Ja, for ekte snobber holder seg med sommerforsterker. Og DAC, for den del.Har dere en no2 forsterker og i så fall hvilke merke og hvorfor har du 2?
Seff, og av samme grunner som Rognlien nevnte så da så....benytter Schiit Aegir mono blokker for vår/sommer og ARC REF 610T til høst/vinter sesongen.Har dere en no2 forsterker og i så fall hvilke merke og hvorfor har du 2?
Enige i det du skriver ved moderate rørkonstruksjoner(sizewise)....Mine 610T blokker er nok litt over snitten med rundt 370 watt på tomgang og 1700 watt nominell effekt som makser ut med 2300 watt pr kanal, sånn sett er de perfekt til høst/vinter sesong!Apropos rør og sommervarme: Er det egentlig så ille? Mye avhenger av drift og effektbehov, selvsagt. Nå spiller jeg på Leben CS600X med fire EL34-rør som puster uanstrengt med lettdrevne høyttalere. 28 watt, visstnok, og ingen avskrekkende varmeutvikling. Den har jeg hatt siden i våres, og den har en lettbent, intuitiv touch og tonal realisme som jeg nødig vil sette bort. Vel verdt en svettedråpe eller to. Og vi har vel ikke så altfor mange riktig varme dager her til lands, uansett?
Nei. Selvsagt ikke.Har dere en no2 forsterker og i så fall hvilke merke og hvorfor har du 2?
Særdeles enig. Jeg hører mye nrk klassisk og jazz.Syns ikke det er snobbete med 2 forsterkere nei. Har man en rør forsterker med mange og dyre rør så er det lurt med en SS i tillegg du kan bytte litt på. Er man mussikk avhengig så bruker man anlegget ganske mye. Gode NOS rør blir bare dyrere og dyrere, ikke akkurat billig med rør skifte. Varme er sjelden et problemet syns jeg men i noe tilfeller med store rør forsterkere på sommeren kan det blir et utfordringen. Samme med skikkelig klass A.
Når kommer rapporten..?Særdeles enig. Jeg hører mye nrk klassisk og jazz.
Og da kvier jeg meg for å fyre opp rørforsterkeren. Mulig pinglete av meg men...
Så jeg har kjøpt en Rega Elex-r forsterker.
Hentes i morgen og rapport kommer.
Når du en dag får ånden over deg, hadde det vært artig med en liten rapport i tråden din om hvordan du opplever Cayin kontra Elex-R.Haha, du har journalistgenet i deg.
Så jeg skal passe meg.
Kortversjon er at dette er et kupp av en forsterker, jøsses og jøsses
At jeg ikke har visst dette før.
Nå må jeg spise. Har minus 100 i blodsukker.
Lasse
Den klarheten, særlig på vokal, var noe jeg opplevde også med rørforsterkeren jeg også hadde for noen år siden. Det var en ikke spesielt god forsterker, og muligens var høyttalerne jeg hadde da, en dårlig match, men rør gjør et eller annet altså.Jeg fikk ånden over meg med en gang
40. Min oppvarming på Cayin cs-55 a.
Så Jazz på Svenska med Jan Johansson.
Dette spiller naturstridig bra.
En klarhet som blir vanskelig å finne.
Hadde jeg hatt mye penger så hadde jeg selvsagt testet en Leben el 34 forsterker.
For å finne ut om den er 40 tusen kroner bedre en Cayin cs-55 a.
Nå hører jeg jo at Rega forsterkeren ikke når opp til dette, hmmm.
Kan bli litt dessorientert av mindre.
Skulle ønske jeg hadde gullører.
Det er et gammelt blad, da (1988, tror jeg), så vil forskningen og kunnskapen har tatt noen steg siden den gang. Men forskjellene er jo fremdeles hørbare.Det var godt skrevet.
Har berre 1. Vert for dyrt og voldsomt med relevant rørforsterkar.Har dere en no2 forsterker og i så fall hvilke merke og hvorfor har du 2?