Sport, sykkel og trening Den lille fotballtråden

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• ottone

Æresmedlem
    Ble medlem
    08.04.2008
    Antall liker
    11.899
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    3
    lars_erik skrev:
    Birdman skrev:
    lars_erik skrev:
    Ser svært bra ut dette.
    Det er fortsatt gode muligheter til å rote det til. Både Kypros og Island kan ødelegge for et norsk lag som sjelden spiller bra mot antatt dårligere lag. Bortekampene mot Danmark og Portugal må vi bare regne med at vi taper.
    Etter Nederland-kampen i 92, regner jeg ALDRI med tap med Drillo som trener. Det er et prinsipp! ;D
    Akkurat da var jeg på rep, stor øvelse, og glemmer aldri ropene og skrikingen fra skogen den kvelden. Det var fra de som hadde radio med seg, vi trodde det var fienden som angrep og svarte med å starte et himla rabalder med to tolvsjuer. (eneste våpen som lager moro med rødfis :D )
    Høydepunkt.

audionut

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    05.01.2005
    Antall liker
    0
    Birdman skrev:
    audionut skrev:
    BT skrev:
    Satt og savnet Carew, jeg, Så kom kopien inn og da ble det mål. Rettferdig resultat i en dårlig kamp.

Må være trist for danskene som tror de er så gode når de ikke klarer å slå en gjeng fjellaper en gang. Det eneste de var gode til var å trille ball. Norge var gode til å løpe i mellom.
    Ingen av lagene var gode. Det var en dritkjedelig kamp.
    Enig i at det var en dårlig kamp, men kjedelig var det ikke med mindre man er svensk.

Det var dritkjedelig for alle som liker å se god fotball.

lars_erik

Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Antall liker
    20.873
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    audionut skrev:
    Birdman skrev:
    audionut skrev:
    BT skrev:
    Satt og savnet Carew, jeg, Så kom kopien inn og da ble det mål. Rettferdig resultat i en dårlig kamp.

Må være trist for danskene som tror de er så gode når de ikke klarer å slå en gjeng fjellaper en gang. Det eneste de var gode til var å trille ball. Norge var gode til å løpe i mellom.
    Enig i at det var en dårlig kamp, men kjedelig var det ikke med mindre man er svensk.

God fotball er resultater, det. I Norge har vi for få å ta av til å spille som Brasil eller Argentina. Det har Drillo forstått, derfor har vi helt unike resultater ;D

F

fjellvåk

Gjest
    Ser aldri kamper med det norske landslaget, kan faktisk ikke huske sist gang,så heller ikke i kveld, det er alltid begredelige greier. Fotball er underholdning, hvis en kjeder seg så gjør man noe annet. Det hjelper ikke at vi ikke har så mange spillere å ta av, det er kjedelig okke som.

lars_erik

Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Antall liker
    20.873
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    fjellvåk skrev:
    Ser aldri kamper med det norske landslaget, heller ikke i kveld, det er alltid begredelige greier. Fotball er underholdning, hvis en kjeder seg så gjør man noe annet. Det hjelper ikke at vi ikke har så mange spillere å ta av, det er kjedelig okke som.
    Kjedelig, det er Hareide det. Og alle lagene i tippeligaen, som aldri kommer seg ut i Europa. Eggen klarte det gang på gang. Hvorfor? Fordi han, som Drillo- på hver sin måte- ikke kopierte andre, men utviklet noe unikt. Eggen måtte vike for novisen Jønsson, så nå er det bare landslaget igjen som leverer.

audionut

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    05.01.2005
    Antall liker
    0
    lars_erik skrev:
    audionut skrev:
    Birdman skrev:
    audionut skrev:
    BT skrev:

God fotball er resultater, det. I Norge har vi for få å ta av til å spille som Brasil eller Argentina. Det har Drillo forstått, derfor har vi helt unike resultater ;D

Grei nok det, men vi trenger jo ikke late som om vi synes Norge (eller Danmark for den saks skyld) spiller god fotball.
    Ferdighetsnivået er en skam.

