Sport, sykkel og trening Den lille fotballtråden

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • BT

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Innlegg
    21.368
    Antall liker
    6.766
    Hø?
    Har Rosenborg rykket ned og gått konkurs?
     

    BT

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Innlegg
    21.368
    Antall liker
    6.766
    Birdman skrev:
    BT skrev:
    Hø?
    Har Rosenborg rykket ned og gått konkurs?
    Ikke enda, men det var en fin tanke ;D.
    Det må da være mye kjekkere for dere ondskapsfulle å ha dem som en middelhavsfarer i Tippeligaen så dere kan glede dere over at de støtt taper...?
     
    G

    Gjestemedlem

    Gjest
    BT skrev:
    Det må da være mye kjekkere for dere ondskapsfulle å ha dem som en middelhavsfarer i Tippeligaen så dere kan glede dere over at de støtt taper...?
    Sant nok. Gleden over et nedrykk ville vært kortvarig, gleden å se dem tape halvparten av kampene sine og finne sin plass i middelmådighetens rekker er vedvarende. Dessuten trekker de jo publikum til kampene, så de er nyttige også.. og der er jo mer morro å møte RBK i en kamp enn Nest Sotra eller Skeid tross alt.

    Men kontrastene til det RBK vi kjente og fryktet er store.
     

    Birdman

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.01.2005
    Innlegg
    2.828
    Antall liker
    10
    BT skrev:
    Birdman skrev:
    BT skrev:
    Hø?
    Har Rosenborg rykket ned og gått konkurs?
    Ikke enda, men det var en fin tanke ;D.
    Det må da være mye kjekkere for dere ondskapsfulle å ha dem som en middelhavsfarer i Tippeligaen så dere kan glede dere over at de støtt taper...?
    Savner faktisk Rosenborg i godt gammelt slag. Høsten blir ikke helt den samme uten Rosenborg i Champions League. Og Brann......, de ryker vel ut allerede mot Ventspilts, og det sier vel sitt.

    Forresten går vel Molde forbi Rosenborg i kveld hvis de vinner med to mål eller mer.
     

    BT

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Innlegg
    21.368
    Antall liker
    6.766
    Det kan nok ta en stund før vi ser et norsk lag som er i stand til å banke Real Madrid i mesterligaen igjen.

    Men tilstanden for RBK er ikke så ille som den kan se ut som. Dette var bare andre tapet på de 9 siste seriekampene, og de er svekket av å ha måttet selge støttespillere samtidig som skadelista er lang og kampprogrammet tett. Det spørs om om Intertoto-satsingen ikke har kostet mer enn den smakte. På den andre side er e-cup-deltagelsen viktig for å kunne hevde seg i overgangsmarkedet. Å ekspedere NEC Breda var en større prestasjon enn man kunne få inntrykk av.
     

    stesch

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    14.07.2007
    Innlegg
    64
    Antall liker
    0
    Tilstanden for RBK er nok akkurat så dårlig som resultatene viser. Så utrolig dårlig organisert og lagmoralen er jo borte. Tape 4-0 og vise så dårlig innsats at den eneste som får gult kort er en urutinert innbytter. Trodde aldri jeg skulle savne Riseth! Må være vondt å se på for Eggen!
     

    Birdman

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.01.2005
    Innlegg
    2.828
    Antall liker
    10
    I disse anti-Rosenborg-tider må jeg også få si at Erik Hamrén virker litt Bottolf. Hvor mye respekt får man i fotballkretser når man drømmer om å lære seg å danse. Når jeg ser han får jeg først assosiasjoner til svensk dansegalla, dernest middelmådig fotball. Tror også han har alt å tape på å gjenta sine håpløse gledes-"hopp". Den mannen har virkelig negativ spenst ;D.

    Rosenborg har klart å ødelegge mange gode trenere på kort tid. Lurer på hvor lenge denne hobbydanseren beholder helsa.
     
    G

    Gjestemedlem

    Gjest
    Birdman skrev:
    I disse anti-Rosenborg-tider må jeg også få si at Erik Hamrén virker litt Bottolf. Hvor mye respekt får man i fotballkretser når man drømmer om å lære seg å danse. Når jeg ser han får jeg først assosiasjoner til svensk dansegalla, dernest middelmådig fotball. Tror også han har alt å tape på å gjenta sine håpløse gledes-"hopp". Den mannen har virkelig negativ spenst ;D.

    Rosenborg har klart å ødelegge mange gode trenere på kort tid. Lurer på hvor lenge denne hobbydanseren beholder helsa.
    Kanskje han kan invitere Carola til Lerkendal, så kan alle spillerene sitte sammen i svingen på tribunen og synge med .. sånn for å høyne moralen, samhandlingene og fellesskapsånden litt.
     

    Birdman

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.01.2005
    Innlegg
    2.828
    Antall liker
    10
    Kan noen fra Ålesund være så snill og fortelle Aarøy at han ser ut som en dust med den håpløse barten. Han var på rett vei da han fjernet det håpløse forsøket på å gro skjegg.
     

    BT

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Innlegg
    21.368
    Antall liker
    6.766
    stesch skrev:
    Tilstanden for RBK er nok akkurat så dårlig som resultatene viser. Så utrolig dårlig organisert og lagmoralen er jo borte. Tape 4-0 og vise så dårlig innsats at den eneste som får gult kort er en urutinert innbytter. Trodde aldri jeg skulle savne Riseth! Må være vondt å se på for Eggen!
    Savne Riseth? Er det mulig?
    Den jeg savner er Eggen.
     

    sims

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    03.09.2006
    Innlegg
    197
    Antall liker
    128
    Sted
    Trondheim
    Det rbk bør gjøre er å åpne pengboka å kjøpe inn noen kvalitetsspillere som har vist at de duger på dette nivået.Hvis man tror at man kan handle inn noen adeccoliga spillere å tro at de skal gå inn å heve laget,er jeg redd det blir lenge til seriegullet havner hit igjen.Rbk burde ha råd til å hente inn en topp spiss og et par gode flankespillere.Økonomisk skulle det ikke være noen grunn til at de beste spillerne velger andre klubber i norge med tanke på alle kronene rbk har tjent på cl. og stort sett fulle tribuner de senere år.Man kan like det eller ikke men i fotball er det blitt slik at skal man være på toppen så koster det kroner og det må rbk bare innse.Men men snart ruller serien igang på balløya,så hvordan det går med den norske skrotserien da er heller uinteressant ;).
    Regner med at Liverpool vinner det som vinnes kan i år,men det trodde jeg ifjor også 8)
     

    BT

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Innlegg
    21.368
    Antall liker
    6.766
    Det de trenger er spillere som kan omsette store målsjanser i mål, og ikke skyte rett på keeperen hver bidige gang. Mot Stabæk i kveld ville de vunnet lett hvis de hadde hatt et lite snev av målteft, men lar altså Stabæk være med inntil de snur kampen med to enkle mål på slutten.
     
    G

    Gjestemedlem

    Gjest
    BT skrev:
    Det de trenger er spillere som kan omsette store målsjanser i mål.
    Du får tipse den nye treneren. Kanskje du blir belønnet med partout for neste sesong. ;)
     

    BT

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Innlegg
    21.368
    Antall liker
    6.766
    og målet til RBK? Norges dårligste avslutter Tettey skjøt som alltid rett på keeperen, men denne klarte keeperen til Stabøk på utrolig vis å fomle i eget mål. ;D
     

    Fush

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.01.2006
    Innlegg
    1.868
    Antall liker
    1
    Med fare for å gjenta meg selv: Heia TIL!!! :D
     
    G

    Gjestemedlem

    Gjest
    BT skrev:
    og målet til RBK? Norges dårligste avslutter Tettey skjøt som alltid rett på keeperen, men denne klarte keeperen til Stabøk på utrolig vis å fomle i eget mål. ;D
    Så kanskje en mer realistisk strategi involverer luftgevær, laserpenner og silly walks innenfor 16meteren?
     

    BT

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Innlegg
    21.368
    Antall liker
    6.766
    Strategien burde i alle fall ikke vært å fortsette å skyte rett på ham og håpe på at han skal fomle inn dem også.
     

    Birdman

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.01.2005
    Innlegg
    2.828
    Antall liker
    10
    Hadde jeg vært rosenborgtrener hadde jeg bedt spillerne, spesielt Tettey, om å prøve å treffe keeperen. Tipper det hadde blitt flere mål da.

    NB. Tettey ville jeg bl.a. gitt beskjed om å bli raskere, mer eksplosiv og mer kreativ også.
     

    BT

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Innlegg
    21.368
    Antall liker
    6.766
    Helt på tampen kom Sapara fri på 10 meter og kunne bare trille ballen i mål. Men gjett hva han gjorde han også...
     

    Rune S

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.04.2002
    Innlegg
    4.573
    Antall liker
    1.241
    Torget vurderinger
    11
    Så i går en kavalkade over alle målene Ole Gunnar Solskjær scoret i sin United karriere,og det er fyren RBK bør leie inn til et weekend kurs ;)
     

    Boffen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.04.2002
    Innlegg
    5.979
    Antall liker
    327
    Sted
    Oslo Vest
    her har sensuren vært på ferde ja. vel vel, det svidde tenker jeg.
     

    pedal

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2007
    Innlegg
    5.778
    Antall liker
    3.929
    Torget vurderinger
    1
    Tor Nado skrev:
    her har sensuren vært på ferde ja. vel vel, det svidde tenker jeg.
    Det forsvant sporløst i nattens mørke. Intet forvarsel. Ingen rettergang. Ingen vet hva som skjedde. Innlegget ble avrettet pga. en nedsettende bemerkning om Rosenborg. Omtrent som Gestapo opererte under krigen.

    Fotball er alvorlige greier.
     

    Boffen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.04.2002
    Innlegg
    5.979
    Antall liker
    327
    Sted
    Oslo Vest
    pedal skrev:
    Tor Nado skrev:
    her har sensuren vært på ferde ja. vel vel, det svidde tenker jeg.
    Det forsvant sporløst i nattens mørke. Intet forvarsel. Ingen rettergang. Ingen vet hva som skjedde. Innlegget ble avrettet pga. en nedsettende bemerkning om Rosenborg. Omtrent som Gestapo opererte under krigen.

    Fotball er alvorlige greier.
    He he, det var en typisk FP* fra meg noe jeg tror moderator skjønte. :p

    *(fylleposting)


    Rosenborg - Molde idag, det blir grei skuring H.



    "-Pappa, kan man få barn av analsex?
    -Selvfølgelig! Hvordan tror du ellers Molde-supportere blir til?"

    I signaturen til en på RBK forumet
     

    R.E.S.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.05.2006
    Innlegg
    6.000
    Antall liker
    6.243
    Torget vurderinger
    32
    I dag skulle jeg ønske jeg var i Ulsteinvik, kledd i blått fra topp til tå, og sett Sandefjord konsolidere seg blant topp tre i 1. divisjon.

    Hødd-Sandefjord = sikker B

    Vi er hvala i fra Fjorden
    Ingen spellær fotball sånn som oss
    Når vi spellær som vi kan
    Er vi best i Norges land
    Vi er hvala i fra Fjorden alle mann.
     

    rama

    biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Innlegg
    15.806
    Antall liker
    21.636
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    håper eik-tønsberg tar tilbake hegemoniet som vestfolds beste lag snart, og etablerer seg i eliteserien.
    en skam at vestfold ikke har et stabilt topplag, og vi kan jo ikke sette vår lit til lille sandefjord. :p ;D
     

    BT

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Innlegg
    21.368
    Antall liker
    6.766
    Etter å ha sett fotball igjen for første gang på to uker i går var det et par ting som slo meg:

    1. Liverpool er utrolig baktung og kjedelige - en uendelighet i støttepasninger. Flaks for dem at Carew ikke har noen god skuddfot.

    2. Før RBK begynner å feire kommende medalje og e-cupsuksess i høst bør de innse og få skikk på det som er lagets største problem: effektiviteten. Det skulle ikke vært lov å overkjøre et lag som de gjorde i går og likevel bevare spenningen om hvor poengene bør havne til siste sekund.
     

    BT

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Innlegg
    21.368
    Antall liker
    6.766
    Når Norge er heldig som får ett poeng hjemme mot Island skjønner man at veien til VM-sputtspillet blir lang og kronglete...
     

    Holmium

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2002
    Innlegg
    3.444
    Antall liker
    789
    Torget vurderinger
    5
    Kan sikkert hjelpe om Gamsten ikke tas ut i troppen flere ganger, og i hvert fall ikke settes inn på.
     

    Birdman

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.01.2005
    Innlegg
    2.828
    Antall liker
    10
    Så lenge Martin Andresen er på laget kan vi bare glemme gode resultater. Han har på en eller annen måte fått hjernevasket Hareide til å tro at han er god nok for laget. Han skjeller ut medspillere, som fra før har en relativt tynnslitt selvtillit, samtidig som han selv "suger apetestikler" på banen. Noen burde gjøre en psykologisk evaluering av den mannen og sparke han laangt ut av landslaget. Forresten, lurte noen på hvorfor Vålerenga har raknet i år.....!?
     

    Birdman

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.01.2005
    Innlegg
    2.828
    Antall liker
    10
    Jarstein fortviler, Andresen kjefter ham huden full. Lagkamerat!?? :eek:

     

    Holmium

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2002
    Innlegg
    3.444
    Antall liker
    789
    Torget vurderinger
    5
    Birdman skrev:
    Jarstein fortviler, Andresen kjefter ham huden full. Lagkamerat!?? :eek:

    Hehe, skikkelig "Se og Hør"/ VG snert over denne. Vi tar et utsnitt av et bilde og legger til passende og ønskede kommentarer. Gjerne i relasjon til tidligere hendelser for å forsterke inntrykket og bli trodd.
    Det er meget mulig Martin kjefter på Jarstein, men absolutt ikke sikkert det er tilfelle.

    Ellers er jeg enig i at Martin har fått sine sjanser uten å gripe dem og burde forvises fra landslaget.
     

    mag

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    02.05.2004
    Innlegg
    432
    Antall liker
    44
    Hmm.
    Enig med at Martin ikke er spesielt god. Heller veldig dårlig! Han har ingenting på landslaget å gjøre. Utrolig ubehøvlet og frekk i kjeften. Hareide er i ferd med å ødelegge nok et mesterskap, og det mot ISLAND! En skam og skandale. Ok, Norge er ikke bra, det må vi snart bare innse, men Hareide klarer absolutt ikke få ut noe av potensialet til gutta. Hareide gjør spillerne og laget DÅRLIGE! HAN MÅ TREKKE SEG!!!!!!!!!!!! Hareide er en sviker, han lovte å trekke seg hvis vi ikke klarte forrige EM-kvalik. Dette går han tilbake på. Nå må NFF bruke hodet og få han sparket! Helt utrolig at Hareide skylder på personlige feil som årsak til at vi taper kampen. Han tar ikke ansvar i det hele tatt. Jeg er skuffet og forbanna.

    HAREIDE MÅ GÅ!
    HAREIDE MÅ GÅ!
    NÅÅÅÅÅÅÅÅ!!!!!!

    Geir.
     
    G

    Gjestemedlem

    Gjest
    mag skrev:
    Hmm.
    Enig med at Martin ikke er spesielt god. Heller veldig dårlig! Han har ingenting på landslaget å gjøre. Utrolig ubehøvlet og frekk i kjeften. Hareide er i ferd med å ødelegge nok et mesterskap, og det mot ISLAND! En skam og skandale. Ok, Norge er ikke bra, det må vi snart bare innse, men Hareide klarer absolutt ikke få ut noe av potensialet til gutta. Hareide gjør spillerne og laget DÅRLIGE! HAN MÅ TREKKE SEG!!!!!!!!!!!! Hareide er en sviker, han lovte å trekke seg hvis vi ikke klarte forrige EM-kvalik. Dette går han tilbake på. Nå må NFF bruke hodet og få han sparket! Helt utrolig at Hareide skylder på personlige feil som årsak til at vi taper kampen. Han tar ikke ansvar i det hele tatt. Jeg er skuffet og forbanna.

    HAREIDE MÅ GÅ!
    HAREIDE MÅ GÅ!
    NÅÅÅÅÅÅÅÅ!!!!!!

    Geir.
    NFF venter nok til etter at Hareide har soset bort denne muligheten også, som han har gjort med alle de andre kvalifiseringene. Så kan man finne en ny gubbe som kan se frem mot EM i 2018 eller noe.

    Vi bør vel forvente at Norge greier å slå land som Mikronesia, Island, Lichenstein, Andorra og Guinea Bissau på Ullevåll i viktige kvalifiseringskamper.

    Eller er det er viktigere å være kollegial med udugelige trenere uansett resultater?

    Island ligger på 107. plass på FIFA-rankingen, og tapte 3-0 mot Liechtenstein i forrige kvalifiseringsrunde.
     

    rama

    biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Innlegg
    15.806
    Antall liker
    21.636
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    det jeg synes er rart, er at mange ser ut til å tro/håpe/forvente at norge kommer seg til vm.
    har dere ikke sett landslagsfotball de siste årene?
    norge stinker, både spiller for spiller og som lag.
     
    G

    Gjestemedlem

    Gjest
    joaquin skrev:
    det jeg synes er rart, er at mange ser ut til å tro/håpe/forvente at norge kommer seg til vm.
    har dere ikke sett landslagsfotball de siste årene?
    norge stinker, både spiller for spiller og som lag.
    Er jo ikke noe morro hvis ikke man håper. Men tro/forvente er en helt annen sak. Men kan kan vel i det minste tro/forvente at landslaget er i stand til å slå et lag som Lichtenstein ydmyket med 3-0 i forige kamp når landslaget spiller på sin hjemmebane.

    Det jeg tror/håper/forventer nå er at Hareide blir degradert til ballgutt og skopusser.
     

    BT

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Innlegg
    21.368
    Antall liker
    6.766
    Jeg vil ikke slakte hele laget i går. Winsnes var faktisk ikke helt håpløs.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn