Sport, sykkel og trening Den store tennistråden (kamper, turneringer, spillere m.m.)

P

parafinoksen

Gjest
Digger Alcaraz. For en ferdighet og kvalitet i en alder av 20 år. Også går han rundt og smiler og koser seg på banen. Men engelsken må han gjøre noe med. Han kan knapt nok til å gjøre seg misforstått 😆
 

Sluket

Sivilaudiofil og Master Baiter
Ble medlem
11.08.2006
Innlegg
55.552
Antall liker
102.975
Torget vurderinger
23
Rå på volley, tør å gå nett på ting mange andre ville latt være. Balls!
 
P

parafinoksen

Gjest
Jeg skulle ønske de kunne begrense seg til et realt håndtrykk etter kampen. Den klemmingen og ikke minst klappingen på motstanderens mage og bryst er kleint å se på.
 
P

parafinoksen

Gjest
Danil Rasputin strever mot dunbarten fra Australia. Virker som om det er noe helsemessig, men australieren spiller svinebra.
 

Sluket

Sivilaudiofil og Master Baiter
Ble medlem
11.08.2006
Innlegg
55.552
Antall liker
102.975
Torget vurderinger
23
Javisst!! Knall. Ukjent for meg.
 
P

parafinoksen

Gjest
Da var kvartfinalene klare:

1693896203840.png

Det skal vel en del til for at det ikke blir Alcaraz og Djokovic i finalen, og en finale med de to tror jeg kan bli en for historien. Wimbledon-finalen var utrolig spennende og likeledes Cincinnati-finalen. Uansett ligger det an til noen knallbra kamper nå. Alle kampene faktisk. Må nok snu døgnet, jeg også, @Sluket :sleep::coffee:o_O
 
P

parafinoksen

Gjest
Fritz spiller tidvis veldig bra, men det blir for mange uprovoserte feil. Djokovic sliter ikke akkurat. 5-1 nå.
 
P

parafinoksen

Gjest
Det her er trøtte greier ... Djokovic spiller sånn cirka for halv maskin, er litt tynget av varmen, men presisjonen er bare så sykt god. Når i tillegg Fritz øser på med uprovoserte feil, går det sakte, men sikkert én vei.
 
P

parafinoksen

Gjest
Litt drama et øyeblikk her, med Djokovic som fullstendig feilberegnet en ball. Men Fritz utnytter ikke sjansen, og roter bort gamet fullstendig. Djokovic skal nå serve, og stillingen er 5-4 i tredje sett.
 
P

parafinoksen

Gjest
Det gikk som forventet. Da venter enten Francis Tiafoe eller Ben Shelton i semifinalen. Teller på knappene om jeg skal se kampen mellom de to i natt.
 

Sluket

Sivilaudiofil og Master Baiter
Ble medlem
11.08.2006
Innlegg
55.552
Antall liker
102.975
Torget vurderinger
23
Kommer fra middag i Moss, rekker akkurat nattens kamp!
 
P

parafinoksen

Gjest
Fikk ikke sett kampen, men bravo til Ben Shelton! Han blir yngste amerikanske US Open-semfinalist på 30 år visstnok. Han virker å være langt mer i siget enn Taylor Fritz, så forhåpentligvis blir kampen mot Djokovic i SF langt mer spennende en Djokovic kontra Fritz.

---

Medvedev mot Rublev i dag tror jeg kan bli en thriller. Ikke usannsynlig at Rublev må bæres ut med knuste kneskåler :LOL:
 

Sluket

Sivilaudiofil og Master Baiter
Ble medlem
11.08.2006
Innlegg
55.552
Antall liker
102.975
Torget vurderinger
23
Shelton storspilte til tider mot Tiafoe... aggressiv og rask på ballen og mange "flate" slag uten toppspinn. Veldig effektivt til å rykke motstanderen ut av rytmen. Det er ikke nødvendig med verdensrekord i toppspinn på hvert eneste slag liksom. Ruud burde kanskje variere sitt spill med noe av det Shelton gjør.
Tok litt tid før jeg catchet spillet hans men så oppdaget jeg jo at han er venstrehent 😂 😂
 

Stein 99

Hi-Fi freak
Ble medlem
05.11.2009
Innlegg
1.632
Antall liker
938
Djokovic er helt fantastisk, god i alle situasjoner. Blir ikke lett å slå han de første årene for de yngre som banker på døren. Mange gode nå og Ruud faller på rankingen. Og vi synes det er gøy med en nordmann oppe i tetsjiktet hvor vi ikke har hatt noen før og vi vil ha ham der.

Jeg tror han bør løsrive seg fra sin far og nåværende trener team hvis han skal holde seg der oppe.Nye inputs, mer oppfinnsomt spill. Kan ikke bare slå og håpe motstander gjør feil, holder ikke i lengden.Han har både vært god og heldig med veien til 3 GS finaler etter min mening.

Fersk ranking i dag

Skjermbilde 2023-09-11 kl. 18.56.45.png
 

Stein 99

Hi-Fi freak
Ble medlem
05.11.2009
Innlegg
1.632
Antall liker
938
Nei, Ruud er ikke i slag nå, kom et stykke i Beijing men så 1 seier i Shanghai og så ut, det samme i Tokyo, og så til Swiss Indoors og 1 seier og så ut i kveld mot Strickert.
Skal tro om hans trener team har noen ideer om forbedring og potensiale. Mulig hans talent har stoppet og er begrenset til der han er eller lavere, det tror jeg.
Skulle ønske han kan holde seg blant top 20 på ATP.
 

Stein 99

Hi-Fi freak
Ble medlem
05.11.2009
Innlegg
1.632
Antall liker
938
Ruud seier mot Djokovic. Storartet, men nå har flere slått ham i det siste så han er vel på vei nedover.
Grekeren slo Sinner men Ruud har sjans mot ham i morgen tror jeg.
Hurkacs har forbedret seg i det siste men Ruud slo ham. Sinner er kanskje den beste nå, men Ruud har slått han tidligere noen ganger.
Spennende finale i morgen og Ruud holder seg inne blant top 10, Veldig bra.
 

4-string

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.01.2011
Innlegg
5.489
Antall liker
9.825
Sted
Interiore Simplicitate
Av de to mulige motstanderne i finalen er det større sjanse mot Tsitsipas enn mot Sinner akkurat nå tror jeg, tøft blir det uansett.

Det viktigste var jo å slå Djokovic. 😏😈
 
  • Liker
Reaksjoner: TT.

Stein 99

Hi-Fi freak
Ble medlem
05.11.2009
Innlegg
1.632
Antall liker
938
Bare dvele litt mer på dette nå i det lykkelige øyeblikk. Han slo verdenseneren og det kan gjøre noe med selvtilliten. Nå er vel tennis-sporten konstruert slik at man ikke vinner en kamp på "flaks", selv om det noen ganger er jevnt men et kritisk punkt i kampen hvor akkurat litt hell kommer til nytte for videre forløp.
Ex. God ball så vidt innafor to ganger, motstander gjør upressede feil og slår ut og så en dobbeltfeil i sin egen serve, og så en feilsprett, mulig litt flaks er mulig og kan påvirke slutt resultatet. Lite poeng i tennis tror jeg, den beste vinner til slutt. ( jeg er av den mening at Ruud hadde en sjans mot Nadal i Paris Open, men litt uheldig i en kort periode)
Ruud mangler seier mot Alcaras og Medvedev og Nadal, ellers har han seier mot de fleste i top 10-20. Litt ujevn på forskjellig underlag men de fleste i toppen er jo også det, men ikke alle. Gras, Wimbeldon er problem tror jeg.
Han er med i høyeste grad og det gleder meg. Norge er med i både tennis og golf.
 

4-string

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.01.2011
Innlegg
5.489
Antall liker
9.825
Sted
Interiore Simplicitate
Skuffende finale sett med norske øyne, men Tsitsipas var for god.

Bra uke for Ruud selvsagt, skal ikke kimse av finaleplass og seier mot verdenseneren.
 
  • Liker
Reaksjoner: TT.

lars_erik

Rubinmedlem
Ble medlem
19.10.2006
Innlegg
34.958
Antall liker
19.813
Sted
Hades
Torget vurderinger
0
Når han plasserer seg omtrent på Rolex-klokka når motstander server, blir det muligens litt vanskelig å styre kampen... Kan da ikke være nødvendig å være så defensiv og passiv i spillestil.
 

Stein 99

Hi-Fi freak
Ble medlem
05.11.2009
Innlegg
1.632
Antall liker
938
Dårlig finale ja. Muligens ikke vinner-skalle? Kun vunnet små ATP 250 turneringer.Han sa vel også i intervju ar han er fornøyd med det han har oppnådd i tennis og en ny kamp er bare en kamp.
Men karen er jo der oppe da og respekt for det.
 

TT.

The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
Ble medlem
15.11.2007
Innlegg
40.544
Antall liker
84.596
Sted
Knapstad
Torget vurderinger
97
Gratulerer til Ruud, endelig! 😋
 
Topp Bunn