Den har landet

Lagga

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.09.2005
Antall liker
33.239
Sted
Sarpsborg
Torget vurderinger
3
Ny liten, pent brukt, baby landet kl 11:50 på Gardermoen i dag,
er dog litt nysgjerrig på når JEG får se den.....

::)
Lagga

Lagga

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.09.2005
Antall liker
33.239
Sted
Sarpsborg
Torget vurderinger
3
Så var den i havn, Audio Technica's AT33E, med fare for feil, mener jeg at denne kun selges i Japan, og semi-tilsvarer deres AT OC9, som IKKE selges i Japan?

Har vel inntrykket av at hva som oppfattes som estetisk i Japan, ikke sammenfaller med oss her i Europa, se bare på bilmerker og deres respektive toppmodeller gjennom tiden.
Så denne er ganske så bling:

Men skjønnheten er på innsiden....
Må også bemerke cantilever & nål, som er det tynneste & minste jeg har sett:

Med min manglende kunnskap om det meste her i verden, antar jeg at dette er medvirkende til den store stillheten jeg bemerker når nåla graver seg vei gjennom rillene, det er tyst...
Tenkte at denne kanskje var en grei match med en lettere arm, så jeg har montert den opp i en Nottingham Analogue Interspace arm (effektiv masse 11,25g)

AT33E'n krever ikke mye stifttrykk, så her går den på 1,25g trykk, og ser ut til å trives med det.
Lyden oppleves organisk, med god detaljering og presist lydbilde, bassvillig - i mine ører et absolutt "best buy".
Min ble kjøpt pent brukt fra Japan, hvor de inklusive flyfrakt ligger på typisk rundt 18 - 19000,- Yen, hvilket vil si at de ferdig fortollet inn til Norge ligger i området 1000 til 1200 kroner.
Har testet denne opp mot en Lyra Dorian et par dager nå, og det er liten tvil om hvilken av disse som gir mest for pengene.
;)
Lagga

Valentino

J. Brünnhilde
Ble medlem
23.04.2008
Antall liker
27.287
Sted
Ottestad
Torget vurderinger
1
AntiBlingValentino (som spiller med AT-OC10) synes den er kul. Grattis!

J.O

Overivrig entusiast
Ble medlem
09.02.2007
Antall liker
461
Torget vurderinger
24
En fetter har landet hos meg.

Vedlegg

janb

Overivrig entusiast
Ble medlem
01.03.2003
Antall liker
2
Hm, gratulerer - noe å vurdere :)

J.O

Overivrig entusiast
Ble medlem
09.02.2007
Antall liker
461
Torget vurderinger
24
Slett ikke verst ut av esken heller, har begynt å åpne seg. Må fin justere litt mere og forske på inngangs på riaaen... ;D

Topp Bunn