Der røyk sushien også!

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6
Har aldri smakt sushi jeg, rå fisk frister ikke... Finnes så mye annen god mat. Du kommer nok over det. ;)

A

Affa

Gjest
Har aldri smakt sushi jeg, rå fisk frister ikke... Finnes så mye annen god mat. Du kommer nok over det.  ;)
Fornuftig. Som sagt: Kattemat. Idiotmat for håpløst trendy tullinger.

enemigo

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
23.11.2004
Antall liker
0
Rå mat er godt!

Sushi, røket/gravet/raket-fisk, spekesild og spekeskinka fra de breddegrader av vårt kontinent med humant klima :)

Jeg er følgelig litt trendy, siden jeg spiser sushi, mulig dette oppveies av spekesild!?

K

soundscape

Æresmedlem
Ble medlem
21.09.2005
Antall liker
39.063
Sted
Nordre Follo
Torget vurderinger
19
Med den hygienen, eller mangel på sådan man stadig leser om på Norske restauranter, så hadde jeg betenkt meg med å bestille Sushi.
Men jeg har spist det i utlandet, på en restarant som var kjent for å være en ener, det smakte faktisk ikke værst.

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6
Rå mat er godt!

Sushi, røket/gravet/raket-fisk, spekesild og spekeskinka fra de breddegrader av vårt kontinent med humant klima :)

Jeg er følgelig litt trendy, siden jeg spiser sushi, mulig dette oppveies av spekesild!?

K
Ja du er nok mer den trendy typen du... ;)
Liker rått kjøtt da, spekemat, biff tartar, og biff som er lite steikt. Røykelaks og forresten, det er vel nesten sushi det.

wotg

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.04.2005
Antall liker
5
jaja jeg ser det er agurktid i dagbladets redaksjon...

Ivar_Loekken

Hi-Fi freak
Ble medlem
03.12.2006
Antall liker
2
Jeg har aldri spist sushi, men jeg har spist desto fler Grandiosaer. For den trendy anbefales Grandiosa Calzone:

Honkey_Chateau

Hi-Fi freak
Ble medlem
05.01.2006
Antall liker
0
Med den hygienen, eller mangel på sådan man stadig leser om på Norske restauranter, så hadde jeg betenkt meg med å bestille Sushi.
Men jeg har spist det i utlandet, på en restarant som var kjent for å være en ener, det smakte faktisk ikke værst.
Og hva i alle dager får deg til å tro at hygienen er bedre i verdens største land, Utlandet? Sushikokker har nok lært ett og annet om hygienen, i sannhetens navn har jeg faktisk aldri møtt noen med plager som er begrunnet i sushi. Men tydeligvis finnes de.
Sånn ellers serveres det hyppig rakfisk i Norge, hygienekravene er klare også på dette. Få blir syke, selv om det er en helt syk måte å lage mat på! :)

Honkey

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6
Ungene sitter i sandkassen og gnafser sand for harde livet, de blir stort sett ikke syke av det de heller. Bra for imunforsvaret sies det... :)

A

Affa

Gjest
Her forsøker man febrilsk og berolige seg selv skjønner jeg.

A

Affa

Gjest
Mat er etter min mening noe som ved inntak gjør at man blir mett uten at liv og helse settes i fare. Mat bør smake og lukte godt. Måker, sel, bjørn, oter og fisk spiser rå fisk. Pølser er mat for barn.

S

slowmotion

Gjest
Jeg skjønner ikke oppstyret...
Fisk er jo ikke spiselig uansett....

;)

Audiophile-Arve

Æresmedlem
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
8.423
Sted
Kysten, Nordvestlandet, argaste nynorskdistriktet
Torget vurderinger
0
1. Mat er etter min mening noe som ved inntak gjør at man blir mett uten at liv og helse settes i fare.

2. Mat bør smake og lukte godt.

3. Måker, sel, bjørn, oter og fisk spiser rå fisk.  

4. Pølser er mat for barn.
1. Det er ALLTID ein viss helserisiko ved å putte eitkvart i munnen (og svelge ned)....

2. Ei ganske tutlete innstilling.

3. Same dyregrupper et det meste dei kjem over.....
Den sanne reaksjonære bør ikkje ete mat som er varmebehandla. Det er unaturleg - berre vi menneske har funne på å varme opp maten av ein eller annan grunn.

4. Iallfall fekk eg alvorleg magesjau då eg på paseoen kjøpte ei varm pølse kl 03.30 om natta. Slikt fører til elende.

quad_lars

Overivrig entusiast
Ble medlem
11.02.2002
Antall liker
5
Hvordan forklarer dere at japanerne lever lengst? De spiser masse sushi. Jeg fortsetter å spise fisk (rå, kokt, stekt, røkt, lagt i lake) med god samvittighet.

Rockefoten

Overivrig entusiast
Ble medlem
15.09.2003
Antall liker
31
Torget vurderinger
2
Rå mat smaker ofte mer enn kokt og stekt syns jeg. Syns ofte at mye av særpreget kan forsvinne når det er tilberedt... jaja... er vel en trendy tulling. Hvitmalte vegger ahr jeg også...

Honkey_Chateau

Hi-Fi freak
Ble medlem
05.01.2006
Antall liker
0
Hvordan forklarer dere at japanerne lever lengst? De spiser masse sushi. Jeg fortsetter å spise fisk (rå, kokt, stekt, røkt, lagt i lake) med god samvittighet.
Kan'ke væra sant! De er snart dævve hele gjengen av Kvalkveis som spiser dem opp fra innsida, tarmene først! Det må være sant, for jeg har lest det i Dagbla'! :eek:

Honkey

A

Affa

Gjest
Japsene lever ikke lenger enn oss. De lever i bur og spiser kun sushi da de ikke har plass til illsted i de 6 m2 store leilighetene sine. Det at vi mestrer varmebehandling skiller oss fra apene.

A

Affa

Gjest
Helt flate kurver. Det er likegyldig hva man spiser bare man ikke blir feit. Islendingene koker og steker som bare helvete. Ikke spiser de grønnsaker heller. De blir enda eldre enn de primitive hunden fra øst i følge denne tulle statistikken. Hvorfor er ikke rekkefølgen lik for kvinner? Fibromyalgi i vesten senker levealderen her?

R

Ronny_D

Gjest
Affa: nå tror jeg du har fått fibromyalgi på jernen. Spis heller kald fisk

S

slowmotion

Gjest
Hmmm, Island er vel det eneste stedet jeg har fått spiselig fisk.
Og så fikk jeg noe god lokal fisk på Triodefestivalen ved Bodensee en gang....

Ellers forstår jeg ikke hvorfor noen spiser fisk frivillig,
så lenge man kan spise kjøtt i alle varianter.... :D

;)

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6
Helt flate kurver. Det er likegyldig hva man spiser bare man ikke blir feit.  Islendingene koker og steker som bare helvete. Ikke spiser de grønnsaker heller. De blir enda eldre enn de primitive hunden fra øst i følge denne tulle statistikken. Hvorfor er ikke rekkefølgen lik for kvinner? Fibromyalgi i vesten senker levealderen her?
Det blir alltid så hjemmekoselig når du begynner å snakke om fibromyalgi.... Lenge siden sist forresten, har nesten savnet det... ;D

Sigmund_B

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
05.07.2003
Antall liker
28
Sted
Oslo
Torget vurderinger
1
;D ;D ;D... 100% enig, hadde en eller annen trendsetter sagt at hundebæsj var det eneste riktige å spise nå, hadde "Majorstua-gjengen" spist det uten å blunke.. ;D

Fosse

Æresmedlem
Ble medlem
19.08.2003
Antall liker
28.559
Torget vurderinger
27
Enig med Quad-Lars. Spiser sushi uten særlig frykt.
Syk kan man jo bli av alt om man er uheldig.

A

Affa

Gjest
Affa: nå tror jeg du har fått fibromyalgi på jernen. Spis heller kald fisk
Jernen? Mener du hjernen? Hvis du sikter til slang for det mannlige kjønnsorgan heter det jernet. Uansett kan man ikke få fibromyalgi noen av stedene da: 1) "Sykdommen" ikke eksisterer og 2) Det er ingen ledd der.

BurntIsland

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.02.2006
Antall liker
13.355
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
3
Jeg kjøpte med meg sånn sushi mat hjem. Etter å ha kokt det i et kvarter smakte det akkurat som fisk.

Daglig inntak av Dagbladet kan du derimot bli ganske sjuk av...

mvh

superhkm

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.04.2005
Antall liker
3.421
Torget vurderinger
2
Føler meg nærmest beæret over å bli kalt trendtulling av en mann som ikke ha sett nye horisonter siden 1943.

De som ikke har smakt sushi og sashimi tilberedt av kyndige hender aner ikke hva de går glipp av. Det er bare en håndfull steder i Oslo som har slike hender bak disken. ( Resten av berget skal jeg ikke uttale meg om )

At det er sunt sier seg selv.

Topp Bunn