Denafrips venner.

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• trondav

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    08.12.2015
    Antall liker
    479
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    21
    Mottok dacen idag, men fikk ikkje nåke extrakostnad for toll enda. Bør jeg forvente og få faktura i posten? Ble sendt med fedex
    Ja, kommer i posten etter ca en uke om man ikke har opprettet FedEx konto og lagt inn kortet sitt der. Da blir det trukket samme dag som levering.

TAF

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.06.2006
    Antall liker
    442
    Torget vurderinger
    14
    Er det noen innehavere av Arce som vil skrive noen bruker erfaringer? Grensesnitt, stabilites osv...
    Jeg bruker Tidal og Spotify.

bia

Hvordan målte middagen i dag?
    Ble medlem
    03.04.2007
    Antall liker
    3.774
    Torget vurderinger
    9
    Er det noen som har oppgradert fra Pontus til Venus?
    Jeg har i dag Pontus 2-12th med Iris DDC og lurer på om det vil være verdt det, eller om man bør spare til terminator?

Jeg er fremdeles veldig fornøyd med Pontus men kunne tenkt meg bedre soundstage på NOS mode og kanskje litt mer nyansert bunn.
    Mvh

hanmankan

Medlem
    Ble medlem
    19.09.2023
    Antall liker
    18
    Sted
    Haugesund
    Er det noen som har oppgradert fra Pontus til Venus?
    Jeg har i dag Pontus 2-12th med Iris DDC og lurer på om det vil være verdt det, eller om man bør spare til terminator?

Jeg er fremdeles veldig fornøyd med Pontus men kunne tenkt meg bedre soundstage på NOS mode og kanskje litt mer nyansert bunn.
    Mvh
    I følge sånn jeg har forstått det av det british audiofile mener så bør du heller ta neste hopp opp til terminator

bia

Ble medlem
    03.04.2007
    Antall liker
    3.774
    Torget vurderinger
    9
    I følge sånn jeg har forstått det av det british audiofile mener så bør du heller ta neste hopp opp til terminator
    Jeg er litt redd for at du har rett, men det sitter langt inne å bruke såpass med penger på dac.

bia

Ble medlem
    03.04.2007
    Antall liker
    3.774
    Torget vurderinger
    9
    Ca 50K + frakt og moms 🙁

hanmankan

Medlem
    Ble medlem
    19.09.2023
    Antall liker
    18
    Sted
    Haugesund
    Jeg er litt redd for at du har rett, men det sitter langt inne å bruke såpass med penger på dac.
    Ja men det så er ganske greit og tenke på også er at du kan selge pontus med minimalt med tap på finn. Har sett 2 til nå som har blitt lagt ut 20 og 22k og solgt relativt fort.
    Kansje ett bedre valg hadde vært og selge iris ddc og oppgradert den istedenfor?

• Liker
    Reaksjoner: bia

bia

Ble medlem
    03.04.2007
    Antall liker
    3.774
    Torget vurderinger
    9
    Ja, det er valgets kvaler. I utgangspunktet satt det langt inne å kjøpe pontusen også. 😂

hanmankan

Medlem
    Ble medlem
    19.09.2023
    Antall liker
    18
    Sted
    Haugesund
    Ja, det er valgets kvaler. I utgangspunktet satt det langt inne å kjøpe pontusen også. 😂
    Ja samme her, har pontus selv.
    Har selv veldig nylig vært innom tanken og kjøpe venus og selge pontus 😂 men først er det høyttalere som skal oppgraderes

• Liker
    Reaksjoner: bia

PeterDa

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    21.09.2020
    Antall liker
    449
    Sted
    Minhus
    Per nå er jeg ikke en Denafrips venn, men tenker å skaffe meg en Ares 12TH-1 og eventuelt en Arce.
    Det som bekymrer meg er rundt Arce er at den ikke er Roon Ready (pending) og har ingen av de "store" strømmetjenester.
    Kjøpe en boks som er veldig avhengig av programvare som er inni er risikabelt.
    Så det blir nok en Ares 12TH-1 eller eventuelt en Ares II og bare hopper i det , det er vanskelig å få en demonstrert :)

Kan de som har en Arce si noe om bruken med Roon og/eller Qobuz og tankene rundt risiko med programvare?

hilsen : P

otello

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    11.09.2003
    Antall liker
    113
    Sted
    Oslo.
    Torget vurderinger
    1
    Er det noen som vet hva Pontus II sin utgang impedansen på RCA er?
    Takknemlig for svar.. :)

PeterDa

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    21.09.2020
    Antall liker
    449
    Sted
    Minhus
    Da har Ares 12TH-1 kommet i huset.
    Har ikke hatt så mye tid til å lytte, men første inntrykk er veldig positiv.

bia

Ble medlem
    03.04.2007
    Antall liker
    3.774
    Torget vurderinger
    9
    Siste nytt fra denafrips:
    IMG_1304.jpeg

Bildet er lagt ut av en kar som fikk en Pontus 15th i posten.
    Det ser ut som om de i første omgang lanserer Terminator og Pontus i denne utgaven. Har ikke sett noe offisielle uttalelser om hva 15th innebærer.

bia

Ble medlem
    03.04.2007
    Antall liker
    3.774
    Torget vurderinger
    9

trondav

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    08.12.2015
    Antall liker
    479
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    21
    Kjemefornøyd med min Arce - ingen hakking. Fungerer ypperlig i mitt Roon oppsett.

Festus

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.01.2010
    Antall liker
    3.535
    Torget vurderinger
    3
    Noen som umiddelbart vet forskjellene på Ares 12th og Ares 12th-1 ? ( nå så jeg vel at seneste model heter 15th😃). Hva går man for av Ares .

trondav

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    08.12.2015
    Antall liker
    479
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    21
    Ikke så veldig stor forskjell på de - anbefaler å gå for en du finner pent brukt her på forumet fra tid til annen. Eller på finn.no

ufo

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.02.2016
    Antall liker
    1.134
    skal ikke si noe om dacèn, men ingen person som designer høyttalere som bare består av en 5" fulltone burde gi et eneste hifi råd noensinne. høyttalerene er boss og bør ikke tilkobles noe annet enn det billigste av elektronikk.

fatalataf

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    31.05.2021
    Antall liker
    810
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    skal ikke si noe om dacèn, men ingen person som designer høyttalere som bare består av en 5" fulltone burde gi et eneste hifi råd noensinne. høyttalerene er boss og bør ikke tilkobles noe annet enn det billigste av elektronikk.
    Fordi...?

hanmankan

Medlem
    Ble medlem
    19.09.2023
    Antall liker
    18
    Sted
    Haugesund
    er det noen her som har kjøpt Denafrips produkter etter Vinshine Audio sluttet og forhandle de?

Jeg lurer bare på hvordan fortollings prossessen går. Vurderer og oppgradere til venus 15th når den blir lansert, men liker ikke tanken av og rissikere og betale dobbel toll.

erikr

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    30.01.2005
    Antall liker
    472
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    10
    er det noen her som har kjøpt Denafrips produkter etter Vinshine Audio sluttet og forhandle de?

Jeg lurer bare på hvordan fortollings prossessen går. Vurderer og oppgradere til venus 15th når den blir lansert, men liker ikke tanken av og rissikere og betale dobbel toll.
    Kjøpte Denafrips Hermes for ikke lenge siden, direkte fra produsent.
    Det ble, som tidligere hos Vinshine, ikke lagt til TAX i utsjekkingen og også FedEx ble brukt.
    Fikk senere faktura fra FedEx med avgifter, men som via Vinshine, ble disse relativt greie.
    Så i praksis er det like greit å handle direkte fra Denafrips, som fra Vinshine.

hanmankan

Medlem
    Ble medlem
    19.09.2023
    Antall liker
    18
    Sted
    Haugesund
    Kjøpte Denafrips Hermes for ikke lenge siden, direkte fra produsent.
    Det ble, som tidligere hos Vinshine, ikke lagt til TAX i utsjekkingen og også FedEx ble brukt.
    Fikk senere faktura fra FedEx med avgifter, men som via Vinshine, ble disse relativt greie.
    Så i praksis er det like greit å handle direkte fra Denafrips, som fra Vinshine.
    Tusen takk for rask respons!

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn