PayPal, ellers kan du ikke købe nogetmteinum skrev:
Kan også købes hos HDtracks som download https://www.hdtracks.com/index.php?file=catalogdetail&valbum_code=030911101015 husk at betale med PayPal, ellers kan du ikke købe nogetmteinum skrev:
Du har nok hørt på denneF.E. skrev:Mest ekstreme dypbassen (og dynamikken) æ har hørt,eller skal æ heller si følt ;D va på ei direktegravert vinylplate med kirkeorgel. Sto advarsel på skiva om at dette va en alvorlig påkjennig for ethvert stereoanlegg i og med at det va fullt nivå fra 16Hz og oppover,va ingen bruk av kompressor og EQ. E heilt enig at "loudness war" e noe dritt men en viss bruk av kompressor må nok til,plata va jo egentlig nesten ikkje spillbar i den forstand at det måtte spilles høyt hvis man skulle høre alt som foregikk,noen gang va det så lavt at man nesten ikkje hørte noe mens andre ganger trudde æ 13tommerne skulle forlate korgene
mvh Filip
Det var denne som var referansen før CD'enes tid. En virkelig høydare, utgitt på Crystal Clear i 77, direct to disc selvfølgelig.Jøgga skrev:Du har nok hørt på denne
Virgil Fox, fra 1977
Interessant, jeg tror aldri jeg har prøvd denne på ESL63. Sist jeg spilte denne var på Monopulse 82A og det var rystende. Men jeg har spilt kirkeorgel på elektrostatene og det var overraskende flott, helt nydelig faktisk. Jeg ble litt nysgjerrig nå, dette skal testes i morgen. Håper ikke de revner og tar fyrayaboh skrev:...Jøgga skrev:Du har nok hørt på denne
Virgil Fox, fra 1977
Ser at du har ESL63. Regner med at du ble like overrasket som meg første gang du spilte denne via Quad'ene.
eller denne:J.O skrev:Det er en Telarc innspilling du snakker om der, ifølge coveret går kanonene ned til 6hz, hvis ikke pickupen blir kastet av da... Eller høytalerene spytter ut elementene...torf skrev:En nå avdød kompis hadde en live-innspilling av Tsjaikovskis 1812 symfoni med ekte kanoner på vinyl. Man kunne se med det blotte øyet på plata hvor kanonene kom inn. Han tok knekken på flere komponenter og høytalere med denne vinylskiva. Det burde ha vært mulig å beregne hz ved å måle lengden på utslaget med relativ stifthastighet
Kan se ut som den ja..Ja spill med andakt,farlig den derJøgga skrev:Interessant, jeg tror aldri jeg har prøvd denne på ESL63. Sist jeg spilte denne var på Monopulse 82A og det var rystende. Men jeg har spilt kirkeorgel på elektrostatene og det var overraskende flott, helt nydelig faktisk. Jeg ble litt nysgjerrig nå, dette skal testes i morgen. Håper ikke de revner og tar fyrayaboh skrev:...Jøgga skrev:Du har nok hørt på denne
Virgil Fox, fra 1977
Ser at du har ESL63. Regner med at du ble like overrasket som meg første gang du spilte denne via Quad'ene.
Denne har jeg på CD - og jeg kan bekrefte at dette er HEFTIGE greier. Kanonene er heeelt suverene og det blir oxo beskrevet hvordan innspillingen er hjort .. Klokkespillet oxo.asvaberg skrev:eller denne:J.O skrev:Det er en Telarc innspilling du snakker om der, ifølge coveret går kanonene ned til 6hz, hvis ikke pickupen blir kastet av da... Eller høytalerene spytter ut elementene...torf skrev:En nå avdød kompis hadde en live-innspilling av Tsjaikovskis 1812 symfoni med ekte kanoner på vinyl. Man kunne se med det blotte øyet på plata hvor kanonene kom inn. Han tok knekken på flere komponenter og høytalere med denne vinylskiva. Det burde ha vært mulig å beregne hz ved å måle lengden på utslaget med relativ stifthastighet
"This disc caused quite a stir when first issued in the early 1960s. With a panoply of infantry in the Beethoven, and bells and cannon in the Tchaikovsky, Dorati goes for maximum impact: just what both pieces need when heard outside the concert hall or arena. Wellington's Victory has often been labelled Beethoven's worst major work--pointlessly if you consider it was written as a quick commission for a new line of mechanical instrument! Take it with a fair pinch of salt and enjoy. 1812 is a better work than many people, including Tchaikovsky, would give it credit for. Again, it's not profound, nor was it meant to be. It sounds fabulous in this latest transfer--40 years just melt away as you listen. The Minneapolis SO is not in the "super league" of US orchestras, but they rise to the occasion as Dorati encourages them to do. You also get a hard and fast Capriccio Italen, and two discussions on how the sessions for the main works were set up. As the results amply demonstrate, it's a slice of recording history to treasure. --Richard Whitehouse"
Referanselyd....ikke dypbass, men denne har et veldig fyldig og dypt lydbilde og bass med en vokal som ligger veldig dypt.
ble også veldig positivt overasket over lydkvaliteten her.
forøvrig en veldig fin låt.
Allan Taylor - Colour To The Moon
Jepp! Helt enig!Janis Ian begik en plade med reference niveau på alle måder "Breaking Silence".
Pladen er optaget med ren rørteknologi,og bassen har det der "saftige" svoop uden at blive svulstig,eller tør,som mange indspilninger lider af.
Emika - Drop The Other
Porselenet og bildene på veggen ryker på 1:22
En Wyred4Sound DAC-2 som også har jobben som preamp, 2 stk W4S mAmp monoblokker (ICEpower ASX2 basert) og Dynaudio Contour S1.4. Ikke akkurat det mest bassfokuserte anlegget altså, men det er overraskende mye trykk i S1.4 når de får nok drivstoffEmika - Drop The Other
Porselenet og bildene på veggen ryker på 1:22
Hvilken forsterker(e), høytalere og rom har du?
Kjøpte den, hører på den nå. Den låter bra, noen ganger også med dyp bass (C1 ved 32 Hz på spor 9 og 10, trur eg), men det den typiske "audiofile" Stockfisch-lyden med ganske lite dynamikk. Lett komprimert og ganske hardt toppkuttet med en limiter for å skape et "nært" lydbilde med fokus på "mikrodetaljer". Andre artister i samme kategori er Sara K og Chris Jones. Masvis-analyse her, for den som er spesielt interessert: http://www.hifisentralen.no/forumet/hi-fi-generelt/52543-loudness-war-post1589901.html#post1589901ikke dypbass, men denne har et veldig fyldig og dypt lydbilde og bass med en vokal som ligger veldig dypt.
ble også veldig positivt overasket over lydkvaliteten her.
forøvrig en veldig fin låt.
Allan Taylor - Colour To The Moon
Fortell, hvordan kan anlegg slite med den?Lisa Ekdahl;Peter Nordahl Trio - When Did You Leave Heaven - YouTube
er noen anlegg der ute som sliter med å spille denne
Innspillinga er nokså bass-tung, men det trenger jo ikke være feil med anlegget av den grunn.Lisa Ekdahl;Peter Nordahl Trio - When Did You Leave Heaven - YouTube
er noen anlegg der ute som sliter med å spille denne