Den store hodetelefontråden

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Uttern

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    23.11.2007
    Innlegg
    808
    Antall liker
    428
    Sted
    Ytre Enebakk
    Torget vurderinger
    3
    Er godt fornøyd med K371pro. Bassgengivelse som er helt topp, går utrolig dypt. Meget behagelig å ha på, myke puter. Dynamisk spillestil med utrolig smekk, og ikke minst lettdrevet ift andre. Isolerer svært godt for støy utenfra. Lydbilde som gjør det lett å separere de forskjellige instrumenter fra hverandre.

    Mvh
     

    Kvad

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    25.11.2012
    Innlegg
    77
    Antall liker
    66
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    3
    Noen som har sammenlignet Focal Elear med Quad Era-1?

    Har brukt et par Fidelio X2 de siste fem årene (og X1 to år før det) . Vært godt fornøyd med dem.
     

    Haugenial

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    07.10.2008
    Innlegg
    691
    Antall liker
    204
    Torget vurderinger
    4
    Lyden da? Behagelig eller ubehagelig?
    De er ikke mer ubehagelige å ha på enn andre hodetelefoner.. du må bare justere litt, og venne deg til de. De kan føles litt stramme men du kan løsne de ved å bøye hodebøylen. Etter at e-serien kom er de fantastiske. Ikke i nærheten av skriking i diskant som var tilfelle før. Alle før måtte matches rett da de var fælsomme på dette området. Gikk fra SR325i til RS2e og alt du savnet fra 325 dekket RS2e opp for + mye mer dynamikk og åpenhet. Det jeg merker meg er at jeg kan spille høyt med de uten at du føler det er høyt og slipper da å justere fra sang til sang. I tillegg kan jeg spille lavt og samtidig ha dynamikken. Jeg valgte RS2e fordi de er lettdrevne og fungerer på min ipad/iphone uten noe i mellom. Dette var kriteriet. Når jeg før hadde hodetelefonforsterker (som 325i krevde) måtte jeg "rigge" meg til, da gikk jeg heller ned i lytterommet og hørte "live" så ble ikke mye brukt. Nå er jeg portabel og kan ta med høykvalitets lyd på ferie, eller spontant uten å måtte fikle frem en boks.
     
    S

    svk

    Gjest
    har nettopp handlet inn stasjonært som står i stua. litt enklere nå som jeg slipper å lade portabel forsterker. får nå strøm rett fra kontakten.
    en dragonfly black hadde kanskje løftet lyden litt.
     

    Bjørn.H

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    23.913
    Antall liker
    8.202
    Torget vurderinger
    1
    Tok frem mine porta pro for et par uker siden. Putene var gått i oppløsning. Hadde tenkt å kaste de. Men etter ett raskt søk på nettet så fant jeg ut at det finnes org erstatningsputer. 99kr for 3par
    Det finner du vel også på Clas Ohlson. Var vel der jeg kjøpte sist.
     

    Haugenial

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    07.10.2008
    Innlegg
    691
    Antall liker
    204
    Torget vurderinger
    4
    Det finner du vel også på Clas Ohlson. Var vel der jeg kjøpte sist.
    Porta Pro har vel livstidsgaranti? Har et sett 20 år gamle blå og 1 sett hvite (gule) som jeg fikk som vedlegg i et lyd og bilde magasin for 10 år siden. Merkelig nok har jeg alltid likt de blå bedre selv om jeg har en liten raslelyd i bassen når jeg belaster de. Opphengsknappene er blitt slakke og hver gang jeg finner de frem må jeg nøste opp og putte de sammen. Men de funker merkelig nok enda etter alt de har vert med gjennom.. Mener porta pro var ganske dyre når de først kom, nå er det vel 300,- for et par? hehe
     

    stone

    Medlem
    Ble medlem
    09.03.2007
    Innlegg
    10
    Antall liker
    4
    Torget vurderinger
    6
    Noen her inne som har prøvd Audio-gd Master 19 og kan dele erfaringer? Er den et godt alternativ til Master 9?
     

    W1ll1eTheP1mp

    Medlem
    Ble medlem
    06.05.2020
    Innlegg
    19
    Antall liker
    2
    Torget vurderinger
    1
    Hoi! Dette er nok ett skudd i blinde men prøver alikevel=) Er det noen her som har testa Ocharaku IEM's? FLAT-4 serien? Kaede? Eller om noen fsktisk har eid/eier dem?

    :)
     

    Bjørn.H

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    23.913
    Antall liker
    8.202
    Torget vurderinger
    1
    Porta Pro har vel livstidsgaranti? Har et sett 20 år gamle blå og 1 sett hvite (gule) som jeg fikk som vedlegg i et lyd og bilde magasin for 10 år siden. Merkelig nok har jeg alltid likt de blå bedre selv om jeg har en liten raslelyd i bassen når jeg belaster de. Opphengsknappene er blitt slakke og hver gang jeg finner de frem må jeg nøste opp og putte de sammen. Men de funker merkelig nok enda etter alt de har vert med gjennom.. Mener porta pro var ganske dyre når de først kom, nå er det vel 300,- for et par? hehe
    Jeg snakket om putene. De smuldrer til slutt opp. Jeg har 2 par, et par blå og et par røde.
     

    Bjørn.H

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    23.913
    Antall liker
    8.202
    Torget vurderinger
    1
    Man kan jo undre om Dekoni Audio har noe til Porta Pro.
     

    borglein

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    04.01.2013
    Innlegg
    731
    Antall liker
    361
    Torget vurderinger
    22
    Hei, jeg er rimelig analfabet på head-fi. Jeg har fått i hus noen Beyerdynamic DT770 80 ohm. Jeg har nå en Chord Mojo på vei, og trenger da snart å kunne koble denne til min Huawei som støtter USB OTG. Jeg synes det er veldig krøkkete å finne OTG kabel som passer mellom dem. Huawei har USB C-kontakt. Noen tips?
     
    Sist redigert:

    borglein

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    04.01.2013
    Innlegg
    731
    Antall liker
    361
    Torget vurderinger
    22
    Sist redigert:

    borglein

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    04.01.2013
    Innlegg
    731
    Antall liker
    361
    Torget vurderinger
    22
    Du fikk kansje med vanlig usb kabel?eller så har du nok i ei skuff. Så da mangler du otg’n

    Takk for tålmodigheten, og takk for hjelpen :) Jeg har ikke fått den ennå, så ikke sikker på hva som følger med, men div. USB-kabler har jeg da liggende i alle slags fasonger. Da blir det kjøp av en otg-adapter.
     
    S

    svk

    Gjest
    Følger sikkert med en. Bruk den som følger med så vet du at den er av god kvalitet. Da er det bare å handle otg adapter. Så er du imål
     

    Kvad

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    25.11.2012
    Innlegg
    77
    Antall liker
    66
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    3
    Takk for tålmodigheten, og takk for hjelpen :) Jeg har ikke fått den ennå, så ikke sikker på hva som følger med, men div. USB-kabler har jeg da liggende i alle slags fasonger. Da blir det kjøp av en otg-adapter.
    Bruker en slik en her mellom Mojo og en HTC 10 med USB-C, så slipper du flere sammenkoblede kabler.
     

    borglein

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    04.01.2013
    Innlegg
    731
    Antall liker
    361
    Torget vurderinger
    22
    Bruker en slik en her mellom Mojo og en HTC 10 med USB-C, så slipper du flere sammenkoblede kabler.
    Se der ja. Er noe sånn jeg har sett på noen bilder, men som jeg slitt med å søke opp. Kommer det post fra Kina nå da, eller hvordan er det?
     
    S

    svk

    Gjest
    Bruker pc og USB som kilde. Er en del mer støy på den ene pc’n. Helt annen stillhet på den andre pc’n.
    Er det virkelig så stor forskjell på usb utganger?
     

    aam01

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2014
    Innlegg
    3.691
    Antall liker
    2.294
    Sted
    Sandvika
    Torget vurderinger
    4
    Bruker pc og USB som kilde. Er en del mer støy på den ene pc’n. Helt annen stillhet på den andre pc’n.
    Er det virkelig så stor forskjell på usb utganger?
    Ja. Er det like mye støy på alle USB-portene på samme PC?
     
    S

    svk

    Gjest
    Har bytta til annen usb port på den pc’n som låt dårligst.låter bedre. Den er på andre siden.
    Merkelig
     

    aam01

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2014
    Innlegg
    3.691
    Antall liker
    2.294
    Sted
    Sandvika
    Torget vurderinger
    4
    Det er ikke merkelig i det hele tatt, det har med nærhet til strømforsyning å gjøre og hvor mye strøm du kan ta ut på porten. Noen porter gir bare 0,5 A andre kan gi mye mer.
     
    S

    svk

    Gjest
    Var enklere før når en brukte cd spiller..
    Da må jeg lese litt pc spesifikasjoner.
    Edit. Den usb kontakten som låter best er merket med always power on i bruksanvisningen.
    men låter bra på den andre pcen også etter at jeg byttet side.om det er byttet eller om pcen jobbet med noe vet jeg ikke.har ikke giddet å prøve høyre side igjen.
    Får holde meg til venstre.venstre side er samme side som strøminntak..
    Mulig å ha strømforsyning tilkoblet mens jeg hører på musikk er gunstig.gjør stortsett det,men ikke idag.
     
    Sist redigert av en moderator:

    Craylock

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    15.06.2020
    Innlegg
    192
    Antall liker
    74
    Sted
    Sandvika
    Torget vurderinger
    2
    Syns det er vanskelig å finne gode sammenligninger av en del spennende klokker som ligger ute på Finn nå. Har noen sammenlignet Audioquest Nighthawk+Nightowl Carbon, Oppo PM 1, og Fostex T50rp modden Alpha Dog ? (Lå en Fostex-mod fra ZMF ute også til 5000, men den er visst "tatt"). Har utenom to Stax-elekstostater, LCD 2, (non-fazor), Quad Era 1 og AKG K340 som mitt ganske faste inventar. Om noen har prøvd disse mot hverandre er jeg nysjerrig!-)
     

    HoJ

    En glad amatør.
    Ble medlem
    11.11.2006
    Innlegg
    19.387
    Antall liker
    35.143
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    Er det noen som har erfaring med Beoplay H6?
    Vurderer å kjøpe hodetelefon, maks pris 1000,-
    Screenshot_20200925_201820.jpg
     

    HoJ

    En glad amatør.
    Ble medlem
    11.11.2006
    Innlegg
    19.387
    Antall liker
    35.143
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    Noen som kan fortelle om Topping DX3 Pro, eller burde jeg gått for noe annet til ca 2000,-
    Kan sjekk ut brukt også.
     

    fuzzroffe

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    08.01.2020
    Innlegg
    330
    Antall liker
    437
    Sted
    Stavanger
    HP_amp.jpg

    Driver et par Grado SR60 med dette hjemmemekket her. Kanonfornøyd nå når jeg ble kvitt noe jordingsstøy, tyst som graven nå :) OTL, men den kan levere masse strøm så den fikser glatt 32 ohm impedanse også. Den ser mer komplisert ut enn strengt tatt nødvendig siden det går med 4 rør til bare strømforsyningen.
     

    Zack

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    09.04.2018
    Innlegg
    251
    Antall liker
    154
    Sted
    Nittedal
    Torget vurderinger
    0
    Har et par Denon ah-mm 400 på rep for andre gang på et halvt år. Kun kosmetisk rep. men ser jeg trenger et ekstra par hodetelefoner (en helt objektiv vurdering😉) og har tidligere hatt Sennheiser som jeg også var fornøyd med.
    Ser ikke det står andre steder på nettet men er det noen som vet hva new version 2019 på Sennheiser 650 HD hos Thomann.no betyr?
    Lydmessige og/ eller kosmetiske oppgraderinger?
     

    ketilb

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    13.10.2009
    Innlegg
    483
    Antall liker
    135
    Sted
    Sør-Helgeland
    Torget vurderinger
    15
    Ser ikke det står andre steder på nettet men er det noen som vet hva new version 2019 på Sennheiser 650 HD hos Thomann.no betyr?
    Lydmessige og/ eller kosmetiske oppgraderinger?
    HD6XX er ca. 1000 kr billigere enn HD650
    ($235 fra Drop m/frakt, og så kommer mva/gebyr i tillegg)
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn