Desmosedici RR, raskest på veien...

OKA

Hi-Fi freak
Ble medlem
21.03.2002
Antall liker
442
Sted
Bergen
Neppe noe særlig på våt brostein. ;D

styx

Overivrig entusiast
Ble medlem
10.12.2004
Antall liker
3
Se på den du... *sikle*

Over 200 hestekrefter på det bakhjulet der :D

Snickers-is

Bransjeaktør
Ble medlem
05.02.2004
Antall liker
17.308
Sted
Østfold
Lurer på hva den der veier. Handlingen er sikkert helt hinsides. Jeg kjørte en SPS en gang, og den var mer letthåndtert enn en 6 år nyere GSX-R1000 (som jo også fikk skryt for sine enorme kjøreegenskaper).

topline

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.11.2005
Antall liker
0
Se på den du... *sikle*

Over 200 hestekrefter på det bakhjulet der :D
Effekten i seg selv er ikke lenger så imponerende.

Det går Hayabusa i Norge med turbo.....
Har vel rundt 180 hk standard + turboen da. Skal visst være noe av det råeste å kjøre på 2 hjul.

Men den har neppe kjøreegenskapene til Duccen. :)

KJ

Æresmedlem
Ble medlem
10.10.2004
Antall liker
4.865
Torget vurderinger
1
Effekten i seg selv er ikke lenger så imponerende.

Det går Hayabusa i Norge med turbo.....
Har vel rundt 180 hk standard + turboen da. Skal visst være noe av det råeste å kjøre på 2 hjul.

Men den har neppe kjøreegenskapene til Duccen. :)
Hmmm ... turbo, jeg synes å erindre at det sveitsiske tuning-firmaet Egli hadde (reklamerte med) en turbosak basert på en værsting 1000-kubikker fra Yamaha. Dersom jeg husker rett var det snakk om ca. 250 gamper ++. På den andre siden vil jeg tro den veide en god del mer den den søtsaken fra Ducati.

mvh
KJ

Snickers-is

Bransjeaktør
Ble medlem
05.02.2004
Antall liker
17.308
Sted
Østfold
Ducatien er tunet ned fra 250 til rett over 200 hk for å komme innenfor utslippskravene og for å gjøre gangen i motoren litt mer gatevennlig. Det er sikkert null problem å få tilbake de siste snaue 50 hk, men jeg tror ikke det er hvem som helst som klarer å kjøre en slik sykkel fortere med de siste hestene.

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Antall liker
8.165
Torget vurderinger
0
Pen sykkel, skal ikke bestride det. MEN man trenger to -2- hyggelige telefoner fra Lotto på Hamar for å få råd til å kjøpe noe slikt.

Den første for å få råd til å kjøpe den, den andre telefonen for å få råd til å betale forsikringen ! ::) ::)

Snickers-is

Bransjeaktør
Ble medlem
05.02.2004
Antall liker
17.308
Sted
Østfold
Statistikken på denne er vel ikke så ille vel ;) Men man får vel neppe forsikret den om man ikke har underjordisk bomberom med selvskudd og 100 mål alarmert minefelt med piggtråd og væpnede vakter rundt.

Ellers kan man vel vente at den havner på noe over 600 000 på veien i Norge. Holder i massevis med en enkelt lottogevinst da vel. Spørsmålet er bare om man i det heletatt får et eksemplar om man kommer med pengene...

jakr

Overivrig entusiast
Ble medlem
11.11.2004
Antall liker
114
Sted
Stavanger
Torget vurderinger
1
den blir barnemat når 07 utgaven av gixeren kommer ut, har jeg hørt..
(men ganske pen å se på det er den, om en ser bort fra de sinnsykt stygge blinklysene bak, fy pyton, snakker om å ødelegge et design)
jakr

jakr

Overivrig entusiast
Ble medlem
11.11.2004
Antall liker
114
Sted
Stavanger
Torget vurderinger
1
"uki, suki, gixer" er alle sammen slang for suzuki, og i dette tilfelle mener jeg den nye 07 gsxr1000.

lørdag som var hadde jeg en sjopperunde på nytt kjøreutstyr, og snakket da med en entusiastisk selger som mente jeg burde bytte inn min 05-mod. mot en 07-mod. når den kom. den skal vistnok komme ut heftig oppdatert. (og det trenger den vel for å hamle opp med duken- og de andre).

selv synes jeg 05 versjonen er heftig nok.

jakr ( som kjører en "totally black" gsxr 1000)

Snickers-is

Bransjeaktør
Ble medlem
05.02.2004
Antall liker
17.308
Sted
Østfold
Ghostrider, er det deg? Hehe ;D

Jeg tok det for å være en Skrusuki først, men siden du tok ordet barnemat i din munn ble jeg overbevist om at det måtte være noe annet.

Fikk du vite noe om hvor heftig den blir da? Det skal vel en del til at den har noe å stille opp med mot Ducatien. Jeg kjørte en '97 SPS samme uke som jeg kjørte en 03 GSX-R 1000 (helt ny). Jeg må si at GSX-R 1000 imponerte stort. Det var den sykkelen jeg hadde testet med desidert best handling, med untak av den godt brukte SPS-en med 6 år på baken. Jeg tør nesten ikke tenke på hvor digg den nye Desmosedici RR må være å "ratte" rundt noen kjappe svinger.

Inntil jeg får det reelt motbevist tar jeg det for en uomtvistelig sannhet at japsen vil legge seg minst 80 hestelengder bak, både når det gjelder effekt, bunndrag, geometri, veiegenskaper... og selvsagt utseende! ;)

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Antall liker
8.165
Torget vurderinger
0
Jeg ringte forsikrings(svindel)selskapet mitt og spurte hva de skulle ha for å forsikre en slik Desmosedici RR. Da jeg sa hva den het fikk jeg ??? til svar fra damen i telefonen. ;D Hun måtte spørre hovedkontoret, jeg skulle få mail senere, Hun trodde den ville bli "litt" dyr å forsikre ut fra HK, navn (RR) og pris ! :D

Når mailen kommer skal dere få vite svaret ! ;D

ePi

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.04.2003
Antall liker
1.387
Bare vent skal du se, du får nok et kort, brutalt svar om at du har blitt svartelistet hos samtlige forsikringsselskap i landet bare for å ha spurt om noe slikt ;)

Eventuelt har de allerede begynt å bestille diamantbesatte badekar med champagne til neste julebord...

jakr

Overivrig entusiast
Ble medlem
11.11.2004
Antall liker
114
Sted
Stavanger
Torget vurderinger
1
joa ducati er all right, bare litt treige...dersom du sammenligner eple med eple. øhlin gafler etc gjør seg på en gixer også...da blir forskjellene heller små...en kan ikke utnytte slike beist her i landet uansett. langt mindre så gir føreren seg lenge før sykkelen..

jakr

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Antall liker
8.165
Torget vurderinger
0
Ja da kom mailen fra Gjenstridige;

Hei!

ansvar/kasko/ulykke : kr 9.584 m/70% bonus på motorsykkelen du spurte på.

Med vennlig hilsen
for Gjensidige Forsikring
Privat Nordland
Irene Slåttøy
72-Senior Kunderådgiver
Direkte telefonnummer: 755 50483

Det var da ikke så hakkande galt. Totalkunde over 50 år, bosatt i Finnmark og parkering i garasje. Blir sikkert dyrere i Oslo, men likevel !

jakr

Overivrig entusiast
Ble medlem
11.11.2004
Antall liker
114
Sted
Stavanger
Torget vurderinger
1
men for en pris da, 580k ser jeg, og så to solgt i norge allerede. jeg er ikke en av dem, jeg får 3 gixere for den prisen...det er en flott livsstil på to hjul. regner med å ta meg en tur alene i sommer. bare meg og plastikkortet.
jakr

Snickers-is

Bransjeaktør
Ble medlem
05.02.2004
Antall liker
17.308
Sted
Østfold
Men det er jo litt flaut å kjøre japse når det plutselig kommer en Ducati som kjører rundt deg og selger pølser når du tror du kjører fort! ;D

Snickers-is

Bransjeaktør
Ble medlem
05.02.2004
Antall liker
17.308
Sted
Østfold
F4-1000R er jo en maskin det står respekt av, men den er heller ikke billig. Jeg har heller ikke (kanskje ikke såå overraskende) kjørt MV-agusta noen gang, men de er jo sinnssykt kule (selv om de havner et stykke bak Ducati da).

zerum

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
05.05.2005
Antall liker
203
Tenkte ikke på de nye MV,har ikke helt sansen for de,blir liksom litt japs i ny innpakning.Derimot de gamle italienerne,både MV,Ducati og Laverda.Var en heromkring som hadde en gammel Laverda 3cyl,med 3 dempere fra en vwboble,en helt vannvittig lyd,

Topp Bunn