Siden du kjenner godt til disse Impulse ...eller for den saks skyld du James og kanskje du Rolfozzy:rolfozzy skrev:Fine de der. Gratulerer. Sånne har jaggu jeg lyst på også. Der er vel Diablo som har overtatt for de ?
Nei jeg vet ikke Grumpy. En telefon til forhandler kunne kanskje vært avklarende.Grumpy skrev:Siden du kjenner godt til disse Impulse ...eller for den saks skyld du James og kanskje du Rolfozzy:rolfozzy skrev:Fine de der. Gratulerer. Sånne har jaggu jeg lyst på også. Der er vel Diablo som har overtatt for de ?
Er det vesentlige forskjeller i ytelse/sluttresultat mellom Delphini'n og Diablo'n?
-M.a.o. er den ene å foretrekke fremfor den andre?
Takk for det. Slett ikke umulig at jeg vil stå på døra en dag. Men at jeg kan sette meg ned og si. "Dæven for en bra riia du har". Det er tvilsomt. ;Dimpulse skrev:Du får ta deg en tur til Bærum, Rolfozzy. Så skal jeg utsette deg for kombinasjonen Delphini NCPSU/Dynavector XX2 (eller XV-1s som er på vei..), for ikke å snakke om kjeks og kaffe...og resten av anleggs-skrammelet. ;D At Trichord lager glitrende riaatrinn er det ikke tvil om. Den har gitt langt dyrere ting reisepass her i huset, i alle fall.
Ska sei impulse, snart medlem av XV-1s klubben. Handlet du fra vår indonesiske venn Willy?impulse skrev:Du får ta deg en tur til Bærum, Rolfozzy. Så skal jeg utsette deg for kombinasjonen Delphini NCPSU/Dynavector XX2 (eller XV-1s som er på vei..), for ikke å snakke om kjeks og kaffe...og resten av anleggs-skrammelet. ;D At Trichord lager glitrende riaatrinn er det ikke tvil om. Den har gitt langt dyrere ting reisepass her i huset, i alle fall.
Grattis, da får du lese om VTF og loading osv. til øyet blir stort og våttimpulse skrev:Det stemmer. Pengene er overført, så nå er det ikke lenge igjen! ;D
Hva er dette for slags, impulse? Gruppepress?impulse skrev:Det stemmer. Pengene er overført, så nå er det ikke lenge igjen! ;D
Nja, passivt medlem kanskje? Har jo en DV XV-1S. Men har ikke engasjert meg så mye i saken, spiller bare med den jeg, jeg er vel ikke så diehard DV-entusiast som andre her inne kanskje; det er jo så mange fine pu'er på markedet ogsåimpulse skrev:Definitivt, Vidar! Og du er jo også medlem i Dynavectorforæningen af 2008, er du ikke? ;D
Så har me endelig fått lyttet på og testet den. Og ja Impulse. Ikke vanskelig å forstå at denne har fått permanent plass i ditt oppsett. Flott oppløsning og et stort rom. Selv Denon PU'en min klarer den å gi kropp. Så denne kunne godt fått permanent plass.impulse skrev:Gratulerer, James! Jeg regner med et gedigent hakeslepp..... ;D
Hmmm er du sikker på detimpulse skrev:Neida, dette er rett og slett den aller siste oppgraderingen. Nå er elektronikk og kabler på plass, så oppgraderingsfristelsen ble rett og slett for stor! ;D
Takk Vidar. Sikkert basic-kunnskap dette for de flesteVidar P skrev:James; du mener impedanseloadingen i riia'en, som er i parallell (mellom + og -). Det har ikke noe å gjøre med utgangsimpedans. Dessuten er det på en inngang, ikke en utgang
Enkelt spørsmål du stiller; svaret er like enkelt; bruk det du synes låter best. Det er ingen grunn til noe annet.
Mvh Vidar P
impulse skrev:Det stemmer. Pengene er overført, så nå er det ikke lenge igjen! ;D
Det kan godt hende du vil preferere et annet stiftetrykk når du justerer impedansen, men det finnes ingen innbyrdes sammenheng mellom disse justeringsmulighetene.james skrev:Takk Vidar. Sikkert basic-kunnskap dette for de flesteVidar P skrev:James; du mener impedanseloadingen i riia'en, som er i parallell (mellom + og -). Det har ikke noe å gjøre med utgangsimpedans. Dessuten er det på en inngang, ikke en utgang
Enkelt spørsmål du stiller; svaret er like enkelt; bruk det du synes låter best. Det er ingen grunn til noe annet.
Mvh Vidar P
Men når jeg stiller på impedanseloadingen, innbærer dette at det kan være nødvendig å endre stifttrykk, eller er det bare å prøve seg frem her også?
Atle
Riktig det. Opplevde det som .......ja, som mer skingrete diskant. Men også som en forvrengning i stemmen. Som om stemmen sprakk.Fosse skrev:Det kan godt hende du vil preferere et annet stiftetrykk når du justerer impedansen, men det finnes ingen innbyrdes sammenheng mellom disse justeringsmulighetene.james skrev:Takk Vidar. Sikkert basic-kunnskap dette for de flesteVidar P skrev:James; du mener impedanseloadingen i riia'en, som er i parallell (mellom + og -). Det har ikke noe å gjøre med utgangsimpedans. Dessuten er det på en inngang, ikke en utgang
Mvh Vidar P
Men når jeg stiller på impedanseloadingen, innbærer dette at det kan være nødvendig å endre stifttrykk, eller er det bare å prøve seg frem her også?
Atle
Mulig jeg misforstår, men jeg mener jeg oppfattet at du pratet om dårlig sporing ved bruk av 1 kohm. Pickupen sporer like godt uavhengig av riaajustering, det du hører er i tilfelle ringing i diskanten.