Birdman

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.01.2005
    Antall liker
    10
    audionut skrev:
    Birdman skrev:
    audionut skrev:
    BT skrev:

Det krever minimum én person for å falsifisere den påstanden. Jeg kan være denne ene. Jeg liker å se god fotball, men jeg kjedet meg ikke, da resultatet i seg selv var pirrende viktig. Rammen rundt en slik kamp gjør at det for mange er umulig å kjede seg. Hadde det vært en treningskamp derimot, så ........

Trane

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2003
    Antall liker
    7.386
    Torget vurderinger
    4
    Husseklepp scoret...greit...men han er fortsatt ei skranglete pingle som snubler ivei på jakt etter lykketreffet...minner meg altfor mye om langeFlo.

Lynvingen

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    04.01.2010
    Antall liker
    302
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    5
    Både Flo og Huseklepp er noen av de beste vi har hatt av fotballspillere i Norge i moderne tid. At de er hengslete har vel lite med saken å gjøre?

Birdman

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.01.2005
    Antall liker
    10
    Det er dessuten en stor fordel å ha et løpesett som gjør at du ikke blir tatt på alvor før ballen ligger i nettet.

Proffen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.01.2005
    Antall liker
    2.962
    Sted
    Bæææærgen
    Torget vurderinger
    5
    En kamp helt midt på treet.
    Og en kamp der jeg gir godkjent til 3 spillere: Hangeland, Grindheim og Moa
    Resten synes jeg var under pari. Hvor var store-Riise, Gamsten, Hauger....?
    Kjekt at Bråthen kommer inn og setter litt fart. Rart at han ikke har slått mer igjennom enn han har, for han har kvaliteter som ikke er alle norske fotballspillere forunt. Men har jo sett han i en del kamper opp gjennom årene. Av og til er han brilliant, men litt for ofte virker det som om han ikke er "slått på"/våken/motivert....

mvh
    Proffen

Birdman

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.01.2005
    Antall liker
    10
    Hvorfor gir du godkjent til Moa? Bare nysgjerrig...

Lynvingen

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    04.01.2010
    Antall liker
    302
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    5
    Må i tillegg gi honør til Jarsten som hadde en prikkfri kamp.
    Vi er ikke akkurat bortskjemt med gode målmenn på landslaget.

Er forøvrig enig i at Grindheim var god i kveld.

Bare så synd ikke Carew spilte.
    Tror vi hadde puttet flere mål da.

Bjørn.H

Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Antall liker
    9.272
    Torget vurderinger
    1
    ...men det er bra de lærer seg å spille uten Carew også!

Proffen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.01.2005
    Antall liker
    2.962
    Sted
    Bæææærgen
    Torget vurderinger
    5
    Birdman skrev:
    Hvorfor gir du godkjent til Moa? Bare nysgjerrig...
    I hovedsak fordi mange av bevegelsene hans var riktige, selv om han ikke alltid fikk ballen...

mvh
    Proffen

Proffen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.01.2005
    Antall liker
    2.962
    Sted
    Bæææærgen
    Torget vurderinger
    5
    lynvingen skrev:
    Må i tillegg gi honør til Jarsten som hadde en prikkfri kamp.
    Vi er ikke akkurat bortskjemt med gode målmenn på landslaget.

Er forøvrig enig i at Grindheim var god i kveld.

Bare så synd ikke Carew spilte.
    Tror vi hadde puttet flere mål da.
    Jarstein var våken som sweeper ved en anledning, bortsett fra det: "en rolig dag på kontoret"....
    Carew? Har egentlig aldri skjønt hvorfor det er så mye fuzz rundt den mannen.
    Ok, han har brukbar hurtighet, og det er nok ikke så lett å flytte på 195cm med 100kg muskler. Men så er det jo igrunnen jevnt slutt...jeg for min del har IMHO sett telefonkiosker med bedre teknikk...........;D

mvh
    Proffen

roesok

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    04.12.2009
    Antall liker
    174
    Så er alle fotballkampers mor ferdig. Etter måneder med opphausing, flere timers seriøs fotballprat før kampen og påfølgende dypsindige analyser etter kampen. Dessuten sikkert side opp og side ned i Dagbladet og VG i dag. Min analyse er enkel og klar: En kjedelig fotballkamp, Danmark var best og har det beste fotballaget. Norge var litt heldige som fikk 1-1. That's it.

erato

Æresmedlem
    Ble medlem
    15.03.2003
    Antall liker
    10.823
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    roesok skrev:
    Så er alle fotballkampers mor ferdig. Etter måneder med opphausing, flere timers seriøs fotballprat før kampen og påfølgende dypsindige analyser etter kampen. Dessuten sikkert side opp og side ned i Dagbladet og VG i dag. Min analyse er enkel og klar: En kjedelig fotballkamp, Danmark var best og har det beste fotballaget. Norge var litt heldige som fikk 1-1. That's it.
    Er relativt fornøyd med at jeg valgte å sitte i kjellerstua og høre musikk mens den pågikk. :D

Kjendis

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.02.2010
    Antall liker
    728
    Sted
    Norway
    Torget vurderinger
    2
    http://www.dagbladet.no/2011/03/26/...rian_laudrup/erik_huseklepp/fotball/15967030/

Schmeichel deler det samme syn som de fleste dansker og ihvertfall Danmarkpatrioter som bor i Norge.
    En ting er sikkert og det er at danskene var en klasse bedre enn Norge i 81 minutter på Ullevål stadion i går. Danskene ble ikke det minste imponert over det Norske spillet. Norge var litt ute og kjøre.

Norge skal i to tøffe bortekamper mot Danmark og Portugal. Hvis ikke Drillos slipper en bombe med å vinne en av kampene på en måte som imponerer motstanderne på en eller annen måte, tviler jeg på at Norge fortjener plass i EM.

xerxes

Æresmedlem
    Ble medlem
    08.01.2005
    Antall liker
    7.700
    Sted
    Holmestrand
    Det må være trist å ha sin store lidenskap i en sport hvor den beste svært ofte ikke vinner.

JD

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.02.2002
    Antall liker
    56
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    1
    xerxes skrev:
    Det må være trist å ha sin store lidenskap i en sport hvor den beste svært ofte ikke vinner.
    Det beste laget vinner vel alltid, all den tid det laget som scorer flest mål vinner...

VilhelmW

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.03.2009
    Antall liker
    217
    Sted
    Alltid lofotværing
    Syntes begge lag spilte dørge kjedelig fotball. Heile greia var et langt gjesp, hvor det eneste høydepunktet var Daniel Bråthens eminente målgivende innspill. Skulle bare mangle at den ikke havna i nettet.

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.156
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Kjendis skrev:
    Har ikke nerver til å se på. Jeg tenker at Norge skal være glad de slipper unna med uavgjort. Norge er tross alt ikke i toppform for tida.
    Tja, om du er klarsynt tviler jeg på, men du fikk helt rett.

Kjendis skrev:
    0-1 til Danmark. Jeg har slått av tvn
    Dessverre hadde du ikke gode nok nerver til å få det med deg.

audionut skrev:
    BT skrev:

Vanskelig å være uenig i det. En forskjell mellom det norske og danske publikumet er vel at det norske mener vi spilte en dårlig kamp, mens danskene mener at vi spilte på det nivået vi befinner oss. De mener at det er dette som er nivået til Norge, og ikke seieren mot Portugal.

Kjendis skrev:
    http://www.dagbladet.no/2011/03/26/...rian_laudrup/erik_huseklepp/fotball/15967030/

Schmeichel deler det samme syn som de fleste dansker og ihvertfall Danmarkpatrioter som bor i Norge.
    En ting er sikkert og det er at danskene var en klasse bedre enn Norge i 81 minutter på Ullevål stadion i går. Danskene ble ikke det minste imponert over det Norske spillet. Norge var litt ute og kjøre.

Norge skal i to tøffe bortekamper mot Danmark og Portugal. Hvis ikke Drillos slipper en bombe med å vinne en av kampene på en måte som imponerer motstanderne på en eller annen måte, tviler jeg på at Norge fortjener plass i EM.
    Ja men, hadde du nerver til å slå på tv-en igjen? Da skal jeg ikke erte deg for å være medgangssupporter. ;)

Egil "Drillo" Olsen - fotballens svar på Jan Boklöv?

Lynvingen

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    04.01.2010
    Antall liker
    302
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    5
    Uansett, det hadde vært gøy å gå til sluttspillet på bekostning av Danmark.
    Om vi har så mye å gjøre der vil vise seg.

Har vi dagen(e) er alt mulig!

Vi har tross alt slått mange gode nasjoner før.

lars_erik

Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Antall liker
    20.873
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    lynvingen skrev:

Med Drillo er alt mulig. Det har vi utallige eksempler på :D

xerxes

Æresmedlem
    Ble medlem
    08.01.2005
    Antall liker
    7.700
    Sted
    Holmestrand
    JD skrev:
    xerxes skrev:
    Det beste laget vinner vel alltid, all den tid det laget som scorer flest mål vinner...
    I følge media er det ikke uvanlig at det dårligste laget vinner. Det skyldes i en hel del tilfeller dommeren. Andre ganger kan det være gresset. Atter andre ganger ligger årsaken i at det dårligste laget lagde flest mål. Dette usedvanlig finurlige spillet har vi angivelig gledet oss gjennom hele vinteren skulle sette i gang i god tid før det første vårtegn. Vi kunne til og med følge en nedtelling sekund for sekund fram mot kamp mellom Fjeldaber og noen andre her om dagen. Nedtellingen skyldes at alle gledet seg slik til denne kampen, akkurat som små barn gleder seg til julekvelden. Når kampen endelig ble spilt var det visst ikke så mye å glede seg over likevel. Fjeldabene var dårligst, men de tapte ikke. Hvilket selvsagt er urettferdig mot de andre som ikke klarte å lage flest mål. Pressen fulgte opp før /under/etter kampen med å spørre folk på gaten i de andres hjemland om hva de synes om Fjeldaber. Her kom det fram overraskende ting som at de synes at Fjelddabene snakker rart og ellers er dumme og usjarmerende.

Man må jo bare elske et spill som er så viselig innrettet, og ikke minst bringer fram så mye vakkert i de menneskene som elsker det.

BT

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Antall liker
    6.873
    Danskene fikk mål på sin første sjanse og det preger kampen. Etter det spilte de på det de er gode til, å holde på ballen og være kompakte bakover. Drillo er ekspert på å straffe lag som er i ubalanse, men danskene var aldri i ubalanse, de sendte aldri fram fler enn fire mann. Nå tror danskene de er så godt som klare for sluttspillet. De glemmer et par ting, at det spillet de tror de er så gode til behersker portugiserne enda et par hakk bedre, og i Parken kommer Norge til å få mer rom. Det blir nok noen spennende kamper framover. Kypros og Island er heller ikke walk over for noen.

Norges store styrke så langt i kvaliken har vært effektiviteten, og den kan vise seg å føre oss til sluttspill, til stor irritasjon for grinebiterne.

ottone

Æresmedlem
    Ble medlem
    08.04.2008
    Antall liker
    11.899
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    3
    lars_erik skrev:
    lynvingen skrev:
    Ja, og det morsomme med det er ikke fotballen som presteres, men hvor sinte utlendingene blir 8)

Valentino

J. Brünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Antall liker
    25.919
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    ottone skrev:
    lars_erik skrev:
    lynvingen skrev:
    Ja, og det morsomme med det er ikke fotballen som presteres, men hvor sinte utlendingene blir 8)
    Ja til flere treninger iført søppelsekker!

BT

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Antall liker
    6.873
    Valentino skrev:
    Ja til flere treninger iført søppelsekker!
    ;D
    For 17 år siden? Skjønner godt at Drillo fryktet varmen den gangen. Spesielt i Italia-kampen var det grusomt varmt, selv på tribunen. Men metoden var heller tvilsom. Det eneste de oppnådde var vel at alt overskuddet forsvant. Jeg tipper olympiatoppen kunne fortalt ham det på forhånd.

HC

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2002
    Antall liker
    2.934
    Torget vurderinger
    16
    lars_erik skrev:
    Hvis man er nordmann eller danske så hadde jo kampen nerve men god fotball kan selv ikke den mest rabiate Drillo fanboy hevde at dette var. 90 minutter fotball ispedd 2,5 sjanser kan aldri bli underholdende.

Ps. Under siste VM glemte noen å fortelle Uruguay at de har for få spillere å ta av til å spille underholdende fotball.

lars_erik

Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Antall liker
    20.873
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    HC skrev:
    lars_erik skrev:
    Hvis man er nordmann eller danske så hadde jo kampen nerve men god fotball kan selv ikke den mest rabiate Drillo fanboy hevde at dette var. 90 minutter fotball ispedd 2,5 sjanser kan aldri bli underholdende.

Ps. Under siste VM glemte noen å fortelle Uruguay at de har for få spillere å ta av til å spille underholdende fotball.
    Bedre å vinne kamper enn å spille slik som under Hareide, Semb, Stadheim,Grip, Røste Fossen osv.
    Jeg har hatt utallige fantastiske opplevelser med landslaget under Drillo. Ingen med de andre, bortsett fra 2-1 mot England i 1981 under Tor Røste Fossen.
    Da velger jeg Drillo til evig tid. Få klonet denne mannen, slik at Norge forsatt slår de beste i verden.

otare

Æresmedlem
    Ble medlem
    04.04.2007
    Antall liker
    10.828
    Sted
    Trondheim
    Det deles ikke ut stilpoeng i fotball. Den som scorer flest mål vinner kampen. Herlig enkelt.

Jeg så ikke kampen og skal ikke ha noen formening om hvorvidt det var en god kamp eller ikke, men jeg synes all kritikken mot Norge blir litt latterlig. "Norge spiller bare langpasninger og scorer på dødball". Ifølge statistikken hadde Danmark 28 langpasninger og Norge 32. Danmark scoret på en dødballsituasjon og Norge scoret spillemål. Hm...

Skal vi skjele litt til forutsetningene og kanskje? hvor mange dansker er gode på ski? Hva med folk fra Elfenbenkysten og Nigeria tro? Har man litt bedre geografiske og klimatiske forhold til å "spille" fotball heller enn å sparke fotball kanskje?

HC

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2002
    Antall liker
    2.934
    Torget vurderinger
    16
    otare skrev:
    Det deles ikke ut stilpoeng i fotball. Den som scorer flest mål vinner kampen. Herlig enkelt.
    Norge er dørgende kjedelig å se på, hadde jeg ikke vært nordmann så hadde jeg ikke kastet bort et sekund av min tid med norsk landslagsfotball.

otare skrev:
    Skal vi skjele litt til forutsetningene og kanskje? hvor mange dansker er gode på ski? Hva med folk fra Elfenbenkysten og Nigeria tro? Har man litt bedre geografiske og klimatiske forhold til å "spille" fotball heller enn å sparke fotball kanskje?
    Vi har mange nok spillere og gode nok fasiliteter til å være like gode som Uruguay, Danmark, Nederland etc. Etter min mening er problemet med norsk fotball en manglende fokus på individualitet fra barnefotballen og oppover.

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn