Diverse Den store flytråden

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Spiralis

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Innlegg
    19.454
    Antall liker
    7.792
    Torget vurderinger
    0
    En eller annen som har tatt ut et klipp fra en flight simulator!

    Det der er bare bogus! Men det passer jo greit inn i WAs skremselspropaganda!
     

    WayAhead

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.12.2017
    Innlegg
    14.625
    Antall liker
    3.439
    Sted
    Sky No Limit....
    Torget vurderinger
    0
    De absolutt mykeste landingen jeg har vært med på var med en SAS 737 på Gardermoen for noen år siden. Da jeg var på vei ut av maskinen stod det en jypling av en pilot i døren til cock - blid, samt at det var noen flyvertinner der.... jeg skulle være hyggelig så jeg sa til "de" at det var den mykeste landingen jeg hadde vært med på.....eh..., men det avstedkom et samlet ÅåååååhhhhH,- måtte du si det da?, mens jyplingen smilte bredt... litt Tom Cruise over han kanskje...
    Jeg kom meg deretter raskt ut av flyet for å ikke bli overfalt av flyvertinnene ... eh....... hmmmm....

    Den nest mykeste var med JAL 747 i London i full tåke, formodentlig full auto etter mønstret. Så knapt rullebanelysene fra 2 stage....
     

    Spiralis

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Innlegg
    19.454
    Antall liker
    7.792
    Torget vurderinger
    0
    Nå MÅ piloten i meg bare si at en smooth landing ikke er det beste! En landing skal være bestemt og markert! Men selvsagt skal den ikke gi utslag på jordskjevregistreringen på Kjeller!

    Grunnen er at så godt som alt løft skal være borte fra vingen når du setter deg, med andre ord skal flyet "steile ut" når det er noen få cm over bakken.
    Hvis man har for mye løft igjen på vingen når man setter seg kan man få uheldige overaskelser når man ruller ut. Større fly har "spoilere" som slår opp på oversiden av vingen når hjulene treffer bakken. Disse spoilerne dreper alt løft og flyet får vekt på hjulene slik at det er greit å manøvrere på bakken.

    Mine profesjonelle flygende "kolleger" her inne kan sikkert formulere dette bedre, men håpet er at amatørene skal forstå.
     

    WayAhead

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.12.2017
    Innlegg
    14.625
    Antall liker
    3.439
    Sted
    Sky No Limit....
    Torget vurderinger
    0
    Når jeg tenker meg om sa jeg vel kanskje den "beste" eller "fineste" eller "behagligste" eller noe...
     
    Sist redigert:

    Svullo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2017
    Innlegg
    3.461
    Antall liker
    2.417
    Sted
    vest
    An 124
    Inn får lanning på OSL akkuratt nå C0E36AF8-75EC-4630-A140-34B09997AE20.png
     
    Sist redigert:

    PeriodeLytter

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.02.2013
    Innlegg
    3.037
    Antall liker
    2.485
    Museum som har sikret seg flyhistorie?
    ...flyene regnes som nasjonalskatter i nasjonens kulturarv og potensielle kjøpere forplikter seg til å vedlikeholde dem og beholde dem i Romania.
    1622209209805.png
     

    erato

    Æresmedlem
    Ble medlem
    15.03.2003
    Innlegg
    19.471
    Antall liker
    9.605
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Jeg så 11 (?) F35 rett over heimen i Bergensområdet i fjor sommer...
     

    xerxes

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.01.2005
    Innlegg
    9.630
    Antall liker
    5.276
    Sted
    Holmestrand
    Virker som helikopteret som havarerte i Porsgrunn i går, var en Robinson-maskin?
    Er kanskje litt forundret over at noen tørr å fly de sakene der?
    Nå er muligens pilotfeil, og kanskje lite erfaring noe av årsaken til at Robinson er involvert i mange ulykker?
     

    Spiralis

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Innlegg
    19.454
    Antall liker
    7.792
    Torget vurderinger
    0
    Robinson er utrolig mye billigere enn alle andre "hjulvisper". Det gjør at amatører med fet lommebok har råd til å eie og fly en. Dyrere helikoptre
    koster så jææævlig mye både i innkjøp og bruk at ingen amatører har råd til å fly dem. Når maskina flys av en profesjonel pilot blir det automatisk færre ulykker.
     

    xerxes

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.01.2005
    Innlegg
    9.630
    Antall liker
    5.276
    Sted
    Holmestrand
    Robinson er utrolig mye billigere enn alle andre "hjulvisper". Det gjør at amatører med fet lommebok har råd til å eie og fly en. Dyrere helikoptre
    koster så jææævlig mye både i innkjøp og bruk at ingen amatører har råd til å fly dem. Når maskina flys av en profesjonel pilot blir det automatisk færre ulykker.
    Slik jeg skjønner det, ja.
     

    Jabba_Jabba

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    18.04.2007
    Innlegg
    996
    Antall liker
    1.034
    Sted
    Porsgrunn
    I følge lokalavisa var det en Robinson R44 som styrtet. Den fløy så lavt at et vitne nesten kunne se piloten når han to ganger fløy over huset. Like etterpå kom det et gigantisk tordensmell kombinert med flere lynnedslag. Så han hørte ikke at det krasjet og han gikk å la seg like etterpå. Ikke lenge etter det stoppet det først en bil og deretter en bil til. 20 minutter senere kom nødetatene til og han stod opp igjen. Han sa til PD at helikopteret bråkte mer en normalt og det fløy ofte helikoptere over huset hans.
     

    WayAhead

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.12.2017
    Innlegg
    14.625
    Antall liker
    3.439
    Sted
    Sky No Limit....
    Torget vurderinger
    0
    Prøvde å lande pga været.

    TV2:
    Fredag formiddag bekrefter både politiet og havarikommisjonen at helikopteret har fløyet inn i en høyspentlinje.
    BBM:






    Avdød pilot i 40-årene skulle lande på grunn av været – helikopteret var innblandet i ulykke for to år siden
     
    Sist redigert:

    WayAhead

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.12.2017
    Innlegg
    14.625
    Antall liker
    3.439
    Sted
    Sky No Limit....
    Torget vurderinger
    0
    Den vart stor ja....

    AN-225 breaks perimeter fence at Brize Norton

    The Antonov AN-225, the world's longest and heaviest operational aircraft, made a little visit to RAF Brize Norton today! After dropping off a few RAF Pumas, it departed and sort of broke the fence... I don't think the RAF are very happy!
     

    WayAhead

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.12.2017
    Innlegg
    14.625
    Antall liker
    3.439
    Sted
    Sky No Limit....
    Torget vurderinger
    0
    Gardermoen 1984. Øvelsene som følger fra 11s var det visstnok kun denne piloten i Norge som var klarert for med F-16.

    Etter planen skal videoen starte på 11 sek. Det er mer F-16 før det og.... F-16 i angrep på flyplassen...


     

    Stein 99

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.11.2009
    Innlegg
    1.596
    Antall liker
    910
    Fin video fra Gardemoen air show. Facinerende, fantastisk å se disse jagerflyene, imponerende, de er ganske nær hverandre i høy hastighet, ulykker kun en sjelden gang, veldig bra, hvilken nytte det skal ha vet jeg ikke, men alt trenger ikke å være så nyttig heller
     

    WayAhead

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.12.2017
    Innlegg
    14.625
    Antall liker
    3.439
    Sted
    Sky No Limit....
    Torget vurderinger
    0
    Legger til en til av mine egne. Torp 1987. MH434 / Hanna. Spitens oppvisning starter på ca 5:16. Filmet av broderen som lånte mitt cam. Kodachrome K40 sound. Tidvis bra lyd :) Gikk tom for film når det ble som best. De fløy mye råere under oppvisning den gang.

     

    WayAhead

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.12.2017
    Innlegg
    14.625
    Antall liker
    3.439
    Sted
    Sky No Limit....
    Torget vurderinger
    0
    Pilots landed at the Wrong Airport!! Mentour Pilot explains

    Why do pilots some times land at the wrong airport, what drives these types of mistakes and are they dangerous? In todays video I will be covering the wildly publicised BA flight which landed in Edinburgh instead of Düsseldorf and I will also discuss some more serious incidents, involving pilot mistakes that have happened during the last decade.

     

    WayAhead

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.12.2017
    Innlegg
    14.625
    Antall liker
    3.439
    Sted
    Sky No Limit....
    Torget vurderinger
    0
    Thank you, get rid of the 787 shit plane asap....

    Aviation News: Boeing Cuts Production Of 787: FAA Issues Warning For Cracks Found In Boeing 737Ng's

    Breaking News Stories In Aviation Today ** See Index For List Of Stories **

     

    crosswind

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.11.2012
    Innlegg
    5.319
    Antall liker
    13.384
    Sted
    Svartskog
    Torget vurderinger
    13
    Thank you, get rid of the 787 shit plane asap....

    Märkligt det där. Jag har dussinvis av kollegor som flygit 787 i åresvis. Inte én jag pratat med har sagt att 787 är en dålig flygmaskin.

    Tur vi har pensionärer med youtube och för mycket fritid till att berätta hur det egentligen ligger till.
     

    WayAhead

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.12.2017
    Innlegg
    14.625
    Antall liker
    3.439
    Sted
    Sky No Limit....
    Torget vurderinger
    0
    Nææææ, jeg liker ikke å fly med den og liker ikke flyet forøvrig. Som betalende passasjer må man kunne formidle egne inntrykk. For meg er det noe MQA over 787.

    Kan legge til at mer enn 90% av tiden jeg har reist med fly har vært med 747 så det meste blir jo nedtur derfra. 787 er for meg en sardinboks hvor lokket blir rullet over en når man vel har tatt plass, ukomfortabelt, "trangt" (ikke dårlig plass som sådan men følelse av lite luft rundt en).

    Nei, "Queen Of The Skies" var så langt foran at man ikke så 787 i speilen en gang....

    Kan legge til at jeg liker 737 på kortere distanser, A319/320 samt at jeg likte DC/9 og MD maskinene godt,
     
    Sist redigert:
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn