Det Verminske hjem

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Vermin

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2006
    Antall liker
    4.913
    Sted
    Bjerkreim
    Torget vurderinger
    43
    Tusen takk for særdeles hyggelig besøk, og ta den lange turen for og hilse på står det respekt av!
    En koselig og selvgående herremann dette her, som klarte seg helt fint i eget selskap da undertegnede i tider og utider måtte sjonglere mellom kyr, sau, griser, unger og kone(r).
    God musikksmak, engasjerende og smittende lydglede og interessante betraktninger. Maltwhisky likte han jaggu også!

Fjøset er ett kaldere sted nå etter du tok av sted, hjertelig velkommen igjen ;D

Minutten

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.12.2007
    Antall liker
    1.206
    Torget vurderinger
    3
    Hei. Hadde du noe problem med å få rett montertings avstand fpr 4point på din Raven? Jeg har kjøpt 9" men de skal ha samme avstand (212mm) men jeg får satt den nærme nok da feste tar borti spilleren?

4pont raven.jpg

4 millim.jpg

2xJ

NO PRISONERS !!!
    Ble medlem
    12.08.2017
    Antall liker
    2.573
    Sted
    VestBredden
    Kan ikke si at det har kommet noen invitasjon i innboksen min ... 🤔

Gratulerer med vel fyll(te) år !!!

BangBang

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.03.2005
    Antall liker
    2.760
    Sted
    Okka by
    Torget vurderinger
    3
    Hyggelig kveld i fjøset til @Vermin i går kveld. En kveld satt av til skikkelig nerding (lenge siden nå).
    Skryting og lyging.
    Utrolig morro å få prøvd Jan Allaerts pickupen i større forhold. Få begrensninger her altså.
    Vi vekslet mellom Jan Allaerts MC1 Boron, og Lyra Atlas SL. :)

3EB972F7-F4F3-4E3A-9A9D-DC504A093442.jpeg
    996BE85D-2EF6-4B5F-AF00-14DFA49FACCE.jpeg
    CD2527EC-53C3-4682-80A7-94720882BB26.jpeg
    87513039-B4CA-467E-9A2C-91A2B307FBA0.jpeg
    DA67C011-4A44-4E06-8F4F-7C8D4851547C.jpeg

Sist redigert:

Vermin

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2006
    Antall liker
    4.913
    Sted
    Bjerkreim
    Torget vurderinger
    43
    Utrolig artig og få prøve slikt i eget anlegg, har tross alt vært innom en overdreven mengde pickuper her de siste årene men ingenting så sært og sjeldent som JA (tror jeg).
    Pickupen leverte, fra bunn til topp, en likanes lyd med alt en mann kan ønske og behøve.
    Kvalitetstegn når denne nerdingen egentlig gikk fort over og man bare begynte og dra frem bra skiver og kose seg, så fikk vi jaggu spillt Devil Doll også! Kveldens absolutte høydare. Neste gang får du la bilen stå, for jeg har nok og drikke på.

BangBang

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.03.2005
    Antall liker
    2.760
    Sted
    Okka by
    Torget vurderinger
    3
    Det var rett og slett rått. Og så serverte du en lang rekke med musikk som jeg helt klart må få handlet inn etterhvert.
    Devil Doll er vel strengt tatt et urealistisk ønske mtp tilgjengeligheten. Men skal skrive til Julenissen i år ;-)

Ja, neste gang må vi få til å klaffe slik at jeg 1) Ikke er på vakt/jobb, 2) Har muligheten til å la bilen stå.

Det var rett og slett morro. At vi endte opp med å bare spille skive etter skive tar jeg helt klart på et tegn på at alt bare stemte :)

PS! Lyra Atlas SL var beinknusende bra. Har ikke hørt bass gjengitt så bra noe sted. Noensinne.
    Blir liksom ikke det samme å komme hjem til AN/E og 8,5" elementer etter dette.

Stemningsbilde fra avspilling av Devil Doll 🤘🏻😊

81E16AFA-BBC6-44A5-89AD-6AA13F5AC59D.jpeg

Sist redigert:

Vermin

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2006
    Antall liker
    4.913
    Sted
    Bjerkreim
    Torget vurderinger
    43
    Etter braksuksess av full overhaling og gjennoppbygging av en Lyra Kleos hos Soundsmith sendte jeg ned en tilårskommen og sliten DV XX2 mkII for samme prosedyre.
    Hele herligheten kom på rett over 6k og tok i underkant av 4mnd.
    Prøvemontert akkurat nå og dette låter godt, svært godt!
    3504B45D-94F3-44B1-A654-F05FF7646D6F.jpeg

ogla

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    18.08.2010
    Antall liker
    562
    Sted
    Sola
    Torget vurderinger
    16
    Soundsmith kan sine saker, ingen tvil om det👌

steinost

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.01.2004
    Antall liker
    3.479
    Sted
    Lillestrøm
    Torget vurderinger
    2
    Du må ha Norges lykligste kyr, som får høre på destruktiv rock.
    Pass på så de ikke får nakkeskader.

crosswind

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.11.2012
    Antall liker
    7.534
    Sted
    Svartskog
    Torget vurderinger
    6
    Etter braksuksess av full overhaling og gjennoppbygging av en Lyra Kleos hos Soundsmith sendte jeg ned en tilårskommen og sliten DV XX2 mkII for samme prosedyre.
    Hele herligheten kom på rett over 6k og tok i underkant av 4mnd.
    Prøvemontert akkurat nå og dette låter godt, svært godt!
    Vis vedlegget 657494
    Full overhaling og gjenoppbygging, sitter du igen med bara det gamla huset? Resten nytt?

Frågar då jag skal få min Koetsu Black upp och gå en dag. Har sänt prisförfrågan till svenska importören och avväntar svar, de återanvänder huset, men resten av inmaten byts ut, men alternativ är välkommet. Speciellt när resultatet blir så bra. :D

Vermin

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2006
    Antall liker
    4.913
    Sted
    Bjerkreim
    Torget vurderinger
    43
    Hei Cross
    Med gjennoppbygging og overhaling mener jeg bare at de tar den helt i fra hverandre og bytter cantilever og nålespiss i slengen. Men dette gjør de bra! Både Kleos og XX2 er nå i perfekt stand og sporer bedre enn originalt. Kan varmt annbefale Soundsmith.

crosswind

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.11.2012
    Antall liker
    7.534
    Sted
    Svartskog
    Torget vurderinger
    6
    Intressant. Fick svar från importören igår. Har alltid trott kostnaden å få byggd om en gammal Koetsu var 50% av nypris, men det är 70% som gäller nu. Då gör de;

«The rebuild includes the replacement of the damaged/broken components (stylus, cantilever, terminals etc) and recalibration.»

Det står faktiskt inte att de bygger om hela, bara bytter ut damaged/broken components. Känns som en styv pris när den inte blir «ny».

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    25.103
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    38
    Intressant. Fick svar från importören igår. Har alltid trott kostnaden å få byggd om en gammal Koetsu var 50% av nypris, men det är 70% som gäller nu. Då gör de;

«The rebuild includes the replacement of the damaged/broken components (stylus, cantilever, terminals etc) and recalibration.»

Det står faktiskt inte att de bygger om hela, bara bytter ut damaged/broken components. Känns som en styv pris när den inte blir «ny».
    Mala er blitt forhandler så kanskje det blir mest praktisk å gjøre det gjennom dem....

crosswind

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.11.2012
    Antall liker
    7.534
    Sted
    Svartskog
    Torget vurderinger
    6
    Mala er blitt forhandler så kanskje det blir mest praktisk å gjøre det gjennom dem....
    Ja, jag såg att Mala blivit förhandlare rätt efter jag fick svar från den svenska importören, så då är det nog naturligt att ta det via dem, skulle jag slå till.(y)

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn