Nå, det vet vi ikke ennå.f skrev:Den 28-09-2010 kommer de første Peter Gabriel CD,ene ut i en remastret utgivelse ;D
Endelig kan man spille denne musikken igjen...
På vinyl låter det da ikke så ille. Er det så dårlig på CD?f skrev:Endelig kan man spille denne musikken igjen...
Det har man da vitterlig gjort i vel tredve år nå.f skrev:Endelig kan man spille denne musikken igjen...
Si meg Cash, sitter ikke du og oppdaterer hjemmesiden vår? Har du virkelig tid til å debattere her?cash 63 skrev:"Up" på cd låter glimrende, på vinyl outstanding!!!
:-XGrumpy skrev:Si meg Cash, sitter ikke du og oppdaterer hjemmesiden vår? Har du virkelig tid til å debattere her?cash 63 skrev:"Up" på cd låter glimrende, på vinyl outstanding!!!
Forøvrig er jeg enig med deg at "up" er utstående bra i begge medier.
;D
f skrev:Dårlig er bare fornavnet (på de første utgivelsene på CD), og håper på at disse utgivelsene ikke blir komprimert ihjel, men stoler på herr Gabriel!
Det er jo glimrende lyd på alle de nyere utgivelsene![]()
Bombe !f skrev:Dere som har tidligere utgitte remastringene fra 2002, og SACD hybrid CD,ene fra 2003 med Peter Gabriel, kan stryre unne disse såkalte 2010 remastringene!!!
Det var som forventet, disse Cd,ene er kun utgitt på nytt igjen (reissue), med et litt annet cover, og det er overhodet ingen forskjeller i lydkvaliteten.
Så da har man plutselig dobbelt opp av flere Cd,er![]()
I tilfeller der jeg har skiftet ut en mastring med en annen, så har en av mine venner fått en uventet gave. Et eksempel var Costellos King of America. Originalen måtte bare skiftes ut. Ellers skal det ende til for at jeg kjøper nyeste utgivelse. Det er kun i tilfeller der den mastringen jeg har er av den dårlige typen, som i eksemplet over. Men dere skal ikke se bort fra at et par av disse nye superduper SACD-ene fra Japan kommer i mitt eie. Men for å også ha dem i redbook så vil jeg i de tilfellene ha to eksemplarer av samme plate, for eksempel Aja.Tor Nado skrev:Bombe !f skrev:Dere som har tidligere utgitte remastringene fra 2002, og SACD hybrid CD,ene fra 2003 med Peter Gabriel, kan stryre unne disse såkalte 2010 remastringene!!!
Det var som forventet, disse Cd,ene er kun utgitt på nytt igjen (reissue), med et litt annet cover, og det er overhodet ingen forskjeller i lydkvaliteten.
Så da har man plutselig dobbelt opp av flere Cd,er![]()
![]()
:-\