Den eplekjekke tråden

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • authentic

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Innlegg
    9.251
    Antall liker
    2.485
    Torget vurderinger
    13
    Sånn i forlengelsen; er det slik at alle disse programmene ligger og suger batteri, egentlig?

    Sånn ca slik.

    Under the Hood
    Apple claims their multitasking will save battery life and resources, unlike the competition. But how?

    The reason is simple: This is not 100% true multitasking. Not in the sense that developers define it: All system resources are available to all applications, with the system assuming the role of a traffic controller, giving preference to some tasks and less preference to others as needed.

    Free-for-all multitasking will consume way too many resources, especially memory. This will make the system choke, given the limited memory available in these devices. The CPU would also be taxed, and it would deplete the battery life quicker while slowing down applications running on the foreground.

    Apple's method, however, is quite clever: Basically, it allows you to pause applications—like you can pause them in any UNIX-based operating system, while enabling some special services to allow some types of tasks—like receiving calls or playing music—to run on the background. There are seven kinds of services, and Apple says these will give the user the kind of multitasking they demand, but without choking the system:

    Edit: http://gizmodo.com/5512656/how-multitasking-works-in-the-new-iphone-os-40
     

    Sluttspurt

    Medlem
    Ble medlem
    12.12.2010
    Innlegg
    12
    Antall liker
    0
    Bach_Man skrev:
    Sluttspurt skrev:
    Hei,
    Har kommet over en PowerMac G4 Cube - feteste Mac noensinne! 8)
    Husker den ja. Den fikk vel en kort karriere etter at akrylen begynte å slå sprekker på noen eksemplarer.
    Cube´n var kun tilgjengelig 2000-2001. De første utgavene fikk stygg krakelering i plasten, men det ble raskt utbedret. Den ble ingen økonomisk suksess mest på grunn av prisen. På mange måter forløperen til Mini. Blir gøy å se hva den kan brukes til.



    8)
     
    V

    vredensgnag

    Gjest
    Det er mengder av ulike apps for avspilling av musikk og radiostasjoner til iTunes. Jeg finner at jeg liker AccuRadio meget godt, i tillegg til at jeg bruker Spotify. Accuradio er perfekt for bakgrunnslytting, og har AirPlay. I tillegg en funksjon der man i hver musikk-kategori (tusener, virker det som), kan velge vekk artister som ikke skal hentes frem i rotasjonen, om man ønsker.

    Gratis app. http://itunes.apple.com/us/app/accuradio/id351425453?mt=8
     

    Vedlegg

    Wergeland

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    15.05.2009
    Innlegg
    1.076
    Antall liker
    67
    Torget vurderinger
    1
    Bach_Man skrev:
    Wergeland skrev:
    Jeg har en to måneder gammel iPhone 4 hvor batteritiden har gått drastisk ned de siste 3 dagene. Batteriet tømmes på etter 4-5 timer i standby. Har skrudd av 3G og dataroaming uten nevneverdig effekt.

    Nå lurer jeg på hva som kan forårsake dette? Kan det være noe batterikrevende programvare som går uten at jeg legger merke til det eller er batteriet "gone"?

    Er det noen funksjon på telefonen som viser hvilke programmer som kjører i bakgrunnen?
    Her er det vel best å gjennomgå hva man har forandret de siste dagene og evt nullstille telefonens innstillinger.
    Har fjerna alt av ting som kan tappe batteriet. Programmer, 3G, e-post sync. etc. Fortsatt tømmes batteriet på få timer og telefonen er alltid varm, selv om den bare ligger i lomma. Batteriet går ned 1% for hver gang jeg toucher skjermen. Møkkaphone.

    Siste utvei er å gjenopprette fabrikkinnstillingene. Dvs. "wipe" telefonen.
    Men hva gjør jeg med alle kontakte mine?

    Om jeg synkroniserer telefonen gjennom iTunes etterpå for å få tilbake kontaktene mine vil jeg vel innstallere shiten som tapper batteriet mitt også? Er det noen annen måte jeg kan spare kontaktene mine? Så vidt jeg har funnet ut så kan jeg kunne overføre kontakter fra simkort til iPhone og ikke omvendt?
     
    K

    Kaare G. Opsahl

    Gjest
    Wergeland skrev:
    Bach_Man skrev:
    Wergeland skrev:
    Jeg har en to måneder gammel iPhone 4 hvor batteritiden har gått drastisk ned de siste 3 dagene. Batteriet tømmes på etter 4-5 timer i standby. Har skrudd av 3G og dataroaming uten nevneverdig effekt.

    Nå lurer jeg på hva som kan forårsake dette? Kan det være noe batterikrevende programvare som går uten at jeg legger merke til det eller er batteriet "gone"?

    Er det noen funksjon på telefonen som viser hvilke programmer som kjører i bakgrunnen?
    Her er det vel best å gjennomgå hva man har forandret de siste dagene og evt nullstille telefonens innstillinger.
    Har fjerna alt av ting som kan tappe batteriet. Programmer, 3G, e-post sync. etc. Fortsatt tømmes batteriet på få timer og telefonen er alltid varm, selv om den bare ligger i lomma. Batteriet går ned 1% for hver gang jeg toucher skjermen. Møkkaphone.

    Siste utvei er å gjenopprette fabrikkinnstillingene. Dvs. "wipe" telefonen.
    Men hva gjør jeg med alle kontakte mine?

    Om jeg synkroniserer telefonen gjennom iTunes etterpå for å få tilbake kontaktene mine vil jeg vel innstallere shiten som tapper batteriet mitt også? Er det noen annen måte jeg kan spare kontaktene mine? Så vidt jeg har funnet ut så kan jeg kunne overføre kontakter fra simkort til iPhone og ikke omvendt?
    synke kontaktene mot PC/Mac. virker som batteriet er ødelagt. Ta en tur innom selger og få det byttet? er vel garanti på slikt?
     

    Wergeland

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    15.05.2009
    Innlegg
    1.076
    Antall liker
    67
    Torget vurderinger
    1
    65finger skrev:
    Wergeland skrev:
    Bach_Man skrev:
    Wergeland skrev:
    Jeg har en to måneder gammel iPhone 4 hvor batteritiden har gått drastisk ned de siste 3 dagene. Batteriet tømmes på etter 4-5 timer i standby. Har skrudd av 3G og dataroaming uten nevneverdig effekt.

    Nå lurer jeg på hva som kan forårsake dette? Kan det være noe batterikrevende programvare som går uten at jeg legger merke til det eller er batteriet "gone"?

    Er det noen funksjon på telefonen som viser hvilke programmer som kjører i bakgrunnen?
    Her er det vel best å gjennomgå hva man har forandret de siste dagene og evt nullstille telefonens innstillinger.
    Har fjerna alt av ting som kan tappe batteriet. Programmer, 3G, e-post sync. etc. Fortsatt tømmes batteriet på få timer og telefonen er alltid varm, selv om den bare ligger i lomma. Batteriet går ned 1% for hver gang jeg toucher skjermen. Møkkaphone.

    Siste utvei er å gjenopprette fabrikkinnstillingene. Dvs. "wipe" telefonen.
    Men hva gjør jeg med alle kontakte mine?

    Om jeg synkroniserer telefonen gjennom iTunes etterpå for å få tilbake kontaktene mine vil jeg vel innstallere shiten som tapper batteriet mitt også? Er det noen annen måte jeg kan spare kontaktene mine? Så vidt jeg har funnet ut så kan jeg kunne overføre kontakter fra simkort til iPhone og ikke omvendt?
    synke kontaktene mot PC/Mac. virker som batteriet er ødelagt. Ta en tur innom selger og få det byttet? er vel garanti på slikt?
    Ja.
    Prøver brente jords taktikk først. Har søkt litt og jeg er ikke den eneste som har opplevd at telefonens standbytid over natta reduseres drastisk. Brente jords taktikk funker for de fleste, men ikke alle. Verdt et forsøk.
     

    MML

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.02.2010
    Innlegg
    2.216
    Antall liker
    1.724
    Torget vurderinger
    1
    Wergeland skrev:
    Har fjerna alt av ting som kan tappe batteriet. Programmer, 3G, e-post sync. etc. Fortsatt tømmes batteriet på få timer og telefonen er alltid varm, selv om den bare ligger i lomma. Batteriet går ned 1% for hver gang jeg toucher skjermen. Møkkaphone.

    Siste utvei er å gjenopprette fabrikkinnstillingene. Dvs. "wipe" telefonen.
    Men hva gjør jeg med alle kontakte mine?

    Om jeg synkroniserer telefonen gjennom iTunes etterpå for å få tilbake kontaktene mine vil jeg vel innstallere shiten som tapper batteriet mitt også? Er det noen annen måte jeg kan spare kontaktene mine? Så vidt jeg har funnet ut så kan jeg kunne overføre kontakter fra simkort til iPhone og ikke omvendt?
    Det er bare å synkronisere kontaktene til PCen (iPhone->info-fanen i iTunes evt feks Gmail synk). Deretter kan du gjennopprette som ny telefon og velge at kontaktene skal synkroniseres med telefonen.

    Er du sikker på at ikke noe henger og sender store mengder data? Dette virker å være et begynnende problem på smarttelefoner der forbrukeren blir den store taper. Da vil man ofte merke at batterikapasiteten faller drastisk.
     
    V

    vredensgnag

    Gjest
    Det er kun et problem om man ikke tenker seg om.

    I oppsettmenyen har man ulike valg, som gir kontroll over telefonen.

    Bruk 3G når du skal sende data, slå det ellers av. Bruk WiFi når du befinner deg et sted med dekning og har behov for WiFi.

    Slå av dataoverføring, og slå det på når du trenger det.

    Har du push påslått? Hvorfor? Sett det på manuelt, slik at ting sendes til din telefon når du trenger det. Konstant oppdatering av ulikt bruker batteri.

    Det er som med en lommelykt. Du slår dem på når det er mørkt, og du trenger å finne noe eller se veien. Du har den ikke liggende på hyllen, påslått, hele tiden.

    ===

    Når det er sagt er det godt mulig det er noe galt med denne telefonen. Men dersom bruker hadde lest litt om hvordan den er satt opp, ville man skjønt at alt på telefonen sikkerhetslagres vha iTunes. Så bare gjør en full back-up dit, reset på telefonen, last alt over igjen, og husk å slå av og på som vist over.
     

    MML

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.02.2010
    Innlegg
    2.216
    Antall liker
    1.724
    Torget vurderinger
    1
    Problemet er jo bare at denne omstendige justeringen burde være unødvendig. Jeg har alltid 3G påskrudd og push på kalendere og mail. Bruker jo nesten ingen datatrafikk, så holder meg langt innenfor datapakken dersom det ikke skjer noe ukontrollert.

    Tipper at det snart vil bli en bestemmelse på dette, da det ikke er spesielt heldig for verken teleselskapene eller produsentene dersom forbrukere plutselig risikerer regning på over 20 000 bare fordi man vil ha mulighet for å motta MMS. Slik det er nå fraskriver både produsent og teleselskapet all ansvar og kunden sitter med svarteper.

    For de som har iPhone anbefales programmet Dataman som monitorerer databruken og gir melding dersom man overskrider ønsket forbruk. Så kan man jo kanskje spørre seg hvorfor ingen teleselskap gir deg mulighet for å begrense databruken eller at dette ikke er innebygd i telefonene.
     

    Wergeland

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    15.05.2009
    Innlegg
    1.076
    Antall liker
    67
    Torget vurderinger
    1
    vredensgnag skrev:
    Når det er sagt er det godt mulig det er noe galt med denne telefonen. Men dersom bruker hadde lest litt om hvordan den er satt opp, ville man skjønt at alt på telefonen sikkerhetslagres vha iTunes. Så bare gjør en full back-up dit, reset på telefonen, last alt over igjen, og husk å slå av og på som vist over.
    Gjorde dette i går. Og droppet overføring av mistenkte program (Mistenkt nr. 1 var et billspill, Reckless Racing). Fortsatt samme problem.

    Og ja, MML, telefonen har sendt store mengder data. Heldigvis har jeg et abonnement som gjør at dette ikke får store følger. En ekstra hudrelapp kanskje.

    Det virker noe tungvint å måtte slå av og på dataoverføring, 3G og wifi hver gang jeg skal bruke det. Alt fungerte jo fint i to måneder før den plutselig begynte å sende masse data ukontrollert for noen dager siden.

    Tror jeg kommer til å wipe alt innhold på telefonen. Slik det er nå så vil jo telefonen fortsatt sende masse data hver gang jeg aktiverer 3G og Wifi. (Den har sendt 8GB på 5-6 dager)
     
    V

    vredensgnag

    Gjest
    Vurdér apps du har lastet ned. Jeg går ut ifra at den ikke er jailbreaket?

    Om du resetter telefonen kan du velge å ikke laste inn apps fra iTunes på datamaskinen med en gang, og så ev. bare laste inn utvalgte, og droppe dem du ev. mistenker for å kjøre åpent (mrk at en del apps har en dialogrute når du åpner dem første gang der du blir spurt om de skal få tilgang til stedstjenester, push, osv. Det kan være et av dem er den skyldige her).

    Jeg må tilstå at jeg foretrekker å ikke behøve å lade telefonen mer enn hver natt, ved å slå på tjenester jeg trenger når jeg trenger dem.
     

    authentic

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Innlegg
    9.251
    Antall liker
    2.485
    Torget vurderinger
    13
    Etter at jeg har fått iPad er batterikapasiteten på min iPhone blitt mye bedre ;D


    Det er som med en lommelykt. Du slår dem på når det er mørkt, og du trenger å finne noe eller se veien. Du har den ikke liggende på hyllen, påslått, hele tiden.
    Hehe, godt illustrert.....
     

    Wergeland

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    15.05.2009
    Innlegg
    1.076
    Antall liker
    67
    Torget vurderinger
    1
    vredensgnag skrev:
    Vurdér apps du har lastet ned. Jeg går ut ifra at den ikke er jailbreaket?

    Om du resetter telefonen kan du velge å ikke laste inn apps fra iTunes på datamaskinen med en gang, og så ev. bare laste inn utvalgte, og droppe dem du ev. mistenker for å kjøre åpent (mrk at en del apps har en dialogrute når du åpner dem første gang der du blir spurt om de skal få tilgang til stedstjenester, push, osv. Det kan være et av dem er den skyldige her).

    Jeg må tilstå at jeg foretrekker å ikke behøve å lade telefonen mer enn hver natt, ved å slå på tjenester jeg trenger når jeg trenger dem.
    Ikke jailbreaket. Har nå kun overført de mest nødvendige apps.
    Har også for vane å nekte apps som ikke er avhengig av stedstjenester, push o.l. tilgang til disse tjenestene.

    Jeg har altså uten å endre brukervanene mine gått fra å lade telefonen annenhver natt til å måtte lade 2 ganger om dagen. Og databruken har økt med flere hundre prosent.

    Mange med samme problemet om man google "iphone 4 battery drain" og "phantom data usage".
    Push og "en eller annen "rogue process" nevnes som syndere.

    Å måtte skru av all wifi, 3G, push etc. for a telefonen skal la være å sende 1 GB om dagen gjør jo at man må leve uten alle funksjonene som gjorde at man valgte iPhone i utgangspunktet.
     
    V

    vredensgnag

    Gjest
    Lyder som om det er noe galt med telefonen.

    Du får prøve en full reinstall.
     

    Frode

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    09.12.2002
    Innlegg
    1.089
    Antall liker
    175
    Torget vurderinger
    2
    Hvilke muligheter er det for å få sett Bluray på Mac?

    Frode
     
    S

    Stereo_Mono

    Gjest
    Frode skrev:
    Hvilke muligheter er det for å få sett Bluray på Mac?

    Frode
    Hvis du ruller tilbake til innlegg 1409, så får du svar. Side 71 i tråden.
     

    noruego

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.06.2003
    Innlegg
    6.811
    Antall liker
    7.851
    Har en ReadyNAS Duo som er nesten full. Bruker den til iTunes-mappen samt for å kjøre Time Machine. Mappen med musikk utgjør ca 700GB, og antok at de resterende 200GB var generert av TM. Har gått inn i Time Machine og slettet alle backuper på NASen (har lagret til en ny backupdisk den siste måneden), men i FrontView har ikke denne slettingen medført noen endring av prosentandelen oppgitt som benyttet. Hva kan dette komme av?
     

    authentic

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Innlegg
    9.251
    Antall liker
    2.485
    Torget vurderinger
    13
    Kan jo prøve med en restart også, dog usikker på om det vil hjelpe men verdt ett forsøk er det jo.
     

    dajerstad

    Fersking
    Ble medlem
    25.05.2005
    Innlegg
    4
    Antall liker
    0
    Er det noen som har erfaring med Mac Mini Server??

    Hvor mye bråker denne og trenger den mye kjøling? Vil gjerne ha en løsning jeg kan sette i en stor skuff i stereobenken, men er da avhengig av at den er relativt stille og ikke overoppheter.


    ./DA
     

    Just4Fun

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.11.2005
    Innlegg
    1.469
    Antall liker
    29
    Sted
    Sauda
    Torget vurderinger
    1
    Kjenner ikke MacMini Server så godt men ingen dataprodukt eller elektronikk i det store og hele bør være forvist til et liv i en skuff. De trenger luftgjennomstrømmning i større eler mindre grad for ikke å overopphete.
     

    nma

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2003
    Innlegg
    4.711
    Antall liker
    526
    Torget vurderinger
    1
    Får en helt ny Mac mini server 2010 på lørdag. Minn meg på det.
     

    JD

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.02.2002
    Innlegg
    899
    Antall liker
    56
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    1
    Noen måte å få Spotify fra iPhone til en Mac mini, som er koblet til stereoen, på? Har forsøkt Remoteless, men syns ikke det fungerer skikkelig. Må jeg få meg en airport express eller apple TV og bruke airplay for at dette skal fungere skikkelig?
     
    V

    vredensgnag

    Gjest
    JD skrev:
    Noen måte å få Spotify fra iPhone til en Mac mini, som er koblet til stereoen, på? Har forsøkt Remoteless, men syns ikke det fungerer skikkelig. Må jeg få meg en airport express eller apple TV og bruke airplay for at dette skal fungere skikkelig?
    Hvis du har en Spotify premium-konto kan du aktivere den på ulike enheter. Jeg kan lytte til Spotify fra iPhone, iPod Touch - via WiFi, eller fra Mac Mini.

    Så jeg ville anbefalt at du kjører Spotify på Mac mini, men styrer den fra Phone/Touch. Jeg bruker Remoteless, som fungerer meget godt hos meg, også på iPad.
     

    authentic

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Innlegg
    9.251
    Antall liker
    2.485
    Torget vurderinger
    13
    Man skrev:
    Får en helt ny Mac mini server 2010 på lørdag. Minn meg på det.
    ;D


    Regner med det kommer litt info om hvordan du setter den opp ...
     

    nma

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2003
    Innlegg
    4.711
    Antall liker
    526
    Torget vurderinger
    1
    Det er en erstatning for nåværende Mac mini 2009, og jeg har egentlig tenkt å bare duplisere oppsettet fra den, bare med OSX server. Oppsettet har jeg allerede forklart i en egen tråd. Etterhvert skal jeg skifte ut begge diskene med 2 SSD-disker i Raid 0. Ikke at jeg nødvendigivs trenger 2 SSD-disker, eller forventer noen praktisk ytelsesforbedring, men ja.. 8)

    Men den bruker mindre strøm og utstråler mindre varme enn 2009-modellen. Og det blir veldig greit iogmed 2009-modellen sin vifte begynner å spinne ganske så hørbart når jeg spiller film hvis jeg ikke har luken til skapet, der den står, oppe.
     

    JD

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.02.2002
    Innlegg
    899
    Antall liker
    56
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    1
    vredensgnag skrev:
    JD skrev:
    Noen måte å få Spotify fra iPhone til en Mac mini, som er koblet til stereoen, på? Har forsøkt Remoteless, men syns ikke det fungerer skikkelig. Må jeg få meg en airport express eller apple TV og bruke airplay for at dette skal fungere skikkelig?
    Hvis du har en Spotify premium-konto kan du aktivere den på ulike enheter. Jeg kan lytte til Spotify fra iPhone, iPod Touch - via WiFi, eller fra Mac Mini.

    Så jeg ville anbefalt at du kjører Spotify på Mac mini, men styrer den fra Phone/Touch. Jeg bruker Remoteless, som fungerer meget godt hos meg, også på iPad.
    Har premium-konto. En liten stund siden jeg brukte remoteless, men er ikke problemet at man må legge inn spillelister manuelt? Dvs jeg får ikke opp de jeg har lagret slik jeg gjør på iPhone? Bruker Plex til å streame film fra en Time capsule i dag. Dersom en Apple TV med jailbreak fikser det samme, og spotify via airplay gjør nytten, så er det jo muligheter for å forenkle ved å kaste ut minien. Vet at ATV ikke fikser 1080p enda..

    Bruker for det meste Spotify til musikk foreløpig, da mesteparten av musikken ligger på sølvdisken sin fortsatt. Er opptatt av å ha det så enkelt som mulig, dvs at jeg skal kunne sette meg i sofaen og høre på musikk, uten å måtte skru på TV for å styre Spotify med en mus.
     

    Class

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2009
    Innlegg
    2.763
    Antall liker
    497
    Sted
    Vestfold
    Torget vurderinger
    7
    JD skrev:
    [...] men er ikke problemet at man må legge inn spillelister manuelt?
    Spillelistene følger Spotify kontoen, de er de samme uansett hvor du logger på.
     

    JD

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.02.2002
    Innlegg
    899
    Antall liker
    56
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    1
    Class skrev:
    JD skrev:
    [...] men er ikke problemet at man må legge inn spillelister manuelt?
    Spillelistene følger Spotify kontoen, de er de samme uansett hvor du logger på.
    Vet det, men de kommer vel ikke opp i remoteless? De må legges til manuelt i den applikasjonen så vidt jeg forsto? Skal teste mer etterpå.
     

    Class

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2009
    Innlegg
    2.763
    Antall liker
    497
    Sted
    Vestfold
    Torget vurderinger
    7
    Åja beklager, jeg trodde remoteless var en app du styrte Mini med jeg.
     

    JD

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.02.2002
    Innlegg
    899
    Antall liker
    56
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    1
    Class skrev:
    Åja beklager, jeg trodde remoteless var en app du styrte Mini med jeg.
    Remoteless er en applikasjon jeg styrer Spotify som kjører på mini.
     

    MML

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.02.2010
    Innlegg
    2.216
    Antall liker
    1.724
    Torget vurderinger
    1
    Til synkronisering av kontakter, kalendere og mail fungerer det strålende. Dvs akkurat som andre synkroniseringstjenester feks googl. iDisk er ubrukelig pga hastigheten. Gratistjenesten Dropbox er i en totalt annen liga.

    Fordelen er "Find my iPhone/iPad" og "Remote wipe" som er uvurderlig dersom man skulle ha behov for det. Alt i alt et greit produkt som burde vært gratis.
     

    friedman

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    18.12.2008
    Innlegg
    230
    Antall liker
    10
    Ok, takk for svar

    Tenker primært for backup av bilder og video
     

    BigSwifty

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.06.2004
    Innlegg
    3.654
    Antall liker
    3.838
    Har fått meg en flunkende ny Macbook air med all the trimmings. Som kjent har den eksternt cd/dvd-drev. Jeg holder på å rippe hele cd-samlingen og lurer på om det finnes "bedre" (lydmessig) drev som kan kobles til usb-inngangen på airen.

    Eller noen andre tweaks & tricks ?

    Har gått Quisling-veien og bruker db-poweramp (via vmware-fusion) som nedlastingsprogram (ripper i flac) - nå blir jeg vel kastet ut av denne tråden, men det funker helt supert.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn