Mat, drikke og røyk Den STORE fettbløffen! Hva du ikke vet om fett...

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• V

vredensgnag

Gjest
    ;D

Når det gjaldt kvaliteten på laksen i butikkene så var jeg godtroende inntil jeg dessverre fikk et innblikk bak kulissene på bransjen. De støvsuger havene for ingredienser så de kan lage fôr med nok marine oljer i, men finner ikke nok. Så derfor forskes det i bruk av ulike vegetabilske oljer.

En fordel med å gjøre laksen til vegetarianer er at, og jeg siterer: Dessuten vil innblanding av vegetabilske oljer redusere innholdet av miljøgifter (som konsentreres i den marine næringskjeden) i fôret og dermed i fisken som konsumeres.

Om det bare var så vel - da russerne innførte importforbud mot norsk laks var det fordi kineserne hadde solgt mineraltilsetning til den nederlandske fôrblanderen som forsyner mange norske oppdrettere. Den tilsetningen bestod for det meste av kadmium.

Vedlegg

G

Gjestemedlem

Gjest
    DIY_dude skrev:
    Veganere har alltid moralsk overtak. ::)
    De har jo hard konkurranse fra friganerne da, ja også ekstrme fruktarianerne, dem som kun lever på nedfallsfrukt og nøtter og ikke vil spise levende trær og planter.

Men tredjeplassen har de vel. :)

Eller fjerde i alle fall hvis vi regner med helten til EspenR som kan leve på åndelighet og ett riskorn i måneden.

emokid

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.02.2004
    Antall liker
    6.665
    "Frukterianere" spiser meget lite nøtter og "kun nedfallsfrukt" er en myte.

V

vredensgnag

Gjest
    Mye matekstremisme i verden. Håper bare at folk er glade, og ikke kun fanatiske.

Man eksperimenterer da noe - etter en lang periode med lavkarbo, og stikking av hull i beltet for å få det stramt nok, så tenkte jeg at jeg skulle "eksperimentere" med sukker igjen. (Les - drikke mer vin og innta kornprodukter, samt poteter).

Resultat? Strammere bukseliv, til tross for høyere aktivitetsnivå; og retur av leddsmerter og stikking i fingrene. Så i mitt tilfelle er det veldig liten tvil på det området. Amerikansk sukkerindustri må stå på om de skal konvertere meg.

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
    vredensgnag skrev:
    Mye matekstremisme i verden. Håper bare at folk er glade, og ikke bare fanatiske.

Man eksperimenterer da noe - etter en lang periode med lavkarbo, og stikking av hull i beltet for å få det stramt nok, så tenkte jeg at jeg skulle "eksperimentere" med sukker igjen. (Les - drikke mer vin og innta kornprodukter, samt poteter).

Resultat? Strammere bukseliv, til tross for høyere aktivitetsnivå; og retur av leddsmerter og stikking i fingrene. Så i mitt tilfelle er det veldig liten tvil på det området. Amerikansk sukkerindustri må stå på om de skal konvertere meg.
    opplevde det samme! Fett, kjøtt og fisk takk!

coolbiz

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.03.2006
    Antall liker
    5.085
    Sted
    Sydvestlandet
    Torget vurderinger
    2
    65finger skrev:
    vredensgnag skrev:
    Mye matekstremisme i verden. Håper bare at folk er glade, og ikke bare fanatiske.

opplevde det samme! Fett, kjøtt og fisk takk!
    Nøyaktig samme erfaring her. Jeg har blitt en disippel av Dr. Lustig. :)

Barbaresco

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.03.2006
    Antall liker
    648
    vredensgnag skrev:
    ;D

Når det gjaldt kvaliteten på laksen i butikkene så var jeg godtroende inntil jeg dessverre fikk et innblikk bak kulissene på bransjen. De støvsuger havene for ingredienser så de kan lage fôr med nok marine oljer i, men finner ikke nok. Så derfor forskes det i bruk av ulike vegetabilske oljer.

En fordel med å gjøre laksen til vegetarianer er at, og jeg siterer: Dessuten vil innblanding av vegetabilske oljer redusere innholdet av miljøgifter (som konsentreres i den marine næringskjeden) i fôret og dermed i fisken som konsumeres.

Om det bare var så vel - da russerne innførte importforbud mot norsk laks var det fordi kineserne hadde solgt mineraltilsetning til den nederlandske fôrblanderen som forsyner mange norske oppdrettere. Den tilsetningen bestod for det meste av kadmium.
    Hva er denne linseoljen i diagrammet?
    Noe som Zeiss og Leitz smører inn sine High-End glass med, utvunnet av enhjørningsørevoks og fett hår fra Zen-munker?
    Eller er det bare dyslektisk forvanskning av Linseed Oil, altså god gammeldags linolje?

topline

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2005
    Antall liker
    0
    vredensgnag skrev:
    Tilfellet ditt er ikke akkurat eneståene, det er snarere regelen enn unntaket. Og det er grunnen til at jeg kan bli noe overfanatisk i forhold til kostomlegging, for det er kanskje det nærmeste vi kommer en "mirakelkur" i vår moderne tidsalder. Vi har absolutt ingen aning om hva den industrifremstilte maten faktisk gjør med kroppen vår, før vi går tilbake til et mer naturlig kosthold...

Det er svært sjelden at du får beskjed av legen din om å spise mat som gir mindre inflammasjon i kroppen når du kommer med plager. I stedet blir du fast kunde av legemiddelindustrien og fortsetter å ha mer eller mindre kroniske plager livet ut. Dette må snu på et eller annet tidspunkt, for det som skjer nå er at folk selv skjønner det og opplever forskjellen mens helsevesenet er proppen i systemet.

V

vredensgnag

Gjest
    topline skrev:
    vredensgnag skrev:
    Tilfellet ditt er ikke akkurat eneståene, det er snarere regelen enn unntaket. Og det er grunnen til at jeg kan bli noe overfanatisk i forhold til kostomlegging, for det er kanskje det nærmeste vi kommer en "mirakelkur" i vår moderne tidsalder. Vi har absolutt ingen aning om hva den industrifremstilte maten faktisk gjør med kroppen vår, før vi går tilbake til et mer naturlig kosthold...

Det er svært sjelden at du får beskjed av legen din om å spise mat som gir mindre inflammasjon i kroppen når du kommer med plager. I stedet blir du fast kunde av legemiddelindustrien og fortsetter å ha mer eller mindre kroniske plager livet ut. Dette må snu på et eller annet tidspunkt, for det som skjer nå er at folk selv skjønner det og opplever forskjellen mens helsevesenet er proppen i systemet.
    Der er vi helt enige - men det var også i orden å konstatere det hinsides tvil, for mitt tilfelle. Jeg hadde en periode der jeg var ordentlig plaget med leddsmerter i føttene (spesielt tærne), og knær. Og for en som liker å være i skog og mark var det meget surt. Nå vet jeg nøyaktig hvorfor det skjer, og da behøver det ikke skje igjen.
    Du skal se at den norske revmatismen, som det brukes milliarder på hvert år, har en enkel kur.

janly

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.09.2004
    Antall liker
    342
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    5
    Low carb levesett er sikkert nøkkelen for mange, men etter hva jeg har registrert rundt omkring blant venner så er den noen som rett og slett blir syke av det. En jeg kjenner ble seriøst dårlig etter nærmere ett år på low carb. Personen gikk riktignok ned 18 kilo, men fikk enormt problemer med muskelsmerter, magesmerter, forstoppelse, hemeorider (hadde aldri hatt det), fikk migrene anfall for første gang i sitt liv, og det hele endte med en tur på sykehuset siden de trodde et av migrene anfallene var hjerneslag. Low carb tilhengerne rundt denne personen mente løsningen var å spise mer fett, men jo mer fett (ja det riktige fettet) jo dårlige ble han. Tilslutt tok han mitt råd om å begynne å spise "vanlig" kost igjen, og kroppen fungerte, magen ble normal og migrene anfallen borte.

emokid

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.02.2004
    Antall liker
    6.665
    Akuratt det med magen er ikke noen bombe da kjøttmat er sterkt linket mot krefttyper i fordøyelsessystemet og ikke inneholder noe fiber til å hjelpe fordøyingen. Det verste oppe i det hele er at LC-folket mener at magen "stabiliserer" seg, og resulterer i dobesøk bare en gang i døgnet. Yikes.

Sjekk ut tarmkreft, dødelighet og hvilken type matvarer som er linket til den skyhøye forekomsten i vestlige land. Det er klart vi skal eta pølser, gutta!

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
    vredensgnag skrev:
    topline skrev:
    vredensgnag skrev:

Der er vi helt enige - men det var også i orden å konstatere det hinsides tvil, for mitt tilfelle. Jeg hadde en periode der jeg var ordentlig plaget med leddsmerter i føttene (spesielt tærne), og knær. Og for en som liker å være i skog og mark var det meget surt. Nå vet jeg nøyaktig hvorfor det skjer, og da behøver det ikke skje igjen.
    Du skal se at den norske revmatismen, som det brukes milliarder på hvert år, har en enkel kur.
    supert supplement mot leddsmerter. http://www.swansonvitamins.com/SWU485/ItemDetail funker utrolig bra i sprayform

N

nb

Gjest
    emokid skrev:
    Det verste oppe i det hele er at LC-folket mener at magen "stabiliserer" seg, og resulterer i dobesøk bare en gang i døgnet. Yikes.
    Jeg levde ganske strikt en kort tid på LHCF kun av akademisk interesse. Ramma ble besøkt ganske sjelden. Var uaktuelt for meg å fortsette av den enkle grunn at jeg vil spise alt som er godt, og det inkluderer ting som surdeigsbrød, pasta, rødvin, frukt og grønt osv osv.

emokid

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.02.2004
    Antall liker
    6.665
    Jævelig mye slappe folk på frukt-festivale i Woodstock i år ser jeg. Har en kompis som var der.

Frukt bra som...snacks? Hmm.

emokid

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.02.2004
    Antall liker
    6.665

Doug Graham, forfatter av 80/10/10 diet, high carb, low fat.

Godt over sine 50 på dette bildet.

Frukt er farlig!

_RoDa_

Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Antall liker
    15.933
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Hehe, emokid!
    Ser ut som han har smugla et par epler i overarmene der ;D ;D

Jeg er så langt happy med "litt av hvert" løsningen min også.
    Men fortsetter Lagga å flashe disse griselikene sine så går jeg plutselig med VeganCap jeg og :eek:

Hell og Lykke, God Helg!

Vedlegg

emokid

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.02.2004
    Antall liker
    6.665
    Welcome to the bright side. Chose life, defeat death.

emokid

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.02.2004
    Antall liker
    6.665
    Dama var på en kjapp helsetest i går, 27 år. Vegan, store porsjoner fersk frukt og grønt. Trener moderat.

Fett 19%.
    Vann 60%
    Fysisk gradering = lav fett, normal muskel.
    Metabolsk alder = 12 ;D
    Bukfett omtrent ikkeeksisterende.

Pass dere for frukt, folkens! All sukker er gift! :eek:

Boffen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.04.2002
    Antall liker
    327
    Sted
    Oslo Vest
    emokid skrev:
    Dama var på en kjapp helsetest i går, 27 år. Vegan, store porsjoner fersk frukt og grønt. Trener moderat.

Fett 19%.
    Vann 60%
    Fysisk gradering = lav fett, normal muskel.
    Metabolsk alder = 12 ;D
    Bukfett omtrent ikkeeksisterende.

Pass dere for frukt, folkens! All sukker er gift! :eek:
    zzzzzzzzzzzzzz

KW

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Antall liker
    390
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    1
    emokid skrev:
    Akuratt det med magen er ikke noen bombe da kjøttmat er sterkt linket mot krefttyper i fordøyelsessystemet og ikke inneholder noe fiber til å hjelpe fordøyingen. Det verste oppe i det hele er at LC-folket mener at magen "stabiliserer" seg, og resulterer i dobesøk bare en gang i døgnet. Yikes.

Sjekk ut tarmkreft, dødelighet og hvilken type matvarer som er linket til den skyhøye forekomsten i vestlige land. Det er klart vi skal eta pølser, gutta!
    Du vet hva dritt er (eller bæsj) ;D

Det er avfallstoffer som blir skilt ut og ikke tatt opp i systemet.
    Sjednere dobesøk hva betyr så det?
    Mette vil vi jo alle bli og forhåpentligvis blir.
    Mindre avfall jo mer blir tatt opp i systemet, jeg opplever innimellom to døgn uten avfallstømming annet en urin, men der er det derimot svært ofte.

Jeg kan ikke si at jeg føler det som et problem ikke å drite flere ganger daglig eller for den saks skyld døgnlig.

Er det et problem?

Mvh.KW

emokid

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.02.2004
    Antall liker
    6.665
    KW skrev:
    emokid skrev:

Du vet hva dritt er (eller bæsj) ;D

Det er avfallstoffer som blir skilt ut og ikke tatt opp i systemet.
    Sjednere dobesøk hva betyr så det?
    Mette vil vi jo alle bli og forhåpentligvis blir.
    Mindre avfall jo mer blir tatt opp i systemet, jeg opplever innimellom to døgn uten avfallstømming annet en urin, men der er det derimot svært ofte.

Jeg kan ikke si at jeg føler det som et problem ikke å drite flere ganger daglig eller for den saks skyld døgnlig.

Er det et problem?

Mvh.KW

Type 4 all day.

Jeg ville vel anse treg avføring grunnet lite fiber\høyt inntak av rødt kjøtt og tilhørende økende sjanser for tarmkreft (mer enn 50% høyere sjanse enn om man ikke spiser kjøtt, noe mer enn 50% overlevelsessatitistikk 5 år etter behandling) som et problem.

http://coloncancer.about.com/od/nutritionanddiet/a/meatcolcan.htm

When studying diet and colon cancer, health experts have found that people regularly eating the most red meat have up to 50% greater colon cancer risk compared with people eating the least red meat.

Eating more than 3-5 ounces of meat per day significantly increases the risk of death from any cause, including death due to colon cancer, other cancers, and heart disease.

Eating more than an ounce and a half of processed meat per day, such as hot dogs and lunch meat, significantly increases the risk of death due to colon cancer, other cancers, and heart disease.

A 3-ounce serving of meat is about the size of a deck of cards. Simply eating a roast beef sandwich for lunch and a burger or hot dog for dinner will put you over the daily limit for meat intake that research tells us will increase your risk of colon cancer, other cancers, heart disease, and death.
    Det rent praktiske er ikke noe problem, jeg driter omtrent like fort som jeg bruker på å pisse. Bæsj and go. Å sitte å ruke på en halvråtten klatt kan andre bruke tid på. Om det kommer lite ut, tenk på hvor mye som ligger igjen i tarmtottene og "koser seg". Jeg kjenner en som ved tarmskylling fikk ut tydelige kjøttrester, flere mnd etter hun ble veganer. Digg det!

http://www.dagensmedisin.no/nyheter/2008/04/17/farlig-hyt-pa-tarmkreftsta/index.xml

- Norge er blant de landene i Europa, og verden for øvrig, som har høyest forekomst og høyeste dødelighet ved tykktarmskreft. Men dette sier mer om sammenhengen mellom forekomst og dødelighet enn at Norge er dårligere til å behandle. Statistikk på relativ femårsoverlevelse viser at Norge ligger ganske høyt oppe sammenlignet med andre land i Europa, sier Bray.

Den relative overlevelsen ved tykktarmskreft er forholdsvis høy i Norge. Tall fra Kreftregisteret for 2006 viser at femårsoverlevelsen ved tykktarmskreft er på 58,2 prosent for kvinner og 56,7 for menn.

Over 400.000 personer i Europa får hvert år diagnosen tykk- og endetarmskreft (kolorektalkreft). 212.000 dør.

- Kolorektalkreft er den nest vanligste kreftformen i Europa og ligger som nummer to på statistikken for dødelighet.
    Endnote; svigerfar fikk tarmkreft og er på 3. året etter behandling på omtrentlig vegandiett, null rødt kjøtt og ingen melk. Kreftspesialistene i forskningsbehandligen han deltok i støtter hans diett under og etter behandling. Kan desverre ikke si det samme om dietten hans før.

samlanes

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.02.2008
    Antall liker
    551
    Sted
    Hordaland
    Torget vurderinger
    1
    Feks utvatna linfrø og psylliumfrø er veldig bra for mage/tarm.

Stor dose funker nesten som tarmskylling:)

Mvh.

osan

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    25.03.2004
    Antall liker
    0
    Fedme og diabetes er vel pekt på som risikofaktorer for å få kreft.

Veldig klar tale om hvilken makronutrient vi må passe oss for når det gjelder kreft i denne talen, og dette er ikke fra en lavkarbo entusiast.

(Craig B. Thompson, President and CEO of Memorial Sloan-Kettering Cancer)
    Fra 27 min i talen

zimon

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.11.2002
    Antall liker
    85
    osan skrev:
    Celdig klar tale om hvilken makronutrient vi må passe oss for når det gjelder kreft i denne talen, og dette er ikke fra en lavkarbo entusiast.

(Craig B. Thompson, President and CEO of Memorial Sloan-Kettering Cancer)
    Fra 27 min i talen
    Tips: En måte å lenke på som bringer oss 27min og ett sekund ut i videoen.
    Viser bare lenken her http://www.youtube.com/watch?v=WUlE1VHGA40#t=27m01s

Altså "#t=27m01s" på slutten av linken.

Ble først nå nylig klar over denne muligheten selv da jeg kom over denne: http://www.mattcutts.com/blog/link-to-youtube-minute-second/

topline

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2005
    Antall liker
    0
    emokid skrev:
    Jeg ville vel anse treg avføring grunnet lite fiber\høyt inntak av rødt kjøtt og tilhørende økende sjanser for tarmkreft (mer enn 50% høyere sjanse enn om man ikke spiser kjøtt, noe mer enn 50% overlevelsessatitistikk 5 år etter behandling) som et problem.

http://coloncancer.about.com/od/nutritionanddiet/a/meatcolcan.htm
    Nå står det faktisk at det er den kjemiske prosessen med tilsetningsstoffer som er kreftfremkallende og ikke kjøttet i seg selv. Hvis vi var så utsatt for kreft ved å spise kjøtt ville vi neppe overlevd evolusjonen som art...

emokid

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.02.2004
    Antall liker
    6.665
    Nei.

This means that in terms of colon cancer risk, freshly prepared chicken, other poultry, fish, lean beef, and pork are "safer" than processed meats.

How meat is prepared and cooked also has an impact on how much the meat increases colon cancer risk.
    Vi har aldri spist så mye kjøtt som vi produserer og stapper i oss nå, sorry.

topline

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2005
    Antall liker
    0
    emokid skrev:
    Nei.

This means that in terms of colon cancer risk, freshly prepared chicken, other poultry, fish, lean beef, and pork are "safer" than processed meats.
    It turns out that when processed, cancer-causing (carcinogenic) chemicals are created in meat. These chemicals, when eaten, increase colon cancer risk.

emokid

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.02.2004
    Antall liker
    6.665
    topline skrev:
    emokid skrev:
    Nei.

It turns out that when processed, cancer-causing (carcinogenic) chemicals are created in meat. These chemicals, when eaten, increase colon cancer risk.
    Jepp, ytterligere. No-brainer. Pølse er satan.

_RoDa_

Ble medlem
    06.02.2010
    Antall liker
    15.933
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    topline skrev:
    Hvis vi var så utsatt for kreft ved å spise kjøtt ville vi neppe overlevd evolusjonen som art...
    Har spurt deg før uten svar, prøver igjen:
    Hva var levealderen for 10.000-år-siden-mannen?
    Sikkert litt guffent å tenke på, men kanskje er det disse legene - som dreper så mange hvert år - som har vært med på å fikse det sånn at vi lever lengre?

topline

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2005
    Antall liker
    0
    RoDa skrev:
    topline skrev:
    Hvis vi var så utsatt for kreft ved å spise kjøtt ville vi neppe overlevd evolusjonen som art...
    Sikkert litt guffent å tenke på, men kanskje er det disse legene - som dreper så mange hvert år - som har vært med på å fikse det sånn at vi lever lengre?
    Levealder har ingenting med livskvalitet å gjøre.
    Om du sitter som en demens kronisk syk olding på et hjem til du er 95 år, holdt i live med medikamenter så er ikke det mye å skryte av syns jeg.

At det var lavere snittalder i steinalderen hadde mest med høyere dødlighet grunnet infeksjoner, farer i omgivelsene, barnedødlighet osv. De som fikk sjans til å bli gamle ble svært gamle også da, i følge skjelettfunn.

osan

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    25.03.2004
    Antall liker
    0
    Må da være utrolig vanskelig å sammenligne gjennomsittsalder i så ulike tidsaldre for å finne effekten av kun ernæring. Det er vel andre faktorer som veier mer: Innovasjon innen medisin,fred etc. Men en ting som er interessant, er om menneskene fikk bedre helse ved innføring av jordbruk. Har lest at jegere/sankere var høyere enn dagens mennesker, mens de første jorbrukeren var lavere. De først jorbrukerne slet også med nye sykdommer som tuberkulose og leddgikt. (Historisk Verdensatlas).

topline

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2005
    Antall liker
    0
    I motsetning til fett, så er sukker mat for kreftceller.

emokid

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.02.2004
    Antall liker
    6.665
    RoDa skrev:
    topline skrev:
    Leste litt rundt dette emnet for litt siden og der ble det nevt at vår kropp var "designet" for ca 30 års hard bruk.

Videre har animalsk føde hatt sin viktige rolle i evolusjonen, men det er en rød linje i de kildene jeg har kommet over at animalsk føde var viktig for overlevelse da det i utgangspunktet var utrolig vanskelig å få tak i nok mat. Å romantisere om at steinaldermennesket mesket seg i orgier av kjøtt og ble så store og smarte og flotte er omtrent like absurd som å si at frukt er farlig. Lavkarbogutta selger deg gjerne begge kamelene på en gang, med baconfettet i munnvikene og abonnemang på hemmoridekrem.

Vår hjerne krever mer energi enn primaters gjør og vi har ergo høyere hvilemetabolisme. Hjernen, i likhet med alle andre organ og celler i kroppen har sukker som fuel. Det har hele tiden vært snakk om god tilgang på riktig energi. Alle vet at enkleste veien til energi er friske råvarer i form av frukt og grønt, da kroppen slipper å omgjøre og bryte opp alt før den kan ta nytte av det. Enda en no-brainer.

Sukkeret Topline liker å putte i samme bås som frisk frukt, avbildet over, er helt klart gift for mennesker. Captain obvious strikes again.

_RoDa_

Ble medlem
    06.02.2010
    Antall liker
    15.933
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    osan skrev:
    Må da være utrolig vanskelig å sammenligne gjennomsittsalder i så ulike tidsaldre for å finne effekten av kun ernæring. Det er vel andre faktorer som veier mer: Innovasjon innen medisin,fred etc. Men en ting som er interessant, er om menneskene fikk bedre helse ved innføring av jordbruk. Har lest at jegere/sankere var høyere enn dagens mennesker, mens de første jorbrukeren var lavere. De først jorbrukerne slet også med nye sykdommer som tuberkulose og leddgikt. (Historisk Verdensatlas).
    Fant litt morsomt her:
    http://lsned.com/facts/human-height/

Blant annet:
    "Now, I find it rather amusing that there is a speck of physical evidence in support of the biblical height claim… but it comes from our ape ancestors. The Gigantopitecus blacki is an ancient species of ape discovered in southern China. All that has been found is a jaw bone and a few teeth, but they are huge! Some very smart people have been working on this, and by comparing the size of the jaw to its nearest related species the whole ape is speculated to be 10 feet tall. It’s a real-life sasquatch!"

Hmm, hva spiste disse apene? Frukt og grønt og sånn?

Poenget mitt med levealderspørsmålet er at vi ikke lever 10.000 år tilbake i tid, og har langt fra de samme fysiske aktivitetene som de hadde den gangen. Da hadde vi dødd etter ca 30-35 år, og brukt opp kroppene våre.
    Når disse 10.000 års kroppene blir til argumenter som stemmer med at vi skal trene 20-30 minutter i uka for å reversere aldringsprosessen og resten av uka forholde oss rolig og spise oss mette på fett flere ganger om dag, uten å drite..... da faller jeg av og fortsetter med The RoDa WayTM.
    Har ikke like fin bæsj som emokid, så må kanskje døtte inn mer frukt og grønt.

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn