Sport, sykkel og trening Den lille fotballtråden

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• HC

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2002
    Antall liker
    2.935
    Torget vurderinger
    16
    BT skrev:
    Håper vi slipper å se Bakenga igjen før det har fått grodd noen gode holdninger under rastaen.
    RBK, Eggen og Co kan godt holde kjeft når det gjelder Bakenga. Vi snakker tross alt om klubben som har støvsugd opp det som har vært av lokale norske talenter i årevis, da får man tåle at noen av de unge RBK spillerne heller vil spille i utlandet og ikke føler evig troskap til RBK.

BT

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Antall liker
    6.873
    HC skrev:
    BT skrev:
    Håper vi slipper å se Bakenga igjen før det har fått grodd noen gode holdninger under rastaen.
    RBK, Eggen og Co kan godt holde kjeft når det gjelder Bakenga. Vi snakker tross alt om klubben som har støvsugd opp det som har vært av lokale norske talenter i årevis, da får man tåle at noen av de unge RBK spillerne heller vil spille i utlandet og ikke føler evig troskap til RBK.
    Ingen grunn til å tåle det. En klubb er bra idiotisk dersom de legger store ressurser i å bygge opp spillere som har tenkt å putte hele verdien i egen lomme.

erato

Æresmedlem
    Ble medlem
    15.03.2003
    Antall liker
    10.836
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    HC skrev:
    BT skrev:
    Fortell meg om alle overgangene av nøkkelspillere fra andre norske klubber til RBK feks de siste 8-10 år. Jag er nyfiken svart/hvitt.

R.E.S.

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.05.2006
    Antall liker
    6.274
    Torget vurderinger
    32
    Hvis vi begynner for ti år siden i 2001, så ser lista sånn ut.

2001
    Espen Johnsen fra Start
    Tor Trondsen fra Moss
    Petter Belsvik fra Stabæk
    Dagfinn Enerly fra Fredrikstad
    Christer George fra Strømsgodset
    Frode Johnsen fra Odd Grenland

2002
    Hassan El Fakiri fra Lyn
    Odd Inge Olsen fra Molde

2003
    Morten Knutsen fra Start
    Øyvind Storflor fra Moss

2004
    Ivar Rønningen fra Brann
    Robbie Russel fra Sogndal
    Daniel Bråthen fra Skeid

2005
    Mika Koppinen fra Tromsø
    Alexander Ødegård fra Sogndal

2006
    Lars Hirschfeldt fra Tromsø
    Alexander Lund Hansen fra Fredrikstad
    Steffen Iversen fra Vålerenga

2007
    Ingen

2008
    Rune Jarstein fra Odd Grenland
    Roy Miller fra Bodø/Glimt
    Anthony Annan fra Stabæk/Start
    John Pelu fra Kongsvinger
    Kjell Rune Sellin fra Byåsen

2009
    Espen Johnsen fra Strømsgodset
    Trond Olsen fra Bodø/Glimt

2010
    Erik Bråthen fra Fredrikstad
    Gjermund Aasen fra Strindheim
    Pål Andre Helland fra Ranheim
    Morten Moldskred fra Tromsø

2011
    Jon Inge Høiland fra Stabæk

Det skulle bli 30 spillere siden 2001, dog har nok ikke absolutt alle vært nøkkelspillere på sine respektive lag, men det er ikke mye om å gjøre.

Roy

P

Parelius

Gjest
    Patetisk at disse tingene som sparker en ball skal bli tatt alvorlig; sett dem i en kjeller og fôr dem med litt karbo for så å ta dem ut til lufting når vi skal mores. Snart blir det vel til at resten av fjøseksistensene i landet legger øret til når de brekker ut av seg noe politisk noe også. Thingstad er motstander av/går inn for xxxx.

Spillere er handelsvare!

BT

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Antall liker
    6.873
    Jeg visste ikke at RBK støvsuget andre klubber for talenter da de fikk inn bl.a. Steffen Iversen fra VIF i 2006. Takk for avklaringen!
    ;D

R.E.S.

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.05.2006
    Antall liker
    6.274
    Torget vurderinger
    32
    BT skrev:
    Jeg visste ikke at RBK støvsuget andre klubber for talenter da de fikk inn bl.a. Steffen Iversen fra VIF i 2006. Takk for avklaringen!
    ;D
    Formelt sett er jo det riktig. Steffen Iversen gikk fra RBK som relativt ung, og kom hjem til Norge og Vålerenga, der det må sies at han var svært viktig for Enga sitt seriegull. At RBK henter ham "hjem" betyr jo ikke at Enga ikke ble svekket av at han forlot dem.

Roy

Rune N

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    09.11.2003
    Antall liker
    0
    Sted
    Nedre Eiker
    Det var snakk om "nøkkelspillere" her, BT.
    Jeg skjønner allikevel hva du mener, men det er fremdeles 20++ av unge,lovende spillere igjen, og alle hadde en sterk posisjon i sine respektive lag.

Listen ble ikke kort kan vi vel bli enige om...

erato

Æresmedlem
    Ble medlem
    15.03.2003
    Antall liker
    10.836
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    La oss si 2 nøkkelspillere i året altså fra 12-16 klubber. Ca 1,5 pr klubb over en 10-årsperiode. Hvordan i alle dager kan noen få det til at dette er å støvsuge? At folk slutter i klubber er ikke noe ukjent fenomen, og at de dyktgste går til klubber med større økonomiske ressurser - eller klubber hvor det er sjans til å vinne noen titler eller ti å vise seg frem i enda større sammenhenger - er heller ikke direkte ukjent. Slike dere ordlegger dere skulle man tro dette var noe RBK gjorde for å ødelegge andre klubber? Hvor mange spillere totalt har sluttet i disse klubbene i den samme perioden?

Hva ville dere gjort om dere fikk sjansen til å øke lønna, jobbe for en mer attraktiv arbeidsgiver og i tillegg sjanse til en internasjonal karriere? Fortsette i den samme triste jobben? Tenkte ikke det nei....

Rune N

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    09.11.2003
    Antall liker
    0
    Sted
    Nedre Eiker
    Du bringer nye elementer inn i diskusjonen?
    Det var vel antall spillere det var snakk om vel?

erato

Æresmedlem
    Ble medlem
    15.03.2003
    Antall liker
    10.836
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    runenilsen skrev:
    Det var snakk om begrepet støvsugd. Overganger er det masse av, det er helt naturlig. Og for hver som går inn i RBK går det en ut. Ofte til enda større klubber enn RBK. Så vi kan jo i denne omgang la være å snakke om alle de nøkkelspilerne som er blitt "støvsugd" ut av RBK.

OK, 0.2 nøkkelspillere pr klubb i året til RBK. Om jeg hadde støvsugd så dårlig hadde kona blitt sint.

otare

Æresmedlem
    Ble medlem
    04.04.2007
    Antall liker
    10.835
    Sted
    Trondheim
    Nøkkelordene var vel støvsuge og nøkkelspillere. Det indikerer at RBK skal ha overtatt alle de viktigste spillerne i de andre klubbene i en 10-årsperiode. Men det er klart at hvis man mener at de ikke har funtes mer enn ca 15-20 nøkkelspillere i norsk fotball de siste 10 årene så er det vel kanskje riktig, men så dårlig står det vel ikke til, vel? Eller fantes det virkelig ikke flere nøkkelspillere i norske klubber i 2002 enn:
    Hassan El Fakiri fra Lyn
    Odd Inge Olsen fra Molde?

I 2002 mistet jo RBK:
    Petter Belsvik til VIF
    Morten Knutsen til Start
    Bernt Inge Johnsen til Odd

Så i 2002 var RBK i minus når det gjalt å skaffe seg nøkkelspillere. Sikkert sånn de andre årene også hvis man dukker litt bak tallene du viser til.

BT

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Antall liker
    6.873
    runenilsen skrev:
    Det var snakk om "nøkkelspillere" her, BT.
    Jeg skjønner allikevel hva du mener, men det er fremdeles 20++ av unge,lovende spillere igjen, og alle hadde en sterk posisjon i sine respektive lag.

Listen ble ikke kort kan vi vel bli enige om...
    For det første - listen over avgitte spillere er lengre.
    For det andre - ta et hvilket som helst annet tippeligalag med ambisjoner og lista er minst like lang.
    For det tredje - mange av spillerne er lokale spillere som kommer til RBK som juniorer og gamle RBK-spillere som har vendt hjem etter å ha vært ute.
    For det fjerde - RBK har betalt godt for spillerne de har hentet, og det har vært viktige inntekter for de andre klubbene.

Likevel er jeg ikke glad i den lista - som viser litt av hvor mange bomkjøp RBK har gjort.
    Fire av disse spillerne har gjort det bra i RBK, og det er inkludert Steffen.

erato

Æresmedlem
    Ble medlem
    15.03.2003
    Antall liker
    10.836
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Nei lista er som flere har vært inne på ikke spesielt lang i forhold til den aktive trading av fotballspillere som alle klubbene har drevet med i perioden, og forsvarer på ingen måte bruken av ordet støvsuging, hvilket var hele mitt poeng. Og som BT har vært inne på, en rekke norske klubber har fått mye penger for spillere av heller tvilsom kvalitet, om disse var nøkkelspillere på sine lag så sier det mye om lagene.....og mye om en dårlig jobb fra RBK.

HC

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2002
    Antall liker
    2.935
    Torget vurderinger
    16
    erato skrev:
    runenilsen skrev:
    Det var snakk om begrepet støvsugd. Overganger er det masse av, det er helt naturlig. Og for hver som går inn i RBK går det en ut. Ofte til enda større klubber enn RBK. Så vi kan jo i denne omgang la være å snakke om alle de nøkkelspilerne som er blitt "støvsugd" ut av RBK.

OK, 0.2 nøkkelspillere pr klubb i året til RBK. Om jeg hadde støvsugd så dårlig hadde kona blitt sint.
    Poenget mitt i utgangspunktet var ikke at RBK skulle klandres for å hente spillere fra norske klubber, det er fult forståelig at man vil til den ledende klubben i riket. Poenget var at RBK i alle år har sutret som småunger hver gang en ung spiller forlater RBK til fordel for utlandet. Man er jo i følge Eggen aldri klar, i hvertfall ikke før man har 10 år i RBK og helst har passert 30 og har man først fått lov til å kle seg i RBK drakta så er man vist i evig takknemlighetsgjeld til klubben.

Hvis Bakenga får et bedre tilbud fra utlandet så bør han dra og RBK bør ønske han lykke til på veien.

BT

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Antall liker
    6.873
    HC skrev:
    erato skrev:
    runenilsen skrev:

Poenget mitt i utgangspunktet var ikke at RBK skulle klandres for å hente spillere fra norske klubber, det er fult forståelig at man vil til den ledende klubben i riket. Poenget var at RBK i alle år har sutret som småunger hver gang en ung spiller forlater RBK til fordel for utlandet. Man er jo i følge Eggen aldri klar, i hvertfall ikke før man har 10 år i RBK og helst har passert 30 og har man først fått lov til å kle seg i RBK drakta så er man vist i evig takknemlighetsgjeld til klubben.

Hvis Bakenga får et bedre tilbud fra utlandet så bør han dra og RBK bør ønske han lykke til på veien.
    Naturligvis, men ikke uten at RBK sitter igjen med en pen slant for å ha bringt han dit han er. Det må lønne seg for klubbene å få fram talentene, ellers bærer det galt av sted.

HC

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2002
    Antall liker
    2.935
    Torget vurderinger
    16
    BT skrev:
    HC skrev:
    erato skrev:
    runenilsen skrev:

Naturligvis, men ikke uten at RBK sitter igjen med en pen slant for å ha bringt han dit han er. Det må lønne seg for klubbene å få fram talentene, ellers bærer det galt av sted.
    Hvis han går i kontraktsperioden så får de jo betalt det markedet mener han er verdt. Hvis han nekter å skrive ny kontrakt så er det hans valg og ikke noe RBK eller noen andre kan gjøre noe med uansett hvor mye det klages. Jeg kan forøvrig ikke se at det er noe stort problem i norsk fotball at talentene forsvinner utenlands, om noe så burde flere gå. Problemet er heller at de unge norske talentene sliter benken fordi norske klubber har handlet inn middels-nivå utlendinger som tar plassene i første-elveren.

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.156
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    En svært underholdende tråd etterhvert. ;D

Det er også interessant at det ser ut til å ha vokst fram en ny type supportere, de ultravinglete winneristene. De hevder å være tilhenger av spillet fotball, og at lojaliteten går til en spillestil. På den måten kan de enten skifte favorittlag etter slik det passer dem i det som er dagens situasjon. Jeg skriver de siden Lars Erik neppe er den eneste på jord. Noe sier meg at det spesielt er lag som Rosenborg og Man U som har en stor andel winnerister.

Er det forresten noe galt med at topplaget i en serie ender opp med å være springbrett til utlandet for de største unge talentene i landet? Det er klart at det sementerer styrken til laget slik at det kan ta lang tid før det blir skifte på tronen, men er det ikke bare en naturlig del av gamet?

BT

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Antall liker
    6.873
    HC skrev:
    Hvis han går i kontraktsperioden så får de jo betalt det markedet mener han er verdt. Hvis han nekter å skrive ny kontrakt så er det hans valg og ikke noe RBK eller noen andre kan gjøre noe med uansett hvor mye det klages. Jeg kan forøvrig ikke se at det er noe stort problem i norsk fotball at talentene forsvinner utenlands, om noe så burde flere gå. Problemet er heller at de unge norske talentene sliter benken fordi norske klubber har handlet inn middels-nivå utlendinger som tar plassene i første-elveren.
    Klart RBK kan gjøre noe med det. De kan sette ham på tribunen og heller satse på spillere som faktisk ønsker å spille for klubben. Alle talenter ønsker å spille for de store klubbene i utlandet, men de bør unne gamleklubben en slant penger for å føre dem dit, dersom det mot formodning skjer. Spillere som viser gode holdninger har for øvrig langt bedre muligheter til å komme dit. Hvem ønsker spillere som til de grader ønsker å mele sin egen kake?

Jeg er for øvrig helt enig i at det er en uting at talentene sjeldent slipper til i norske klubber på grunn av importerte middelmådigheter. Dem er det fryktelig mange av i norsk fotball.

otare

Æresmedlem
    Ble medlem
    04.04.2007
    Antall liker
    10.835
    Sted
    Trondheim
    RE: fotball generelt.
    Havnet tilfeldigvis inn på Real Madrid - Barcelona i går. Er det virkelig dette man skryter sånn av? Gåfotball på midten, der spillerne spiller støttepasninger og sentrer ballen seg imellom på midtbanen uten at noen presser dem. Det var det kjedeligste jeg har sett på lenge. Orket 5 minutter, så hoppet jeg til noe annet.

Rune N

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    09.11.2003
    Antall liker
    0
    Sted
    Nedre Eiker
    Det kan kort sammenfattes slik: RBK liker godt å være tante i "egen" lekegrind (Norge), men de liker IKKE å sitte med bøtte og spade i den store lekegrinda (Europa).

Derfor blir Hansen/ Eggen sin kritikk noe patetisk, selv om jeg forstår deres frustrasjon...

BT

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Antall liker
    6.873
    baluba skrev:

Det er også interessant at det ser ut til å ha vokst fram en ny type supportere, de ultravinglete winneristene. De hevder å være tilhenger av spillet fotball, og at lojaliteten går til en spillestil. På den måten kan de enten skifte favorittlag etter slik det passer dem i det som er dagens situasjon. Jeg skriver de siden Lars Erik neppe er den eneste på jord. Noe sier meg at det spesielt er lag som Rosenborg og Man U som har en stor andel winnerister.
    Medgangssupportere har det vel alltid vært mange av.
    Da jeg begynte å gå på Lerkendal var det sjeldent flere enn 7.000 tilskuere der. Det kostet 60 kroner for en ståplass, og da satt man på kantsteiner på langsiden og så ganske godt. Det var absurd under siste seriekampen i 1985 da det var ca 30.000 der. Hele langsiden skled nedover gjørma mot gjerdet da Trond Sollied headet inn seiersmålet mot LSK og sikret RBK sitt første gull siden tidlig 70-tall. Skal jeg ta med barna på kamp nå blir det nær tusenlappen, og det er drøyt når kampene likevel går direkte på TV.

16.000 tilskuere er faktisk ganske mye for å se norsk gampefotball. Det kjøres busser inn fra nær alle tettstedene i trøndelagen, så at RBK er et lag med relativt mange winnerister tror jeg ikke særlig på. Men at fotball ikke lenger er det samme uten mesterliga kan man ikke legge skjul på.

Er det forresten noe galt med at topplaget i en serie ender opp med å være springbrett til utlandet for de største unge talentene i landet? Det er klart at det sementerer styrken til laget slik at det kan ta lang tid før det blir skifte på tronen, men er det ikke bare en naturlig del av gamet?
    Det bør det være, men slik er det ikke lenger. Norske klubber ønsker ikke lenger å selge spillere til RBK. Da går de heller konkurs.

HC

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2002
    Antall liker
    2.935
    Torget vurderinger
    16
    BT skrev:
    HC skrev:
    Klart RBK kan gjøre noe med det. De kan sette ham på tribunen og heller satse på spillere som faktisk ønsker å spille for klubben. Alle talenter ønsker å spille for de store klubbene i utlandet, men de bør unne gamleklubben en slant penger for å føre dem dit, dersom det mot formodning skjer. Spillere som viser gode holdninger har for øvrig langt bedre muligheter til å komme dit. Hvem ønsker spillere som til de grader ønsker å mele sin egen kake?
    Saken er vel at hvis Bakenga skriver kontrakt så vil ha ikke få muligheten til å spille i Europa på det nåværende tidspunkt. Man kan kalle det å mele sin egen kake men jeg synes unge spillere skal ta sjansen hvis den byr seg og hvis ikke RBK klarer å tilby en pakke som er konkurransedyktig så er det deres problem, ikke en 18 årig fotballspillers. Forunderlig at man skal skylde en fotballklubb så mye, jeg har aldri følt at jeg har stått i takknemlighetsgjeld til noen arbeidsplass, hvorfor skulle det være annerledes med fotball.

BT

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Antall liker
    6.873
    runenilsen skrev:
    Det kan kort sammenfattes slik: RBK liker godt å være tante i "egen" lekegrind (Norge), men de liker IKKE å sitte med bøtte og spade i den store lekegrinda (Europa).

Derfor blir Hansen/ Eggen sin kritikk noe patetisk, selv om jeg forstår deres frustrasjon...
    Det er slett ikke ptatetisk. De har vært i gamet lenge, og har helt rett i at det er i ferd med å skje en holdningsendring til det værre. Det er ikke bra for fotballen.

BT

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Antall liker
    6.873
    HC skrev:
    BT skrev:
    HC skrev:
    Saken er vel at hvis Bakenga skriver kontrakt så vil ha ikke få muligheten til å spille i Europa på det nåværende tidspunkt. Man kan kalle det å mele sin egen kake men jeg synes unge spillere skal ta sjansen hvis den byr seg og hvis ikke RBK klarer å tilby en pakke som er konkurransedyktig så er det deres problem, ikke en 18 årig fotballspillers. Forunderlig at man skal skylde en fotballklubb så mye, jeg har aldri følt at jeg har stått i takknemlighetsgjeld til noen arbeidsplass, hvorfor skulle det være annerledes med fotball.
    Han er neppe aktuell for Europa etter å ha spilt et par kamper fra start for RBK. Nå kjenner jeg ikke saken godt nok men antar at dette hander om å få en kontrakt hvor hinderet for å gå utenlands er lav. Dvs. Han kan gå nær gratis hvis sjansen byr seg, og dermed mele sin egen kake.

Å signere kontrakt bør ikke være noe problem. Tettey skrev kontrakt, og spiller likevel i en fransk toppklubb i dag, selv om han fortsatt er ung. Da satt RBK igjen med en pen og svært viktig sum.

Rune N

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    09.11.2003
    Antall liker
    0
    Sted
    Nedre Eiker
    Holdningsendring er ikke tema her, selv om de påstår det.
    De liker ikke å miste et stort fotballtalent, så enkelt er det..

BT

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Antall liker
    6.873
    runenilsen skrev:
    Holdningsendring er ikke tema her, selv om de påstår det.
    De liker ikke å miste et stort fotballtalent, så enkelt er det..
    Du kjenner ikke Bjørn Hansen, skjønner jeg.

HC

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2002
    Antall liker
    2.935
    Torget vurderinger
    16
    BT skrev:
    Å signere kontrakt bør ikke være noe problem. Tettey skrev kontrakt, og spiller likevel i en fransk toppklubb i dag, selv om han fortsatt er ung. Da satt RBK igjen med en pen og svært viktig sum.
    Da er vi inne på kjernen i problemet. RBK vil at han skal spille flere år i RBK og få en markedsverdi ala Tettey slik at RBK kan tjene penger på salg. Det er en helt grei holdning men hvis Bakenga vil ta sjansen og gå gratis nå så er det ikke kritikkverdig etter min mening. Ei heller er det et problem for norsk fotball, man vil aldri klare å holde på de største talentene uansett og norsk fotball blir bedre av at de beste går til utlandet.

BT

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Antall liker
    6.873
    HC skrev:
    BT skrev:
    Da er vi inne på kjernen i problemet. RBK vil at han skal spille flere år i RBK og få en markedsverdi ala Tettey slik at RBK kan tjene penger på salg. Det er en helt grei holdning men hvis Bakenga vil ta sjansen og gå gratis nå så er det ikke kritikkverdig etter min mening. Ei heller er det et problem for norsk fotball, man vil aldri klare å holde på de største talentene uansett og norsk fotball blir bedre av at de beste går til utlandet.
    Det er et problem for norsk fotball når talentene står med løftede armer og venter på at noen skal sy puter under dem.

RBK ønsker at talenene skal bli fordi de trenger gode lokale spillere, først og fremst. Bjørn Hansen trener fram disse talentene for at de skal sikre RBKs framtid, ikke for at de skal forsvinne gratis straks de er klare for å spille førstelagsfotball.

Vi tror det er så stort når tenårnger kommer til store utenladske klubber, hvor de skal konkurrere med 50 andre minst like gode talenter om toppen 1-2 plasser på førstelaget. Hvis norsk fotball er tjent med det så vet ikke jeg.

HC

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2002
    Antall liker
    2.935
    Torget vurderinger
    16
    BT skrev:
    HC skrev:
    BT skrev:
    Det er et problem for norsk fotball når talentene står med løftede armer og venter på at noen skal sy puter under dem.

RBK ønsker at talenene skal bli fordi de trenger gode lokale spillere, først og fremst. Bjørn Hansen trener fram disse talentene for at de skal sikre RBKs framtid, ikke for at de skal forsvinne gratis straks de er klare for å spille førstelagsfotball.

Vi tror det er så stort når tenårnger kommer til store utenladske klubber, hvor de skal konkurrere med 50 andre minst like gode talenter om toppen 1-2 plasser på førstelaget. Hvis norsk fotball er tjent med det så vet ikke jeg.
    Er det så mye bedre at de spiller 2 div. fotball for RBK 2? Det er uansett ett bittelite antall norske tenåringer som går til utenlandsk profftilværelse så noe stort problem for norsk fotball kan det uansett ikke sies å være. Hvis Eggen/Hansen snakker om et "problem for norsk fotball" er det vikarierende motiver ute å går, det er kanskje et problem for RBK i denne enkeltsaken men knapt noe problem for norsk fotball.

Rune N

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    09.11.2003
    Antall liker
    0
    Sted
    Nedre Eiker
    Før spilte gutta fra Sotahjørnet på VIF, Skien på Odd, Mjøndærn på MIF og RBK besto av trøndere, (det var vel et av postulatene, arrester meg om det er feil) DET var tider, det!

Det jeg vil fram til er at tidene forandrer seg, nå styrer markedskreftene. Like det eller ikke, slik er det. RBK er vel muligens den siste norske klubben som merket dette, andre klubber har følt RBK´s dominanse i to tiår minst.

Gamle trenere og spillerutviklere bør snart ta dette innover seg, og slutte med den patetiske (jeg kaller den det) sutringen.

Enten må RBK tilby Bakenga en kontrakt han kan godta, eller la han gå.

Enkelt og greit...

erato

Æresmedlem
    Ble medlem
    15.03.2003
    Antall liker
    10.836
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    runenilsen skrev:
    Enten må RBK tilby Bakenga en kontrakt han kan godta, eller la han gå.

Enkelt og greit...
    Selvsagt. Diskusjonen går imidlertid på hva han bør godta gitt alder, prestasjoner så langt og klubbens rolle i å ha utviklet ham dit han pt er (som ikke er noe unikt).

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.156
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    BT skrev:
    baluba skrev:

Selvfølgelig. Jeg var vel den første som arresterte Lars Erik for å være det, men når han selv hevder at han er en annen type supporter så får vi skape et nytt begrep for å beskrive den typen supporter han er. For medgangssupporter vil han jo ikke vedkjenne seg å være. Winnerist er da et begrep som ligger til godkjenning hos Lars Erik nå, he he he. ;)

Men alle vi andre vet jo at det riktige begrepet er medgangssupporter, og vi har nok med en av de som er sterkest i sin overbevisning her. Hvis man ser norsk fotball kun for kvalitetens skyld så er man ikke særlig kravstor. Å være tilskuer til norsk tippeliga er meningsløst uten å ha hjertet i en klubb. Ingen av dem er nemlig gode nok til å forklare det med kvalitet.

BT

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Antall liker
    6.873
    HC skrev:
    BT skrev:
    HC skrev:
    BT skrev:

Er det så mye bedre at de spiller 2 div. fotball for RBK 2? Det er uansett ett bittelite antall norske tenåringer som går til utenlandsk profftilværelse så noe stort problem for norsk fotball kan det uansett ikke sies å være. Hvis Eggen/Hansen snakker om et "problem for norsk fotball" er det vikarierende motiver ute å går, det er kanskje et problem for RBK i denne enkeltsaken men knapt noe problem for norsk fotball.
    RBK slipper til talenter både i eliteserien, i 1. div. (Ranheim) og i 2. div.

Å anklage Bjørn Hansen for vikarierende motiver blir for drøyt. Vi har ingen i norsk fotball med sterkere integritet. Det er ganske opplagt at dårligere holdninger er et problem for norsk fotball.

BT

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Antall liker
    6.873
    baluba skrev:
    BT skrev:
    baluba skrev:

Selvfølgelig. Jeg var vel den første som arresterte Lars Erik for å være det, men når han selv hevder at han er en annen type supporter så får vi skape et nytt begrep for å beskrive den typen supporter han er. For medgangssupporter vil han jo ikke vedkjenne seg å være. Winnerist er da et begrep som ligger til godkjenning hos Lars Erik nå, he he he. ;)

Men alle vi andre vet jo at det riktige begrepet er medgangssupporter, og vi har nok med en av de som er sterkest i sin overbevisning her. Hvis man ser norsk fotball kun for kvalitetens skyld så er man ikke særlig kravstor. Å være tilskuer til norsk tippeliga er meningsløst uten å ha hjertet i en klubb. Ingen av dem er nemlig gode nok til å forklare det med kvalitet.
    Etter å ha sett to spanske lag i semifinale i mesterligaten i går er jeg ikke så flau over norsk fotball lenger. Uten Messi hadde det vært en helt trøstesløs affære.

HC

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2002
    Antall liker
    2.935
    Torget vurderinger
    16
    BT skrev:
    baluba skrev:
    BT skrev:
    baluba skrev:

Etter å ha sett to spanske lag i semifinale i mesterligaten i går er jeg ikke så flau over norsk fotball lenger. Uten Messi hadde det vært en helt trøstesløs affære.
    Der skal jeg gi deg rett. Når 'the special one' overtok Real så lurte jeg på om han ville klare å få laget til å spille like kynisk og bedritent som et middels italiensk serie A lag og i går fikk jeg svaret. Tenke seg til at vi fikk se Real Madrid ligge å vente på egen 16 meter hjemme på ærverdige Santiago Bernabéu, en skam. Takk og lov at de ble belønnet med tap.

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn